• Όταν η νόηση επέλθει στη χειρότερη της μορφή, η ζωή γίνεται χωρίς νόημα.
• Όταν η ζωή γίνει χωρίς νόημα, διαλύεται. Τότε φροντίζει να παραταθεί με αλλότριους τρόπους.
• Οι άνθρωποι γίνονται Σοφοί της Φαινομενικότητας της Ζωής που Διαλύεται.
• Οι σοφοί αυτοί ονομάζονται Σοφοί της Ηθικής.
• Πατέρας της Ηθικής της Φαινομενικότητας είναι ο Σωκράτης.
• Η Ζωή που διαλύεται Χωρίς Νόημα ονομάζεται από τον Σωκράτη Ηθική Πλάνη.
• Σύμφωνα με τον Σωκράτη η ηθική πλάνη, όπως και η διανοητική πλάνη, μπορεί να προκύψει μονάχα από αποτυχία να χρησιμοποιήσουμε τον Λόγο που κατέχουμε. Και όταν προκύπτει πρέπει, όπως η διανοητική πλάνη, να θεραπεύεται με διανοητική διαδικασία.
• Τότε η Γνώση, η Καλοσύνη και η Ευτυχία γίνονται ένα και το αυτό.
• Η σύμπτυξη των τριών πιο πάνω στοιχείων αποδίδουν τον κατά Σωκράτη όρο της Δικαιοσύνης.
• Η Σωκρατική Δικαιοσύνη διακρίνεται από δύο βασικά χαρακτηριστικά: είναι Άχρονη και δεν μπορεί ποτέ να βασίζεται σε αντιφατικές θέσεις.
• Λειτουργεί στη βάση μετριοπαθών ευρέως αποδεκτών αξιών και μέσω ευσεβών και συμβατικών ηθικών πεποιθήσεων.
• Η ιδέα της Ηθικής ως συνόλου Νόμων προέρχεται από τον Σωκράτη.
• Ο Σωκράτης είναι ο πρώτος Χριστιανός.
• Σύμφωνα με τη Σωκρατική φιλοσοφία και την Χριστιανική Θρησκεία, αν ο Νόμος πρέπει να δεσμεύει τον Καθένα, τότε κάθε τρόπος ζωής, εκτός από τον Ένα, πρέπει να θεωρείται αμαρτωλός.
• Στον αντίποδα της Σωκρατικής Ηθικής βρίσκεται η Τραγωδία.
• Η τραγωδία δεν έχει καμία σχέση με την Ηθική ή την ηθική πλάνη.
• Ο Τραγικός Λόγος μας αποκαλύπτει πως ο Λόγος δεν μπορεί να καθοδηγεί τη ζωή.
• Ζωή είναι η συνάντηση της ανθρώπινης βούλησης με την «λύση» της μοίρας ως συμβάντος.
• Το Τραγικό Υπάρχει όταν οι άνθρωποι βρίσκονται σε συνθήκες μη θεραπεύσιμες από την Νόηση (που Ηθικοποιεί).
• Λύση του Τραγικού είναι η Άρνηση των ανθρώπων να υποταχθούν στο μη θεραπεύσιμο της νόησης που νοσεί.
• Όριο της Τραγωδίας είναι ο Άνθρωπος ως συμβάν.
• Όριο της Τραγωδίας είναι το Αγαθόν της ανθρώπινης ζωής.
• Δεν υπάρχει το Αγαθόν ως η μυστικιστική σύμπτυξη Αξιών μέσα σε μια πνευματική ολότητα, την Ιδέα.
• Υπάρχει η ιδέα του ορθού και του λάθους.
• Δεν υπάρχει η ιδέα της Αξίας που ματαιώνει όλες τις άλλες.
• Η Ηθική αφορά Αρετές εντός της ενδεχομενικότητας και των αντιθέσεων.
Στο σύγχρονο Χριστιανικό κόσμο η Τραγωδία έχει καταστεί αδύνατη.
Στο σύγχρονο Χριστιανικό κόσμο η Τραγωδία βρίσκει στο δρόμο μόνο αυτούς που ξέρουν να προχωρούν.
• Όταν η ζωή γίνει χωρίς νόημα, διαλύεται. Τότε φροντίζει να παραταθεί με αλλότριους τρόπους.
• Οι άνθρωποι γίνονται Σοφοί της Φαινομενικότητας της Ζωής που Διαλύεται.
• Οι σοφοί αυτοί ονομάζονται Σοφοί της Ηθικής.
• Πατέρας της Ηθικής της Φαινομενικότητας είναι ο Σωκράτης.
• Η Ζωή που διαλύεται Χωρίς Νόημα ονομάζεται από τον Σωκράτη Ηθική Πλάνη.
• Σύμφωνα με τον Σωκράτη η ηθική πλάνη, όπως και η διανοητική πλάνη, μπορεί να προκύψει μονάχα από αποτυχία να χρησιμοποιήσουμε τον Λόγο που κατέχουμε. Και όταν προκύπτει πρέπει, όπως η διανοητική πλάνη, να θεραπεύεται με διανοητική διαδικασία.
• Τότε η Γνώση, η Καλοσύνη και η Ευτυχία γίνονται ένα και το αυτό.
• Η σύμπτυξη των τριών πιο πάνω στοιχείων αποδίδουν τον κατά Σωκράτη όρο της Δικαιοσύνης.
• Η Σωκρατική Δικαιοσύνη διακρίνεται από δύο βασικά χαρακτηριστικά: είναι Άχρονη και δεν μπορεί ποτέ να βασίζεται σε αντιφατικές θέσεις.
• Λειτουργεί στη βάση μετριοπαθών ευρέως αποδεκτών αξιών και μέσω ευσεβών και συμβατικών ηθικών πεποιθήσεων.
• Η ιδέα της Ηθικής ως συνόλου Νόμων προέρχεται από τον Σωκράτη.
• Ο Σωκράτης είναι ο πρώτος Χριστιανός.
• Σύμφωνα με τη Σωκρατική φιλοσοφία και την Χριστιανική Θρησκεία, αν ο Νόμος πρέπει να δεσμεύει τον Καθένα, τότε κάθε τρόπος ζωής, εκτός από τον Ένα, πρέπει να θεωρείται αμαρτωλός.
• Στον αντίποδα της Σωκρατικής Ηθικής βρίσκεται η Τραγωδία.
• Η τραγωδία δεν έχει καμία σχέση με την Ηθική ή την ηθική πλάνη.
• Ο Τραγικός Λόγος μας αποκαλύπτει πως ο Λόγος δεν μπορεί να καθοδηγεί τη ζωή.
• Ζωή είναι η συνάντηση της ανθρώπινης βούλησης με την «λύση» της μοίρας ως συμβάντος.
• Το Τραγικό Υπάρχει όταν οι άνθρωποι βρίσκονται σε συνθήκες μη θεραπεύσιμες από την Νόηση (που Ηθικοποιεί).
• Λύση του Τραγικού είναι η Άρνηση των ανθρώπων να υποταχθούν στο μη θεραπεύσιμο της νόησης που νοσεί.
• Όριο της Τραγωδίας είναι ο Άνθρωπος ως συμβάν.
• Όριο της Τραγωδίας είναι το Αγαθόν της ανθρώπινης ζωής.
• Δεν υπάρχει το Αγαθόν ως η μυστικιστική σύμπτυξη Αξιών μέσα σε μια πνευματική ολότητα, την Ιδέα.
• Υπάρχει η ιδέα του ορθού και του λάθους.
• Δεν υπάρχει η ιδέα της Αξίας που ματαιώνει όλες τις άλλες.
• Η Ηθική αφορά Αρετές εντός της ενδεχομενικότητας και των αντιθέσεων.
Στο σύγχρονο Χριστιανικό κόσμο η Τραγωδία έχει καταστεί αδύνατη.
Στο σύγχρονο Χριστιανικό κόσμο η Τραγωδία βρίσκει στο δρόμο μόνο αυτούς που ξέρουν να προχωρούν.
Εν τζιαι θέλω να πω ότι πρέπει να γράφει κάποιος για να καταλαβαίνουν ούλλοι, αλλά αμαρτία μου ξημολοημένη, που τζιαιμέ που εμπήκεν μέσα στο κείμενο η Τραγωδία τα πράματα εγίναν τραγικά. Εχάθηκα στη μετάφραση...
ΑπάντησηΔιαγραφήΜα καλή μου Δισδαιμόνα, τωρά θέλεις να πεις ότι τούτα εν ελληνικά;
"Δεν υπάρχει το Αγαθόν ως η μυστικιστική σύμπτυξη Αξιών μέσα σε μια πνευματική ολότητα, την Ιδέα."
"Η Ηθική αφορά Αρετές εντός της ενδεχομενικότητας και των αντιθέσεων."
Αν η απάντηση είναι ναι τότε έχω πρόβλημα.
:(
Γειά σου φίλε Λεξι,
ΑπάντησηΔιαγραφήευχαριστώ για το σχόλιο.
Ναι είναι Ελληνικά και τα Ελληνικά είναι για όλους. Δεν έχεις κανένα πρόβλημα μεν ανησυχείς.
Ξέρω πως δεν είναι όλα τα κείμενα τα ίδια. Γιατί να είναι άλλωστε; Ούτε τα δικά μου
εν τα ίδια πάντα.
Στην πρώτη πρόταση τι δεν κατάλαβες; Το Αγαθόν παρουσιάζεται σαν μια απόλυτη Αξία και σαν πνευματική ολότητα. Όλότητα γιατί αποτελεί μιαν Ιδέα (οι απόλυτες ιδέες δεν είναι μερικές).Και ταυτόχρονα μιαν Αρχή στον βωμό της οποίας θυσιάζονται όλες οι άλλες αρχές.(βλ.το Πανάγαθον όπως πέρασε στον Χριστιανισμό)
Το Πανάγαθο ως Απόλυτη αρχή αξιολόγησης όμως αφαιρεί από την Ηθική τα αντιφατικά ενδεχόμενα και τις διαλεκτικές συνθέσεις ως πράξεις και ως συμβάντα της ζωής. Το πανάγαθο γίνεται ανώτερο από τη Ζωή ως Συμβάν.
Πρόκειται για λλίο δύσκολα θέματα το κατανοώ.
Είπα σε ένα σχόλιο στο Επανένωση κάτι,να το πω τζαι τωρά. Ο νους εν πιο δύσκολη ύλη να διαμορφωθεί από ότι εν το σώμα (δηλ.μια δίαιτα για να χάσουμε κιλά πετυχαίνουμεν την πιο εύκολα)
ότι όμως θέλει μια δεύτερη ανάγνωση για να το καταλάβουμε ή αν χρειαζόμαστε κάποιες διευκρινίσεις, εν γίνεται περιττός λόγος ούτε κινέζικα. Εκτός αν έχουμε να κάμουμε με τεμπέλη νου. Που ένεν η δική σου περίπτωση.