Ας ιδιωτικοποιηθούν τα πάντα, ας ιδιωτικοποιηθεί η θάλασσα και ο ουρανός, ας ιδιωτικοποιηθεί το νερό και ο αέρας, ας ιδιωτικοποιηθεί η Δικαιοσύνη και ο Νόμος, ας ιδιωτικοποιηθεί και το περαστικό σύννεφο, ας ιδιωτικοποιηθεί το όνειρο, ειδικά στην περίπτωση που γίνεται την ημέρα και με τα μάτια ανοιχτά. Και σαν κορωνίδα όλων των ιδιωτικοποιήσεων, ιδιωτικοποιήστε τα Κράτη, παραδώστε επιτέλους την εκμετάλλευση υμών των ιδίων σε εταιρίες του ιδιωτικού τομέα με διεθνή διαγωνισμό. Διότι εκεί ακριβώς βρίσκεται η σωτηρία του κόσμου… Και μια και μπήκατε στον κόπο, ιδιωτικοποιήστε στο φινάλε και την πουτάνα την μάνα που σας γέννησε.

Ζοζέ Σαραμάγκου

13.6.11

Υποψία


1.       Πως η  παγκόσμια οικονομική κρίση θα δημιουργεί τακτούς κοινωνικούς μικροσεισμούς και αδιόρατες υπόγειες σχισμές στο κοινωνικό έδαφος.
2.       Πως οι υπόγειες σχισμές, οι  προς το παρόν αδιόρατες θα μεταφέρονται σε ένα «εσωτερικό διάλογο» μεταξύ των τάσεων δεξιότερα, εντός και αριστερότερα της αριστεράς.
3.       Πως όσοι γνωρίζουν ιστορία θα δούν στο βάθος των ανακατατάξεων του εδάφους.
4.       Πως όσοι δουν στο βάθος των ανακατατάξεων του εδάφους θα διαγνώσουν εγκαίρως την επανάληψη της γνωστής ρήσης πως πίσω απ την πάλη των ιδεών κρύβεται η αληθινή πάλη των τάξεων.
5.       Πως όσοι αντιληφθούν την επαναληπτικότητα της ρήσης εντός της ιστορικής συγκυρίας θα κρατήσουν μικρό καλάθι και δεν θα επαναπαυθούν στην ασφαλή και πρότερη κατάταξη των τάσεων που βρίσκονται δεξιότερα και αριστερότερα της αριστεράς.
6.       Πως όσοι δεν επαναπαυθούν στο ποιός βρίσκεται που, θα προσδιορίσουν εγκαιρότερα τη δική τους θέση.
7.       Πως όσοι προσδιορίσουν εγκαιρότερα τη δική τους θέση, θα συνειδητοποιήσουν χωρίς νοητική δυσκαμψία, πως οι «θεωρίες»  που έχουν παρέλθει ανεπιστρεπτί όλως παραδόξως είναι αυτές που φωνάζουν πως ήρθαν και δεν θα φύγουν.
8.       Πως ο λόγος για αυτή τους την πεποίθηση είναι η ίδια η πάλη των τάξεων και  η ανακατάταξη στο κοινωνικό έδαφος.
9.       Και πως υπάρχει μια βάσιμη υποψία πως η Αριστερά δεν έχει πια τίποτα αριστερότερά της.

12 σχόλια:

  1. μάλλον αναφέρεσαι στους αναρχικούς, όσον αφορά το αριστερότερα του αριστερά..συμφωνώ, αλλά δεν υπάρχουν μόνο αυτοί αριστερότερα...έκπληξη!..πέρα απο τη πλάκα, συμφωνώ--πλάκα πλάκα όμως, τίθεται ένα θέμα με το "αριστερότερα"..-

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. δεν εννοώ μόνο αυτούς, αλλά κι εσύ κάτι εννοείς με την έκπληξη, που ίσως δεν κατάλαβα.

    ...καλά θα με ενημερώσεις με κάποιο τρόπο, όταν πρέπει να φυλαχθώ και να προσέξω...:)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ο στόχος είναι η ενότητα...
    Η ανάλυση γίνεται για την σύνθεση,
    για να εκλείψουν αιτίες της διάσπασης. Για να απομυθοποιηθούν τα πρόσωπα και οι εποχές και να ξαναγυρίσουμε στα βασικά.
    Τα δούμε τι μας χωρίζει κατάμματα, τζιαι όταν το δούμε, θα το προσπεράσουμε τζιαι θα πάμε μπροστά με μια σημαία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Είναι σύνθετο το ζήτημα νέε νομιζω.

    το ένα σκέλος αφορά την παραδοχή και την απομυθοποίηση. που χρειάζεται για να απελευθερωθούν οι διαδικασίες που κρατούν ίσως κάποια κομμάτια της αριστεράς μονίμως σε "αμυντική θέση" την οποία η ίδια ίσως να θεωρεί ως "επιθετική".

    μιλάμε φυσικά για τον Σταλινισμό. η εμμονή στον οποίο, εμενα μου γεννά πλέον την απλή απορία : ποιό το κέρδος; εδώ επαψαν να στηρίζονται στον Στάλιν οι ίδιοι οι σοβιετικοί 20 χρόνια πριν την κατάρρευση του σοσιαλισμού. εννοώ σε θεωρητικο επίπεδο ήταν ξεκάθαρο έκτοτε το ζήτημα της διάστασης Λενιν και Στάλιν. Ούτε καν ο σοβιετικος μαρξισμός δεν είχε μείνει σε ενα τόσο πρωτογονο στάδιο.

    ...άλλο τωρα οι κομματικές σχολές...

    αυτό όμως είναι το πρώτο ίσως και το πιο απλό στάδιο δλδ η απομυθοποίηση.

    ενότητα δεν μπορεί να υπάρξει μεταξύ όλων των μερών έτσι κι αλλιώς.

    ένα κομμάτι του α/α χωρου μοιραία - κατά τη δική μου κρίση - θα βρεθεί στην αντίπερα όχθη.

    συμφωνώ όμως πως μεταξύ μαρξιστών, τροτσκιστών και α/α με καθαρή πολιτική και ταξική τοποθέτηση, ίσως να πρέπει να ψάξουμε για την πιθανότητα ενός ενιαίου ταξικού και αντικαθεστωτικού μετώπου.

    δεν ειναι πια θέμα ιδεολογικών διαφορών. η οικονομική κρίση δεν θα μας αφήσει να ζήσουμε για πολύ ακόμα στην πολυτέλεια των "ερμηνειών" μας. θα αναδείξει νομίζω σχετικά γρήγορα αυτό που λέω και στην ανάρτηση, δλδ την τετριμμένη αληθεια, πως πίσω από την πάλη των ιδεών βρίσκεται η πάλη των τάξεων.

    για να το πούμε λίγο πιο καθαρά, ούτε η κριτική στο ακελ, μπορεί πλεον να καλύψει κανένα για την αριστεροφροσύνη του.

    τα πράγματα αλλάζουν...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. να πούμε επίσης, πως ενότητα δεν μπορεί να υπάρξει μεταξύ καμιάς αριστεράς που κατέληξε στον κεκαλυμμένο αριστερό φιλελευθερισμό ή στον εθνολαϊκισμό με κοινωνικές παροχές για μπόνους και της μαρξιστικής αριστεράς.

    και δεν εννοώ το ακελ. :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Βάλλεις τα όπως πρέπει τα θέματα.
    Ας ξεκαθαρήσουμε λοιπόν το κουβάρι. Ποιος ο λόγος επιμονής στον σταλινισμό; Βοηθά; Έσιει νόημα;

    Τζι όταν λέω σταλινισμό εννοώ -και- την απόλυτη χειραγώγηση των "επίσημων" ΚΚ από το μητρικό το οποίο έπαψε να είναι επαναστατικό πολλά χρόνια πριν τον πόλεμο!

    Από εκεί και πέρα έχεις δίκιο και το υποστηρίζω τζι εγώ τούτο: ότι δηλαδή τωρά θα φανεί η αριστερότητα του καθ ενός τζι ότι εν σε σώζει καμιά κριτική, όπου τζι αν την κατευθύνεις...

    Στη πράξη θα φανούν -και φαίνονται- τα μέτωπα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. ...και στην ερμηνεία της πράξης, για να ολοκληρώσουμε τη σκέψη.

    ο μαρξισμός ουδέποτε θεοποίησε το ζήτημα της κινηματικής δράσης. ήταν ξεκάθαρος ως προς αυτό.

    "λαϊκό κίνημα" σημαίνει πρωτίστως κίνημα με πολιτική στόχευση και άρα με πολιτικό πλάνο.

    οι δεξιότερα και οι αριστερότερα είχαν πάντα ενα μικρό προβληματάκι με τα πολιτικά πλάνα τα οποία προυποθετουν και μια ανελέητη επεξεργασία των θεωρητικών θεμάτων.

    τώρα μεγάλο μερος της αριστεράς έχει νομίζω μιαν αστική αντιμετώπιση του ζητήματος της θεωρίας. ακόμα και της πολιτικής.

    εννοώ πως την θεωρεί δευτερευούσης σημασίας και ανεξάρτητης ως προς τα πολιτικά αποτελεσματα.

    έχουμε πρόβλημα αντίληψης της ιστορικής διαδικασίας από τη στιγμή που η πραξη διαχωρίζεται από την θεωρητική της επεξεργασία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. με μια πρόταση.

    αν οι "φωνές" κάποιες εκ των οποίων φωνάζουν ξεκάθαρα από τη δεκαετία του 80 πως αυτή η οικονομική κρίση δεν θα είναι μια κρίση που θα περάσει,αν αυτοί λοιπόν έχουν δικαιο, τότε έχουμε σοβαρά και ξεκάθαρα πολιτικά καθήκοντα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Απολογούμαι για την γελοιότητα της παρέμβασής μου σε αυτή την σοβαρή και ουσιώδη συζήτηση, αλλά μόλις συνειδητοποίησα ότι ο τίτλος "Υποψία" με παραπέμπει στην γνωστή ατάκα της χήρας στους Δέκα Μικρούς Μήτσους "αν υποπτευθώ...θα πεθάααανω", της οποίας η άλλη γνωστή ατάκα είναι "στρατηγέ μου!"http://www.youtube.com/watch?v=5X6Vds5Yoo0

    Οπότε, ένα ζήτημα που έχουμε εμείς στην Ελλάδα μπορεί να διατυπωθεί μητσικά ως εξής:

    "Αν υποπτευθώ ότι όλο αυτό το νταβαντούρι στις πλατείες γίνεται για να αναλάβεις εσύ το Αμύνης, στρατηγέ μου, θα πεθάαααανω!"

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. κανένα πρόβλημα με το σχόλιο.

    έτσι κι αλλιώς, αποφάσισα ότι θα δω και κωμικά το κωμικό της υπόθεσης γιατί αν υποπτευθώ πως όλο αυτό γίνεται με τσιτάτα του Λενιν έγω να δεις τι θα πάθω στρατηγέ μου!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. είπαμε να δεχτούμε την εμπλοκή του Κορνήλιου, του Παναγιώτη, του Αντόνιο, του Μισέλ, άντε και της Ναόμι.

    να δεχτούμε και τα έμφυλα δίπολα, και τις σεξουαλικότητες και τις αμεσοδημοκρατίες και τις μεθέξεις στο πλήθος και τους νομάδες και όλα.

    χαλάλι των παιδιών!

    αντε να μαζευόμαστε κι εμείς για τις δικές μας δουλειές σιγά σιγά μετά την αγανακτιστική ιδεολογική "σκούπα".

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Επί του σοβαρότερου,

    Συμφωνώ απόλυτα και με τους δύο προλαλήσαντες στις διατυπώσεις τους, που νομίζω ότι πιάνουν τον ακριβή παλμό του ζητήματος της υφής και των συνεπαγωγών των νέων ιδεολογικών διαιρέσεων και ανταγωνισμών, οι οποίοι θεωρώ εύλογο να ανακύψουν και στην Κύπρο εάν η κρίση εδώ βαθύνει όπως φαίνεται να προαλείφεται αυτή τη στιγμή.

    Όσο νωρίτερα τεθούν τα ζητήματα, τόσο πιο ενσυνείδητοι θα μπορούν να είναι οι Κύπριοι για αυτά, κάτι το οποίο δυστυχώς δεν έγινε στην Ελλάδα, με αποτέλεσμα τεράστια σύγχυση και άσκοπες συζητήσεις ατόμων που εκκινούν από ουσιαστικά ασύμβατες βάσεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή