Ας ιδιωτικοποιηθούν τα πάντα, ας ιδιωτικοποιηθεί η θάλασσα και ο ουρανός, ας ιδιωτικοποιηθεί το νερό και ο αέρας, ας ιδιωτικοποιηθεί η Δικαιοσύνη και ο Νόμος, ας ιδιωτικοποιηθεί και το περαστικό σύννεφο, ας ιδιωτικοποιηθεί το όνειρο, ειδικά στην περίπτωση που γίνεται την ημέρα και με τα μάτια ανοιχτά. Και σαν κορωνίδα όλων των ιδιωτικοποιήσεων, ιδιωτικοποιήστε τα Κράτη, παραδώστε επιτέλους την εκμετάλλευση υμών των ιδίων σε εταιρίες του ιδιωτικού τομέα με διεθνή διαγωνισμό. Διότι εκεί ακριβώς βρίσκεται η σωτηρία του κόσμου… Και μια και μπήκατε στον κόπο, ιδιωτικοποιήστε στο φινάλε και την πουτάνα την μάνα που σας γέννησε.

Ζοζέ Σαραμάγκου

29.12.11

Ράσα με Σπέρμα, Αίμα και Πολιτική - η μισή αλήθεια

Παραθέτω πιο κάτω άρθρο του Κώστα Βαξεβάνη δημοσιευμένο στις 11 Απριλίου 2010 στο περιοδικό Επίκαιρα από το Κουτί της Πανδώρας.

Μια έρευνα που σπάει κόκκαλα αν δεν έλεγε τη "μισή αλήθεια". Η άλλη μισή βρίσκεται στο Βίο και την Πολιτεία του Αρχιεπισκόπου Χρυσοστόμου Β΄ άλλως Τόμμυ Β΄για τους Κύπριους, τον οποίο η έρευνα επιεικώς "αθωώνει" και χωρίς την οποία αναγκαστικά "αθωώνεται" ο ρόλος και οι σχεδιασμοί εξουσίας και ηγεμόνευσης αυτής καθαυτής της Εκκλησίας της Κύπρου στο σύνολό της.


Έρευνα του Κώστα Βαξεβάνη για το περιοδικό ΕΠΙΚΑΙΡΑ
ΡΑΣΑ ΜΕ ΣΠΕΡΜΑ, ΑΙΜΑ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΑΠΟ ΤΙΣ ΠΡΟΦΗΤΕΙΕΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΕΝΟΡΑΣΕΙΣ ΕΩΣ ΤΗΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΗ ΔΙΟΡΑΤΙΚΟΤΗΤΑ
Αν o σκοπός αγιάζει τα μέσα, τότε ναι, στη Μονή Βατοπαιδίου στο Άγιο Όρος, τα τελευταία 20 χρόνια, υπάρχουν πολλοί «άγιοι». Το σκάνδαλο δεν είναι πως μερικοί μοναχοί μπέρδεψαν το προσευχητάρι με τα μπλοκ επιταγών. Είναι ακόμη πιο βαθύ. Στην Ελλάδα του 21ου αιώνα, ένα παραθρησκευτικό σύστημα, γαντζωμένο πάνω σε αυτούς που ασκούν ή που θέλουν εξουσία, ονειρεύεται παντοκρατορίες, υπόσχεται με «προφητείες» και απειλεί όχι με την εικόνα του διαβόλου, αλλά με αυτή της δικής του μορφής και δύναμης. Ο αποκρυφισμός, οι συνωμοσίες, τα απλοϊκά κηρύγματα, οι ψυχολογικοί εκβιασμοί, ο υποκριτικός ευσεβισμός, συναντούν την κοσμικότητα, τις δημόσιες σχέσεις, τη λαϊκή ανασφάλεια και πάντα το χρήμα. Το σκάνδαλο του Βατοπαιδίου, και πολύ περισσότερο η ιστορία των πρωταγωνιστών του, αποδεικνύει πως στην Ελλάδα μπορείς να κάνεις τα χειρότερα πράγματα, επικαλούμενος τα καλύτερα και αποσκοπώντας στα πάντα. Εν ολίγοις, όσο μεγαλύτερο είναι το ψέμα, τόσο περισσότεροι θα το πιστέψουν.
Όταν το Σεπτέμβριο του 2007, με τη δημοσιογραφική ομάδα της εκπομπής «Το Κουτί της Πανδώρας» αρχίσαμε να ερευνούμε κάποιες καταγγελίες για το Βατοπαίδι, ήμουνα σίγουρος πως βρισκόμουνα μπροστά σε μια απ ́ αυτές τις προκλητικές παραχωρήσεις υπέρ της Εκκλησίας, με αντάλλαγμα όχι τη βασιλεία των ουρανών, αλλά των ψήφων. Αρκετοί βουλευτές πηγαινοέρχονταν στο Άγιο Όρος, και φαινόταν πολύ λογικό, μεταξύ σταυρού και μετανοίας, κάποιος να φάνηκε χαλαρός απέναντι στην παροιμιώδη βυζαντινή πιεστικότητα.
Tον Ιανουάριο του 2008, τα στοιχεία που είχαν συγκεντρωθεί από την έρευνα ήταν συγκλονιστικά. Το κράτος είχε παραχωρήσει την έκταση της Βιστωνίδας στο Βατοπαίδι, παρότι εκκρεμούσε ευνοϊκή δικαστική απόφαση για το ίδιο. Στη συνέχεια, την παραχωρημένη έκταση της Βιστωνίδας την αντάλλαξε –με μια υπουργική απόφαση που δεν δημοσιεύτηκε ποτέ στο ΦΕΚ– με οικόπεδα «φιλέτα» σε όλη την Ελλάδα, μια και τα καλάμια της λίμνης τούς ήταν άχρηστα για μπίζνες. Τα «φιλέτα» αυτά τα πήραν εταιρείες που είχαν συσταθεί γι ́ αυτή ακριβώς τη δουλειά. Μέλη των διοικητικών συμβουλίων τους ήταν ταυτόχρονα και νομικοί ή οικονομικοί σύμβουλοι του Βατοπαιδίου. Το ίδιο το Βατοπαίδι, μέσω κυπριακών εταιρειών, συμμετείχε στις εταιρείες. Βέβαια στις ανταλλαγές η άχρηστη για δόμηση γη της Βιστωνίδας αποτιμήθηκε σε πολλαπλάσιες τιμές από τις πραγματικές, ενώ τα οικόπεδα δίπλα στη θάλασσα αποτιμήθηκαν σε μόλις 200 ευρώ το στρέμμα! Σε όλη τη διαδικασία υπήρχαν δεκάδες παρατυπίες που καλύφθηκαν με άκρα μυστικότητα. Καλόγεροι με οικοδομικές κορδέλες διάλεγαν επιτόπου τα οικόπεδα που θα πάρει η μονή και κρατικοί υπάλληλοι δρούσαν με πρωτοφανή τρόπο. Ένα από τα αστεία που λέγαμε την περίοδο της έρευνας στην εκπομπή ήταν πως, αντί να παρέμβει εισαγγελέας, έπρεπε να εντοπιστούν οι υπουργοί και οι υπάλληλοι που έστησαν την υπόθεση «Βατοπαίδι» με τέτοια ταχύτητα και αποτελεσματικότητα και, αντί να μπουν φυλακή, να τους ανατεθεί η δημιουργία ενός σύγχρονου αντιγραφειοκρατικού δημόσιου τομέα!
Την εποχή εκείνη που συγκεντρώσαμε τα στοιχεία για το σκάνδαλο, ξεκινήσαμε τις βιντεοσκοπήσεις στη Μακεδονία και συγκεκριμένα στη Χαλκιδική. Και τότε άρχισαν να συμβαίνουν περίεργα πράγματα. Δεκάδες άνθρωποι, τους οποίους γνώριζα και ακόμη περισσότεροι που δεν γνώριζα, άρχισαν να μου τηλεφωνούν και να με συμβουλεύουν να αφήσω την έρευνα. Το πρώτο ερώτημα ήταν πού έμαθαν τόσο γρήγορα τι κάνουμε, αφού δεν είχαμε δημοσιοποιήσει τίποτα; Και το δεύτερο, γιατί τόσοι άνθρωποι, από κάθε χώρο και κομματική απόχρωση, ενδιαφέρονταν τόσο πολύ για το Βατοπαίδι;
Κάποιος δικηγόρος, τον οποίο δεν γνώριζα, με πήρε τηλέφωνο και, αφού φρόντισε να μου διευκρινίσει πως είναι φίλος του ιδιοκτήτη του καναλιού που δούλευα, σημείωσε με νόημα πως αν δεν σταματούσα δεν θα είχα καλά ξεμπερδέματα. Δημοσιογράφος από τη Θεσσαλονίκη, γνωστός για τις σχέσεις του με την Εκκλησία, προσπάθησε να με πείσει πως όλα είναι εντάξει και ο ηγούμενος Εφραίμ είναι δια τεθειμένος να με φιλοξενήσει στη μονή για να μου δώσει εξηγήσεις. Του απάντησα πως οι εξηγήσεις έπρεπε να δοθούν επίσημα στην κάμερα όταν τελείωνε η έρευνα. Ο Εφραίμ δεν δέχτηκε ποτέ τελικώς να με δει.
Προς τιμήν του, ο ιδιοκτήτης του καναλιού με ενθάρρυνε στην έρευνα, αν και απ’ ό,τι έμαθα αργότερα δέχτηκε κι αυτός πιέσεις για να σταματήσω. Δεν ενέδωσε.
Οι διαπλεκόμενοι με το Βατοπαίδι ήταν τα πιο γνωστά ονόματα της πολιτικής, επιχειρηματίες, μεγαλοδικηγόροι ακόμη και άνθρωποι του θεάματος. Και απ’ ό,τι ανακαλύψαμε, παρότι οι τοπικοί φορείς έγκαιρα είχαν διαμαρτυρηθεί για τις εξελίξεις στο Βατοπαίδι, κανένα μέσο ενημέρωσης, επί χρόνια, δεν συμμερίστηκε τις καταγγελίες.
Ο Κήπος της Παναγίας μύριζε άσχημα και δεν ήταν απλώς ένα σκάνδαλο στο Βατοπαίδι. Μύριζε καμαρίλα. Πέντε ρασοφόροι σε μία μονή έμοιαζαν να ξέρουν και να επηρεάζουν τους πιο ισχυρούς ανθρώπους στην Ελλάδα. Δεν ήταν θρησκευτικό συναίσθημα. Έμοιαζε με αποκρυφισμό και λειτουργία στοάς. Ακόμη κι όταν προβλήθηκε η εκπομπή, μετά από μήνες, καμία εφημερίδα δεν έγραψε το παραμικρό. Για καλή μου τύχη, διατάχθηκε εισαγγελική έρευνα. Αυτοί που τη διέταξαν ίσως ήθελαν να αποσιωπηθεί το θέμα, καταλογίζοντας ευθύνη σε κάποιους υπαλλήλους και μόνο. Ευτυχώς όμως δύο εισαγγελικοί λειτουργοί που ανέλαβαν τη δικαστική έρευνα πήγαν παρακάτω, μίλησαν για ευθύνη υπουργών και κατέθεσαν τις παραιτήσεις τους σε περίπτωση που το θέμα δεν πήγαινε στη Βουλή για την ευθύνη των υπουργών. Το θέμα σε μερικές μέρες έγινε πολιτικό και απασχόλησε πια εκ των πραγμάτων τα ΜΜΕ.
Όταν έφυγα από το κανάλι, κάποιος κύριος έστειλε e-mail στο οποίο, με ένα ύφος ανάμεσα σε απειλή και μεταφυσική γνώση, μου γνωστοποιούσε πως αυτό που έπαθα ήταν ένα από τα δεκάδες που θα πάθω γιατί τα έβαλα με το Βατοπαίδι. Το διάβασα, γέλασα, αλλά ταυτόχρονα ήξερα πια πως η κάστα του Βατοπαιδίου παραμένει ένας ισχυρός μηχανισμός, πατώντας στις πιο πρωτόγονες φοβίες των ανθρώπων και στο χρήμα. Και το εμπέδωσα, ψάχνοντας την ιστορία της.
Η προσπάθεια που γίνεται επί χρόνια να εμφανιστεί η σύγχρονη ιστορία του Βατοπαιδίου ως συνέχεια μιας ιστορίας αιώνων, με ταπεινούς πρωταγωνιστές και άγιες μορφές, δεν έχει καμιά σχέση με την πραγματικότητα. Το σύγχρονο Βατοπαίδι, δηλαδή το Βατοπαίδι από το 1990 και μετά, είναι η ιστορία τριών ανθρώπων: του Εφραίμ (πραγματικό όνομα Βασίλης Κουτσού), του Αθανάσιου, νυν Μητροπολίτη Λεμεσού, και του Ιωσήφ, του πνευματικού πατέρα του νέου Βατοπαιδίου. Κύπριοι και οι τρεις. Στην ομάδα προστέθηκε αργότερα και ο Αρσένιος, ένα πρώην στέλεχος της ΚΝΕ, που κατέληξε δεύτερος τη τάξη στη μονή.
Η ιστορία, σαν κακό παραμύθι, ξεκινά το 1978. Στην Κύπρο φτάνει ο καλόγερος Ιωσήφ ο οποίος προέρχεται από το Άγιο Όρος. Υποστηρίζει πως είναι πνευματικό παιδί ενός άλλου Ιωσήφ, του Σπηλαιώτη, μιας γνωστής μορφής του Όρους. Ο Ιωσήφ εγκαθίσταται στην Πάφο και ζητάει από το Μητροπολίτη Πάφου Χρυσόστομο –τώρα είναι Αρχιεπίσκοπος Κύπρου–, να τον αφήσει να φτιάξει το εγκαταλελειμμένο μοναστήρι του Σταυρού στη Μίνθη. Ο Χρυσόστομος δέχεται και τον χρίζει ηγούμενο της μονής. Οι πνευματικοί πατέρες του Αγίου Όρους δεν συναινούν στην απόφαση αυτή. (Όπως είπαν αργότερα, ο Ιωσήφ είχε κώλυμα ιεροσύνης, γιατί στα 16 του χρόνια είχε βιάσει ένα δωδεκάχρονο κοριτσάκι και γι’ αυτό κατέφυγε σε μοναστήρι.)
Ο Ιωσήφ γίνεται ηγούμενος, έχοντας στο πλευρό του το θεολόγο Βασίλη Κουτσού (Εφραίμ του Βατοπαιδίου) και το διάκονο Αθανάσιο (Αθανάσιος Λεμεσού, πια). Λίγο αργότερα, ο Ιωσήφ πρωτοστατεί στη δημιουργία μιας γυναικείας μονής κοντά στο δικό του μοναστήρι. Αναλαμβάνει το πνευματικό έργο στη γυναικεία μονή και πολλές φορές μένει εκεί. Στην Κύπρο αποκτά φήμη ως Αγιορείτης μοναχός. Φροντίζει, μάλιστα, ο ίδιος να λέει πως δεν έγινε ηγούμενος στο Άγιο Όρος, γιατί θεωρούσε τον εαυτό του ανάξιο και ταπεινό. Η Κύπρος είναι σίγουρη πως ένας άγιος άνθρωπος, με ευλογία Θεού, είχε φτάσει στο νησί για να προσφέρει.
Ξαφνικά όμως, το 1981, ο Ιωσήφ με τον Αθανάσιο και τον Βασίλη Κουτσού (Εφραίμ) φεύγουν από την Κύπρο, φροντίζοντας μάλιστα να πάρουν την οικοσκευή και τα χρήματα της μονής. Υπεύθυνος για το διωγμό τους θεωρείται ο μέχρι τότε προστάτης του Μητροπολίτης Πάφου. Υπάρχουν φήμες για ηθικά παραπτώματα του Ιωσήφ αλλά τίποτα παραπάνω. Φεύγοντας, ο Ιωσήφ εξακοντίζει μια απειλή, την οποία ονομάζει προφητεία: «Θα επιστρέψουμε, θα εκθρονίσουμε τον Πάφου και θα πάρουμε την Εκκλησία της Κύπρου».

Μετά από χρόνια, το 1992, ο Αθανάσιος επιστρέφει πραγματικά στην Κύπρο, γίνεται μητροπολίτης για να διεκδικήσει το αρχιεπισκοπικό αξίωμα. Το 1999 ένας υπόγειος πόλεμος μαίνεται στην Εκκλησία της Κύπρου. Από τη μια πλευρά, ο Αθανάσιος με την υποστήριξη του Βατοπαιδίου και, από την άλλη, ο άνθρωπος που τους εκδίωξε από την Κύπρο, ο Χρυσόστομος. Δεν υπάρχει αμφιβολία πως το Βατοπαίδι θέλει να γκρεμίσει τον Χρυσόστομο και να εκπληρώσει την προφητεία του Ιωσήφ. Δημοσιεύματα σε εφημερίδες της Κύπρου που σχετίζονται με το Βατοπαίδι αφήνουν υπονοούμενα για σκάνδαλα του Χρυσόστομου. Ο Χρυσόστομος, ξέροντας την πηγή της επίθε-σης, απαντά φέρνοντας στην Ιερά Σύνοδο την υπόθεση του Ιωσήφ και της συνοδείας του. Οι μαρτυρίες στην Ιερά Σύνοδο περιγράφουν τον Ιωσήφ ως παιδεραστή και σεξουαλικά διεστραμμένο. Η ιστορία του 1981 μπορεί να μην βλέπει το φως της δημοσιότητας, αλλά είναι καταγεγραμμένη και συγκλονιστική.

Σύμφωνα με τα πρακτικά της Ιεράς Συνόδου της Κύπρου, κατά τη διάρκεια της παραμονής του Ιωσήφ στο νησί, οι μοναχές κατήγγειλαν στο Μητροπολίτη Πάφου Χρυσόστομο πως τις παρενοχλούσε σεξουαλικά. Απαιτούσε να κοιμάται μαζί τους, με το επιχείρημα πως πρέπει να εκπαιδευτούν να μην σκανδαλίζονται και να μην ντρέπονται όταν τους πιάνει το στήθος ή τα γεννητικά όργανα, γιατί είναι κομμάτι του σώματος που έδωσε ο Θεός, όπως το χέρι και το πόδι. Οι μοναχές, μάλιστα, είχαν πάθει μολύνσεις από τον Ιωσήφ και είχαν καταφύγει στο φαρμακοποιό που τους είχε δώσει φάρμακα.
Ανατριχιαστική είναι όμως η κατάθεση μιας καθηγήτριας 29 ετών, η οποία, σε ηλικία 12 ετών, είχε πέσει στα χέρια του Ιωσήφ. Οι γονείς της θεωρούσαν ασφαλές και αρκετά ιερό να την παραδώσουν σε έναν άγιο άνθρωπο όπως ο Ιωσήφ. Η συμπεριφορά του Ιωσήφ όμως, όπως περιγράφει η ίδια, δεν είχε στοιχεία ιερότητας αλλά παιδεραστίας. Την πήγαινε στην εκκλησία, την έβαζε πάνω στα πόδια και έβαζε το χέρι του στα γεννητικά της όργανα. Έβγαζε τα εσώρουχά της και την έβαζε να ξαπλώνει δίπλα του. Ανατριχιαστική είναι η διήγηση που περιγράφει πώς ο Ιωσήφ την ξάπλωσε στο κρεβάτι, άνοιξε στα πόδια της και έκοψε τρίχες από την παιδική ήβη για να τις κάνει φυλαχτό:
«Μου έλεγε “εγώ είμαι ο πατερούλης σου, είναι φυσικό και δεν υπάρχει τίποτα κακό. Είσαι το κοριτσάκι μου, είσαι η αγάπη μου”. Πολλές φορές που καθόμουν πάνω στα γόνατά του είχε το χέρι του στα γεννητικά μου όργανα, τραβούσε και τα μαλλιά και έλεγε θα τα κόψω να τα κάνω φυλαχτό. Με έστειλε και του έφερα ψαλιδάκι. Με έβαλε να ξαπλώσω στο κρεβάτι. Έβγαλέ μου το εσώρουχο. Μου ’πε να ανοίξω τα πόδια μου και έκοψε ο ίδιος τα μαλλιά. Δεν αντιδρούσα, γιατί όλα αυτά μου φαινότανε φυσικά. Άρχισα να πονηρεύομαι όταν σκεφτόμουνα αν ήμουν παρθένα…».
Στην Ιερά Σύνοδο κατατέθηκε και χειρόγραφη επιστολή που είχε στείλει ο Ιωσήφ στη μικρή Μαρία. Ένα απαύγασμα αηδιαστικής παιδοφιλίας, κρυμμένης πίσω από επικλήσεις στο Χριστό και στην Παναγία, σίγουρα, πάντως, όχι αγιοσύνης:
«Άφησέ με, αγάπη μου, να εκφρασθώ έστω και λίγο, όπως αισθάνομαι για σένα, τη γνήσιά μου μορφή για να δω, και σε λίγο τι σημαίνει αγάπη Χριστού και πνευματική πατρότης, και ειδικά να μάθεις έστω αμυδρώς πόσο σε αγαπά αυτός που αποκαλείς ΠΑΤΕΡΑ και διερωτάσαι γιατί σου κάνει πατρικούς υπαινιγμούς. Δεν αγαπώ την κορούλα μου για να την κολακεύσω ούτε να την ενθαρρύνω, αλλά την αγαπώ γιατί της αξίζει, δεν είναι ξένο πράγμα που προσάρτησα κοντά μου, αλλά ο ίδιος μου ο εαυτός. Πρόσεχε μη σου ξεφύγει το μυστικό και μάθει κάποιος άλλος εκτός από σένα αυτά που σου λέγω, γιατί θα τα χάσεις και θα κλαίεις σε όλη σου τη ζωή».
«Το μοναστήρι εξασφαλίζει ευρωπαϊκές επιδοτήσεις και γίνεται σιγά σιγά πόλος έλξης… Στην κατοχή του το Βατοπαίδι έχει χιλιάδες βυζαντινά κειμήλια και τμήμα της Αγίας Ζώνης της Παναγίας»
Η Ιερά Σύνοδος αποφάσισε πως οι καταγγελίες που έκανε ο Πάφου Χρυσόστομος είναι αληθείς και ο διωγμός του Ιωσήφ δικαιολογημένος. Δεν μπορεί όμως να τον τιμωρήσει, γιατί ανήκει στο Άγιο Όρος και τη Μονή Βατοπαιδίου. Η υπόθεση θα σταματήσει εκεί για να εκπληρωθεί όχι η προφητεία του Ιωσήφ, αλλά η δραματική πρόβλεψη που έκανε η καθηγήτρια-θύμα του Ιωσήφ τελειώνοντας την κατάθεσή της στην Ιερά Σύνοδο:
«Θέλω να ρωτήσω και εγώ κάτι. Αυτά τα πράγματα θα σκεπαστούν για να μην γίνουν σκάνδαλα;».
Το 2006, ο Χρυσόστομος Πάφου έγινε Αρχιεπίσκοπος Κύπρου παρά τις προφητείες. Οι Βατοπαιδινοί καλόγεροι κατέβηκαν στη Μεγαλόνησο για να εκλέξουν τον εκλεκτό τους Αθανάσιο Λεμεσού, αλλά δεν τα κατάφεραν.

τα κομποςκοινια και οι κομποΓιαννιτες

Η ομάδα του Ιωσήφ, το 1981, εγκαταστάθηκε στο Άγιο Όρος όπου ο Βασίλης Κουτσού γίνεται πια μοναχός Εφραίμ. Η διαμονή της τρόικας στο Άγιο Όρος αντιμετωπίζει πολλά προβλήματα. Τους διώχνουν από παντού αλλά τη λύση δίνει ο διοικητής του Αγίου Όρους, αλευροβιομήχανος Λούλης, προσωπικός φίλος του πρωθυπουργού Κωνσταντίνου Μητσοτάκη. Κάνει πρόταση στο Οικουμενικό Πατριαρχείο να δοθεί στους Κύπριους μοναχούς η Μονή Βατοπαιδίου. Όχι μόνο το πετυχαίνει, αλλά η μονή από ιδιόρρυθμη (ο κάθε μοναχός ζει με το δικό του πρόγραμμα όπου επιλέξει) γίνεται κοινοβιακή. Ηγούμενος της μονής γίνεται ο Εφραίμ, πράγμα το οποίο δυσαρεστεί τον Αθανάσιο, ο οποίος τελικά φεύγει για την Κύπρο για να φτιαχτεί αργότερα ο άξονας Βατοπαιδίου-Κύπρου. Ένας άξονας θρησκοληψίας, ψευδοπροφητειών και χρήματος.
Το μοναστήρι εξασφαλίζει ευρωπαϊκέςεπιδοτήσεις και γίνεται σιγά σιγά πόλος
έλξης. Περνώντας ουσιαστικά στα χέρια αποκλειστικά Κύπριων, συγκεντρώνει το ενδιαφέρον των Κύπριων προσκυνητών. Στην κατοχή του το Βατοπαίδι έχει χιλιάδες βυζαντινά κειμήλια και τμήμα της Αγίας Ζώνης της Παναγίας. Για τα μεν πρώτα, μοναχοί του Αγίου Όρους σε επιστολή τους προς Έλληνες βουλευτές μετά το σκάνδαλο Βατοπαιδίου υποστήριξαν πως πολλά πήγαν σε ιδιωτικές συλλογές πολιτικών. Η δε Αγία Ζώνη έγινε το επικοινωνιακό όπλο του Εφραίμ, ο πολιορκητικός κριός της νέας τάξης του Βατοπαιδίου. Αμέσως μόλις ανέλαβε ο Εφραίμ, η Αγία Ζώνη μεταφέρθηκε ως την Ουρανούπολη για να προσκυνήσει η τέως βασίλισσα Άννα Μαρία. Ήταν η πρώτη κίνηση της επιχείρησης εξαγωγών – εισαγωγών της αγίας βιομηχανίας. Το 1995, η Αγία Ζώνη φτάνει στην Αθήνα και περιφέρεται στις οικίες του Ανδρέα Παπανδρέου, του Κωνσταντίνου Μητσοτάκη, βιομηχάνων, εκδοτών και πλήθους επωνύμων. Στη συνέχεια, εκτίθεται σε λαϊκό προσκύνημα με το αζημίωτο. Χορηγός είναι η εταιρεία LADA Ελλάς, όπως δηλώνει ο εκπρόσωπός της. Μάλιστα, έτσι ακριβώς το είχε πει. Ο ιδιοκτήτης της εταιρείας είναι συγγενής του Εφραίμ και αργότερα στην αντιπροσωπεία αυτοκινήτων θα διαμορφώσει μια ειδική αίθουσα για να κάνει κηρύγματα ο Εφραίμ.
Το 1995 λοιπόν, η Ελλάδα μαθαίνει τον Εφραίμ. Εμφανίζεται στις κάμερες και διαβεβαιώνει πως υπήρξαν πολλά θαύματα κατά την παραμονή της Αγίας Ζώνης στην Αθήνα. Η ουσία είναι πως η Αγία Ζώνη γίνεται ένα είδος prive φυλαχτού και ευλογίας για τη hi society της Αθήνας. Ο Εφραίμ κυκλοφορεί στα σαλόνια και δίνει επιλεκτικά τη δυνατότητα προσκυνήματος της Αγίας Ζώνης. Όποιος παίρνει την άδεια να προσκυνήσει αισθάνεται την ανάγκη να θεοποιήσει τον Εφραίμ. Απλή ψυχολογική υποχρέωση που παίρνει τη διάσταση συναλλαγής με τα άγια.
Το 1997, το πορτρέτο του Εφραίμ, το πορτρέτο ενός αγίου, φιγουράρει στο μεγαλύτερο κανάλι της χώρας. Ο δημοσιογράφος Θεόδωρος Ρουσόπουλος, σε εκπομπή του στο Mega, φιλοξενεί τον άγιο Εφραίμ. Λίγο αργότερα, ο εκλεκτός του Βατοπαιδίου γίνεται υπουργός. Τα επόμενα χρόνια, όταν ο κόσμος μιλά για Άγιο Όρος, εννοεί Βατοπαίδι.
Τα κομποσκοίνια πάνε κι έρχονται. Ένα λατρευτικό αντικείμενο γίνεται ξαφνικά holy fashion. «Από πού είναι το κομποσκοίνι σου; Α, το δικό μου είναι απ ́ το Βατοπαίδι». Το Βατοπαίδι είναι in και lifestyle. Είναι μάλλον τραγική η περίπτωση όπου γνωστό φωτομοντέλο έκανε φωτογράφιση με το βρακάκι και το κομποσκοίνι της…
Ο άγιος Εφραίμ είναι πίσω απ όλα. Υπόσχεται θαύματα και έχει ενοράσεις. Μια βιομηχανία εκμετάλλευσης της πίστης. Με τη συνδρομή της τηλεόρασης, των σαλονιών και της οικογένειας Ρουσόπουλου. Το 2006, ο Θόδωρος Ρουσόπουλος, υπουργός πια, είναι στο Βατοπαίδι, όταν η σύζυγός του Μάρα Ζαχαρέα, σε εκπομπή της στο Mega, έχει συνέντευξη και πάλι του Εφραίμ. Ο Εφραίμ, άγιος πάντα, μιλά για τη θεραπεία των πάντων, ακόμη και του καρκίνου με… λαδάκι:
«Έχουμε την Παναγία την Παντάνασσα, η οποία ιδιαίτερα βοηθάει τους καρκινοπαθείς. Είναι αυτή η εικόνα, τι να σας πω! Έχει τόσα θαύματα κάμει. Στέλνουμε λαδάκι από το καντήλι της. Σταυρώνονται, γίνονται καλά. Και ένα παιδί στη Ρωσία που μας είπαν ότι το πήραν στο νεκροτομείο, απέθανε δηλαδή, και πήγεν η μάνα του και το άλειψεν με το λάδι της Παναγιάς της Παντάνασσας και είχε κι ένα καρτ ποστάλ, μια χάρτινη εικόνα, και τον σταύρωσε επάνω κι αμέσως το παιδί άνοιξε τα μάτια του. Έχουμε πάρα πολλά τέτοια. Στην Αυστραλία, μας γράφουν, γίνονται θαύματα πολλά με καρκινοπαθείς».
Πρόσφατα, ο πρώην πρόεδρος της Βουλής, Απόστολος Κακλαμάνης, σε μια έκρηξή του κατά τη διάρκεια συνέντευξης είπε πως η Ελλάδα σύρθηκε στο σκάνδαλο του Βατοπαιδίου από ένα θρησκόληπτο υπουργό. Πραγματικά ο Εφραίμ κράτησε σε ομηρία την κυβέρνηση μέσω ενός συμβούλου του πρωθυπουργού, ο οποίος πάσχει από καρκίνο. Πείστηκε πως, αν δείξει πίστη και βοηθήσει το Βατοπαίδι, η Παναγία θα τον γιατρέψει. Τον τύλιξαν μάλιστα με την Αγία Ζώνη. Ο Εφραίμ έστειλε στα δίδυμα του Καραμανλή μόλις γεννήθηκαν εικόνα από το Βατοπαίδι και ο Καραμανλής ανταπέδωσε. Όταν επισκέφθηκε το Άγιο Όρος, διανυκτέρευσε στο Βατοπαίδι ενάντια στο εθιμοτυπικό που απαιτούσε να μείνει στην πρώτη μονή, δηλαδή της Μεγίστης Λαύρας. Έτσι ο Εφραίμ έδειξε στους πάντες (και κυρίως στην αντίπαλη μονή) ποιος κυβερνάει αυτόν τον τόπο.

προφΗτειες, ενοραςεις, λιακοπουλος ςτο μπλεντερ

Σε λίγα χρόνια, το Βατοπαίδι έγινε ένας ισχυρός μηχανισμός. Ο Εφραίμ πηγαινοερχόταν με ελικόπτερα επιχειρηματιών. Υπολογιζόταν ως άγιος, μια και κανένας δεν έμπαινε στον κόπο ή δεν τολμούσε να αμφισβητήσει την αγιότητά του. Μοναχοί του Αγίου Όρους μίλαγαν για ζωή που δεν έχει σχέση με τη μοναστική παράδοση και γι ́ αποκρυφιστικά κηρύγματα, αλλά κανένας δεν έδινε σημασία. Τα φώτα της δημοσιότητας ήταν πολύ ισχυρά και αποκλειστικά πάνω στον Εφραίμ.
Ο Ιωσήφ έπαιζε το ρόλο πνευματικού του Βατοπαιδίου. Κανένας δεν γνώριζε το παρελθόν. Άρχισε να συγγράφει βιβλία που από τους Βατοπαιδινούς διαφημίζονταν ως το ίδιο το κήρυγμα του Θεού. Στην πραγματικότητα ήταν εσχατολογικές αντιλήψεις, χωρίς καμιά θρησκευτικότητα, και κηρύγματα βγαλμένα από το Μεσαίωνα. Δεν αντέχουν σε καμιά θεολογική κριτική. Ιδού ένα απόσπασμα από τα «θεόπνευστα» βιβλία, με τα οποία ο Ιωσήφ κηρύσσει την τυφλή υπακοή:
«Ένας γέροντας έστειλε τον υποτακτικό του στα βατράχια που φώναζαν. Του λέει: “Παιδί μου, πήγαινε στα βατράχια και πες είπε ο γέροντας να σταματήσετε, γιατί θέλουμε να διαβάσουμε την ακολουθία”. Ο υποτακτικός δεν είπε όχι, έδειξε, όπως έπρεπε, υπακοή. Πήγε λοιπόν και τους είπε: “Να σταματήσετε, είπε ο γέροντας”. Τότε μίλησε ένα βατράχι και λέει: ”Πες του γέροντα τώρα τελειώνουμε εμείς τη δοξολογία του Θεού και όταν πάμε να ξεκουραστούμε συνεχίστε εσείς”».
Σε μια άλλη θεόπνευστη συγγραφή, ο Ιωσήφ διηγείται πως ένας άλλος πήγε για ψάρεμα, ενώ το απαγόρευσε ο γέροντας, και βγήκε ένα θηρίο από τη θάλασσα, ο διάβολος και άρχισε να τον κυνηγά. Σκοταδισμός και συλλογιστική δημοτικού που βαφτίζονται θεόπνευστο μήνυμα. Κανένας δεν τα πρόσεχε. Όλοι κολυμπούσαν στα κύματα της αόριστης αγιότητας του Εφραίμ ίσως για να ξεφύγουν από το πέλαγος των αμαρτιών τους. Όσοι τον κριτικάρουν τους έχει βάλει ο διάβολος. Απλοί λογαριασμοί και προεξοφλημένοι.
Ο Ιωσήφ βαφτίστηκε ιερή και προφητική μορφή. Ήταν ενορατικός και άγιος. Έβλεπε οράματα και είχε το χάρισμα της προφητείας. Πολλά πνευματικά του τέκνα έπαιρναν γράμματα που περιείχαν προφητείες-στιχάκια. Η πιο γνωστή είναι αυτή που ο τηλεπωλητής Δημοσθένης Λιακόπουλος δημοσίευσε σε ένα βιβλίο που εξέδωσε, το Ο Καιρός γαρ Εγγύς. Ένα στιχούργημα που προβλέπει πως η Ελλάδα θα λάμψει, αφού η Ρωσία μπει στην Τουρκία, γίνει ο Τρίτος Παγκόσμιος Πόλεμος, σφαχτεί το ένα τρίτο των Τούρκων και πνιγεί στο αίμα το σύμπαν. Όλα αυτά το 2024 και με τη νίκη των Ελλήνων πάντα. Ο Ιωσήφ διαψεύστηκε στην προφητεία του ότι θα εκθρονιστεί ο Χρυσόστομος Πάφου, αλλά για τον κόσμο είναι σίγουρος. Όπως και ο Λιακόπουλος.
Προφητείες και θαύματα σαν τα αντιβιοτικά. Κάθε έξι ώρες μετά το φαγητό. Ίσως την καλύτερη θεολογική κριτική για το σύστημα Βατοπαιδίου να την έχει εκφράσει ο Χρήστος Γιανναράς στην Καθημερινή χαρακτηρίζοντάς το «ατομοκεντρικό ευσεβισμό».
«Ο ατομοκεντρικός ευσεβισμός πηγαίνει πακέτο με τον ακτιβισμό και την εκκοσμίκευση. Οι ατομικές “πεποιθήσεις” ισχυροποιούνται σαν ψυχολογική αυθυποβολή, όταν επενδύονται σε μαχητική προπαγάνδα: κηρυγματική οιστρηλασία, εκδοτικό οργασμό, ηλεκτρονική τεχνολογία “επικοινωνίας”, άρτια μεθοδευμένη χειραγώγηση συνειδήσεων. Και η ατομική ηθική χρειάζεται τεκμήρια αξιομισθίας: αγαθοεργά ιδρύματα με υποβλητική κτιριακή υποδομή, χώρια τα οικοδομικά συγκροτήματα για να στεγάζεται το ιεραποστολικό έργο. Ο οργανωμένος ευσεβισμός έχει ανάγκη από χρήμα, πολύ χρήμα, για να εξασφαλίζει κύρος, επιβολή, τεκμαρτή αυτοδικαίωση.
»Το χρήμα, το κύρος, η χειραγώγηση συνειδήσεων είναι διαχείριση εξουσίας και η εξουσία πάντοτε μέθη, συνήθως ανεπίγνωστη. Το πρόσχημα για να εξωραϊστεί η υπέρτατα ηδονική μέθη της εξουσίας είναι ότι έτσι υπηρετείται η “δόξα του Θεού”. Είναι πεπεισμένος ο ευσεβιστής ότι με τη λογική του Αντιχρίστου υπηρετεί τον Χριστό».
Λίγο πριν αποκαλυφθεί το σκάνδαλο, ο Εφραίμ είχε δημιουργήσει την εντύπωση του συνομιλητή με τον Θεό. Συνάντησα δεκάδες ανθρώπους που υποστήριζαν πως ο Εφραίμ έχει το χάρισμα της ενορατικότητας. Μου έλεγαν μάλιστα πως, όταν τον συνάντησαν, τους έλεγε λεπτομέρειες από την προσωπική τους ζωή. Όλοι τους είχαν όμως ένα κοινό: Είχαν πριν εξομολογηθεί. Στην Κύπρο υπάρχουν περίπου 100 οικογένειες που τα παιδιά τους, επιστήμονες οι περισσότεροι, έγιναν μοναχοί στο Άγιο Όρος. Ήταν παιδιά θρησκευόμενων οικογενειών που οι γονείς τους σήμερα θεωρούν πως ο Εφραίμ τα πλησίασε με τον ίδιο τρόπο. Επισκέφθηκαν το Άγιο Όρος και πείστηκαν από τα θεϊκά του χαρίσματα. Το σύστημα του Εφραίμ έχει ένα δίκτυο από ιερείς σε όλη την Ελλάδα και την Κύπρο. Οι ιερείς, αφού εξομολογήσουν τα παιδιά, τα στέλνουν στο Άγιο Όρος. Ενημερώνουν όμως τον Εφραίμ για λεπτομέρειες από τη ζωή του παιδιού που εξομολογήθηκε. Όταν ο Εφραίμ συναντήσει τον νεαρό, αρχίζει να του μιλά λέγοντας λεπτομέρειες από τη ζωή του. Ο νεαρός συγκλονίζεται και αποδίδει τα πάντα στις μαγικές ενορατικές ικανότητες του ηγουμένου. Στο δεύτερο στάδιο, το βράδυ αρχίζουν να σημαίνουν τα σήμαντρα και οι καλόγεροι φωνάζουν πως εμφανίστηκε η Παναγία. Ο Εφραίμ μεταφράζει την «εμφάνιση» της Παναγίας ως σημάδι. Η Παναγία θέλει τον εκλεκτό της στο Βατοπαίδι.
το ενα χερι νιβει τ’ αλλο και ολα ξεπλενουνε;
Το Βατοπαίδι έχει πρόσβαση σε δεκάδες πανεπιστήμια σε Αγγλία και Αμερική και μια εικόνα που θα ζήλευε ο πιο ικανός επικοινωνιολόγος. Ο βασιλιάς Κάρολος της Αγγλίας, ο Πούτιν, Έλληνες υπουργοί, τραπεζίτες, η αφρόκρεμα του κόσμου, όχι μόνο της Ελλάδας, περνάει από το Βατοπαίδι. Η φήμη του πολλαπλασιάζεται με δωρεές εκατομμυρίων σε εκκλησίες στην Ελλάδα και την Κύπρο. Θα μπορούσε να πει κανείς πως είναι η θρησκευτική αίγλη που έλκει. Μάλλον είναι ένας καλός συνδυασμός επίδειξης θρησκευτικότητας με άλλοθι και πεποίθησης πως προστατεύονται από κάποιον ισχυρό. Όχι απαραίτητα τον Θεό, αλλά αυτό το πλέγμα των ισχυρών.
«Οι διαπλεκόμενοι με το Βατοπαίδι ήταν τα πιο γνωστά ονόματα της πολιτικής, επιχειρηματίες, μεγαλοδικηγόροι ακόμη και άνθρωποι του θεάματος»
Όσοι σχετίζονται με το Βατοπαίδι μοιάζουν να αναγνωρίζουν μια αρχή ανάδρασης για τη σχέση τους. Όπως αυτή που διέπει το καζανάκι στην τουαλέτα. Όταν πατάς το κουμπί, αδειάζει, αλλά ταυτόχρονα αυτή είναι η κίνηση που το ξαναγεμίζει. Όποιος, λοιπόν, έμπλεκε με το Βατοπαίδι έπαιρνε από την αίγλη του αλλά αυτή ήταν και η κίνηση που τον έβαζε στη λογική πως πρέπει να το ξαναγεμίσει με τη δική του. Έτσι γέμιζε το καζανάκι με φήμες, διηγήσεις και προσφορές από υπουργούς, δημοσιογράφους, ηθοποιούς έως και ιδιοκτήτες κέντρων διασκέδασης.
Πριν από δύο χρόνια κυκλοφόρησε η φήμη πως ένας επιχειρηματίας ετοιμάζει το δικό του κόμμα με ανθρώπους απ ́ όλα τα κόμματα. Αυτοί που ξέρουν λένε πως ήταν ένα σχέδιο του Εφραίμ. Υπήρξε μάλιστα και σχετική συνάντηση πολιτικών στη Γλυφάδα. Ο Εφραίμ, απολυτοποιώντας τη δύναμή του, προσπαθούσε να φτιάξει ένα Ορθόδοξο Βατικανό. Πολλοί υποστηρίζουν πως σκοπός ήταν να μεταφερθεί στο Βατοπαίδι το Οικουμενικό Πατριαρχείο, όταν τα προβλήματα με την Τουρκία δεν θα έχουν λύση. Πάντως, η δομή και οι κινήσεις του μηχανισμού Βατοπαιδίου μοιάζουν περισσότερο με τη συντηρητική και σκoταδιστική Opus Dei. Η επιλογή του Εφραίμ και των συμβούλων του όχι να πάρει τα λεφτά έστω από τα οικόπεδα, αλλά να κάνει επιχειρήσεις πίσω από τις οποίες θα κρυβόταν είναι αποκαλυπτική. Αν δεν έβγαινε στην επιφάνεια το σκάνδαλο, κανένας δεν θα ήξερε ποιανού είναι ο οικονομικός κολοσσός που έχει δημιουργηθεί. Στα σχέδια ήταν να γίνουν ΜΜΕ, ιδρύματα και οικονομικές δικτυώσεις που θα χρηματοδοτούν και θα αναδεικνύουν τους πολιτικούς που θέλουν.
Σε μεγάλο βαθμό αυτό γινόταν. Υπήρξαν καταγγελίες βουλευτή της ΝΔ πως κανένας δεν γινόταν βουλευτής στη Μακεδονία αν δεν έπαιρνε το χρίσμα του Βατοπαιδίου. Ακόμη και σήμερα ο Εφραίμ συνεχίζει τη σκοτεινή διπλωματία. Προσπαθεί να δημιουργήσει συσχετισμούς, αλλά και πιέσεις, πλησιάζοντας τη Μόσχα. Η Μόσχα βλέπει πολύ θετικά το να αποκτήσει συμμάχους στο Άγιο Όρος υπέρ του Πατριάρχη Ρωσίας που θέλει να γίνει Οικουμενικός. Ο Εφραίμ συνάντησε στη Μόσχα τον Μετβέντεφ. Το Άγιο Όρος διεκδικεί κομμάτι της Κόκκινης Πλατείας, ως παλιό μετόχι, και ο Εφραίμ είναι σε θέση να υποσχεθεί διαπραγμάτευση υπέρ των Ρώσων.
Ο παλιός βυζαντινός μυστικισμός και οι συνωμοσίες ωχριούν μπροστά σε όλα αυτά που έχει δημιουργήσει το σύγχρονο Βατοπαίδι. Κανένας δεν ξέρει ποια είναι η οικονομική διαπλοκή των αγίων πατέρων. Κανένας δεν ξέρει ποιος προσκύνησε εκτός από τις εικόνες τους και τα οικονομικά τους σχέδια. Και κυρίως πού έσπρωξαν ο φόβος και η θρησκοληψία του καθενός τις κινήσεις του. Λένε πως ακόμη και ο πρώην πρωθυπουργός Κώστας Καραμανλής έγινε αποδέκτης προφητείας του Εφραίμ πως θα κυβερνήσει την Ευρώπη.


9 σχόλια:

  1. Ευχαριστώ. Ταιριάζει η κυπριακή παροιμία "ούλλοι λέσιν τζαι πολέσιν τζι ο στραβός τζει που πονεί!'

    ενδιαφέρουσα εδώ για μένα και η σύγκριση δημοσιογράφου - Κ.Βαξεβάνη και ακαδημαϊκού και τέως Πρύτανη Γ.Ζένιου όπου ο πρώτος σαφώς κερδίζει σε αντικειμενικότητα και επιστημονικότητα ανάλυσης. Να πούμε και κάτι θετικό μια φορά για τους δημοσιογράφους γιατί κατά πως φαίνεται οι πρύτανεις παραέγιναν καθεστωτικά λαμόγια. Σίχαμα έγινα πια το να κυκλοφορείς ως επιστήμων!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. να μην αναφερθώ και στο νιού λιμπεραλ ξενερώ στιλάκι του τέως Πρύτανη! μην αρχίσω και για τα "γούστα" των "ψαγμένων" νεανίδων, συναδελφισσών, κύπριδων δηθενκουλτουροαρχοντοχωριατώ συμπατριωτισσών μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. οϊ ρε/κορη..τζιαμαι που εχαλαρωνα προσπαθωντας να δω προς τα που παει το σκηνικο με τους παπαες, ηρτεν τζαι ο ανωνυμος με τον φκιορο ποτζει..

    εν να μου πεις καποτε αγωνιστηκαμε για να γινει επιτελους πανεπιστημιο, τζαι τελικα εφκηκαν μας ετσι φκιορα..εν πειραζει..ηταν θεμα αξιοπρεπειας το πανεπιστημιο..ιδιαιτερα αφου το απαγορευκεν η πρεσβεια..:) [λαλεις το φρουτο εφραιμ-ιωσηφ να εν ειδος αναποδης ροης για την προασπαθεια εξαρτησης;]

    εν φοβερη η ασυναρτησια του τεως πρυτανη παντως..αρπασει οτι εβρει [οπως το πνιμενο με τα μαλλια του] σε μια προσπαθεια να μας πει, οτι μαλλον πρεπει να τον καμουν βεζυρη στην θεση καποιου βεζυρη..
    αληθκεια αφου τον ενοχλει τοσο το δημοσιο, τζαι οι συντεχνιες στο δημοσιο, γιατι εν εισηγειται να κοπουν οι μισθοι οι δικοι του πρωτα τζαι της συνπαρτσιας του στο πανεπιστημιο;..
    ατε ανωνυμε..ρωτα τον να δουμε αν δεχεται να κοπει ο δημοσιος μισθος του..οξα τζιαμαι τα συλλογικα συμφεροντα των εργαζομενων στο δημοσιο εν ιερα;..:)
    μιαν ζωην ετσι εν τουτοι οι τυποι..να αρπασουνται που την μιση λεξη χωρις να μπορουν να δουν τες συνεπειες της εικονας τους στο καθρεφτη οσων λαλουν..
    ρωτα τον, λ.χ., να δουμε ποση εμπιστοσυνη στην κυβερνηση εχουν στα ευρωπας [κατα μεσο ορο]..
    διοτι που ουλλα τα χαζα το πιο κουφο ηταν τζηνο με την συγκριση με κατι μποτσουανες κλπ..ο ρατσισμος του μικροαστου σπαζει κοκκαλα παντα..
    αφου εν μπορει να συγκρινει αμεσα το ποσοστο κομματων-κυβερνησης [ηταν να φκουν τα κομματα πολλα πιο κατω τζαι υστερα σε ποιον ηταν να θκιανονα θεση;], λογοκρινει τζαι την συγκριση με την ευρωπη..24% στην ευρωπη, 29 δακατω..σαφως πιο κατω που την κυπρο..αρα;

    καρτερας τζαι εσου αποψη πε μου..:)
    κουβεντα να γινεται..

    στους παπαες τωρα..
    κοιτα να δεις..ενδιαφερον ιστορικο..τζαι πανβω στην ωρα που αρκεψα να απορω που κολλουν διαφορα..
    αθθυμουμαι τζηνες τες ιστοριες με τον τομμυ τζαι τον αθανασιο..
    ακου τζαι ερωτικη φαντασιωση τον ιωσηφ α;
    τριχες..
    φαντασιωση χριστιανικης παιδαραστιας..με ψαλιδι..

    παντως οι συμμαχιες [που αναδυθηκαν τωρα δακατω] εν ενδιαφερουσες επισης..ο τομμυς εφκηκεν να μας το παιξει εναντιον της εμπλοκης στα οικονομικα [ ο τομμυς!!!] ενω ο ισαιας του τζυκου εφκαλεν ανακοινωση υπερ του εφραιμ..
    αλλες συμμαχιες δακατω..παιζουν δυναμικες υστερα που την γκαφα του τομμυ στην τζερυνεια..
    αλλα ο τεως εν επροσεξεν τζηνη την φαση..
    ουτε το οτι ηταν της εδεκ η σιαξατε..τζαι αρα το σεναριο "παιζω το υπερανω", χμ, χμ...

    που την αλλη,ευρυτερα, εν τζαι το ζητημα της αναγκης μερικων να πιστευκουν σε ετσι ιστοριες παπαδων, ζωνων, κλπ..
    ελαλουσαμεν οτι τουλαχιστον η ελληνικη κοινωνια εξηκολλησεν υστερα που το 74..προφανως μπα..

    τωρα αμα βαλεις τον ζενιο που την μια τζαι τον εφραιμ που την αλλη, σαν συγκριση..χμ..
    οι μικροαστοι της λευκωσιας, εκτος που αρνια, εν τζαι μονιμα copy paste..
    τζαι ρε παιδι μου να μεν ρωτουν ποιος εν ο μεγαλοδικηγορος που εν πληρωνει τους φορους του;
    ιντα πραμαν α;

    λ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Αποκαλυπτικό το συγκεκριμένο δημοσίευμα, θα χρησιμοποιηθεί κατάλληλα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Λινέ,

    προσθέτω την πρώτη πρόστυχη - στο πνευμα των εκκλησιαστικών φαντασιώσεων - υπόθεση στην απορία σου, γιατί οι Ζένιοι δεν κοφκουν πρώτα τους δικούς τους μισθούς αφού δεν τους αρέσκει το δημόσιο;

    Κοιτα να δεις που θα έρτει πιθανόν μια μέρα που τουτοι οι επιστήμονες μπορεί τζαι να δεχτούν να χάσουν τους μισθούς τους; Αφού πρωτα εξασφαλίσουν τα υπερκέρδη τους στες ιδιωτικές τους εταιρίες, τα συμβόλαια για έρευνες, την προσβαση στο κονδύλια από την ιδιωτική οδό.
    Αυτά παθαίνεις όταν οι Πρυτανεις εννεν ακριβώς του τμήματος φιλοσοφίας τζαι πολιτικών επιστημών...

    Τωρα για τη δηλωση Τομμυ να μεν ανακατευκεται ο Εφραιμ με τα οικονομικά, α τζαι να είχαμεν ενα ντόπιο Αρκα! Ετσι χριστουγεννιατικα να εφκαινεν ένας τόμος "Ο έχων δυο χιτώνες διά τον δευτερο στον επόμενον ιερέα".

    Χοντρότατο το παιχνίδι στα εκκλησιαστικά. Οσο τα πλήθη αναλώνονται με ήρωες, εισαγγελείς, ναυτικές βάσεις και δεν συμμαζευεται τουτοι θα διοικήσουν την περιοχή.

    Παμεν πισω λαλείς, στο διπολο εθνος-εκκλησια παλε; Γιατί τζαι οι ρωσσοι να μεν ξεχνούμε εχουν εναν εντονο εθνικισμό που προωθείται τζαι που τον Πουτιν τζαι τη ρωσική εκκλησία. Λες τζαι είμαστε στο 19ο παλε! Τζαι που την άλλη το σύνθημα/αίτημα για διαχωρισμο εξουσιών εκκλησίας-κρατους. Κατι μου λειπει εμένα απο την εικόνα. Σαν να τζαι τα συνθηματα /αιτήματα τουτα εννεν αρκετά πλεον σε σχεση με την εμπλοκη εκκλησίας - γεωπολιτικών δυνάμεων...

    Κατι μου λειπει...Συν το ότι αναμένω μαζί με τουτην την εκκλησιαστική πολυεπιπεδη εμπλοκή στα οικονομικά τζαι τα πολιτικά τζαι νεο μπαραζ παρανόησης από την δεξιά λόγω κοιτασματων φυσικού αερίου.

    Νομίζω θα ζήσουμε τρελλές στιγμές το επόμενο εξάμηνο. :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Νεε, νομίζω καμνουμε καλό τιμ για τα εκκλησιαστικά. :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. palio to neo gia ton iosif kai ta ''tsirakia tou''(efraim kai athanasio)kai oi treis tis idies skatofatses exoun,,,,oso gia ton efraim poli kala na pathei.....na ton klisoun isovia...mia zoi stin filaki na minei kai as proseuxete ekei pou tha exei poli eleytheri ora afou den tha asxolite pleon me tis epixirimatikes tou drastiriotites....:)ante as paroun kai aloi tora seira gia tis filakes koridalou mpas kai ksevromisei ligo h ekklisia apo ta apovrasmata kai tous egglimaties pou foresan ta rasa kai eginan monaxoi(misimou)......

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Λινο λαλούν στον φόρο εισοδήματος ότι ο πολιτικός μεγαλοδικηγόρος τραμπούκος εν δηλώνει κανονικά τους φόρους του

    ΑπάντησηΔιαγραφή