Ας ιδιωτικοποιηθούν τα πάντα, ας ιδιωτικοποιηθεί η θάλασσα και ο ουρανός, ας ιδιωτικοποιηθεί το νερό και ο αέρας, ας ιδιωτικοποιηθεί η Δικαιοσύνη και ο Νόμος, ας ιδιωτικοποιηθεί και το περαστικό σύννεφο, ας ιδιωτικοποιηθεί το όνειρο, ειδικά στην περίπτωση που γίνεται την ημέρα και με τα μάτια ανοιχτά. Και σαν κορωνίδα όλων των ιδιωτικοποιήσεων, ιδιωτικοποιήστε τα Κράτη, παραδώστε επιτέλους την εκμετάλλευση υμών των ιδίων σε εταιρίες του ιδιωτικού τομέα με διεθνή διαγωνισμό. Διότι εκεί ακριβώς βρίσκεται η σωτηρία του κόσμου… Και μια και μπήκατε στον κόπο, ιδιωτικοποιήστε στο φινάλε και την πουτάνα την μάνα που σας γέννησε.

Ζοζέ Σαραμάγκου

27.6.11

Του μέλλοντος


Ο κομμουνισμός μπορεί να θεωρηθεί και επισήμως ακατάλληλος για τις δυτικές χώρες.

Ίσως να είναι κατάλληλος – σύμφωνα με τους πολυσπούδαστους διανοούμενους  μας– για τις χώρες του μη αναπτυγμένου καπιταλισμού.

Εκεί, σύμφωνα με την εκτιμησή τους, μπορεί να επαναλάβει ανενόχλητος τους κύκλους του. Να οικοδομηθεί ξανά, να αποτύχει ξανά και να ανατραπεί ξανά. Τόσο απλά.

Εντωμεταξύ, εμείς έχουμε φύγει και είμαστε αλλού! Πάλι καλά για τον κομμουνισμό. Και για μας να λέμε. 

Κομμουνιστική Γαλλία, Γερμανία, Ελλάδα, Κύπρος...για να δω λίγο την εικόνα...Σαρκοζύ, Μέρκελ, Πάγκαλος, Γιαννάκης....είμαι μια χαρά θενκς...θα κρατήσω τον Ιωσήφ να έχω να λέω.

Αγγελόπουλος ή Άιζενστάιν;

 Σπανουδάκης ή Σοστακόβιτς;

Γιανναράς ή Ρόζα;

Ντελέζ ή Λένιν;

Κομπιουτεράκια ή δρεπάνια;

Η γλώσσα κόκκαλα δεν έχει και κόκκαλα τσακίζει! Σοφό! Τσακίζει και τη δική της γλώσσα η γλώσσα  όμως!

Το λυκόφως των ειδώλων, αγαπητέ μου Φρειδερίκο, είναι νωρίς να μιλάμε για τον Υπεράνθρωπο, δεν βρήκαμε ακόμη τον Άνθρωπο, το είπε και ο Κράους, αλλά ποιός κατάλαβε;

Η δύση θα δύσει.

Ας στρέψουμε το βλέμμα εκεί που θα ανατείλει ξανά ο ήλιος. Κι ας ετοιμαζόμαστε. Εμείς οι υπερπολυτελείς, υπερκαταναλωτικοί, υπεργνώστες, υπερελεύθεροι, υπεραυτοποιημένοι, υπερακαπέλωτοι, υπερτιμημένοι Κύριοι του κόσμου ετούτου να καλωσορίσουμε τους νέους αφέντες του μέλλοντος. Τους σημερινούς δούλους, madam, sir, το ηλεκτρικό τελειώνει, οι κύκλοι θα κλείσουν μέσα στην αέναη επανάληψη τους, οι ρόλοι θα αντιστραφούν και το τέλος του πολιτισμού θα ξεράσει την έσχατη λάμψη του στους αιώνες. Αμήν.

20 σχόλια:

  1. ομαλή προσγείωση27 Ιουνίου 2011 στις 1:16 μ.μ.

    Η μόνη χώρα που αντιστέκεται σθεναρά ενάντια στη δημοκρατία είναι η β. Κορέα. Κίνα και Κούβα οδεύουν προς αποκατάσταση της άμεσης δημοκρατίας.

    Οι παραλληλισμοί σου εντελώς άσχετοι και άστοχοι. Δίπλα από το Σαρκοζύ και τη Μέρκελ πάει γάντι ο Χριστόφιας, ο μοναδικός κουμουνιστής που στηρίζει, υποστηρίζει και συμπορεύεται με τους υπόλοιπους εκπροσώπους του κεφαλαίου και της παγκοσμιοποίησης.

    Όταν το δάκτυλο έδειχνε το φεγγάρι, οι κνίτες κοιτούσαν το δάκτυλο.
    Καλή μου φίλη, πόσο σου ταιριάζει το πιο πάνω σύνθημα.
    Σε χαιρετώ και σε αφήνω να ονειρευτείς το δικό σου κόσμο όπως εσύ τον θέλεις. Μην ξεχνάς όμως ότι για μερικές εκατοντάδες εκατομμύρια ψυχές, τα δικά σου όνειρα ήσαν οι εφιάλτες τους για 70 χρόνια!
    Keep on dreaming!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ομαλή προσγείωση, έχω ήδη προσγειωθεί ομαλώς, μάλλον δεν με ενδιαφέρει το κοσμοδρόμιό σας.

    Ποιό δάκτυλο ήταν αυτό που έδειχνε το φεγγάρι, όταν οι κνίτες κοιτούσαν το δάκτυλο, μόνο σ΄αυτό αν με βοηθούσες παρακαλώ.

    Ενα όνομα για αρχή θα ήταν καλό. Αντρέας ας πούμε;...

    Αν μου επιτρέπεις επίσης, μου είναι αφόρητα ανιαρό να ακούω για τα 70 εφιαλτικά χρόνια των σοβιετικών. Μυρίζει πολύ αμορφωσιά αυτό σε μένα καλη/έ μου φίλη/ε.

    Η αμορφωσιά μυρίζει έντονα και έπαρση. Το κοσμοδρόμιο που λέγαμε πριν, το οποίο όπως ειπα δεν μου προκαλεί ούτε εντύπωση ούτε και ενδιαφέρον.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Μου άρεσαν πάντα οι πολύ ευτυχισμένοι άνθρωποι.

    Ιδιαίτερα αυτοί που έβρισκαν τους λόγους της ευτυχίας τους στο αντικαθρέφτισμά τους τη στιγμή της καταστροφής.

    Είναι ωραίο να είσαι εύχαρης και θετικός όταν κοιτιέσαι στη λίμνη δυτικέ νάρκισσε.

    όλοι σ΄αγαπάμε.

    κρίμα μόνο που δεν σε πιστεύουμε πια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. "Η μόνη χώρα που αντιστέκεται σθεναρά ενάντια στη δημοκρατία είναι η β. Κορέα. Κίνα και Κούβα οδεύουν προς αποκατάσταση της άμεσης δημοκρατίας."

    Της άμεσης δημοκρατίας; Έχουμε και τέτοια δημοκρατία τώρα και δεν το ξέραμε; Μάλιστα κύριε! Μάλιστα κύριε! Ζαμπέτας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. ναι εν τα έμαθες; Η Κίνα οδεύει στην άμεση δημοκρατία, καλο! Βάλλουμεν που μισά γιατι εν βαστώ να στείλουμεν τον φίλο μας πιο πάνω έναν εκπαιδευτικό ταξίδι να τους κάμει λλία σεμινάρια στην Κίνα; καρτερούν τα πλάσματα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. "Μην ξεχνάς όμως ότι για μερικές εκατοντάδες εκατομμύρια ψυχές, τα δικά σου όνειρα ήσαν οι εφιάλτες τους για 70 χρόνια!"

    Φαντάσου αυτά τα εκατοντάδες εκατομμύρια ψυχές να δέχονταν κατακέφαλα και τις Νατοϊκές (σας) βόμβες νετρονίου ε; Αλλά, ξέχασα κι' εγώ, αφαιρέθηκες κι' εσύ!
    Τότε δεν ήταν ψυχές! Ε;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. "Δίπλα από το Σαρκοζύ και τη Μέρκελ πάει γάντι ο Χριστόφιας, ο μοναδικός κουμουνιστής που στηρίζει, υποστηρίζει και συμπορεύεται με τους υπόλοιπους εκπροσώπους του κεφαλαίου και της παγκοσμιοποίησης."

    Τότε προς τί το μίσος και η πολεμική;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Χαμάλη, εμείς είμαστε παλιομοδίτες, εν τζαι καταλάβουμεν που τούτες τες λογικές.

    τι ψάχνεις τωρά; έτο, άμα θωρείς πολλή ώρα μες τη λίμνη, πιτσικλίζουνται τα γιαλλιά σου τζαι ύστερα θωρείς ζοφά.

    αλλά εν λαλείς θωρώ ζοφά. λαλείς πως εν ζοφή η λίμνη. ύστερα πιάννεις το μαστραππούιν σου τζαι αρκέφκης να την φκερώνεις για να βάλεις τζαινουρκο νερό, καθαρό. εκατάλαβες;

    ύστερα πάεις σπίτι, τζαι επειδή εκουράστηκες κάμνεις τζαι μιαν πίττα, φωτογραφία του νου σου, κάμνεις φαμόζο τζαι τον καθρέφτη τζαι πνάζεις ως πάρατζιει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Να τον στείλουμε πρώτα στην Ελλάδα να ενημερωθεί καλά περί καπιταλισμού, κεφαλαίου και παγκοσμοιοποίσης, και μετά στην Κίνα.
    Να ξέρει και τί να τους πει ο άνθρωπος καλέ, μην πάει αδιάβαστος.

    Καλά λαλούσιν έτσι κκελλέ έτσι ξιουράφιν θέλει!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. αποφάσισα.

    να βάλουμεν που 50 ευρώ, εκατόν ευρώ σύνολο, να κλείσουμεν ένα ταξί να πάει στα κατεχόμενα.

    70 ευρώ το ταξί, 20 ευρώ το ψάρι συν μπύρα τζαι 10 ευρώ για ένα παγωτό κανούν;

    έτο 40 χρόνια έφαεν μας ο μικροαστισμός να το λύσουμεν.

    άμεση δημοκρατία στα κατεχόμενα τώρα!

    τα τανκς του τούρκικου στρατού παρακαλούνται να πασιν να ενωθούν με τα τανκς του πάγκαλου, ή οπου αλλού θεωρούν βολικότερη τη διαδρομή!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Καλή μου Disdaimona ας πούμε ότι άντρας είμαι, γένους αρσενικού. Τώρα σε ποια βαθμίδα των 2 προαναφερθέντων κατηγοριών βρίσκομαι, είμαι το πλέον αναρμόδιο πρόσωπο για να με βαθμολογήσω. Όμως μετά σιγουριάς μπορώ να πω ότι πάντα προσπαθώ προς το καλύτερο.

    Αμόρφωτος ναι, είμαι. Όχι όμως απαίδευτος!
    Για την αμορφωσιά μου απολογούμαι, αλλά δε θέλω να πάρω επιπλέων γνώσεις για κανένα δόγμα. Ποτέ δεν αποδέχτηκα τον σκοταδισμό του οποιουδήποτε δόγματος γιατί δε μπορώ τα στεγανά λόγω της κλειστοφοβίας μου. Γι αυτό το λόγο δεν κοιτάζω ποτέ το δάκτυλο κι ας με αποκαλούν πεζό. ( το σύνθημα δεν το ανάφερα για να υποτιμήσω κάποιον, αλλά για να θίξω τη διαφορά ανάμεσα στους πιστούς και τους άπιστους).

    Όσο για την Έπαρση που ανάφερες, μόνο στο γραπτό σου λόγο τη διακρίνω καθαρά, μέσα από τις διάφορες αναρτήσεις σου. Κατά την ταπεινή μου γνώμη είναι κάποιες φορές που ξεφεύγεις από τα όρια της κριτικής.
    Στο δικό μου κοσμοδρόμιο λόγω πυκνής διαγαλαξιακής κίνησης δεν υπάρχει χώρος για την οίηση, την αναισχυντία και την ασέβεια. Χώρος για παιδεία, συζήτηση και καλόπιστη κριτική όμως υπάρχει αρκετός.
    Επιστήμη ποιητική ευδαιμονίας. Πλάτων, 427-347 π.Χ., Φιλόσοφος

    ΥΓ. 1) απολογούμαι αν μέσα από το σχόλιο μου έθιξα την ανθρώπινη υπόσταση και ύπαρξη σου. Δεν ήταν ο αυτοσκοπός μου!
    2) κομμουνιστής υπήρξα κάποτε, τώρα δεν είμαι.
    Οπαδός του καπιταλισμού και του νεοφιλελευθερισμού ποτέ δεν υπήρξα.
    3) δηλώνω υποστηριχτής του αρχαίου ελληνικού πνεύματος όσον αφορά τον τρόπο γι ένα καλύτερο αύριο. Όμως μέχρι να ξημερώσει αυτό το αύριο, όπως είπε και ο παππούλης Μένανδρος, «Ζώμεν γαρ ού ως θέλομεν, αλλ’ ως δυνάμεθα».

    Έρρωσθε κι ευδαιμονείτε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Αγαπητέ Κυριάκο,

    σου εύχομαι καλή τύχη για την επάνοδο της αρχαίας ελληνικής δημοκρατίας στην μητέρα πατρίδα.

    Ως τότε ας διαβάσουμε ξανά όλοι μαζί τον Αριστοτέλη και το έργο του για την Αθηναϊκή Δημοκρατία. Είχα τη μεγάλη τύχη να το μετροφυλλίσω προχθές. Είναι πολύ χρήσιμο ανάγνωσμα σε διαβεβαιώ.

    Επίσης να πω, πως δεν χρειάζεται οποιαδήποτε απολογία για το οτιδηποτε. Εχω το κακό ελάττωμα να μην θίγομαι.

    Θυμώνω πολύ, όταν θίγονται αυτοί τους οποίους θεωρώ προσωπικούς μου ήρωες. Και λυπάμαι που δεν είναι κανένας απ΄αυτούς σπουδαίος για να σου τον παρουσιάσω.

    σε χαιρετώ.

    είσαι πάντα ευπρόσδεκτος στο μπλογκ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. δυσδαιμόνα,
    ρισπέκτ που λαλούμεν τζαι στα κυπριακά! ειδικά η τελευταία σου παράγραφος εν πιστεύκω το μήνυμα των καιρών. Η αντιστροφή των ρόλων εν αναπόφευκτη, εν τούτον που λεν η ιστορία κάμνει κύκλους. γιατί πιστεύκω το, τούτον που οι Κύριοι τρέμουν, την απώλεια του δικαιώματος στα υπερ-, την πτώση της καθεστηκυιας, εν κοντά.
    Ούλλος ο κόσμος εν έναν σύστημα, τζαι η εξέλιξη στα συστήματα δουλεύκει με τον ίδιον τρόπον, καινούργιες προκλήσεις- αναταραχή/ανισορροπία - αλλαγή - τζαι πάλε ισορροπία (ως τες επόμενες προκλήσεις).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Ερυκίνη μου ευχαριστώ!

    τζαι γω συμπαθώ σε πολλά κόρη! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Αγαπητή Disdaimona , είπες : « Εχω το κακό ελάττωμα να μην θίγομαι.
    Θυμώνω πολύ, όταν θίγονται αυτοί τους οποίους θεωρώ προσωπικούς μου ήρωες. Και λυπάμαι που δεν είναι κανένας απ΄αυτούς σπουδαίος για να σου τον παρουσιάσω».

    Ως πριν μερικά χρόνια δε σήκωνα μύγα στο σπαθί μου και το έπαιζα ξερόλας και δοκησίσοφος. Μέχρι το 2005 το μόνο βιβλίο που είχα διαβάσει στα ελληνικά ήταν η Ομήρου Οδύσσεια (κάπου στο 1978). Εδώ και έξι χρόνια που άρχισα να μελετώ και να διαβάζω τους αρχαίους έλληνες φιλόσοφους και ότι έχει άμεση σχέση με αυτούς, έχω γίνει άλλος άνθρωπος. Ήμουν τυφλός και είδα το φως! Ήμουν θηρίο κι εξημερώθηκα. Ήμουν βάρβαρος και άρχισα να εκπολιτίζομαι!
    Έχω κι εγώ περίπου τα ίδια κουσούρια με σένα. Μόνο που εγώ έχω για ήρωες, ινδάλματα και για φάρο της ζωής μου όλους τους αρχαίους έλληνες.(μόνο τους καλούς φυσικά).

    2100 χρόνια μετά τον Αριστοτέλη, κάποιοι πολύ καλοί γνώστες της αρχαίας ελληνικής γραμματείας, μίλησαν για την άμεση δημοκρατία. Και ήσαν όλοι τους κομμουνιστές! Τυχαίο? Βλέπε πράσινη κομμούνα!
    Αυτά για την άμεση δημοκρατία και τους κινέζους. Τώρα όσον αφορά τα 100 ευρώ και τα εισιτήρια για Ελλάδα-Κίνα, ελπίζω να μην κάνετε τους κινέζους.

    Προς το φίλο χαμάλη απλά να αναφέρω ότι συνήθως έχω επίγνωση του τι λέω και γράφω. Απλά να του υπενθυμίσω ξανά ότι κάποτε υπήρξα κι εγώ αρνάκι στο κοπάδι σαν κομουνιστής και γνωρίζω αρκετά πράγματα που αφορούν το δόγμα που πιστεύει και υπηρετεί.

    Καλή σας νύχτα και πάντα καλά να παθαίνετε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. βρε Κυριάκο!

    πας να πεις κάτι καλό και το αναιρείς μόνος σου!

