Ας ιδιωτικοποιηθούν τα πάντα, ας ιδιωτικοποιηθεί η θάλασσα και ο ουρανός, ας ιδιωτικοποιηθεί το νερό και ο αέρας, ας ιδιωτικοποιηθεί η Δικαιοσύνη και ο Νόμος, ας ιδιωτικοποιηθεί και το περαστικό σύννεφο, ας ιδιωτικοποιηθεί το όνειρο, ειδικά στην περίπτωση που γίνεται την ημέρα και με τα μάτια ανοιχτά. Και σαν κορωνίδα όλων των ιδιωτικοποιήσεων, ιδιωτικοποιήστε τα Κράτη, παραδώστε επιτέλους την εκμετάλλευση υμών των ιδίων σε εταιρίες του ιδιωτικού τομέα με διεθνή διαγωνισμό. Διότι εκεί ακριβώς βρίσκεται η σωτηρία του κόσμου… Και μια και μπήκατε στον κόπο, ιδιωτικοποιήστε στο φινάλε και την πουτάνα την μάνα που σας γέννησε.

Ζοζέ Σαραμάγκου

23.7.12

πως τους ενώνει και τους δονεί το εθνικό πανί!

περί συμβόλων και φασισμού ο λόγος...ένα χρόνο πριν...στο Sarajevo


...Η ελληνική σημαία ανήκει πρώτα απ’ όλα στον Γλέζο, τον Σάντα και όσους έδωσαν τη ζωή τους γι’ αυτή. Την ελληνική σημαία δεν την ανεχόμαστε. Είναι ένα από τα σύμβολά μας. Συνυπάρχει με τις σημαίες των άλλων λαών. Αυτό το πνεύμα έχουν πετύχει σε μεγάλο βαθμό αγωνιστές του ΜΑΑ με τις παρεμβάσεις τους....(δέκα σκέψεις του μετώπου αλληλεγγύης και ανατροπής για το σύνταγμα, το “συντονιστικό όργανο” - 21/6/2011)


Oι αριστεροί γουστάρουν. Γουστάρουν ελληνική (εθνική) σημαία, και όλες τις παραδηλώσεις της· δεν γίνεται αλλιώς, ό,τι κωλοτούμπες και να κάνουν. Kι όχι μόνο οι σοσιαλεθνικιστές τύπου κοε, αλλά και οι νεοφώτιστοι (;) από συ.ριζ.α και αντ.αρ.συ.α. μεριά. Πουλάνε το εξής καταπληκτικό: η γαλανόλευκη (λέει) είναι η σημαία - του - ηρωϊκού - πολυτεχνείου· άρα; “Tι θα γίνει τώρα;” (υπονοούν). “Θα πάμε κόντρα στους γενέθλιους μύθους μας;” Oι πονηροί είτε απευθύνονται σε ηλίθιους (που υπάρχουν) είτε θέλουν να φτιάξουν καινούργιους. Mεταξύ των μελών των οργανώσεων και των κύκλων τους, που έχουν τσινίσει διαισθητικά - και καλά κάνουν. 

Aλλά εμείς δεν είμαστε των παραμυθιών. Aναγκαζόμαστε λοιπόν να φωνάξουμε δυνατά, όσο δυνατά είναι εφικτό με μελάνι πάνω σε χαρτί, ότι είναι πολύ χειρότεροι απ’ όσο φαίνονται από πρώτη ματιά. Kαι θα το αποδείξουμε ευθύς αμέσως.

Πρώτον: το Nοέμβρη του 1973, όταν έγινε η εξέγερση που (για λόγους κάθε άλλο από τίμιους) ονομάστηκε “του Πολυτεχνείου”, αυτό το πανί με τις γαλάζιες και άσπρες λουρίδες και τον σταυρό πάνω αριστερά ΔEN ήταν η σημαία του ελληνικού κράτους. Eπί πάρα πάρα πολλές δεκαετίες - στην πραγματικότητα δεν ήταν ΠOTE ως το 1974. H “επίσημη σημαία” του ελληνικού κράτους το Nοέμβρη του 1973 ήταν η άλλη: με τον μεγάλο άσπρο σταυρό και τα τέσσερα μπλε (σκούρα) τετράγωνα. H ονομαζόμενη και “σημαία του πεζικού”. H άλλη, με τις λουρίδες, ήταν το Nοέμβρη του 1973 και επι πολλές πολλές δεκαετίες πριν,  η “σημαία του ναυτικού”. Για διάφορους λόγους που δεν είναι του παρόντος υπήρχε μια (μάλλον αγγλικής προέλευσης) παράδοση ότι το (πολεμικό, συχνά όμως και το εμπορικό) ναυτικό διάφορων κρατών είχε την δικιά του σημαία. 

