Ας ιδιωτικοποιηθούν τα πάντα, ας ιδιωτικοποιηθεί η θάλασσα και ο ουρανός, ας ιδιωτικοποιηθεί το νερό και ο αέρας, ας ιδιωτικοποιηθεί η Δικαιοσύνη και ο Νόμος, ας ιδιωτικοποιηθεί και το περαστικό σύννεφο, ας ιδιωτικοποιηθεί το όνειρο, ειδικά στην περίπτωση που γίνεται την ημέρα και με τα μάτια ανοιχτά. Και σαν κορωνίδα όλων των ιδιωτικοποιήσεων, ιδιωτικοποιήστε τα Κράτη, παραδώστε επιτέλους την εκμετάλλευση υμών των ιδίων σε εταιρίες του ιδιωτικού τομέα με διεθνή διαγωνισμό. Διότι εκεί ακριβώς βρίσκεται η σωτηρία του κόσμου… Και μια και μπήκατε στον κόπο, ιδιωτικοποιήστε στο φινάλε και την πουτάνα την μάνα που σας γέννησε.

Ζοζέ Σαραμάγκου

22.1.12

Ο Αιώνας του Εαυτού / Απορίες

Τι έκανε η Δύση όταν η Ανατολή δομούσε τον σοσιαλισμό;

Εφεύρησκε τα ευτυχισμένα αποβλακωμένα πλήθη. Αυτά τα πλήθη που ακόμα και σήμερα ξινίζουν τα μούτρα τους για τη δυστυχία του να είναι κανείς κομμουνιστής.

Απορίες παλιές αναπάντητες που φρέσκαρα βλέποντας το πιο κάτω ντοκυμαντέρ του BBC

1. γιατί η ενασχόληση με τη θεωρία της ψυχανάλυσης είναι σπορ που έλκει τοσο πολύ τις δυτικοτραφούσες φεμινίστριες; είναι η υποκατάσταση της πολιτικής μέσω ενός "απολαυστικού" αντι-αντι-κομμουνισμού; Δηλαδή η Πολιτική ως Απόλαυση;

2. τι σχέση έχει ο φασισμος και ο Χίτλερ ως διέξοδος των αδιεξόδων της "δημοκρατίας" με τον υπαρκτό σοσιαλισμό και γιατί οι δυτικοί προσπαθούν να ξεπλύνουν την δημοκρατία ΤΟΥΣ ως βρώμικο χρήμα ταυτίζοντας τον Χίτλερ με τον Στάλιν;

3. Όταν λένε, όσοι λένε, πως "η ανατολή θα έρθει από τη δύση" σε ποιές ακριβώς "επιθυμίες" της δύσης εντοπίζουν αυτή την αισιοδοξία, που εγώ μάλλον δεν συμμερίζομαι;

4. πόσα στρώματα αλλοτρίωσης πρέπει να φέρει ένας φιλελευθερος που επιθυμεί τον καπιταλισμό ως ελευθερία;

ρωτάω...
















22 σχόλια:

  1. Τι έκανε η Δύση;

    Οικοδομούσε εκτυφλωτικές προσωπικότητες ικανές για τις παρακάτω βαθιές σκέψεις:



    Ο/Η Ξεπλένιν είπε...
    Φίλοι Left, το "κακό" στο διαίρει και βασίλευε είναι προφανώς η κατασκευή μιας (δύο ή τριών) ηθικής κατηγορίας από απόλυτα "ελεύθερους" από αυτήν την ηθική "κατασκευαστές".
    Το να είσαι περφόρμερ που παριστάνει την επανάσταση (τους λέγαν και επαγγελματίες) είναι "κακό".
    Δεν ξεχωρίζεις καμία ήρα από κανένα σιτάρι.
    Αυτό το κάτι που παριστάνεις θα πρέπει να ξεχωρίσεις και να επανέλθεις, να συγκροτηθείς σε αυτό που είσαι!
    Αυτά θα λέμε?
    Σας φαίνονται "κάπως" όλα αυτά, αλλά το να απαγκιστρωθείς από τον κομφορμισμό της ιδεολογίας δεν σε καθιστά "σχετικιστή του κεράτα"
    αντίθετα μάλιστα σε ωθεί προς μια πραγματικά επαναστατική διαχείριση και των γεγονότων και της θεωρίας που φέρει ο πυρήνας τους.
    Αυτή η απεμπλοκή είναι το επαναστατικό καθήκον τώρα.

