Ήτανε δύο, ήτανε τρείς, ήτανε χίλιες δεκατρείς οι φορές που σε υπερασπίστηκα Μίκη μου.
Θυμάαασαι όταν ο Γκανάς σου δινε το Ασίκικο Πουλάκη; Το κύκνειο σου στην ουσία άσμα; Το θυμάσαι;
«χάρτινος ο κόσμος ψεύτικος ντουνιάς /
όμως το τραγούδι ξέρει που πονάς/
μόνο στο ρυθμό του είναι νόμιμο/
τ΄ ανυπότακτο του κρύβει και το γόνιμο
Αυτό έλεγε και σε υπερασπίστηκα, για το «Πουλάκη» που πήρες από τη μάνα σου, για τον κόσμο που είναι χάρτινος είπες, που κρύβει το ανυπότακτο και το γόνιμο, είπες, γιατί έχει ρυθμό το ανυπότακτο, είπες και για το τραγούδι σου. Όχι υπέρ μου όχι υπέρ σου και όχι πάντα υπέρ της λογικής, σε υπερασπίστηκα.
Να με συγχωρέσεις που θα είμαι ασεβής σήμερα.
Η άλλη επιλογή είναι να πάω στο σπίτι και να αρχίσω να πετάω δίσκους απ΄το μπαλκόνι.
Οι παρενθέσεις δικές μου.
Εφ. Ελευθεροτυπία
27/4/2010
Δήλωση Μίκη Θεοδωράκη
Με τον κοινό νου που διαθέτω,(τώρα πια) δεν μπορώ να εξηγήσω και ακόμα περισσότερο να δικαιολογήσω (το συνηθίζω τώρα τελευταία) την ταχύτητα με την οποία κατρακύλησε η χώρα μας από τα επίπεδα του 2009 σε τέτοιο σημείο, ώστε με το ΔΝΤ να απολέσουμε ένα μέρος της εθνικής μας κυριαρχίας(είναι γνωστή η ελληνική κυριαρχία ανά το παγκόσμιο) και να τεθούμε(τώρα τεθήκαμε) σε καθεστώς κηδεμονίας.(μέχρι τώρα είμαστε ελεύθεροι επαγγελματίες, βάζαμε και ΙΚΑ, σε τι φταίξαμε;)
Και είναι περίεργο ότι κανείς έως τώρα δεν ασχολήθηκε με το πιο απλό,(αυτό είναι, πρέπει να ξέρουμε τι είναι απλό και τι είναι σύνθετο) δηλαδή την οικονομική μας διαδρομή με αριθμούς και στοιχεία(χάθηκε ένα γραφείο στη Σοφοκλέους;) από τότε έως τώρα, ώστε να καταλάβουμε κι εμείς οι αδαείς τους πραγματικούς λόγους (μας του κρύβουν Μίκη μου) αυτής της πρωτοφανούς και ιλιγγιώδους εξελίξεως, που έχει ως αποτέλεσμα την απώλεια της εθνικής μας αυτοτέλειας(ως γνωστό η Ελλάδα είναι το μοναδικό έθνος το οποίο υπερίπταται του πλανήτη και αυτοτελώς συντηρείται και ως τέτοιο παραμένει ως φωτεινή πυγολαμπίδα καθοδήγησης εκ του σύμπαντος, όλων των άλλων εθνών στο κυνήγι της αυτοτέλειας )και μαζί της τη διεθνή ταπείνωση.(που δεν καταφέραμε να είμαστε ένα εύρωστο οικονομικά κράτος, δε βγάλαμε ασπροπρόσωπο το σύστημα και το βγάλαμε δυσλειτουργικό)
Ακούω για το χρέος των 360 δισεκατομμυρίων,(πάλι καλά) όμως συγχρόνως βλέπω (είναι η εμβέλεια της οπτικής) ότι τα ίδια και μεγαλύτερα χρέη έχουν πολλές άλλες χώρες.(και δε γίνονται ρεζίλι διεθνώς. Την τρώνε στα μουλωχτά). Άρα δεν μπορεί να είναι αυτή η βασική αιτία της κακοδαιμονίας.(εδώ τελειώνει ο ανυπότακτος ρυθμός κι αρχίζει το ανυπότακτο παρατράγουδο) Επίσης με προβληματίζει το στοιχείο της υπερβολής(προετοιμάζει το έδαφος για το τελικό κτύπημα ο Μίκης) στα διεθνή χτυπήματα με στόχο τη χώρα μας,(όχι οποιαδήποτε άλλη χώρα, αλλά τη χώρα μας, είναι σημαντικό) μαζί με ένα τόσο καλά εναρμονισμένο συντονισμό εναντίον μιας ασήμαντης οικονομικά χώρας, που καταντά ύποπτος. Έτσι οδηγούμαι στο συμπέρασμα ότι κάποιοι μας ντρόπιασαν και μας φόβισαν,(είναι ψυχολογικό το πρόβλημα της κρίσης) για να μας οδηγήσουν στο ΔΝΤ, που αποτελεί βασικό παράγοντα της επεκτατικής πολιτικής των ΗΠΑ και όλα τα άλλα περί ευρωπαϊκής αλληλεγγύης ήταν στάχτη στα μάτια μας, για να μη φανεί ότι πρόκειται για μια καθαρά αμερικανική πρωτοβουλία, για να μας ρίξει σε μια εν πολλοίς τεχνητή οικονομική κρίση,(δεν είναι αλήθεια, τα παραφουσκώνουν, ενώ αν είχα ένα γραφείο στη Σοφοκλέους;) ώστε να φοβηθεί ο λαός μας, να φτωχύνει, να χάσει πολύτιμες κατακτήσεις και τέλος να γονατίσει, έχοντας δεχθεί να τον κυβερνούν ξένοι. Όμως γιατί; Για να εξυπηρετηθούν ποια σχέδια και ποιοι στόχοι; (ενώ αν τα πήγαινε καλά η οικονομία δε θα μπορούσε κανείς να μας αναγκάσει να εξυπηρετούμε σχέδια ΠΟΥ ΤΩΡΑ ΔΕΝ ΕΞΥΠΗΡΕΤΟΥΜΕ)
Παρ' ότι υπήρξα και παραμένω οπαδός της ελληνοτουρκικής φιλίας,(εγώ πάλι είμαι οπαδός της Ομόνοιας) εν τούτοις πρέπει να πω ότι με φοβίζει αυτή η αιφνίδια σύσφιγξη των κυβερνητικών σχέσεων, οι επαφές υπουργών και άλλων παραγόντων, οι επισκέψεις στην Κύπρο και η έλευση του Ερντογάν. Υποψιάζομαι ότι πίσω απ' αυτά κρύβεται η αμερικανική πολιτική με τα ύποπτα σχέδιά της, που αφορούν τον γεωγραφικό μας χώρο, την ύπαρξη υποθαλάσσιων κοιτασμάτων, το καθεστώς της Κύπρου, το Αιγαίο, τους βόρειους γείτονές μας και την αλαζονική στάση της Τουρκίας,(γιατί δεν αποκαλύπτεις Μίκη μου τον αληθινό λόγο στο λαό; Είναι τα ηλεκτρομαγνητικά πεδία του ναού της Αφροδίτης που λιμπίζονται, το είπε και η ομάδα Ε) με μόνο εμπόδιο την καχυποψία και την εναντίωση του ελληνικού λαού. (είδατε εσείς κανένα να εναντιώνεται; Ποιόν; Κυβερνά η Παπαρήγα στην Ελλάδα και δεν το ξέρω; )
Όλοι γύρω μας, ποιος λίγο ποιος πολύ, είναι δεμένοι στο άρμα των ΗΠΑ. Η μόνη παραφωνία, εμείς,(είναι το DNA) που από την επιβολή της χούντας και την απώλεια του 40% της Κύπρου( άστο γιατί καίει και καίει στα χέρια μας) ως τους εναγκαλισμούς με τα Σκόπια και τους υπερεθνικιστές Αλβανούς, δεχόμαστε συνεχώς χτυπήματα δίχως να βάλουμε μυαλό.(η πυγολαμπίδα που λέγαμε)
Θα έπρεπε λοιπόν να καταργηθούμε ως λαός και αυτό ακριβώς γίνεται σήμερα.(έχετε ξανακούσει εσείς να καταργείτε ένας λαός;) Καλώ τους οικονομολόγους, πολιτικούς, αναλυτές να με διαψεύσουν.(εάν δεν θέλουν να έρθουν;) Πιστεύω ότι δεν υπάρχει άλλη λογικοφανής εξήγηση (πιστεύει κατά βάθος πως αυτά τα δύο εμπεριέχονται στη δήλωση) παρά το γεγονός ότι υπήρξε μια διεθνής συνωμοσία, στην οποία συμμετείχαν και οι Ευρωπαίοι φιλοαμερικανοί τύπου Μέρκελ, η Ευρωπαϊκή Τράπεζα, ο διεθνής αντιδραστικός Τύπος, που όλοι μαζί συνωμότησαν για το «μεγάλο κόλπο»(κι εγώ θα πάρω μια ποικιλία. Στη ποικιλία δεν υπάρχουν αλληλοσυγκρουόμενα συμφέροντα. Τρως και το σουβλάκι τρως και το παϊδάκι, τρως και τη στριφτή Σκοπέλου)της υποβάθμισης ενός ελεύθερου Λαού σε υποτελή.(η έννοια της ελευθερίας στα τέσσερα αλλά με ευθυτενές βλέμμα από το παράθυρο στου Φιλοπάππου) Τουλάχιστον εγώ δεν μπορώ να δώσω καμία άλλη εξήγηση. Παραδέχομαι όμως ότι δεν διαθέτω ειδικές γνώσεις αλλά μιλώ βασισμένος στον κοινό νου.(κι εμείς εκεί βασιζόμαστε αλλά δεν το κάνουμε θέμα) Ίσως και πολλοί άλλοι να σκέφτονται όπως εγώ (σ΄αυτό έχεις δίκαιο)κι αυτό ίσως το δούμε στις μέρες που θα 'ρθουν.(όπως και στις μέρες που έφυγαν)
Πάντως θα ήθελα να προετοιμάσω την κοινή γνώμη και να τονίσω ότι εάν η ανάλυσή μου είναι ορθή, τότε η οικονομική κρίση (που όπως είπα μάς επεβλήθη)[είναι δικό του, το βάζει και στον επίλογο να μη μας ξεφύγει] δεν είναι παρά μόνο το πρώτο πικρό ποτήρι στο λουκούλλειο γεύμα που θα ακολουθήσει και που αυτή τη φορά θα αφορά ζωτικά και κρίσιμα εθνικά μας θέματα, που δεν θα ήθελα ούτε να φανταστώ πού θα μας οδηγήσουν. Μακάρι να έχω άδικο.(Μακάρι να έφευγες αξιοπρεπώς)
Αθήνα, 27.4.2010
Μίκης Θεοδωράκης
(Μακάρι να έφευγες αξιοπρεπώς)
ΑπάντησηΔιαγραφή@rose
ΑπάντησηΔιαγραφήΜα είναι κατάντια αυτή; Πότε ήταν που ο Γλέζος χτυπιόταν ακόμα στη διαδήλωση! Ο Θεοδωράκης που ζει; Ο οποίος έχει εξαργυρώσει εν ζωή την αξία του έργου του και την αληθινή αφοσίωση και πίστη του κόσμου;
Πραγματικά διερωτούμαι εαν έχει συναίσθηση τι είδους λόγο εκφέρει!
φοβαμαι πως δεν εχει γενικά συναίσθηση
ΑπάντησηΔιαγραφή@lia
ΑπάντησηΔιαγραφήναι είναι γεγονός...όμως και πάλι, τον απόηχο του χειροκροτήματος τον ακούει...κι απ΄τα παλιά αλλά δυστυχώς κι απ΄τα σημέρινα που λέει.
Disdaimona,
ΑπάντησηΔιαγραφήΣυνήθως τέτοιες κακίες [κακεντρεχή σχόλια εντός των παρενθέσεων] χαρακτηρίζουν ΕΜΕΝΑ! Έχω βγάλει κι’ όνομα! Νομίζεις εν τυχαία που με φωνάζουν “ηλιακό ρατσιστή”;
Έχω την εντύπωση ότι πριν λίγο καιρό είχες γράψει κι ένα κείμενο με το οποίο λίγο πολύ ΜΑΣ έλεγες να αφήσουμε τον Θεοδωράκη ήσυχό [γιατί αρκετά τίμησε με το έργο και τη δράση του την Αριστερά – ΔΕΝ διαφωνώ για το τελευταίο] ή κάνω λάθος; [Πάντως το γήρας ουκ έρχεται μόνο του – και για ΜΕΝΑ μιλώ εδώ!]
@anef
ΑπάντησηΔιαγραφήόχι δεν το ξέχασα, δεν ήταν κείμενο, ήταν συζήτηση στο Επανένωση 2010. Και νομίζω η πρώτη πρόταση του ποστ δηλώνει ότι δεν πρόκειται περί στροφής ούτε και γήρατος [που προσπαθούμε να έρθει μονο]αλλά περί του ότι ακόμα και οι πιο μειλιχιοι κριτές κάποτε σπάζουν. γιατί όσο νάναι λάβε και στα υπόψιν πως τον Μίκη τον γνωρισα και προσωπικά.
@anef
ΑπάντησηΔιαγραφήνα σου εξομολογηθώ ακόμα μια πιο κακεντρεχή σκέψη που έκανα σήμερα μόλις διάβασα τη δήλωση.
πως ότι γράψω και τα τυχόν σχόλια θα ήθελα να τα φωτοτυπήσω και να φροντίσω να τα πάρει.
είναι που ήθελα να του τα πω και τα έγραψα.
δεν ήταν πως απλά ήθελα να σχολιάσω.
Οχι μόνο δεν έφυγε αξιοπρεπώς, αλλά διολισθαίνει συνεχώς στην εθνικιστική παράνοια και τον φόβο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΘα τον θυμόμαστε *μόνο* για τη μουσική του!
@strovoliotis
ΑπάντησηΔιαγραφήαυτό προσπαθούμε να κάνουμε.είναι ο ίδιος που προσπαθεί συνεχώς να το ανατρέψει.
να μην ξεχνάμε πως ο Θεοδωράκης είναι και μια προσωπικότητα διεθνούς εμβέλειας.δεν ξέρω σε ποιές και πόσες εφημερίδες του εξωτερικού προβλήθηκε αυτή η δήλωση.δε συζητάμε και την εσωτερική κατανάλωση...
Το ότι ο Θεοδωράκης διολισθαίνει συνεχώς προς τον εθνικισμό είναι ένα γεγονός [και διαχρονικά νομίζω ότι είχε τέτοιες τάσεις] ...Όμως [πέραν τούτου] επικεντρώνοντας τις (επι)κρίσεις μας προς αυτόν μήπως παραγνωρίζουμε και το ρόλο του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου ή και το ότι η κρίση στην Ελλάδα ΔΕΝ είναι καθαρά ελληνική αλλά του [καπιταλιστικού] συστήματος γενικότερα και πλήττει πρώτα τες χώρες του περιφερειακού καπιταλισμού; [Βλέπουμε να ακολουθούν Πορτογαλία και Ισπανία] ... Την περασμένη Πέμπτη [νομίζω] στην “Ελευθεροτυπία” [στην στήλη “Ενστάσεις” είχε και ένα άρθρο του Τσακνή για το Δδου Ννου Ττου [Δ.Ν.Τ], αλλά ΔΕΝ το διάβασα ...Θα το αναζητήσω ...
ΑπάντησηΔιαγραφή@anef
ΑπάντησηΔιαγραφήδεν επικεντρώνει κανείς τις επικρίσεις στο Θεοδωράκη.
ούτε βεβαίως το να κάνεις κριτική στον εθνικισμό εξυπακούει ότι παραγνωρίζεις το ρόλο του δντ.Υπάρχει αυτή η σύγχιση πως δια μέσου του "εθνικού" που γίνεται στην ουσία εθνικιστικό διασφαλιζόμαστε από τον καπιταλισμό, τη παγκοσμιοποίηση κ.λ.π. πλασάρεται πολύ έντονα αυτή η τάση από όλους τους εθνικιστικούς κύκλους.
...δεν ψάχνουμε τον κακό.ψάχνουμε να δουμε που ακριβώς "κρυφτήκαμε" εμείς.
Εμείς “κρυφτήκαμε” στον “κοσμοπολιτισμό” ΜΑΣ, παρακολουθώντας διάφορους “αριστερούς” να εθνικίζουν και να διερωτούμαστε που είναι το λάθος ...
ΑπάντησηΔιαγραφή@anef
ΑπάντησηΔιαγραφήεγώ ανευ επέλεξα να "κρυφτώ" στη παραδοχή ότι ζω σε ένα κόσμο που αλλάζει ραγδαία και αιφνιδιαστικά, ότι δεν κατέχω κανένα έτοιμο όπλο για να είμαι ήσυχη, ότι χαίρομαι παρόλα αυτά που ο κόσμος αλλάζει και ότι θεωρώ σημαντικότερο να κατευθύνω την άγνοια μου στη πίστη ότι αξίζουμε ένα καλύτερο κόσμο ο οποίος πέρα από δικάιωμα αποτελεί και δυνατόν ανθρώπινο "μέτρο".Στον καθένα μας νομίζω κάποτε συναντάται η παιδεία με το προσωπικό ήθος αλλά ίσως και με τα προσωπικά χαρακτηριστικά.
Θυμάμαι διάβασα στα νειάτα μου στο Χέγκελ πως όταν κάνουμε μια ερώτηση που δεν έχει απάντηση μάλλον πρέπει να ξαναδιατυπώσουμε την ερώτηση.
τότε δεν υποψιάστηκα πως αυτή η αλήθεια θα αφορούσε κάποια στιγμή με τοσο πρακτικό τρόπο τη ζωή μας και το μέλλον της αριστεράς.
Αχ, πάλι ο Θεοδωράκης... Τι κρίμα... Εγώ πάντως προσπαθώ να μην ακούω τί λεει γιατί αν δεν γελάσω, θλίβομαι με αυτα που λέει. Νομίζω όμως ότι ο Άκης Γαβριηλίδης εχει δίκιο ότι δεν είναι τώρα που άρχισε να κινείεται προς τα κει, αλλά τωρα ξεμωράθηκε εντελώς. Απλώς θέλω να πιστεύω ότι δεν θα επηρεάσει άλλο τον τρόπο που ακούγεται η μουσική του στα αυτιά μου..
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν θέλω να υπερασπιστώ τον Μίκη - ούτε με ενδιαφέρει να το κάνω, ούτε και έχει ανάγκη την υπεράσπισή μου. Ο καθένας "διαβάζει" τα κείμενα με τις δικές του κεραίες και με τα δικά του κριτήρια. Εγώ θα ήθελα να επισημάνω (επειδή αναφέρθηκε το όνομα του αχαρακτήριστου Γαβριηλίδη) πως αν κανείς διαβάσει όλους τους μεγάλους Έλληνες Ποιητές, Λογοτέχνες και Μουσικούς θα διαπιστώσει αβίαστα έναν εθνοκεντρισμό που από πολλούς νεοφωτισθέντες αριστερούς και μη, μπορεί κάλλιστα να εκληφθεί ως εθνικισμός υπό μία σημαντικότατη προϋπόθεση: να ξεχάσει την ελληνική ιδιαιτερότητα και τη διαρκή υποτέλεια του κράτους που βάδιζε ταυτόχρονα με την ασίγαστη επιθυμία των κατοίκων της και των πνευματικών ανθρώπων για απελευθέρωση τόσο από την καλυμένη όσο και από την απροκάλυπτη υποτέλεια.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο να κρίνει κανείς τα της Ελλάδας (ή της Κύπρου, ή της Παλαιστίνης, ή της Αλγερίας - να φέρω πιο τρανταχτά παραδείγματα για να γίνω κατανοητός) με όρους Αγγλίας, Αμερικής, Γαλλίας και δεν ξέρω εγώ τι, μοιάζει όμορφο και μοντέρνο, αλλά είναι ηλίθιο και φυσικά αδέξιο.
Αυτά δεν αφορούν το ποστ σου δυσδαιμόνα, για να μην παρεξηγηθούμε, αλλά μια γενικότερη τάση της ανιστόρητης και ανεγκέφαλης σύγχρονης αριστεράς μας.
Όσο για τον Μίκη, ένα προσεκτικό μάτι (και αυτί) δεν εκπλήσσεται από αυτές τις (ακραίες κάποτε) τοποθετήσεις του, γιατί τις έχει ήδη δει και ακούσει διάσπαρτες σε όλο του το έργο...
Και μάλιστα, όχι μόνο τις έχει δει και ακούσει σε όλο το έργο του, αλλά έχει δακρύσει και ανατριχιάσει επίσης με έργα-σταθμούς του πιο ακραίου εθνικισμού (σύμφωνα με τους νεοφωτισθέντες) όπως εκείνο το: "τη ρωμιοσύνη μη την κλαις, εκεί που πάει να σκύψει" κλπ που δεν είναι παρά παράφραση του "η Ελλάδα ποτέ δεν πεθαίνει"...
ΑπάντησηΔιαγραφήΤι ειρωνία αλήθεια να έχουμε εμπνευστεί κάποτε από τόσο ακραία εθνικιστικά άσματα ε;
@trim
ΑπάντησηΔιαγραφήσυμφωνούμε "δεν θέλω να επηρεάσει άλλο τον τρόπο που ακούω τη μουσική του στα αυτία μου"
@δεμων
ΑπάντησηΔιαγραφήμμμ...αχαρακτηριστος ο Γαβριηλίδης λες.
Λεω να ανεβάσω κάποια κείμενα εδω να μιλάμε συγκεκριμένα. Ευκαιρία να διαβάσω κι εγώ κάποια πράγματα που έμειναν πίσω.
για τον εθνοκεντρισμό θα πρέπει να πούμε επίσης συγκεκριμένα τι εννοούμε. ήταν εθνοκεντρικός ο Ρίτσος ήταν ο Βάρναλης ήταν ο Λειβαδίτης ήταν ο Αναγνωστάκης ήταν ο Ελύτης ήαν ο Σικελιανός ήταν ο Καρούζος;ποιοί ήταν και αν ήταν όλοι ενθνοκεντρικοί θα πρέπει μάλλον ο εθνοκεντρισμός να σημαίνει ΕΝΑ πράγμα και να εντοπίζεται στη ποίηση όλων.
εκτός αν εθνοκεντρισμό εννοείς τον τρόπο της εκπαιδευτικής ανάγνωσης στα σχολικά εγχειρίδια ή αν εννοείς το αυτονόητο δηλαδή την αγάπη για την ελλάδα και τους έλληνες.
Ούτε η ελλάδα πεθαίνει ούτε καμιά αλλη χωρα πεθαίνει και δεν χρειάζεται να λυπόμαστε γι αυτό. θα ζήσουμε όλοι!
τώρα γιατί δεν πεθαίνουν οι χώρες δέμων αυτό σίγουρα δεν οφείλεται στον ηλίθιο και κομπλεξικό εθνικισμό αλλά οφείλεται στη μαγκιά εκείνων που έπαιξαν και εξακολουθούν να παίζουν τη ζωή τους κορόνα γράμματα για το κάθε εθνικιστικό καθίκι!!!
@δεμων
ΑπάντησηΔιαγραφήΓιατί τόσο μένος κατά του Άκη Γαβριηλίδη; Γιατί "αχαρακτηριστος"; Γιατί είσαι τόσο δογματικός και προσωπολάτρης; μπορεί να διαφωνέις με τον Γαβριηλίδη, αλλά φαίνεται να αδυνατείς να αρθρώσεις επιχείρηματα γι' αυτό και προχωρείς με ύβρεις [που υπαινίσσεσαι ή αφήνεις τον άλλο να φανταστεί], ενώ φαίνεσαι να αρνείσαι να προβείς σε μια κριτική γιατ α "ιερά τέρατα" που έχεις θεοποιήσει. Ε, λοιπόν εγώ εκτιμώ το έργο των μεγάλων ποιητών και δημιουργών χωρίς να θεοποιώ κανένα, κανείς δεν δεν είνει αυπεράνω κριτικής και γι' αυτό μπορούμε να εχυαριστήσουμε τον Άκη Γαβριηλίδη που τόλμησε να τα βάλει με όλο το ειδωλολατρικό πλαίσιο το οποίο ακόμα και στην Αριστερά [πόσο μάλλον στη Δεξιά] καλλιεργούμε, διαιωνίζουμε και αναπαράγουμε. Αν διαφωνείς με το επιχείρημα και την προσέγγιση ας γράψεις κρική τα περί "αχαρακτήριστου" κτλ δεν έχουν χώρο στον διάλογο.
disdaimona, απαντήσεις για το αν ήταν εθνικιστές και διαφορικοι ρατσιστές όσοι αναφέρεις θα βρεις στον Γαβριηλίδη - σύμφωνα με τον οποίο, ναι είναι...
ΑπάντησηΔιαγραφήφυσικά και πεθαίνουν οι χώρες (δεν φαντάζομαι να θες παραδείγματα), αλλά αυτό δεν εμφανίστηκε πουθενά στο σχόλιο μου ως θέμα προς συζήτηση
nicostrim δεν είδα να αναπτύσεται εδώ μέσα κανένα επιχείρημα το οποίο άφησα αναπάντητο. Εσύ θεωρείς τον Γαβριηλίδη εικονοκλάστη, εγώ ό,τι νομίζω - που ειδες τις ύβρεις; Μια τοποθέτηση έκανα στην οποία φυσικά δεν απάντησες και για την οποία δεν τοποθετήθηκες...
Δαίμων,
ΑπάντησηΔιαγραφή1. Τον είπες "αχαρακτήριστο" αλλά δεν μας είπες γιατί: πού κολλά χαρακτηρισμός αυτός;
2. Γιατί διαφωνείς και που διαφωνείς με τον Γαβριηλίδη; Με το να λες "εγώ ό,τι νομίζω" χωρίς να λες τι νομίζεις δεν μας λες τίποτε και δεν πείθεις. Μήπως δεν τον έχεις διαβάσει και δεν θέλεις να τον διαβάσεις για οποιοδήποτε λόγο; Απλώς συζητούμε εδώ- ασφαλώς αφού ούτε σε ξέρω, ούτε με ξέρεις [υποθέτω], μπορείς και να αγνοήσεις εντελώς αυτά που λέμε.Ωστόσ, εφόσον θέτεις τα θέματα προφανώς θέλεις να συζητήσουμε και να πείσεις. Αν είναι έτσι γράψε μας που διαφωνείς και γιατί με τον Γαβριηλίδη
@demon
ΑπάντησηΔιαγραφήείπα πως δεν έχω διαβάσει το βιβλίο του Γαβριηλίδη,του έριξα μια ματιά,δεν μπορώ να τοποθετηθώ αλλά δεν μπορώ και να πω πως από τη μια ματιά που έριξα είναι μη στοιχειοθετημένο στα πλαίσια της οπτικής του συγγραφέα του.
οι χώρες που πεθαίνουν ή όχι(αν εννοείς τους πολιτισμούς), το δικό μου σχόλιο αφορούσε τα πλαίσια μιας εθνικιστικής ταξινόμησης των χωρών/εθνών/πολιτισμών την οποία και δεν αποδέχομαι.Δεν θεωρώ ότι η ιστορία κινείται με βάση την επικράτηση ενός εθνους έναντι ενός άλλου αλλά με βάση την επικράτηση μιας τάξης έναντι μιας άλλης. η οποία παίρνει πάντα εθνικά χαρακτηριστικά. Δεν ξέρω αν υπάρχει και μια άλλη αριστερή οπτική που να θεωρεί το ακριβώς αντίθετο. Αυτό θα μου το πεις εσύ.
για τα επιχειρήματα που δεν υπάρχουν εδώ,θα πω πως δεν είδα ούτε τη δική σου τοποθέτηση για τη δήλωση του θεοδωράκη. ειδα ένα γενικό απόφθεγμα περί της ελληνικής τέχνης. Μήπως είναι επαρκή τα αποφθέγματα ως επιχειρήματα;
πόσο μάλλον όταν στα πλαίσια μιας γενικόλογης κατά την άποψη μου τοποθέτησης, εξυβρίζεται και κάποιος ως αχαρακτήριστος.
το δικό σου σχόλιο δεμων ήταν: όλοι οι μεγάλοι έλληνες ήταν εθνοκεντρικοί/τι ειρωνία που όλοι οι μεγάλοι έλληνες ήταν εθνικιστές[ταύτιση εθνοκεντρισμού-εθνικισμού]/τι ωραία που νοιώθω γι αυτό/και τι ωραία που νοιώθω που μπορώ να σου στερήσω τη τέχνη παρεκτός αν γίνεις και εσύ ένας εθνικιστής!
εγώ αυτό κατάλαβα.