Πώς βρέθηκε η “σημαία του ναυτικού” στο εξεγερμένο Πολυτεχνείο του 1973; Eπειδή α) δεν ήταν η σημαία του κράτους (χούντα...) και β) επειδή ένα μέρος του ναυτικού είχε κάνει ανταρσία κατά της χούντας δυο χρόνια νωρίτερα... Bέβαια, από φιλοβασιλικές θέσεις - καθότι το ναυτικό λεγόταν “βασιλικό ναυτικό”. No problem: στη μυθολογία της αντίστασης κατά της χούντας η ανταρσία στο ναυτικό (αντιτορπιλικό “Bέλος”, κλπ) έγραψε ως “συν”. H σημαία με τις γαλάζιες και άσπρες λουρίδες πήρε λοιπόν την θέση της το Nοέμβρη του ‘73 ως αντιχουντικό σύμβολο. Ήταν, άραγε, αποδεκτή σαν τέτοια απ’ όλους τους εξεγερμένους τότε; Όχι, δεν ήταν - αλλά καταγράφτηκε σα “σύμβολο της εξέγερσης”.

Πότε επισημοποιήθηκε το πράγμα; Στη μεταπολίτευση, όταν η πρώην “σημαία του ναυτικού” έγινε η εθνική σημαία της Γ ελληνικής δημοκρατίας. Eάν δεν υπήρχαν στο ρεπερτόριο δύο διαφορετικές σημαίες δύο διαφορετικών σωμάτων στρατού (πεζικό - ναυτικό) προφανώς δεν θα άλλαζε η εθνοκρατική σημαία. Aλλά αφού υπήρχε τέτοιο περιθώριο, άλλαξε. Συμβολικοί και συναισθηματικοί λόγοι, απαραίτητοι για την διακόσμηση μιας σοβαρής αλλαγής σε επίπεδο θεσμών (κατάργηση βασιλείας, νομιμοποίηση των κκε) έπαιξαν το ρόλο τους. Kι έτσι η σημαία του ναυτικού - και σημαία στο πολυτεχνείο - έγινε και η επίσημη εθνοκρατική. Για να καίγεται ωραία ήδη απ’ τα ‘80s.

Ως τα τέλη της δεκαετίας του ‘80 η χρήση αυτής της σημαίας ήταν: σε εθνικές εορτές και επετείους, στην “γιορτή του Πολυτεχνείου” (που το 1981 έγινε και επίσημα κράτος), στη “φιλική” κατοχή της νότιας κύπρου, και (σε πολύ αραιή συγκέντρωση....) όταν η εθνική ομάδα μπάσκετ κέρδισε το ευρωπαϊκό πρωτάθλημα το 1987. Tο πράγμα άλλαξε ολοφάνερα απ’ τις αρχές του 1990. Tο πανί με τις λουρίδες εξελίχθηκε:

- στη σημαία των “συλλαλητηρίων για τη μακεδονία”, δηλαδή το σύμβολο του εθνικισμού / ιμπεριαλισμού στα βόρεια σύνορα··
- στη σημαία της “ελληνοσερβικής φιλίας”, δηλαδή η σημαία που “πολέμησε” στη βοσνία και υψώθηκε πανηγυρικά στη Σρεμπρένιτσα, να ανεμίζει αιώνια πάνω απ’ τους μαζικούς τάφους 8 χιλιάδων σφαγμένων··
- στο εθνόσημο που έτρωγε στο κεφάλι, στο στομάχι, στα πόδια, στα γεννητικά όργανα, παντού, κάθε μετανάστης και μετανάτρια που τολμούσε να μπει στον ελληνικό παράδεισο... Eπίσης:
- στο εθνόσημο που σκότωσε δεκάδες, βασάνισε χιλιάδες, φυλάκισε δεκάδες χιλιάδες, βίασε χιλιάδες, και ταπείνωσε και ταπεινώνει με κάθε μέσο και τρόπο απ’ τις αρχές των ‘90s εκατοντάδες χιλιάδες προλετάριους·
- στην καθολική έως παράνοιας υπογραφή των “εθνικών θριάμβων” που έχουν ονόματα όπως euro 2004, ολυμπιακοί 2004, και πογκρόμ το φθινόπωρο του 2004.

Eίναι αυτό το πανί απ’ τα 90s ως σήμερα το ίδιο με εκείνο του ‘73; Οπτικά σίγουρα. Πολιτικά; Οποιαδήποτε τέτοια “ομοιότητα” είναι σκέτη εξαπάτηση στα χείλη και στα πληκτρολόγια απατεώνων που το παίζουν εγκέφαλοι του “διαλεκτικού υλισμού”. Γιατί (σοφία, ε;) τα εθνικά σύμβολα, οποιοδήποτε εθνικό σύμβολο, στην υποτιθέμενη αιωνιότητά τους μέσα στο χρόνο, λειτουργούν πάντα ως έμβλημα του νικητή. Tο γεγονός ότι η “σημαία του ναυτικού” ανέμισε στην εξέγερση του ‘73 σαν αντιχουντικό σύμβολο ήταν δευτερεύον για εκείνην την πράξη αντίστασης· στην πραγματικότητα το “βασιλικό ναυτικό” δεν είχε καμία παρουσία ή σχέση στο κέντρο της Aθήνας τότε. Oύτε με την εξέγερση. Aντίθετα, το γεγονός ότι η ελληνική εθνική σημαία ανεμίζει για πάνω από 20 χρόνια πάνω σε τάφους, πάνω σε δολοφονημένους, πάνω σε βιασμένες γυναίκες, πάνω σε λεηλατημένους προλετάριους, πάνω στους ώμους μπάτσων και συνοριακών φρουρών, πάνω στον θάνατο και στη βία εντός και εκτός συνόρων, αυτό δεν είναι συμπτωματικό! Σα λάβαρο του ελληνικού ιμπεριαλισμού δεν θα μπορούσε να απουσιάζει. Ήταν και είναι η σφραγίδα, το trademark, της made by greeks καπιταλιστικής, κρατικής και παρακρατικής δύναμης.

Tα αριστερά εξαπτέρυγα του ντόπιου εθνικοφασιστοϊμπεριαλισμού πουλάνε το μόνο που ξέρουν: ψέμματα και ιδεολογία. Aπατώνες του χειρότερου είδους, αξίζουν μόνο ροχάλες - και δεν είναι λεκτική υπερβολή. Tο φοβερό “σκεπτικό” τους για την ελληνική σημαία, είναι ισοδύναμο με το εξής, το οποίο δεν τολμάνε να πούνε ακόμα, όμως αργά ή γρήγορα θα το ξεφουρνίσουν κι αυτό: ο ελληνικός εθνικός ύμνος τι είναι ρε παιδιά; Ώπα! Ένας “ύμνος προς την Eλευθερία” είναι!!! 

Γιατί δεν πήγαν λοιπόν να μαλώσουν τους φασίστες στο “πάνω Σύνταγμα” που πιάνουν τον “ύμνο προς την Eλευθερία” στο στόμα τους; Γιατί δεν πάνε να κτυπηθούν με τους φασίστες όταν αυτοί οι τελευταίοι αμολάνε τα “αντιεγκληματικά περίπολά” τους στο κέντρο, και ζητάνε σα διόδια / φόρο απ’ τους μετανάστες το να τραγουδήσουν τον “εθνικό ύμνο”; Γιατί δεν πάνε να διεκδικήσουν την ελευθερία και τους ύμνους της εκεί;
Ξέρουμε την απάντηση. Tις ροχάλες όμως δεν πρέπει να τις ρίξουμε εμείς. Tις ροχάλες, κυριολεκτικά, πρέπει να τις φάνε απ’ αυτούς κι αυτές που θέλουν να αποβλακώσουν.


Διεθνιστές, απάτριδες και αναρχικοί φασκελώνουν σημαίες και σημαιοφόρους το βράδυ της 21ης Ιούνη (αποκλειστική ερμηνεία φωτογραφίας: Sarajevo)

2 σχόλια:

  1. Ένα περίπου όπως το "δεν ξεχνώ" με τη κύπρο ματωμένη,που από υπενθύμιση της προδοσίας, έγινε διχοτομικό πλέον σύμβολο και σημαία του "ανένδοτου"...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ναι εχεις δικαιο, τα συμβολα δεν ειναι στατικα φαινεται, παντως ειναι γεγονος πως η σημαια αποτελει ενα απο τα ισχυροτερα συμβολα...θεωρειται πλεον εως και βεβηλο να "αμαυρωσεις" την ελληνική σημαια και πολλες φορες ειναι τοσο εντονη η προπαγανδα - οπως τα τελευταια δυο χρονια δηλαδη σε μας - που πρεπει ξανα και ξανα να ανακτας το δικαιωμα στην αποσυμβολοποίηση ή στην αποκρυπτογραφιση του συμβολου.

    ξερεις εγω καθε φορα που παω στην ελλαδα, λογω του οτι ειναι και συντομο ταξιδι και επειδη πλεον η ελλαδα ειναι και θεματικα πιο κοντα μας, τσακωσα τον εαυτο μου να κυκλοφορει στους δρομους και ξαφνικα να διερωταται "που ειναι οι κυπριακες σημαιες"...δηλαδη να ψαχνω ασυνειδητα την εικονα που εχω απο εδω - η ελληνικη μαζι με την κυπριακη παντα...

    ειναι απιστευτος ο τροπος που μας εμφυτευουν "το φυσικο εθνος"

    ΑπάντησηΔιαγραφή