    Ο Λένιν είναι ένα παράδειγμα "κατασκευαστή" ηθικών διπόλων.
    (Δεν είχα υπόψιν μου την αναφορά του Ζιζεκ, είναι σύμπτωση)
    Ο τυχοδιωκτισμός του έβαλε τις βάσεις για την γνωστή συνέχεια.
    Αντίστοιχό του, τηρουμένων των αναλογιών στην ελλάδα του 2012, είναι ο Κουβέλης.
    (οι υπόλοιποι γελοίοι της κοινοβουλευτικής αριστεράς είναι wannabe.)
    Είστε με τον Κουβέλη? Ημαρτον....
    Η πλάκα με τους μαρξιστές-λενινιστές(Μ-Λ) είναι ότι δέχονται τις "νομοτέλειες" της ιστορίας -αρκεί να έχουν διατυπωθεί από τους προφήτες του κινήματος- και δεν δέχονται τα συμβάντα της.
    Το στραπάτσο της "πλειοψηφικής" αντεπανάστασης, που δεν περιλαμβάνονταν στις "νομοτέλειες" (το στραπάτσο), είναι σαν να μην συνέβη ποτέ!

    Οι απαντήσεις σας ορίζουν ένα πεδίο αλήθειας απόλυτα σεβαστό , αλλά θεωρώ και επικίνδυνο, κι αυτό γιατί εντάσσεται σε ένα ευρύτερο, αυτό μιας εξαιρετικά επιφανειακής άγνοιας.
    Η σύγκρουση συμβαίνει όταν το πεδίο της αλήθειας -που πάντα είναι επεκτατικό- συναντήσει το όριο της άγνοιας. Εκεί πρέπει να φανούμε γενναίοι.
    Συνήθως εκεί τα θαλασσώνουμε.
    Να θυμάστε, τα όρια και τα τείχη δεν φυλάνε μην μπουν οι απέξω μέσα όπως αφήνουν οι κατασκευαστές να φανεί. Ακριβώς το αντίθετο.Ανεπαισθήτως!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Και τέτοιες:

    "Είμαστε πολλοί περισσότεροι από τους καρεκλάκηδες των μηχανισμών που παίζουν για ένα 8άωρο το ρολάκι τους.Πρέπει κι αυτοί κάπως να ζήσουν άλλωστε..
    Είμαστε πολλοί περισσότεροι από τους εμφανείς κομπλεξικούς των πληκτρολογίων που δε βίωσαν ποτέ τη χαρά,και συχνά τη νίκη,του ενωτικού αγώνα.

    Εμείς βρεθήκαμε να κάνουμε την καλοπροαίρετη κριτική μας και την τίμια αυτοκριτική μας στις περιφρουρήσεις των εργοστασίων,στις καταλήψεις των σχολών ή των δημόσιων κτιρίων.
    Δειλά ακόμα,είναι η αλήθεια.
    Αλλά το ξέρουμε πως αυτή η ιστορία θα προχωρήσει.Γιατί εμείς το θέλουμε!

    Τα ψευδοτείχη σας,άχρηστοι,δε θα ζήσουν αιώνια,ειδικά στους καιρούς που έρχονται."

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. καποια στιγμή η ιστορία θα καταγράψει πως ένα μεγάλο κομμάτι της σύγχρονης ελλάδας και του σύγχρονου ελληνα πάσχει από την ειδική ασθένεια ονοματι "γλωσσική νεύρωση".

    το επίπεδο της αλλοτρίωσης της νόησης μέσω του ακατάσχετου και ασύνδετου λόγου ειναι πρωτοφανές!

    αν μη τι άλλο πρέπει να το εκμεταλλευθεί η επιστήμη για το καλό του μέλλοντος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μίλησες για την ιδέα της δυστυχίας του να είσαι κομμουνιστής και την ιδέα της πολιτικής ως απόλαυσης: "Είμαστε πολλοί περισσότεροι από τους εμφανείς κομπλεξικούς των πληκτρολογίων που δε βίωσαν ποτέ τη χαρά" ...

      Μίλησες για την απολυταρχική βασιλεία της δυτικής επιθυμίας: "Γιατί εμείς το θέλουμε!"

      Μίλησες για το πόση αλλοτρίωση προϋποθέτει "ο καπιταλισμός ως ελευθερία": "να απαγκιστρωθείς από τον κομφορμισμό της ιδεολογίας "..."Ο Λένιν είναι ένα παράδειγμα "κατασκευαστή" ηθικών διπόλων"..."τα όρια και τα τείχη δεν φυλάνε μην μπουν οι απέξω μέσα όπως αφήνουν οι κατασκευαστές να φανεί. Ακριβώς το αντίθετο"..."Τα ψευδοτείχη σας,άχρηστοι,δε θα ζήσουν αιώνια,ειδικά στους καιρούς που έρχονται"


      Και μού λες ότι πρόκειται για "ασύνδετο λόγο";!:!:!

      Διαγραφή
    2. Θεωρείς ότι το πολιτικό ασυνείδητο του ύστερου καπιταλισμού που εκφράζει με όλη του τη αγοραία ωμότητα ο νεοΈλλην "αντι-κομφορμιστής" είναι απλώς φλυαρία;

      Διαγραφή
  4. το δευτερο σχόλιο όμως ειναι συγκινητικό, δε λέω...είναι μια ελπίδα, ένα φως αυτοί οι άνθρωποι...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Απλώς ξεπουλήσαμε. Αυτό κάναμε. Μέχρι τελευταίας δεκάρας. Δώστε μας ΛΕΦΤΑ!!!!!!!! Αυτό φωνάζουμε, αυτό θέλουμε, κι αυτό σκεφτόμαστε.

    Τίποτε άλλο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Μίλησα για ασύνδετο λόγο ως νεύρωση και όχι ως φλυαρία.

    Σαφώς υπάρχει μια μεριδα ανθρώπων οι οποίοι συνειδητά κατασκευάζουν και σήμερα επιθυμίες για διαφορους λόγους. Γιατί μπορει να τα παίρνουν ή γιατί εχουν σπαταλήσει τη ζωή τους σε συγκεκριμένα πολιτικά ή επιστημονικά προγραμματα και δεν μπορούν να διαγράψουν τον εαυτό τους ή τη ζωή τους ή τις επιλογές τους ή του πόρους για να ζήσουν, συναισθηματικούς και υλικούς.

    Εσύ θεωρείς πως όσοι παθιάζονται με την ανατροπή και βλέπουν παντού "εμπόδια" "τείχη" και "δίπολα" εχουν άμεσο υλικό συμφερον; ΛΕΦΤΑ;

    Καποιο άλλο κερδος υπάρχει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Ναι, αυτό ακριβώς θεωρώ.

    Εάν είχα πέντε τρισεκατομμύρια ευρώ θα τα έδινα ευχαρίστως απλά για να βγάλουν τον σκασμό και να κάνουν κι ένα ήσυχο κλίσμα με τον αντικομφορισμό τους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. :)

    παλι καλά που έχω μαθητεύσει και στο Νίτσε και δεν σοκάρομαι!

    κάποιος σε ενευρίασεν εσένα σήμερα! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Αφού έχεις μαθητεύσει στον Νίτσε, ξέρεις ότι "δούλος" και "αφέντης" είναι θέσεις του υποκειμένου. Και ότι δεν υπάρχει πιο αηδιαστικό πράμα από ένα δούλο που νομίζει πως είναι αφέντης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Αλλά μισό λεπτό, ένας δούλος που νομίζει πως είναι αφέντης;

    Ο Φρόιντ αυτό το ονόμασε "Εγώ." Στη γεωγραφική γλώσσα, λέγεται "Δύση". Στην πολιτική "αυτονομία, αυτενέργεια, αυτοκαθορισμός".

    Δεν είμαι οφ τόπικ τελικά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. μπορεί να είναι πιο σύνθετα τα πραγματα. γιατί ενας ανθρωπος που φτανει στο σημείο να παίρνει 500 ευρώ το μήνα να χτυπιέται για τα δίπολα δεν είναι απλά καποιος δουλος που νομίζει πως ειναι αφέντης.

    μπορεί να είναι καποιος δουλος που έχει αναγκη να παψει να είναι δουλος.
    αλλά αν η συλλογική συνειδηση που φέρει αναποφευκτα και αυτό που κουβαλά ως το μοναδικο που ξέρει, δηλαδή ο εαυτός των επιθυμιών του δεν αντιπαρατίθεται ή δεν αντιστεκεται παρά με μια παραμορφωμένη "συλλογική αντιδραση" ή φαντασίωση να είναι αυτό που μας οδηγεί σε πληρες αδιέξοδο. δηλαδή βασικά τον ίδιο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. ένας ανθρωπος που χτυπιέται όπως κι ενας ανθρωπος που χτυπά δεν είναι ακριβώς αυτο που θα λέγαμε αφέντης. έτσι μου φαίνεται. γι αυτό υπάρχει υπεραναπληρωση στη γλώσσα. το να ψάχνεις την "κυριότητα" στις λέξεις είναι το αδιέξοδο ενός πληγωμένου ναρκισσισευμένου Εγώ.

    δεν μπορείς να πεινάς και να αισθανεσαι αφέντης. θα φας αισθήματα, αισθήσεις και λέξεις μηπως χορτάσεις. είναι πολύ σκληρή η πραγματικότητα και ίσως να μην αντεχεται για όλους αλλιώς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Είναι μια οπτική το ότι τα πράγματα είναι σύνθετα.

    Μια άλλη είναι ότι αυτή είναι εποχή απο-σύνθεσης, και συνεπώς τα πράγματα δεν μπορεί να είναι σύνθετα. Είναι απλά, γιατί είναι τα πράγματα εις τα εξ ων συνετέθησαν αυτά που πριν ήταν σύνθετα.

    Τόσο απλά που είναι τρομακτικά, για αυτό προτιμούμε να τα βλέπουμε σύνθετα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. δεν υπεκφευγω όταν λεω πως τα πραγματα είναι συνθετα. στο κάτω κάτω για τον δικο μας κοσμο μιλάμε. αφορούν κι εμας αυτά. αλλά αφορούν και καποια εκατομμύρια ανθρωπους.

    δεν υπάρχει τροπος να αποφευχθεί το χειρότερο αν οι άνθρωποι δεν βρουν καποιο τρόπο ή δεν εξαναγκαστούν να αποστασιοποιηθούν επαρκώς απο την εικονα του εαυτού τους. αυτός ο πολιτισμος θα είναι εντελώς καταστροφικός για την ανθρωποτητα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν υπάρχει τέτοιος τρόπος για τους "ανθρώπους", γενικώς.

      Αν ληφθεί υπόψη πώς ορίζει τον "πολιτισμό" (πατριαρχία+δουλεία+εμπόριο+χρήμα+ταξική διαίρεση+κράτος) ο Ένγκελς, γίνεται προφανές πως το πρόβλημα δεν είναι κάτι κακό που του συνέβη, αλλά ο πολιτισμός ο ίδιος.

      Το περιεχόμενο αυτού του πολιτισμού δεν είναι άλλο από αυτό που (εσφαλμένα) αποκαλούμε "βαρβαρότητα."

      Και πολιτισμός ως κάτι καταφατικό δεν μπορεί να ανακύψει εκτός μέσα από τη δράση ανθρώπων που δεν περιμένουν τίποτε από τον "πολιτισμό" (α λα Ένγκελς), και για τους οποίους ο "πολιτισμός" αυτός είναι πέτρα στο λαιμό της ανθρωπότητας.

      Με λίγα λόγια, όσο πιο "απολίτιστοι", τόσο αξιοπρεπέστεροι, πιο θαρραλέοι, πιο τίμιοι, πιο ανθρώπινοι και πιο αληθινοί.

      Πράγμα που εξηγεί πάρα πολύ γρήγορα γιατί οι τρεις μεγαλύτερες μορφές πολιτικού πολιτισμού στη χώρα μου απ' το 2008 και μετά ήταν μια Βουλγάρα εργάτρια, τριακόσιοι μετανάστες χωρίς χαρτιά, και μια χούφτα χαλυβουργοί.

      Διαγραφή
  15. οι 300 μετανάστες χωρίς χαρτιά δεν ήταν απλώς 300 μετανάστες χωρίς χαρτιά ήταν αυτοι που στην πρώτη τους δημόσια δηλωση μιλησαν για ταξικό αγώνα αφήνοντας αφωνη την ελληνική κοινωνία και αν μου επιτρεπεις ελαφρώς εως πολύ ντροπιασμένη.

    όσο για τους χαλυβουργούς, να μην φλυαρώ, δεν χρειάζεται.

    μπαινει λοιπόν ενα ζητημα εδώ για το ποιους ακριβώς εννοουμε ως "απολιτιστους".
    γιατί για να γίνεις μ΄αυτο τον τρόπο απολιτιστος, παει να πει δεν όχι απλά πως τους τρίβεις τον πολιτισμό τους στη μουρη αλλά και πως ξερεις παρα πολύ καλά τι ακριβώς αποποιείσαι ως άνθρωπος.

    μας υπολειπονται καποια εκατομμύρια...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έτσι είναι. Και για όσα έχουμε χάρη σε κάποιους απόβλητους του "πολιτισμού", και σε όσα μας λείπουν ακόμα.

      Διαγραφή
  16. Μπορουμε να κλείσουμε με κάτι ευχαριστο πληζ;

    Μετά την διακήρυξη του Ομαντ πως θα κάνει εκστρατεία αποκλεισμού του μπλογκ σου και του μπλογκ μου και κάποιων άλλων στο διαδίκτυο (αμα δεν κοιμαται με το λαπτοπ να μου τρυπήσεις τη μύτη), τώρα θα κάνουν και αντι-σταλινικη διαδικτυακή συσπείρωση λέει εναντίον του κκε και του ριζοσπαστη.

    τι λεγαμε για κατι 500 ευρώ το μηνα και τον πολιτισμό; :)

    ιδού με απολαυστικά σχόλια!!!

    http://anarmodios.wordpress.com/2012/01/17/1-486/#comment-3867

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Όλοι οι δρόμοι εκτός του κομμουνισμού οδηγούν πάντα στον αντικομμουνισμό.

    Αυτό δεν το κατάλαβαν αναγνώστες του Χέγκελ, θα το καταλάβουν αναγνώστες του Μπλακ Πάνθερ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή