Ας ιδιωτικοποιηθούν τα πάντα, ας ιδιωτικοποιηθεί η θάλασσα και ο ουρανός, ας ιδιωτικοποιηθεί το νερό και ο αέρας, ας ιδιωτικοποιηθεί η Δικαιοσύνη και ο Νόμος, ας ιδιωτικοποιηθεί και το περαστικό σύννεφο, ας ιδιωτικοποιηθεί το όνειρο, ειδικά στην περίπτωση που γίνεται την ημέρα και με τα μάτια ανοιχτά. Και σαν κορωνίδα όλων των ιδιωτικοποιήσεων, ιδιωτικοποιήστε τα Κράτη, παραδώστε επιτέλους την εκμετάλλευση υμών των ιδίων σε εταιρίες του ιδιωτικού τομέα με διεθνή διαγωνισμό. Διότι εκεί ακριβώς βρίσκεται η σωτηρία του κόσμου… Και μια και μπήκατε στον κόπο, ιδιωτικοποιήστε στο φινάλε και την πουτάνα την μάνα που σας γέννησε.

Ζοζέ Σαραμάγκου

2.5.11

Γυναικεία γλυκύτητα

Θα υποπτευόμουν θανάσιμα έναν άντρα, ο οποίος δέχεται με ευχαρίστηση, το υποτιθέμενο δώρο της αφιλοκερδούς και ταπεινόφρονης γυναικείας αγάπης. Ένας τέτοιος άντρας δεν είναι παρά ένας κρυφός ηγεμονικός εγωιστής που ανταμείβει με μαεστρία τη γυναικεία πονηριά με το ίδιο νόμισμα, δηλαδή το μεταξένιο λουρί που θα της φορέσει αργότερα.

Η λεγόμενη ελευθερία, εικάζω, πως δε σαλιαρίζει ποτέ με τους όρους της. Ούτε στα φόρτε του έρωτά της.

8 σχόλια:

  1. Όπως το καταλαβαίνω ορθόν!...αρκεί να μην ξεχάσουμε πως μερικές φορές η εργαλειοποίηση και χειραγώγηση του "άλλου" μπορεί να κρυφτεί ακόμα και κάτω απο έναν φωνακλάδικο ρελισμό, που φυσικά διατυμπανίζοντας την "ιδιοτέλεια" του φορέα του υποννοεί μιά κάποια δήθεν ντομπροσύνη..συμφωνείς;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Απολύτως!
    Δεν αντιπαραθέτω καθόλου την "αφιλοκέρδεια" με τη "ντομπροσύνη" εξάλλου.

    Θεωρώ μάλλον πως η αφιλοκέρδεια ουδέποτε εργαλειοποιεί τον εαυτό της μέσω της προσφοράς του εαυτού της στον άλλο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Οπότε, το θέμα είναι να διακρίνει κανείς την αληθινή αυθορμησία..Βέβαια μπορεί κανείς να εξαπατηθεί, ίσως γιατί πολλές φορές οι άνθρωποι είναι ένα μίγμα, είναι και αυθόρμητοι και τσούπ! τους βγαίνει και μια ιδιοτέλεια, ένας ηγεμονισμός ανάμικτος πάντα με φόβο. Πάντως θα έλεγα πως αν δούμε την αυθορμησία, οφείλουμε να γίνουμε αφελείς υποστηρικτές της ακόμα κι αν κινδυνεύουμε κάπου στη πορεία να την πατήσουμε..ή ακόμα και να αποδειχτούμε εμείς μη αντάξιοί της!..ελπίζω να μη σε κούρασα, απλά σήμερα έχω κάνει κοπάνα και έχω κέφια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Χμ...δεν είμαι σίγουρη πως θα μετέφραζα τον όρο "αυθορμησία". Ίσως θα προτιμούσα τον όρο "συνειδητή αθωότητα". Αυτό θα μ΄άρεσε ως μια τίμια στάση άνευ όρων απέναντι στον άλλο με συνειδητά προσωπικά όρια.

    Δε με κουράζεις καθόλου. Είναι ωραίες οι κοπάνες.
    Εύχομαι να την απολαύσεις!

    Με την ευκαιρία, άψογα συγκινητικές οι τελευταίες μουσικές σου επιλογές.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. xeretismous

    ida ton titlo tou post sta kypriaka blogs je ipa na perasw ena giro giati areski mou na thkiavazw gia ginekia "pramata". Diaskedazi me na vlepw ta cliche pou sixna sinantw sta kypriaka blogs. je kapote, antamivome san anagnwstis je me kapia pramata pou vriskw na exoun endiaferon. Alla toutes oi fores enen polles.

    distixws to post den ipsothike ws pros tis prosdokies mias opias aferetikis i oxi anagnwsis, giati gennikevi. Kanenas antras den ine idios me enan allo antra, je kamia gineka den ine idia me kamia alli gineka. Kathe anthrwpos en diaforetikos, opws je monadikos.