    από που να αρχίσω; από το: Μόνο που εγώ έχω για ήρωες, ινδάλματα και για φάρο της ζωής μου όλους τους αρχαίους έλληνες.(μόνο τους καλούς φυσικά).

    ή το : έχω γίνει άλλος άνθρωπος και μετά υπήρξα κι εγώ αρνάκι στο κοπάδι σαν κομουνιστής

    πω...πω...κόψε λίγο τους σοφιστές Κυριάκο...δεν τα βλέπω καλά τα πράματα...

    γενικώς, άστο καλύτερα, καλή τύχη σου ξαναευχήθηκα, να μην επαναλαμβάνομαι κιόλας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Καλή μου Disdaimona ίσως ο τρόπος έκφρασης μου να μην είναι ο σωστός κάποτε. Ελπίζω να μη θέλεις να με χρεώσεις για τα ιδιαίτερα. Αν δεν υπήρχε και το spelling & grammar της word, θα τραβούσες τα μαλλιά σου μαζί μου.

    Δηλαδή η σύζυγος και η θυγατέρα μου έχουν δίκιο όταν μου λένε ότι αντί για ζουρλομανδύα, Χλαμύδα θα μου φορέσουν?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. όχι δεν χρεώνω και δεν κάνω ιδιαίτερα.

    θα ήθελα να σε παρακαλέσω να μην προσβάλλεις τους φίλους μου και αυτά που εγώ πιστεύω.

    κράτησε τα δικά σου, εγώ σου είπα και καλή τύχη!

    απλά δεν μπορώ να κάνω διάλογο γι αυτά που πιστεύεις. λυπάμαι γι αυτό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Κυριάκο πιο πάνω λες:
    "Ποτέ δεν αποδέχτηκα τον σκοταδισμό του οποιουδήποτε δόγματος γιατί δε μπορώ τα στεγανά λόγω της κλειστοφοβίας μου."

    Παρακάτω αντιφάσκεις:
    "Απλά να του υπενθυμίσω ξανά ότι κάποτε υπήρξα κι εγώ αρνάκι στο κοπάδι σαν κομουνιστής και γνωρίζω αρκετά πράγματα που αφορούν το δόγμα που πιστεύει και υπηρετεί."

    Ο γραπτός λόγος φίλε μου μένει. Πρόσεχε τον, είναι πολύ δύσκολος.
    Επειδή όμως πήρες τον αρχαιοελληνικό δρόμο, σου λέω μπράβο. Είσαι φίλος. Άν έχεις απαλλαγεί και από τον χριστιανισμό και την όποια θρησκεία, ακόμα καλύτερα.

    Καληνύχτα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Αγαπητέ Χαμάλη υπήρξα για 2 χρόνια μέλος της νεολαίας κατά τη διάρκεια της εφηβείας μου. Τα παράτησα γιατί δεν άντεχα ορισμένα πράματα. Φυσικά και δεν ήμουν εκ γενετής αντιδογματικός. Αν δε βίωνα πρώτα κάποιο δόγμα, τότε πως θα μπορούσα να το αμφισβητώ? Το ότι δεν ανήκω σε μαντρί με κάνει να αισθάνομαι πιο ελεύθερος και πιο ολοκληρωμένος σαν άνθρωπος. Όμως με το να ικανοποιεί εμένα ως άτομο η οποιαδήποτε επιλογή μου δεν σημαίνει κατ΄ ανάγκην ότι όλοι οι υπόλοιποι έχουν λάθος η ότι πρέπει να ακολουθούν εμένα για να είναι σωστοί.

    Όσον αφορά το θέμα θρησκεία, απλά μου είναι αδιάφορη από τα παιδικά μου χρόνια. Για να καταλάβεις ο καλός θεούλης έδινε οδηγίες στο δάσκαλο μου για να μου τις βρέχει κάθε Δευτέρα το πρωί, επειδή ήμουν απών από το κατηχητικό του Σαββάτου και από τον εκκλησιασμό της Κυριακής.
    Δυστυχώς δεν έχω απαλλαγεί από τη θρησκεία του μίσους και του σκοταδισμού. Επίσημα είμαι Χ.Ο. αφού δεν έχω προβεί στα απαραίτητα διαβήματα για διευθέτηση του θέματος αυτού. Φυσικά συντρέχουν και κάποιοι λόγοι γι αυτό.

    Αν προβώ σε ενυπόγραφη δήλωση αποβάπτισης (debaptism certificate) τότε θα είναι και ο γάμος μου άκυρος? Άρα ελεύθερος?

    ΑπάντησηΔιαγραφή