Ας ιδιωτικοποιηθούν τα πάντα, ας ιδιωτικοποιηθεί η θάλασσα και ο ουρανός, ας ιδιωτικοποιηθεί το νερό και ο αέρας, ας ιδιωτικοποιηθεί η Δικαιοσύνη και ο Νόμος, ας ιδιωτικοποιηθεί και το περαστικό σύννεφο, ας ιδιωτικοποιηθεί το όνειρο, ειδικά στην περίπτωση που γίνεται την ημέρα και με τα μάτια ανοιχτά. Και σαν κορωνίδα όλων των ιδιωτικοποιήσεων, ιδιωτικοποιήστε τα Κράτη, παραδώστε επιτέλους την εκμετάλλευση υμών των ιδίων σε εταιρίες του ιδιωτικού τομέα με διεθνή διαγωνισμό. Διότι εκεί ακριβώς βρίσκεται η σωτηρία του κόσμου… Και μια και μπήκατε στον κόπο, ιδιωτικοποιήστε στο φινάλε και την πουτάνα την μάνα που σας γέννησε.

Ζοζέ Σαραμάγκου

16.2.10

Μια άλλη… Σαρακοστή



Το trailer είναι από την ταινία του Alejandro Amenabar «Agora». Προβάλλεται στις αθηναϊκές αίθουσες και ελπίζουμε σύντομα και στις δικές μας.
Είναι η πρώτη ταινία που πραγματεύεται τη ζωή της Υπατίας, της μεγάλης Ελληνίδας φιλοσόφου – μαθηματικού – αστρονόμου, που δολοφονήθηκε με φρικτό τρόπο από τον χριστιανικό όχλο, τους Παραβολάνους... του αγίου Κυρίλλου.

Μια άλλη… Σαρακοστή του 415 μ.Χ., στην Αλεξάνδρεια της Αιγύπτου. (… ως μέρος της 40ήμερης πνευματικής και σωματικής κάθαρσης των Χριστιανών προς το άγιο Πάσχα ;…)

Φανταστείτε λέει να παίρναμε μια Εγκύκλιο από το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού, σύμφωνα με την οποία, τούδε και στο εξής, την Ημέρα των Γραμμάτων θα γιορτάζουμε στα σχολεία την Υπατία και όχι τους Τρείς Ιεράρχες. (δεν τολμώ να προτείνω τον Δαρβίνο μη μας πουν ανθέλληνες!!!)

Η προβολή της ταινίας θα ήταν μια πολύ καλή αφορμή για ένα δημόσιο διάλογο μεταξύ των ενδιαφερόμενων bloggers σχετικά με το μείζον ζήτημα, κατά πόσον το Βυζάντιο (οι απαρχές του οποίου οριοθετούνται κατά την εποχή αυτή) αποτελεί την Συνέχεια του Ελληνικού Πολιτισμού ή τον Ενταφιασμό του. Ένα ζήτημα το οποίο απασχολεί έντονα Ιστορικούς και Φιλοσόφους ( ιδιαίτερα κατά τον 20 – 21 αιώνα ).

Ένα ζήτημα…φωτιά στα μπατζάκια πολλών. Επί τούτου το blog θα επανέλθει δριμύτερο.

Προς το παρών μια μόνο σημείωση.
1200 χρόνια μετά την άρνηση της Υπατίας να βαφτιστεί δημοσίως Χριστιανή με αποτέλεσμα ...«Αποδύσαντές τε την εσθήτα οστράκοις ανείλον και μεληδόν διασπάσαντες επί τον Κυναριώνα τα μέλη συνάραντες πυρί κατηνάλωσαν».,δηλαδή, την έγδυσαν και με κοφτερά όστρακα την έγδαραν και την έκοψαν κομμάτια τα οποία περιέφεραν στην πόλη και αφού έφτασαν στον Κυναριώνα άναψαν φωτιά και τα έκαψαν, ένας άλλος επιστήμονας , ο ούτω καλούμενος πατέρας της Αστρονομίας Γαλιλαίος, στις 10 Φεβρουαρίου του 1634, απαρνείται γονυπετής μπροστά στους ιεροεξεταστές τη θεωρία του ως αιρετική και λαθεμένη…

Καλή θέαση και θα επανέλθουμε…

4 σχόλια:

  1. Βάζεις πολλά θέματα μαζί.

    Όλες οι θρησκείες (και όχι μόνο ο χριστιανισμός) βανδάλισαν το πνεύμα - και κυρίως το ελεύθερο πνεύμα. Απλά ο χριστιανισμός έχει να επιδείξει μιαν αγριότητα καθόλα συνεπή με τη βασική αξία της κοσμοθεωρίας του: αυτή της Αγάπης. (Όποιος αγαπάει βανασίζει δεν λέει ένα παλιό ρητό;)

    Ενδιαφέρον θα είχε να δούμε πρώτα τι είναι αυτό που ονομάζουμε "ελληνικός πολιτισμός" και μετά να δούμε το σημείο καμπής του - που κατά τη γνώμη μου άρχισε πολύ πριν το βυζάντιο.

    Αν το κάνουμε αυτό θα δεις πόσο εύκολα θα καταλήξουμε πως το βυζάντιο είναι όντως μια συνέχεια - μια συνεπής συνέχεια της κατρακύλας τόσο του "ελληνικού πολιτισμού", όσο και του πολιτισμού γενικότερα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. @Δαίμων

    Τελικά θα δούμε πρώτα την ταινία...ή θα αρχίσουμε από τώρα για προθέρμανση; :-)

    Σε γενικές γραμμές δεν διαφωνώ με τις παρατηρήσεις σου. Βεβαίως,το ζήτημα της εκρίζωσης του ελληνικού πολιτισμού από τον Χριστιανισμό, δεν είναι ζήτημα διαδοχής μιας θρησκείας από μια άλλη. (μια άποψη ευρέως διαδεδομένη και εντέχνως επιβεβλημένη : "είμαστε Έλληνες απλά αλλάξαμε θρησκεία και πήραμε μια καλύτερη/αληθινή" ή "Χριστιανισμός = Ελληνισμός")
    Πρόκειται για την καταστροφή/καταστολή ενός συγκεκριμένου "τύπου ανθρώπου" και την δια της βίας "Παρθενογένεση"(να μια επίκαιρη λέξη)ενός άλλου.Που ζει και βασιλεύει(εθνοκεντρικώς ενίοτε)
    Γι αυτό εξάλλου μιλάμε για πολιτισμική έκπτωση και όχι για πολιτισμική συνέχεια/επιλογή/εξέλιξη.

    Άρα το ζήτημα δεν μπορεί να περιοριστεί
    1)στην ανάλυση των χαρακτηριστικών του θρησκεύειν και της Θρησκείας, ούτε
    2)στις ενδογενείς ρήξεις του ίδιου του ελληνικού πολιτισμού.
    Πρέπει αντίθετα με σαφήνεια να σκιαγραφείται η διαδοχή της Διάλυσης,με συγκεκριμμένες ημερομηνίες,γεγονότα και αριθμούς.
    (...δεν έχω καμιά αμφιβολία πως οι τελευταίοι,πρόθυμοι κάτοικοι αυτού του πλανήτη, να κοιταχτούν με ευθύτητα στον καθρέφτη,είναι όσοι κόπτονται περί της ελληνικής τους ταυτότητας. Άστα...)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. ωραίο φαίνεται.καλή παραγωγή.
    εντυπωσιακή η πρωταγωνίστρια.
    αν και δεν πολλοφατσάρει ελληνίδα.
    θα το δω

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. @ρίτσα
    ναι,φαίνεται προσεγμένη παραγωγή.Βέβαια ολίγον Χολυγουντ θα το έχουμε,εν νομίζω να το αποφύγουμε
    πάντως η ταινία προβλήθηκε στο φεστιβάλ Καννών(εκτός διαγωνιστικού μέρους)τζαι απέσπασε εξαιρετικές κριτικές.Αναμένουμε...

    ΑπάντησηΔιαγραφή