    Alla enen touto to point, to point tha elega en to oti afou mila gia erwtiki sxesi to post, prosopika exw mia fovia gia ta pramata pou periorizoun tin erwtiki sxesi sto "antras-gineka", akrivws giati en perioristika, je en mou areskoun oi periorismoi opws oute oi gennikefsis.

    tha elega oti i diafora tou amfi me to pansexual en sto oti to amfi eshi elksi je pros to ginekio je pros to antriko stixo. sto pansexual omws, yparxi i elksi je gia ta atoma pou en travesti i crossdressers je outo katheksis. En opws gia paradigma mia gineka pou kamni erwta me ena antra o opios en ntimenos gineka. Alla pou jame je pera, touta oulla en mesoastikes paparies oso afora tous prosdiorismous antras gineka, ti simeni antras je ti simeni gineka? giafto sou ipa panw oti enen kala na gennikevoume. Kanenas enen idios me kanena, je touto en evlogia, alliws tha ezousame oloi ton sillogiko narkissismo tis afto-antanaklasis.

    evangelia

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. ysterografo: haha, i grammatosira xorefki, en wreo touto :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Γειά σου Ευαγγελία, τζαι το σχόλιο σου χορέφκει μαζί με τα γράμματα! :)

    Γι αυτό μου άρεσεν.

    Άτε να προσπαθήσω να εξηγηθώ. Σιχαίνουμαι παρομοίως τες γενικεύσεις. Γι αυτό στο δικό μου ποστ μιλώ ναι για μια ερωτική σχέση μεταξύ άντρα τζαι γυναίκας γιατί ως δαμέ ξέρω. Πάρακατω δεν ξέρω τζαι άφήνω τους άλλους που ξέρουν να μιλούν
    τζαι ακούω χωρίς να πετάσσουμαι να κάμνω πως ξέρω.

    Γενίκευση θα ήταν να βάλω στη θέση των λέξεων άντρας τζαι γυναίκα τη λέξη άνθρωπος τζαι μάλιστα θα ήταν μια λλίον ύπουλη γενίκευση τούτη για μένα.

    Οι λεξεις λοιπόν γυναίκα τζαι άντρας θα μπορούσαν για μένα να αντικατασταθούν με τις λέξεις "ο ένας" τζαι "ο άλλος". Τούτον το ρόλο παίζουν.

    Αν ήμουν γκέυ ή αν ήμουν μπάι, εν νομίζω ότι θα το έκρυφκα τζαι ανάλογα θα εχρησιμοποιούσα τζαι τους "κωδικούς".

    Προκειται για κωδικούς δαμέ, όι για ρόλους, τους οποίους ουτε εγώ αποδέχομαι. Tούτον ήταν το νόημα τζαι του ποστ. Η μη αποδοχή των ρόλων παθητικού/ενεργητικού φορέα μέσα σε ένα έρωτα ασχετως σεξουαλικών επιλογών. Ούτε καν την "εκ περιτροπής" ανταλλαγή ρόλων δεν αποδέχομαι. :)

    Εξάλλου, δεν υπάρχει έτσι τζ αλλιώς "γενική γραφή" όταν κάτι που γράφεις δεν κατατάσσεται κάπου. Εν εν ας πούμεν ούτε λογοτεχνία, ούτε ψυχολογία, ούτε επιστήμη. Εν απλά ένα προσωπικό σημείωμα, ως δαμέ.

    Ευχαριστώ για το σχόλιο σου, πάντως.
    Ελπίζω να εκατάφερα να εδιεφκρίνησα κάπως.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. ela re sorry for late response alla twra emporesa na perasw ena giro.

    "Οι λεξεις λοιπόν γυναίκα τζαι άντρας θα μπορούσαν για μένα να αντικατασταθούν με τις λέξεις "ο ένας" τζαι "ο άλλος".

    nai, touto protimw to, hohoho, vriskw to ligotero perioristiko :D

    gennika exw aftistikes arnitikes antidrasis me diafores leksis, je to "antras/gineka" en ena pou ta pramata sta opia antidrw aftistika, epidi gia mena en ifistante ws leksis me noima i ousia, antras se sxesi me ti diladi? gineka se sxesi me ti? je pios en jinos pou orise i pou orizi to ti en o antras je to ti en i gineka? stereo-tipa a-tipa.

    asxeto sxetiko paradigma: prin xronia pou eminiska se mia pou tes alles xwres pou ezisa ixa gnwrisi enan pou tous ekseretikous gliptes tis sigxronis texnis ekinis tis xwras, se ena pou ta prosopika show tou opou ishen kami ena spatial sculptural installation gia tin "antriki taftotita" je ta stereotipa, opws ta "ixan" oi antres tis siggekrimenis xwras. O siggekrimenos gliptis an je ixen megalwsi se jini tin xwra, itan pedi metanastwn, siggekrimena pou tin oukrania, je erketoun pou mia koultoura opou to stereotipo tou antra en polla diaforetiko pou to stereotipo tou antra pou eviwnnamen sillogika sti xwra b) ws i xwra metanastefsis. Je ipirxen arketi dosi tou "komikou", opws je sarkasmou, ston tropo me ton opio ezwgrafizetoun gliptika to "portreto" tis antrikis taftotitas, je polles mpyres shonosmenes pou evromousan xame ke outo katheksis :D o siggekrimenos o gliptis en itan gay oute amfi oute pansexual, je itan endiaferon gia mena san paratiritis tis ikastikis tou glwssas, pws enas antras pou ston seksoualiko prosanatolismo tou itan straight erketoun na diakwmodisi ta "stereotipa" twn ipolipwn straight antrwn se mia siggekrimeni kinwnia opou esimviwnne mazi tous.

    asxeto paradigma touto, alla sxetiko sto oti en kala aman je ta idia ta atoma pou afto-prosdiorizonte san straight mporoun na vlepoun to komiko je to sarkastiko oso afora tin ennia twn "stereotipwn" je se proektasi twn gennikefsewn.

    evangelia

    ΑπάντησηΔιαγραφή