Ας ιδιωτικοποιηθούν τα πάντα, ας ιδιωτικοποιηθεί η θάλασσα και ο ουρανός, ας ιδιωτικοποιηθεί το νερό και ο αέρας, ας ιδιωτικοποιηθεί η Δικαιοσύνη και ο Νόμος, ας ιδιωτικοποιηθεί και το περαστικό σύννεφο, ας ιδιωτικοποιηθεί το όνειρο, ειδικά στην περίπτωση που γίνεται την ημέρα και με τα μάτια ανοιχτά. Και σαν κορωνίδα όλων των ιδιωτικοποιήσεων, ιδιωτικοποιήστε τα Κράτη, παραδώστε επιτέλους την εκμετάλλευση υμών των ιδίων σε εταιρίες του ιδιωτικού τομέα με διεθνή διαγωνισμό. Διότι εκεί ακριβώς βρίσκεται η σωτηρία του κόσμου… Και μια και μπήκατε στον κόπο, ιδιωτικοποιήστε στο φινάλε και την πουτάνα την μάνα που σας γέννησε.

Ζοζέ Σαραμάγκου

29.7.11

Κανένας έξω από το Προεδρικό!




τρία δράμια σκέψης αρκούν, χωρίς περαιτέρω σχόλια.

ΚΑΝΕΝΑΣ εργαζόμενος, ΚΑΝΕΝΑΣ αριστερός και ΚΑΝΕΝΑΣ αντιεξουσιαστής έξω απ΄το Προεδρικό!

το φιλμάκι είναι από το μπλογκ συντυχάννουμε

62 σχόλια:

  1. και το Νόμπελ να το βάλετε εκεί που ξέρετε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αν μεν το εκαταλάβατε... κάποιοι έχουν αφοδευμένο και το κτίριο και τους απ' έξω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. ΨΩΜΙ - Πισσαρίδης, Διοικητής Κεντρικής Τράπεζας, Αβέρωφ Νεοφύτου

    ΠΑΙΔΕΙΑ - φασιστοεθνικισμός του ιντυμίντια, οι θεωρητικοί της θεωρίας του ΔΗΣΑΚΕΛ,
    εμπροσθοφύλακας.

    ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ - ΕΟΚΑ Β΄

    να ζήσετε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. το εκαταλάβαμε.

    εκτός από το ότι το εκαταλάβαμε, το έχουμε συζητήσει κιόλας με συντρόφους,αν συνιστά πολιτική πράξη,να επιλέξεις να μην μπείς ούτε μέσα στην αυλή ούτε εξω από την αυλή.

    κάποιοι συντροφοι, που δεν τους λέω έτσι τυχαία, έχουν εννοιες για την αριστερά και θέλουν να μην μπουν ουτε μέσα, ούτε εξω. διότι αυτό κρίνουν ως ηθικά και πολιτικά σωστό. σεβαστό απόλυτα. με την έννοια ότι εγώ βλέπω και τη χρησιμότητα της στάσης.

    το ζητούμενο είναι, να μεν αφοδευουμεν μεν στους έξω ως έξω, αλλά στην τελική να μας αφοδευσουν αυτοί που εκπροσωπούν τουτο το έξω.εαν με εννοείς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Νταξει.
    Εν νομιζω να φταιει ο ορφανιδης ή ο Πισσαρίδης.
    Τζι ουτε το νομπελ εν κατι ευτελές.

    Εσιεις πολυ άδικο.
    Οι πρωτοι 2 εχουν πολλα σημαντικα επιτευγματα στο χωρο των οικονομικων ενω ο φουλης είναι ο πλεον ανεπαρκης μιας και αμφιβαλλω αν εδουλεψε στην ελευθερη αγορα.

    Andreas

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Τζείνοι εκάμαν κακκά πάνω τους που μόνοι τους.

    Εφτάσαν ... ο πυρήνας της εθνίκ αριστεράς (που έφερεν επειγόντως ο Πλουσιόπουλος ποδά) να παίζουν ξύλο με τους Κρινο-ελάμιους. Μουάχαχαχα.

    Να μεν φτάσετε εσείς όμως να τους κάμετε καραμέλλα - χάππιν για πάσαν νόσον και μαλακίαν...

    Capicci?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Αγρινέ,

    βασικά εγώ εν θέλω να ασχολούμαι με κανένα που τούτους. αν η διαμαρτυρία του κόσμου ήταν με το νου της τζαι εστίαζεν στα κυρίως προβλήματα δηλαδή
    τες κρατικές δομές τζαι την κρίσην τότε ήταν να μιλούμεν αλλοσπως. ήντα ήταν να εν τζαι η πρώτη φορά που η διαμαρτυρία ήταν να μεσα στην αυλή αλόπως.

    μα σκέφτεσαι να ππέσει η κυβέρνηση για να φκει με την λαϊκή βούληση πάνω ο Πισσαρίδης πίσω που τον υπουργό οικονομικών ΣΗΜΕΡΑ;!

    εν θα ξαναπω πως είμαι κυπραία! έτσι "λαική" εξέγερση, δαμέ παει το μουαχαχαχα, ήταν να μπουμε στο γκίνες!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Αντρέα μου θα επιμείνω και θα πω στον κύριο Πισσαρίδη να βάλει το Νόμπελ του εκεί που ξέρει όπως είπε και όλη η ανθρωπότητα κάποτε σε κάποιους πυρηνικούς φυσικούς να βάλουν την ατομική τους βόμβα εκεί που ξέραν!

    να το πούμε πριν σκάσει η βόμβα αυτή τη φορά!

    εν έχω κανένα σεβασμό σε θεσμούς αξιολογησης. ούτε επιστημονικούς ούτε οικονομικούς!

    τζαι ο Ορφανίδης παρέα.

    αλόπως εν η πρώτη φορά που κάποιος θα σου πει εσένα : ακουσ΄τον πρόεδρο Αντρέα. :)

    φιλική συμβουλή: πιάστη πάσα, γιατί εγώ μπορεί να μεν σου το ξαναπω. :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. ουτε μεσα ουτε εξω.

    ..ελπιζω να μεν μας εφκαλες που τη λιστα των μπλογκς οπως βλεπω..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. μα είμαστε σοβαροί;!

    γιατί να σας φκάλω που την λίστα των μπλογκς;!

    οι μόνοι που εφύαν εν τζείνοι που εβρίσαν είτε εμένα είτε αγαπημένα που πλάσματα. δαμέ πετσόκομμα! :)

    δεκτόν. όι πλάτες στη δεξιά. με κανένα τρόπο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. και το δεκτόν ελέχθηκε γιατί οι αντάρτες έχουν ταξική συνείδηση.

    δεν πάει σε κανένα που έχει αρνηθεί την ταξική πάλη και πολιτική και που απλά νύπτει τας χείρας του επειδή εν έκατσεν η έξω φάση επειδή επροέκυψεν πολλά δεξιά για να φωνάζει για αρχαίου τύπου καστοριαδικές ελληνικές δημοκρατίες!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. ...το "ούτε μέσα" έννεν πλάτη στη δεξιά;
    Σαν επιτήδειος ουδέτερος μου ακούγεται...
    Στον πόλεμο τζιαι είσαι μέσα ή έξω, με τη κριτική σου τζιαι τις θέσεις σου, αλλά διαλέγεις στρατόπεδο, κοινωνική συμμαχία.
    Οι δύο κοινωνικές συμμαχίες υπάρχουν, αν θέλουν κάποιοι να δημιουργήσουν άλλες, τρίτους τζιαι τέταρτους πόλους, πάλε στο τέλος θα καταλήξουν για με τους κόκκινους για με τους λευκούς.
    Τζιαι πολλές φορές οι έντονα κριτικοί "κόκκινοι" που αποστασιοποιούνται και αυτοοργανώνονται, καταλήγουν με τους "λευκούς".
    Τούτο δείχνει η ιστορία. Ο Γιωτόπουλλος, ο πατέρας του γνωστού της 17Ν, στο τέλος του εμφυλίου εκατάληξε να κάμνει πλάτες στον εθνικό στρατό για παράδειγμα ως αντίδραση στες διώξεις του ΚΚΕ απέναντι στους τροτσκιστές τζιαι τους αρχειομαρξιστές.
    Το ίδιο τζιαι οι σοσιαλδημοκράτες (όχι όλοι) στη Ρωσία, τζιαι πολλοί αναρχικοί (όχι όλοι) στον εμφύλιο που ακολούθησε της οχτωβριανή.
    Η "πίκκα" των διάφορων με το ΑΚΕΛ, δικαιολογημένη ή όχι, στην καλύτερη περίπτωση τους οδηγεί στην ουδετερότητα, τζιαι όταν σφίξουν τα κολάνια, οι "μετέωροι" που λαλεί τζι ο Γρηγόρης, εννά γινούν εχθροί των αντιμαχόμενων τζιαι εννά πρέπει να προστατευτούν με κάποιο τρόπο, τζι αναγκαστικά διαλέγουν στρατόπεδο.

    Οπότε, όσοι το λαλεί η ψυσιή τους να παραιτήσουν τα μουσκουρούθκια τζιαι να δκιαλέξουν, η μέσα ή έξω.

    Ούτε για να στηριχτεί το Ακέλ τζιαι ο πρόεδρος, ούτε τζιαι η αστικοδημοκρατία μας εν ο αγώνας σύντροφοι.
    Έσιει στάδια τούτος ο αγώνας, τζιαι έσιει μιαν επιστήμη που πίσω, τζιαι μιαν ιστορία.

    Για να κλείσω, προσωπικά θεωρώ συντρόφους μου τζιείνους που εν "μέσα". Παίρνω θέση μάχης απέναντι στην επίθεση την ολιγαρχίας.
    Τζιείνος που εν έξω, είτε απέναντι, είτε μακριά, τζιαι δεν διά βοήθειες, κάμνει πλάτες, έτσι νομίζω.

    Ας το συζητήσουμε να δούμε, αλλά αν γίνεται χωρίς ατάκες τζιαι δυσκολονόητα κρυπτογραφημένα γιατί οι ώρες εν για τους πολλούς. Τζιαι γω είμαι ένας που τους πολλούς που θέλω τα κουτσιά καθαρισμένα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Κανονικά αυτό το σχόλιο δεν πρέπει να το απαντήσω εγώ.

    Έχω όμως κάποιες σκέψεις για τον τρόπο που διαμορφώθηκαν τα πράγματα στο χώρο αυτου που εν πάση περιπτώση λέμε αριστερά στη κύπρο, και που συμπεριλαμβάνει το κόμμα και άλλες ομάδες ή τάσεις. Θα πω τις σκέψεις μου στην ανάρτηση.

    - εν τω μεταξύ, είμαι έτοιμη να την κανω για διακοπές αλλά βλέπω να διακόπτω μόνο πάνω στο αεροπλάνο!... :)

    να αντιληφθούμε καταρχήν ότι οι συζητήσεις μας γίνονται στα πλαίσια του μπλοκκινγκ, δηλαδή ενός μέσου και να θυμόμαστε τα όρια και τους κινδύνους του κάθε μέσου.

    είμαστε στην εποχή παραγωγής εικόνων και εντυπώσεων αντί θεωρίας. να μην πέσουμε μόνοι μας στο λάκκο με τα φίδια...

    το τι αποτελεί πλάτες στη δεξιά και τι όχι, είναι μια άσκηση σχοινοβάτη. όσα ιστορικά παραδείγματα κι αν χρησιμοποιήσουμε, η δική μας θεωρία δηλαδή ο μαρξισμός, δεν μας απαλλάσει από την αναγκαιότητα της προσπάθειας της καθημερινής "επανεγκαθίδρυσης" αυτής της θεωρίας στα δικά μας χωράφια και στη βάση της δικής μας πραγματικότητας.

    η διαλεκτική αντίληψη αν ήταν "παιχνίδι" τα προβλήματα μας θα ήταν ήδη λυμένα. όμως δεν είναι. πολλοί μιλάμε για την αναγκαιότητα της...πλην όμως εκχυδαίζουμε με πολλούς τρόπους τη θεωρητική εφαρμογή.

    για πλάτες στη δεξιά - να θυμήσω - κατηγορήθηκε κατα κόρον το ίδιο το ακελ - από εξωκομματικούς φορείς. μέγα λάθος βέβαια.

    στον ίδιο βαθμό,να μην κάνουμε το ίδιο λάθος μέσα από το ακελ για τους άλλους.

    ο ταξικός αγώνας είναι πολύφορφος και πολυεπίπεδος.

    δεν θα σχολιάσω το θέμα της πικκας. για ευνόητους λόγους...και γιατί δεν παίζεται πάντα εκεί το παιχνίδι.

    εαν σε ένα πόλεμο έχουμε να ετοιμάσουμε τα πολεμοφόδια αλλά εχουμε να ετοιμάσουμε και τα αρματα χρειαζόμαστε πολλούς ανθρώπους σε πολλά πόστα.

    είμαστε στην αρχή του πολέμου. να έχουμε εγκράτεια και υπομονή στους ρυθμούς με τους οποίους καθένας αντιλαμβάνεται και πως τα πράγματα.

    για τους "μετέωρους"...νομίζω πως δεν μας αφορά εμάς αυτή η κατηγορία ανθρώπων. μάλλον αφορά τη δεξια και το κέντρο.

    υπάρχουν όμως ατομα εξω από το ακελ τα οποία μιλούν για αριστερά ενω οι ιδιοι βρίσκονται στο δρόμο για τη δεξιά. κάποιοι ήδη εφτασαν...

    ο Φτωχόπουλος εν σαν αναρχικός που άρχισε...τζαι όι μόνον ο Φτωχόπουλος, αλλά και τα λοιπά φρούτα που αναφερα στην ανάρτηση...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. «κάποιοι συντροφοι, που δεν τους λέω έτσι τυχαία, έχουν εννοιες για την αριστερά και θέλουν να μην μπουν ουτε μέσα, ούτε εξω. διότι αυτό κρίνουν ως ηθικά και πολιτικά σωστό. σεβαστό απόλυτα. με την έννοια ότι εγώ βλέπω και τη χρησιμότητα της στάσης.» ----
    Κάποιοι όμως συνειδητά έχουμε επιλέξει να είμαστε μέσα γιατί έτσι πως έτσι δεν αρνιόμαστε αλλά ενισχύουμε «την ταξική πάλη και πολιτική»

    *******************
    Νέε,

    ΠΡΟΣΥΠΟΓΡΑΦΩ ΤΑ ΛΕΓΟΜΕΝΑ ΣΟΥ!!! [ειδικά αυτό με τα «κουτσιά καθαρισμένα»]…

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. ήθελα να πω, πως δεν εν τυχαίο που ο Φτωχόπουλος εν σαν αναρχικός που άρχισε...καποιοι ήδη βρισκονται στο δικό του δρόμο...αμφιβάλλω αν το αντιλαμβάνονται όταν πλέκουν τα εγκώμια στον αναρχισμό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Διόρθωση:
    * Κάποιοι όμως συνειδητά έχουμε επιλέξει να είμαστε μέσα γιατί πιστεύουμε πως έτσι δεν αρνιόμαστε αλλά ενισχύουμε «την ταξική πάλη και πολιτική»

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Ανευ,

    χρειαζεται να πω κάτι;

    νομίζω δεν χρειάζεται.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. @νέος

    Τζιαι πολλές φορές οι έντονα κριτικοί "κόκκινοι" που αποστασιοποιούνται και αυτοοργανώνονται, καταλήγουν με τους "λευκούς".

    αλλον η αποστασιοποίηση, αλλον η αυτοοργάνωση.
    αλλον η κομματική οργάνωση, αλλον η ομάδα.
    άλλον το σήμερα, αλλον το εχτές.

    η ιστορία των αποστασιοποιήσεων, εν μια παράλληλη ιστορία με την ιστορία του κομματος. στην ουσία είναι κομμάτι της.

    ούτε Λενιν έχουμε στη Κύπρο ούτε Κραπότκιν.
    να βάλουμεν τα πραματα στη σωστή τους διάσταση.

    αλλιώς μεγαλοποιούμε "ανύπαρκτους" κινδύνους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. επίσης, "κόκκινοι" όπως είπα άλλοτε και στο μπλογκς σου ειναι μόνο οι μαρξιστές-λενινιστές.

    πιο κόκκινο δεν υπάρχει.

    να εξηγούμαστε...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. χαίρομαι ιδιαίτερα που τα κοπέλια του ιντυμίντια παρακολουθούν τον εδώ διάλογο.

    ναι, εν θα σιωπήσουμεν! αλλά τούτον ξέρετε το ήδη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. ανταρτες είπε...
    ουτε μεσα ουτε εξω.

