Ας ιδιωτικοποιηθούν τα πάντα, ας ιδιωτικοποιηθεί η θάλασσα και ο ουρανός, ας ιδιωτικοποιηθεί το νερό και ο αέρας, ας ιδιωτικοποιηθεί η Δικαιοσύνη και ο Νόμος, ας ιδιωτικοποιηθεί και το περαστικό σύννεφο, ας ιδιωτικοποιηθεί το όνειρο, ειδικά στην περίπτωση που γίνεται την ημέρα και με τα μάτια ανοιχτά. Και σαν κορωνίδα όλων των ιδιωτικοποιήσεων, ιδιωτικοποιήστε τα Κράτη, παραδώστε επιτέλους την εκμετάλλευση υμών των ιδίων σε εταιρίες του ιδιωτικού τομέα με διεθνή διαγωνισμό. Διότι εκεί ακριβώς βρίσκεται η σωτηρία του κόσμου… Και μια και μπήκατε στον κόπο, ιδιωτικοποιήστε στο φινάλε και την πουτάνα την μάνα που σας γέννησε.

Ζοζέ Σαραμάγκου

1.7.10

Η τραπεζική αντίληψη της εκπαίδευσης



α) Ο δάσκαλος διδάσκει και οι μαθητές διδάσκονται.
β) Ο δάσκαλος τα ξέρει όλα και οι μαθητές δεν ξέρουν τίποτα.
γ) Ο δάσκαλος σκέφτεται και οι μαθητές είναι αντικείμενα της σκέψης του δασκάλου.
δ) Ο δάσκαλος ομιλεί και οι μαθητές ακούν πειθήνια το δάσκαλο.
ε) Ο δάσκαλος εφαρμόζει πειθαρχικά μέτρα και οι μαθητές υφίστανται τα μέτρα.
ζ) Ο δάσκαλος προτείνει και επιβάλλει την κρίση του, και οι μαθητές συμμορφώνονται σ΄αυτήν.
η) Ο δάσκαλος δρα και οι μαθητές έχουν την ψευδαίσθηση πως δρουν μέσα από τη δράση του δασκάλου.
θ) Ο δάσκαλος καθορίζει το πρόγραμμα διδακτέας ύλης και οι μαθητές (που ούτε καν ρωτήθηκαν) προσαρμόζονται σ΄αυτό.
ι) Ο δάσκαλος συγχέει την αυθεντία της γνώσης με τη δική του επαγγελματική αυθεντία, που την αντιπαραθέτει στην ελευθερία των μαθητών.
κ) Ο δάσκαλος είναι το υποκείμενο της διαδικασίας της μάθησης ενώ οι μαθητές είναι απλά τα αντικείμενα.

«Η αγωγή του καταπιεζόμενου»
Πάουλο Φρέϊρε
(αν είναι δυνατόν, να διαβαστεί αμέσως μετά την έξοδο από το μαιευτήριο!)





Τίτλος άρθρου στο σημερινό φύλλο της εφημερίδας Πολίτης:
Κάτω από το 10/20 οι μέσοι όροι σε πέντε βασικά μαθήματα

"Κολλημένοι" στη... βάση

Σχόλιο του Υπουργού Παιδείας και Πολιτισμού για τα αποτελέσματα των εξετάσεων,στο ίδιο άρθρο:
Κληθείς να σχολιάσει τους μέσους όρους βαθμολογίας των μαθημάτων, ο υπ. Παιδείας, Αντρέας Δημητρίου, επεσήμανε "τη σταθερότητα στη διακύμανση των βαθμών" και πως "ούτε Βατερλό υπήρξε, όπως έγραψε μία εφημερίδα, ούτε Νορμανδία, ούτε Δερβενάκι, ούτε Θερμοπύλες, ούτε οποιαδήποτε άλλη μάχη. Υπήρξε μια συστηματική σοβαρή εξέταση και οι βαθμοί ήσαν εκείνοι που αναμένονται σε κάθε σοβαρό σύστημα εξέτασης".


Περαστικά μας!

44 σχόλια:

  1. «Σχόλιο του Υπουργού Παιδείας και Πολιτισμού για τα αποτελέσματα των εξετάσεων...»

    Δηλαδή εσείς έχετε Υπουργείον Παιδείας και Πολιτισμού σκέτο χωρίς Θρησκευμάτων;!
    Αν θυμάσαι πως τα καταφέρατε γράψε μερικές οδηγίες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ιούλιε,μην πλανάσαι.Τα δικά μας Θρησκεύματα, όχι μόνο δεν διαχωρίζονται από το κράτος αλλά είναι υπεράνω του κράτους.Μήπως γνωρίζεις πως εμείς διαθέτουμε Θρησκευτικό σχολείο δημοτικής εκπαίδευσης με πιστοποιητικά αποφοίτησης εγκεκριμένα από το κράτος;Μήπως γνωρίζεις πως στα άμεσα πλάνα της Αρχιεπισκοπής είναι η δημιουργία Γυμνασίων και Λυκείων σε όλη τη χώρα;

    Τα Θρησκεύματα εδώ είναι κράτος εν κράτη όχι αστεία.Τουλάχιστον εσείς τους έχετε εκκοσμικεύσει..Το δικό μας υπουργείο παιδείας είναι ένας "μικροοργανισμός" κατά την αντίληψη και την παράδοση της Αρχιεπισκοπής.Το μόνο αξίωμα το οποίο αποδέχεται η δική μας εκκλησία, είναι το αξίωμα του προέδρου της δημοκρατίας.Πιο κάτω δεν καταδέχονται!

    (p.s Η αλλαγή του ψευδώνυμου σε μηνιαία βάση,θα θεωρηθεί καλός οιωνός για τη σημασία της ροής του χρόνου γενικότερα)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Κι εκεί που ήμουν έτοιμος με το μολύβι και το τεφτέρι για τις οδηγίες σου ήρθε η διάψευσις. Με μια αντιγραφή, μονολογούσα, θα ξεμπερδεύαμε από πολλά κακά. Πάντως και πριν που φανταζόμουν άλλα, και τώρα που έμαθα άλλα πάλι νομίζω οτι είστε μπροστά από εμας, πιο...στο μέλλον. Γιατί αν το Υπουργείο σας έχει αλωθεί πλήρως στο δικό μας υπάρχει ακόμη μια μεσοβέζικη αντίληψη ( ο Αρχιεπίσκοπος καλείται να τοποθετηθεί για κάθε εκπαιδευτική ««μεταρρύθμιση»»). Και ενώ εσείς διαθέτετε θρησκευτικά δημοτικά σχολεία και σχεδιάζετε για Γυμνάσια και Λύκεια ο δικός μας σχεδιασμός είναι μόνο για Πανεπιστήμιο της εκκλησίας (για αρχή).
    Μισές δουλειές δηλαδή.

    Κατά τα λοιπά, μας κουβαλάν οι μήνες κι εμείς αυτούς.


    p.s/ γνωρίζεις αν υπάρχει ελληνοκυπριακό λεξικό; παραλληρώ με την κυπριακή γλώσσα το τελευταίο καιρό και ψάχνω εναγωνίως. Χθες έμαθα οτι «μιλάω» = «συντυχάνω» και καταγοητεύτηκα. Ακρως ποιητική απόδοση! Μου 'βγαλε πολλά στο μυαλό αυτή η λέξη: συντύχαμε στη γλώσσα ο κόσμος κι εγώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Για Πανεπιστήμιο της εκκλησίας ακούω!Μπράβο παιδιά,χεράκι χεράκι θα πάμε πάλι να εκσυγχρονίσουμε τη Μεσόγειο!

    Για το ελληνοκυπριακό λεξικό τώρα,όχι δε νομίζω να υπάρχει κάτι τέτοιο.Υπάρχουν κάποια εξαιρετικά λεξικά της κυπριακής.Δυστυχώς δεν έχω εδώ κάποιο να σου πω τον ακριβή τίτλο.Το ένα νομίζω λεγεται το Κυπριακό Ιδίωμα.Αν περάσω σύντομα από βιβλιοπωλείο θα το κοιτάξω ευχαρίστως και θα σου πω.

    Ωραίο το συντύχαμε,ναι.Τώρα που το είδα κι εγώ γραπτώς,οντως δημιουργεί ποιητικούς και λογικούς συνειρμούς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. ...είναι που για να τη βιώσεις τη γλώσσα πρέπει να τη ζεις σαν ξένος της. Το κυπριακό ιδίωμα έχει αυτή τη δυναμική που έχει μια ελλάσων γλώσσα, μια γλώσσα μες την ίδια γλώσσα.

    [σκέψεις για μια Ελληνο-Κυπριακή συνεργασία με σκοπό τον εκσυγχρονισμό της μεσογείου]

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Δεν ξέρω αν είμαι το κατάλληλο άτομο να μιλήσω για τη δυναμική της κυπριακής διαλέκτου.Ξερω πως είναι μια γλώσσα που σε προκαλεί να την ερευνήσεις δίνοντας σου δώρα,νοηματικά και ποιητικά,αυτό είναι βέβαιο.
    Και,όχι, δεν μπορώ να ακούσω στ΄αυτιά μου την κυπριακή όπως ένας ξένος,αλλά μη νομίζεις,η απαγόρευση στη χρήση της κυπριακής στα σχολεία,μας κάνει κι εμάς λίγο ξένους από μια άποψη.Άτυχους τυχερούς.

    Μ άρεσε πολύ το "ελλάσων γλώσσα" όπως αρμόζει και στις κατεξοχήν μουσικές συχνότητες.Πολυ μ΄αρεσε.

    Για την Ελληνο-Κυπριακή συνεργασία, άστο προς το παρόν,γιατί θα μας επιχορηγεί το ΔΝΤ και η Μέρκελ! Εκτός κι αν κάνετε την υπέρβαση και την ανατροπή. Τότε μάλιστα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Δεν ξέρω τους λόγους για τους οποίους απαγορεύουν την κυπριακή στα σχολεία αλλά και μόνο τα χαρακτηριστικά που ανέφερες την κάνουν ακατάλληλη για ένα σύγχρονο εκπαιδευτιό σύστημα.

    Για την ανατροπή έχει δοθεί ένα άρρητο ραντεβού το φθινόπωρο (μη χάσουμε και τα μπάνια μας).
    Κρίμα γιατί έτσι χάνεται η κάψα του καλοκαιριού που όσο να 'ναι σου θερμαίνει κι άλλο τη «φούντωση τη φλόγα που 'χεις μέσα στη καρδιά»

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Δεν κατάλαβα δυστυχώς,γιατί τα χαρακτηριστικά αυτά την κάνουν ακατάλληλη...κάτι θα ξέρεις για να το λες.

    Προγραμματισμένη ανατροπή;χμμμ...τέλος πάντων,είπε και κάποιος πως το ΚΚΕ από κόμμα της αριστεράς έγινε ο μετεωρολόγος της κρίσης.Να μας λέει ποιό μήνα θα υπάρξει όξυνση!

    Φθινοπωρινές ελπίδες λοιπόν καί εύχομαι όπως πεφτουν τα φύλλα να πέσουν και τα κατεστημένα. Η Κύπρος συμπαραστέκεται!(όχι όλη, μη φανταστείς)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. ..μα ποιο σύστημα σήμερα θέλει να εκπαιδεύονται οι υπήκοοί του με μια γλώσσα που είναι «μια γλώσσα που σε προκαλεί να την ερευνήσεις δίνοντας σου δώρα,νοηματικά και ποιητικά»;

    (με αυτή τη διάθεση πίκρας και ειρωνείας το είπα)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Ε,ναι,όχι όσο τους βλέπει ως υπηκόους. Κατι τέτοιο φανταστηκα ότι εννοούσες,αλλά ρώτησα για να το επιβεβαιώσω.Είναι και που θέλω να ακούω σε επανάληψη πως το σωστό είναι και δυνατόν!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. ...μάλλον σε μπέρδεψα, έπρεπε να βάλω το σύγχρονο εκπαιδευτιό σύστημα σε εισαγωγικά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Ναι,λίγο. Ήθελα να το διευκρινίσω.Το ζήτημα της γνώσης,των μεθόδων,του εκπαιδευτικού συστήματος κ.λ.π, όπως ξέρεις, δεν άπτεται μόνο των τεχνικών θεμάτων.Πρόκειται περί της νοητικής σύστασης των υποκειμένων καί άρα κατά μία έννοια της λογικής σύστασης του κόσμου.Γι αυτό ήθελα να το διευκρινίσω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Οπότε ξαναβρίσκουμε πάλι το σημείο στο οποίο «φώναζες» για τις σωστές λέξεις. Τις σωστά επανιδρυμένες λέξεις. Κομβικό σημείο.
    Και νομίζω η εκεί Αρχιεπισκοπή κάτι ήξερε και άρχισε από το δημοτικό.
    Από εκεί αρχίζει η διαμόρφωση της δωρεάν κρατικά προσφερόμενης κοσμοεικόνας μέσω της αποδεκτής σύμβασης της γλώσσας και του υποκειμένου μέσα σ' αυτή. Κι εγώ όταν ακούω για εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις χωρίς να περιλαμβάνεται το δημοτικό γελάω.
    Μεγάλη ανατροπή θα θεωρούσα το να μπει ο Πλάτωνας στα δημοτικά που φώναζε ο άκλαφτος Δερριδάς. Αυτό θα ήταν μια αισιοδοξία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. ...και για να μη σε μπερδέψω άθελά μου πάλι, λέγοντας ο Πλάτων στα δημοτικά δεν εννοώ κανέναν εθνοκετρωμένου Πλάτωνα ακαδημαϊκής κοπής αλλά τους διαλόγους του ως θεατρικές σκηνές. Τις παιγνιωδώς αφελείς ερωταπαντήσεις του Σωκράτη, τις μυθιστορίες των προσώπων των διαλόγων ...καταλαβαίνεις τι ανάγνωση εννοώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Η επαλήθευση λεκτικού κειμένου μου έδωσε να βάλω τη λέξη dipsono (ολογράφως Δίψωνο)!!
    Σημαίνει κάτι στα κυπραίϊκα;
    Χειρίζεσαι εσύ τις επαληθεύσεις;
    (αστειεύομαι)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Που με πήγες τωρά; Στον Πλάτωνα; Τι θέλεις, να κάνω τις συγκρίσεις και να αρχίσω να κλαίω; ...Έκανα μια βόλτα στα διπλανά μπλογκς,αύριο έχουμε μια προγραμματισμένη αλλά ελπίζω ένθερμη διαμαρτυρία για ένα αρχιτεκτονικό τερατούργημα,όμοιο με τα λεκτικά μας,ένα αρχιεπισκοπικό ναό--δεν θα τον πω χριστιανικό επ΄ουδένί--μέσα στη καρδιά της παλιάς Λευκωσίας.
    Η Αρχιεπισκοπή! Πόσο θυμώνω, όταν ακούω αυτά τα νερόβραστα περί παραδόσεως!Ελεύθεροι πολιορκημένοι νοητικά και αισθητικά, αυτό είμαστε.
    Αύριο θα ακούσω τις σωστές λέξεις...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Όχι δεν τις χειρίζομαι εγώ. Αν τις χειριζόμουν θα είχα περισσότερο χιούμορ.Νομίζω.Λέξεις που παραπέμπουν σε θρίλερ περί σωματικής δυσαρμονίας δε θα έβαζα.
    επίσης πληζ δεν είναι κυπραίϊκα, είναι κυπριακά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Καλή ακρόαση λοιπόν αύριο...

    (το pass ήτα dipsono, με Ν, δίπσωνο. όχι κάτι άλλο. άρα πνευματική δυσαρμονία υποδήλωνε)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Ευχαριστώ.

    Το ψώνιο,είτε διπλό είτε μονό, υποδηλώνει όλες τις δυσαρμονίες,πίστεψε με.Αλλη μια λέξη με "κρυμμένα γράμματα".Ωραία,βρήκαμε και κάτι καινούριο σ΄αυτή την κουβέντα...άσε που τώρα θέλω να βάλω καινουρια ανάρτηση για τη σχέση των δύο δυσαρμονιών!

    ...όχι θα κρατήσω τον Πλάτωνα. Δεν είμαι πολύ καλή όταν θυμώνω. :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Και βέβαια ελπίζω να μη με παρεξήγησες τώρα.

    Είπαμε.Λέξεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Δισδαιμώνα "Δαμάζοντας την αριθμιτική" της χωρκανής μας Ανδρούλας Χριστοφίδη Ενρίκες, εκδόσεις εκρεμές, αν δεν εθκιάβασες το βιβλίο, εγράφτηκε για την εκπαίδευση για μωρά με ειδικές ενάγκες, αλλά πρέπει να το θκιαβάσει ο κάθε δάσκαλος ότι τζιαι να διδάσκει τζιαι ο κάθε γονιός που θέλει να ξέρει τους μηχανισμούς μάθησης των παιθκιών του. Ότι γράφεις γράφει το πολλά όμοφρα τζιαι στηρίζοντας το μάλιστα με την κοντρουκτουβίστικη θεωρία της μάθησης.

    Ιούλιε ΤΟ λεξικό της κυπριακής είναι αυτό του Γιαγκουλή: K. Γ. Γιαγκουλλή. Μικρός ερμηνευτικός και ετυμολογικός θησαυρός της κυπριακής διαλέκτου, Λευκωσία 1997, σσ. 404. Δυστυχώς δύσκολα το βρίσκεις στην Ελλάδα. Είναι ίσως εξαντλημένο και ίσως μόνο δαμαί μπορείς να το έβρεις: http://www.mam.com.cy Είναι κάτι εθνικόφρονες που έχουν αυτόν το βιβλιοπωλείον αλλά μόνον τζιειαμαί (εκεί) μπορεί να έβρεις κάποιες κυπριακές εκδόσεις. Τα στέλλουν τζιαι με την πόστα. Αν σου αρέσκει η κυπριακή διάλεκτος έλα ποτζιεί στο μπλόγκ μου τζιαι θα έβρεις υλικό. Κάμνω σου τζιαι αυτοδιαφήμηση προσκαλώντας σε στην ανάρτηση τούτη που έχει ήχο τζιαι κείμενο ενός παραμυθκιού που έγραψα: http://acerasanthropophorum.blogspot.com/2007/02/blog-post_11.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Μα δεν υπήρξε τίποτα προς παρεξήγηση ...

    Λες να μας γυροφέρνει καμιά παρεξήγηση; Γιατί μπέρδεμα στο μπέρδεμα μπορεί να προκύψει καμιά...

    Η διαφορά μεταξύ κυπραίϊκων και κυπριακών είναι αισθητικής διάστασης μόνο ή κρύβονται κι άλλα πράγματα πίσω τους;
    (βέβαια, θα μου πεις, αν δεν έκρυβαν πράγματτα οι λέξεις δεν θα μπορούσαμε να μιλήσουμε)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Α, σ΄ευχαριστώ Acera,θα το ψάξω και θα το βρω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Όχι να μη μας προκύψει. Δεν μ΄αρέσουν.

    Το Κυπραίϊκα χρησιμοποιείται,όπως χρησιμοποίείται και το Κυπριώτικα. Νομίζω πως όταν μιλάμε για τη γλώσσα πιο σωστό είναι το Κυπριακή και όχι το κυπραίϊκη.

    Άσε που ηχητικά δε λεει.Αυτό που το βάζεις;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Aceras Anthropophorum, σ' ευχαριστό πολύ για τις υπερπολύτιμες πληροφορίες σου. Τι να κάνουμε...στην ανάγκη και από εθνικοσοσσιαλιστές θα ψωνίσουμε.
    Το γνωρίζω το μπλογκ σου και μάλλον πρέπει, λεξικού βοηθούντος, να αρχίσω να συμμετέχω κυπριϊστί (!) σε συζητήσεις στα κυπριακά μπλογκς γιατί στα λεξικά δεν βρίσκεις την ...πως να τη πούμε...την ταλάντωση της γλώσσας: βλέπω δηλαδή τώσα που γράφεις «τζιειααμαί» το οποίο το έχω δει και «τζαμαί» και «δαμαί»...
    Πανυγήρι...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Δυσδαιμόνα, πειδή την κυπριακή την σύντυχα πρόσφατα τζιαι δεν την συντυχώ ακόμη αμπλέπω τα «κυπραίϊκα» και «κυπριακά με την ίδια ομορφιά.
    καταλαβαίνεις...η μαγεία του προτόγνωρου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. ... μη σου πω οτι και το «προτόγνωρου» τώρα το βλέπω για καλό και ωραίο...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. ...Κάποτε οι αποστάσεις είναι σωτήριες,διότι εγώ τώρα γελούσα...:-)!
    Μα το ότι θα κάναμε μαθήματα κυπριακής στο μπλογκ,ούτε που μου περνούσε από το μυαλό.

    Λοιπόν,έχω να σου πω, πως όσους φίλους έλληνες είχα τους ανάγκαζα να μου διαβάζουν κυπριακά κείμενα.Σκέτη απόλαυση!!!

    Για το τζιαμε στο οποίο αναφέρθηκες πριν που σημαίνει εκει και το τζειαμαι του acera μας δημιουργεί ένα θέμα ορθογραφίας.Χρειαζόμαστε λεξικό γι αυτό,νομίζω το σωστό είναι το πρώτο.
    το δαμε σημαίνει εδώ.

    τη μαγεία την καταλαβαίνω,αλλά επειδή η κυπριακή δεν είναι πόκερ δε θα βασιστούμε στην τύχη του πρωτάρη! :-)
    Σοβαρά τώρα,ίσως σε κάποιες περιοχές,να χρησιμοποιείται μόνο το κυπραίϊκη και σε άλλες το κυπριακή.Είμαστε και αχανής έκταση βλέπεις!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. (με το φόβο να παρεξηγηθώ, τό 'χει η νύχτα φαίνεται απόψε)
    ένα στοιχείο που με αποτρέλανε σ' αυτή τη γλώσσα είναι η χιουμοριστική της διάσταση.Τη βρίσκω αστεία. Ίσως επειδή είμαι μιτσής ακόμη στη γλώσσα αυτή αλλά...γελάω πολύ διαβάζοντας απλές καθημερινές ιστοριες κυπρίων μπλόγκερς. Είναι το στοιχείο της έκπληξης μάλλον όταν βλέπεις μια καινούργια άγνωστη λέξη, της οποίας το νόημα παίζει αλλά μπορείς μερικώς να το υποθέσεις, στη θέση μιας άλλης αναμενόμενης. Συν τα ηχητικά των κυπριακών...

    Διάβασα ας πούμε αυτό από τον aceras στο λινκ που έδωσε: «Τσίλλα το κουμπούιν πλέϊ»
    ...ε δεν θέλει και πολύ..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. Καλά ο aceras είναι μια μαγεία από μόνος του,χρησιμοποιεί με πολύ ανατρεπτικό τρόπο την κυπριακή και έχει ένα καυστικότατο τρόπο να διακωμωδεί ή και να ξεγυμνωνει καλύτερα τα γλωσσικά τοπία.

    Η κυπριακή του acera είναι η κυπριακή του acera δεν το συζητώ!

    Η κυπριακή λογω έλλειψης ή για να είμαστε και δίκαιοι απαγόρευσης της, με αποτέλεσμα την σχεδόν ανύπαρκτη ανάπτυξη του γραπτού λόγου στα κυπριακά, είναι μια ρευστή γλώσσα.Το αποτέλεσμα είναι να κυκλοφορούν πολλά ιδιώματα σε ένα.

    Όσο για το ότι σου φαίνεται αστεία,δεν είναι καθόλου κακό αυτό. Ίσως να οφείλεται και σε μια δική σου ικανότητα στην ανάγνωση των λεξεων, των νοημάτων,των εικόνων κ.λπ. Καθόλου άσχημο δεν είναι να γελάμε.Είναι ωραίο η χρήση της γλώσσας να μας επιτρέπει την απομυθοποίηση.

    Αλλά από την άλλη,μπορεί να διαβάσεις κείμενα στη κυπριακή,που θα λιώσεις!Όχι μπορεί,σίγουρα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  31. εννοείται πως κείμενα με συναισθηματικές εντάσεις επιβάλουν το τόνο τους.

    Μου άρεσε αυτή η αίσθηση μιας γλώσσας που δεν καθηλώθηκε/αρχειουετήθηκε ως γραπτή και αφέθηκε να ρέει. Τώρα με βάζεις να σκέφτομαι στις τρεις τα ξημερώματα πως θα είναι τα ιδιώματα του ιδιώματος αυτού!
    Εν είναι πολλά καλόν. Που να ψάχνω μπλόγκερς από τα περιθιώρια της κυπριακής;

    Ο aceras προάγεται σε ανάγνωσμα καθημερινής άσκησης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  32. Ναι Ιούλιε είναι τρεις τα ξημερώματα και θα μας βρει ο Αύγουστος!Είναι και ο καλός μου ο μήνας!:-)

    Από τον acera θα μάθεις πάρα πολλά. Και τα "επίσημα" αν θα μπορούσα να το πω αυτό κυπριακά και τα του acera.Γιατί άλλο οι λέξεις άλλο ο τροπος έκφρασης μέσα από τη γλώσσα.Ας πούμε το "τσίλλα το κουμπούιν πλέι" λόγω του πλέι καταλαβαίνεις ότι φέρει acerική εκφραστική ταυτότητα.Μην πας πουθενά να πεις τσίλλα το κουμπούιν πλέι γιατί τότε,οι κύπριοι να δεις γέλια!

    Κατά τα άλλα, θέλει ψάξιμο η γλώσσα. Και τα μπλογκς βοηθουν, ε, ελάχιστα από αυτά, να πω την αμαρτία μου,αλλά και τα βιβλία.όσα υπάρχουν.
    Το ίδιο δεν ισχύει όμως και για τα ελληνικά μπλογκς.

    Ναι η κυπριακή είναι και ρευστή και πολύ ζωντανή,γεμάτη εικόνες αλλά και σπάνια ακριβά νοήματα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  33. Είναι τζιαι γλώσσα rebelle, κάτι όπως ήταν η δημοτική για την καθαρεύουσα κάποτε. Πρέπει να ξέρεις φίλε μου Δευτερογιούνη, (έτσι λαλούμεν στα κυπριακά τον Ιούλιο σε αντίθεσην με τον Πρωτογιούνη), ότι η Κυπριακή δεν εγράφετουν μέχρι πρόσφατα. Τζιαι σήμερα πρέπει να είσαι πελλός (τρελος) τζιαι παράξενος για να γράφεις, εκτός απο τα μπλόγκς τζιαι τα έσεμές. Έ, εκτός τζιαι που κάτι καλλιτέχνες διπλά παράξενους που γράφουν τζιαι βιβλία (σαν τον Χαμπήν τον χαράχτη που έκαμε βιβλίο με μελέτη τζιαι εικάστικήν έκφρασην των καλικαντζιάρων).

    Φαντάστου την εξουσία που έχει πάνω στον παπά μου ένας πολιτικός που του μιλά καλαμαρίστικά. Να φανταστείς ότι ο παπάς μου, ο οποίος δεν είναι τζιαι τόσο γέρος, προτιμά να απαντά εγγλέζικα σε κάποιον ξένο που του απευθύνει τον λόγο σε σπασμένα ελληνικά (της Ελλάδας), διότι αντρέπεται ότι θα τον περιπαίζουν για το πως καλαμαρίζει. Τα "καλά" ελληνικά τα μιλά ο κλήρος τζιαι οι πολιτικοί στα μπαλκόνια, (τζιαι σήμερα στα πάνελς). Τζιαι οι δασκάλοι βέβαια (ννά στα μμάθκια τους), τζιαι οι εκφωνητές του δελτίου ειδήσεων.

    Να μιλήσεις σήμερα για φιλοσοφίαν ή για επιστήμην στην κυπριακή, είσαι για τα παναΰρκα, έστω τζιαι αν υπογράφεις aceras anthropophorum. Παραμύθκια, ιστορίες τζιαι λαφαζαννίκκια στα μπλόγκς, άτε να το δεχτούμεν δικαιούσαι, αλλά όι τζιαι φιλοσοφίαν. Να μεν το παρασιαίζουμεν τζιόλας.

    Δυσδαιμόνα να το πάρεις οπωσδήποτε αυτόν το βιβλίον διότι είναι βιβλίον ορίζοντας. Η Ανδρούλα Ενρίκες είναι η γεναίκα που ετίμησεν φέτη η Κλίντον με το βραβείο "κουράγιο" για την δράση της εναντίον της εμπορίας γυναικών. Είναι ο πρώτος άνθρωπος που έκατσε φυλακή δύο καπαρατζιήδες στηρίζοντας στο δικαστήριο δύο "σκλάβες". Ήταν τζιαι βοηθός του Jean Piaget στο πανεπιστήμιο της Γενεύης, οπότε ότι γράφει είναι αυθεντικά τζιαι κατευθείαν από την πηγή.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  34. Ιούλιε, εννοείται ότι ο πολιτικός συντυχάννει τζιαι παπάς μου βρίσσει (σιωπά). Εκτός που να δεν τον αντέξει τζιαι το πολλήν-πολλήν να του σύρει έναν "άτε ρε που δαμαί, κοπρίτη" τζιαι να λήξει η το διαλεκτικό συναπάντημα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  35. Έχει μιαν ιστορίαν που παρά τον ομοφοβικόν ρατσισμόν που για την εποχή (γύρω στο 50) ήταν νόρμαλ πράμα, δείχνει την σχέση λαού τζιαι εξουσίας τζιαι τον ρόλο της γλώσσας. Ένας πολιτικός κάμνει κύριγμα στη Λεμεσό. Οπότε ο Χαράλαμπος Άζινος, μέγας ποιητάρης που έγραψε τα καλύτερα μυλλωμένα τραούθκια (γαμοτράγουδα) μετά τον Βασίλη Μηχαϊλήδη, σηκώννεται πάνω τζιαι λαλεί του:

    Βρέ ππούστη με το δίπλωμα
    κάμνεις ρητωριλλίκκιν;
    Αρνιέσαι το πως είσαι σου
    της Χώρας τζιαι της Λεμεσού
    πο΄δειξες το ππουσλίκκιν;

    Εσέναν το μαράζιν σου
    πο΄σιεις τζιαι βασανιέσαι
    έν έσιεις πούττον πάνω σου
    για να διπλογαμιέσαι.

    Ο πολιτικός μιλά στη γλώσσα στην οποίαν ο λαουτσίκος δεν μπορεί να απαντήσει, οπόταν ο Άζινος του την ρίχνει στην γλώσσα του λαού που αυτός δεν μπορεί να απαντήσει. Τζιαι η γλώσσα του λαού πιάννει αξία μόνον που τους ποιητάρηδες που ήταν η "επίσημη" κυπριακή όπως λαλεί τζιαι η Δυσδαιμώνα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  36. Acera καλημέρα,

    όπωσδήποτε θα το ψάξω το βιβλίο, ευχαριστώ που μου το ανάφερες. Τζαι ότι άλλο υπάρχει από βιβλιογραφία τζαι μουσικές,για μένα είναι δώρο να μου το αναφέρει κάποιος.

    Συμφωνούμε για την ανάλυση των εξουσιαστικών μηχανισμών μέσω της γλώσσας, αν θυμάσαι ξανακάναμε μια κουβέντα εδώ σχετική.

    Άρεσε μου η άποψη σου για τη γλώσσα rebelle, τωρά εκτιμώ ακόμα παραπάνω τα κυπριακά.

    Το μόνο που νομίζω δεν συμφωνώ είναι για τη χρήση της ελληνικής στα δελτία ειδήσεων και στα σχολεία.Έχω την εντύπωση πως τα ελληνικά που χρησιμοποιούνται εκεί είναι λίο για κλάματα. Το ζήτημα δεν είναι αν θα χρησιμοποιήσουμε την νέα ελληνική ή την κυπριακή αλλά το πως τις χρησιμοποιούμε. Η γλώσσα δεν είναι "εξωτερικό" εργαλείο, αν πω "και" αντί "τζαι" δεν σημαίνει πως μιλώ νέα ελληνικά,σημαίνει πως απλά χρησιμοποιώ λέξεις της νέας ελληνικής χωρίς αυτό από αυτό εξυπακούεται ότι "γνωρίζω" τη γλώσσα. Ούτε οι ίδιοι οι έλληνες σήμερα δεν "γνωρίζουν" καλά καλά τη γλώσσα τους.Και η επιστροφή στην κυπριακή,γίνεται διπλά πολύτιμη γιατί η κυπριακή,λόγω της απουσίας του γραπτού λόγου, διέσωσε και ρίζες της ελληνικής που χάθηκαν στη διαδικασία της γλωσσικής σύγχυσης και έκπτωσης των καιρών.

    Απο εκεί και πέρα, η δυσκολία να αντιληφθεί κάποιος ξένος τα κυπριακά, εγκειται και στο ότι,ο καθένας χρησιμοποιεί άλλους εκφραστικούς κώδικες.Έτσι,από τη μια θα λέγαμε πως υπάρχει η "επίσημη" κυπριακή,όπως π.χ αυτή του Χαμπή ή των ποιητάρηδων. Μετά υπάρχει η κυπριακή όπως τη μιλά ο μέσος κυπραίος σήμερα.Και μετά η γλώσσα του καθενός μας.

    Ας πούμε η πρόταση που έκανε εντύπωση στον Ιούλιο,η δική σου, το "τσίλλα το κουμπούιν πλέι",είναι acerική πρόταση. Ο μέσος κυπραιος θα πει είτε "πάτα το πλέι" είτε¨"τσίλλα το πλέι ρε!" :-) Η λέξη κουμπούιν δαμέ εν του acera.

    όσον αφορά στη χρήση της κυπριακής σε δύσκολα χωράφια, όπως εν η φιλοσοφία,μιά χαρά τα φκάλλει πέρα η κυπριακή. Έχουμε και το παράδειγμα του "σύρμα στο computer"--είναι δίπλα το μπλογκ του--που διαψεύδει την ψευδοκομπορρημοσύνη αυτών που καλαμαρίζουν για να κάμουν τους μορφωμένους.Δεν ξέρω αν τον διαβάζεις,αλλά επιβάλλεται, άσε που και επί της ουσίας,εννοώ της λεγόμενης "κοσμοθεωρίας" είναι διαμάντι το μπλογκ του.

    Στον Ιούλιο πρέπει να συστήσουμε όπωσδήποτε τα λεγόμενα "μυλλωμένα" της Κύπρου. Όπου συνδιάζεται το rebelle όπως το είπες και η αυθεντική κυπριακή.

    Κοίτα που θα μας προκύψει η κυπριακή "επαναστατική" και αντι-εξουσιαστική γλώσσα! :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  37. He he!! Το σύρμα στο κκομπιούτερ ξέρω που τον τζιαιρό του "το τραίνο στην πόλη", εφορτώσαμε τζιαι μαζί δύο κκοντέινερς αλληλεγγύης με ρουχισμό, κρεβάθκια, τζιαι άλλα είδη για την επανάσταση των Σαντινίστας. Παλιές καραβάνες :))

    Για την ποιότητα των ελληνικών που χρησιμοποιούνται στα σχολεία μας πως δεν συμφωνούμε. Στην παρένθεση έβαλα "ννά στα μμάθκια τους". Τζιαι δεν θα έλεα να μπαίνει η κυπριακή αντί της ελληνικής. Θα ήταν η ελληνική σύν την κυπριακή. Να μπορεί ο καθένας να μιλά κυπριακά απαντώντας στον δάσκαλο, τζιαι μόνο στη γλώσσα να απαιτείται η χρήση της δημοτικής. Να διδάσκεται τζιαι στη λογοτεχνία η Κυπριακή, με τα λίγα έστω που διαθέτουμε, να γράφεται η κυπριακή... Αλλά ίσως καλλύττερα το κράτος τζιαι το σχολείο να μεν νεκατωθεί, διότι θα τα κάμουν σκατά σαν τα μούτρα τους, τζιαι θα καταλήξουμε να λέμε πατίχα αντί παττίχα (πιας την προφορά), όπως λέμε Τοφής αντί Ττοφης, και Λιλίκας αντί Λιλλήκκας, Αγλαγγιά αντί Αγλαντζιά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  38. Δευτερογιούνης3 Ιουλίου 2010 - 6:29 μ.μ.

    Aceras,
    οτιδήποτε σχετικό με την υπόθεση αυτής της πλανεύτρας rebelle θα είναι και για μενα σαν δώρο. Θα βρισκόμαστε στο ανθολόγιό σου να μου τα λες κι από κει.

    Αυτό το Δευτερογιούνης…! Τι ν' αρχίσω να λέω τώρα τι έσπειρε στο κεφάλι μου μέσα…

    Κάθε μινόρε γλώσσα είναι rebelle γιατί ταρακουνάει την καθεστωτική αντίληψη της γλώσας. Τον Κώδικα που λέμε. Κι όποιος βάζει χέρι στη γλώσσα, βάζει χέρι στη κοινωνία. Τη κοινωνία μου μέσα που λέμε…

    Δυσδαιμόνα,
    είμαι σε αναμονή για τα «μυλλωμένα». Μη τάξεις του άγιου κερί και του παιδιού κουλούρι που λέμε…

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  39. Acera,
    συμφωνώ για τη συνύπαρξη της ελληνικής και της κυπριακής στα σχολεία. Θα ήθελα όμως να δω και εκθέσεις και γραπτά κείμενα στη κυπριακή, όπως επίσης θα ήθελα καλύτερη εκμάθηση της ελληνικής...παντού πρόβλημα.

    Ιούλιε,
    (το κρατάω, τα δευτερογιούνια με τον ασέρα)
    τώρα θα αρχίσω να ανεβάζω και μυλλωμένα στο μπλογκ; Δεν τον γλυτώνω τον αφορισμό,όλα τα κακά θα τα έχω!
    ...να μην σου πω, πως σήμερα κιόλας ζήτησα να μου παραχωρηθούν ανέκδοτα μυλλωμένα ποιήματα για να τα χρησιμοποιήσω εδώ.Με μέτρο,είπαμε...θα βάλω και τα κλασικά.Πολύ φοβάμαι πως θα τσιμπήσουν κι άλλοι την ιδέα και θα γεμίσει η κυπριακή μπλογκόσφαιρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  40. Άτε να σας βάλω ένα εγώ που είμαι ήδη αφορισμένος τζιαι δεν θα κατηγορηθεί το μπλόγκ

    Ούλλο Μαν τζιαι Πρωτογιούνην
    Δως του Πούττου ρουθούνιν

    Δευτερογιούνην τζι Άουστον
    ώπου τον έβρεις άηστον.

    Κάποτε που το έβαλα στο μπλόγκ μου, κάποιος αναγνώστης μου είπεν ότι ο λόγος που έφκηκεν αυτό το δίστοιχον ήταν το ότι οι παλιοί Κυπραίοι δεν ελουννουνταν, οπότε... φαντάζεστε τες μυρωθκιές Δευτερογιούνιν τζι΄Αουστον. Δέκα λίτρα ροδόστεμμα να τα έλλουννες, πάλε ... ώπου τον έβρεις άηστον.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  41. Κατι μου λέει πως ο Ιούλιος δεν θα καταλάβει Χριστό απ΄αυτό!

    Εδώ εγώ και σκαλώνω να καταλάβω :-)

    Και ασέρα από πότε η λέξη "όπου" γράφεται με ωμέγα;;;;

    έλεος :-)))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  42. Ιούλιος (aka Δευτερογιούνης)4 Ιουλίου 2010 - 10:29 μ.μ.

    Δυσδαιμόνα,
    το φαντάστηκα οτι το Δευτερογιούνης δεν θα περάσει εδώ.
    Βλέπε «κυπραίϊκα/κυπριακά» issue.
    Για τα μυλλωμένα που είπα οτι αναμένω δεν εννοούσα να αναρτήσεις τα άπαντα τους. Απλώς παραπομπές σε βιβλία αν υπάρχουν, ονόματα, τόπους ωστε να πάω να τα βρω.
    Οχι πως θα ήταν άσχημο να τα βλέπαμε να σκορπίζουν στη μπλογκόσφαιρα.
    Μήπως να άνοιγα ένα blog ταγμένο στην εκμάθηση της κυπριακής να μου τα στέλνετε εκεί τα διδακτέα;

    αφορισμένε Acera,
    το δημώδες μιλά για κάτι libidinal τα οποία Μάη και Ιούνη ανθίζουν ενώ Ιούλη και Αυγουστο θεωρούνται εκτός εποχής;

    Εγώ πάντως την ακούσια ελευθερία σου στην ορθογραφία την αρέσκουμαι πολλά τζαι θα κάμω χρήσιν της κι ας με πετάξει όξω η Δυσδαιμόνα από δαμαί.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  43. Ιούλιε, το επαναλαμβάνω,μην πλανάσαι! Αν θα γίνεις μαθητής της κυπριακής στου ασέρα, φρόντισε να έχεις ένα ορθογραφικό λεξικό σταθερά!
    Αυτός θα αποδειχτεί η καταστροφή σου! Σε ένα χρόνο θα γράφεις τον Ιούλη Οιουλει!Σου το λέω.
    Είναι ένας Δαναός.Μη σου πω Δαναοί,αν κρίνω και από την πληθωρική του ορμητικότητα!

    καλά δεν είπα θα ανεβάσω τα απαντα! αστειεύτηκα εξάλλου, λίγο τόχεις να με αφορίσουν, τιμή μου. Πάντως ΄μυρίζομαι πως θα μπουν κι αλλοι στο παιχνίδι που είναι και καλύτεροι παίχτες από μένα σ΄αυτά.

    Τώρα, για το δευτερογιούνης, τι να κάνουμε, θα το δεχτώ.όπως γουστάρεις και σ΄αρέσει. Όξω δε σε πετάω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  44. Ναι να ανοίξεις ένα μπλογκ εκμάθησης της κυπριακής. Θα έχει φοβερή πλάκα. Θα γίνει σημείο συνάντησης των μυλλωμένων καθώς και της προσωπικής μου φρίκης για την ορθογραφία του ασέρα :-) σόρρυ, ασαίρα.

    δοισδεμωνα

    ΑπάντησηΔιαγραφή