    Η δεξιά, αποφασίζοντας να κινητοποιηθεί έξω απ' το Προεδρικό, δημιούργησε μια πολιτική δράση, η οποία λειτούργησε σαν μοχλός πίεσης στην κυβέρνηση, με κάποια δόση αποτελεσματικότητας ήδη, μιας και ο Προέδρος ζήτησε την παραίτηση όλου του υπουργικού συμβουλίου και είναι πιθανό η επιλογή για το κρίσιμο υπουργείο οικονομικών να μεταφράζει τα αποτελέσματα αυτής της πίεσης, που δεν θα έχει, στην περίπτωση αυτή, καμία σχέση με το Μαρί, και κάθε σχέση με την ένταξη της Κύπρου στην διαδικασία επιτήρησης και τιμωρίας των περιφερειακών χωρών της Ευρωζώνης.

    Η αριστερά, μπαίνοντας μέσα στο προεδρικό, κινήθηκε για να προλάβει τα χειρότερα, όπου χειρότερα σημαίνει άτακτη υποχώρηση της κυβέρνησης, υπό την πίεση της κατακραυγής για το Μαρί, μπροστά στην φιλελεύθερη επέλαση που προετοιμάζει το ΔΗΣΥ και οι συν αυτώ.

    Το "ούτε μέσα ούτε έξω" τι σημαίνει εν τοιαύτη περιπτώσει με όρους πολιτικής σκέψης και παρέμβασης; Ότι δεν αφορά τον λέγοντα τίποτε από τα παραπάνω; Τότε δεν έχουμε πολιτική σκέψη και παρέμβαση.

    Ή ότι ο λέγων έχει άλλη στρατηγική υπόψη του για τα παραπάνω; Στην οποία περίπτωση, θα είχε την καλοσύνη να μας την πει;

    Τα σλόγκαν αποκρυσταλλώνουν ολοκληρωμένες πολιτικές προτάσεις, δεν υποκαθιστούν την ανάγκη να έχεις ολοκληρωμένες πολιτικές προτάσεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. ούτε σ αυτό το σχόλιο είμαι εγώ που πρέπει να απαντήσω.

    απλά να ξαναπω, πως είμαστε ακόμα στην αρχή.

    ένα μεγάλο κομμάτι του πολιτικού αγώνα αφορά τις αντοχές του καθενός μας.

    θα έλεγα, πως τη στιγμή της κρίσης,κάποιοι επέλεξαν να πάρουν καθαρή θέση άμεσα και κάποιοι επέλεξαν μια στάση μερικής "οπισθοχώρησης".

    το σίγουρο είναι πως κανείς δεν δύναται να μείνει έξω από το χορό.

    το πόσο και πως αντέχει κάποιος να διαλέγεται με τον πολιτικό αγώνα θα φανεί σύντομα στη πορεία.

    κάποιοι ήταν καμένα χαρτιά εξαρχής.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Να προσθέσω ακόμα ότι οι φαινομενικά άσχετες με τα συμβάντα αναφορές στην Κούβα του Κάστρο στην εφημερίδα Πολίτης είναι έντονα αποκαλυπτικές για το οργανωτικό φαντασιακό της φιλελεύθερης δεξιάς. Το ζήτημα εκεί δεν ήταν καθόλου ότι είχε ο Κάστρο κάποια ανάμιξη με την έκρηξη βέβαια, αλλά ότι στα μάτια της φιλελεύθερης δεξιάς, έστω παραμορφωτικά και με ισχυρή δόση υπερβολής, μια ΑΚΕΛική Κύπρος στην ΕΕ είναι τόσο αδιανόητη όσο και ένα κομμουνιστικό νησί στα νότια των ΗΠΑ. Η ιδέα είναι ότι δεν είναι παραδεκτό, σε μια εποχή όπου σε όλη την ΕΕ κυριαρχεί είτε η κεντροδεξιά, είτε φορείς μιας απόλυτα ευτελισμένης σοσιαλδημοκρατίας η Κύπρος να μην υποτάσσεται στον Λόγο της ιστορικής υποταγής όλης της Ευρώπης στην εξουσία των ποιμένων-τεχνοκρατών.

    Στα πλαίσια αυτά θα ήθελα να αναλογιστείτε τι σημαίνει ότι το Πανεπιστήμιο Κύπρου, και σε φάση κατά την οποία η κυβέρνηση ανακοίνωνε ότι είναι απαραίτητος ο κοινωνικός διάλογος με τα συνδικάτα, εξέδωσε ανακοίνωση, ΑΥΘΑΙΡΕΤΑ ΚΑΙ ΠΑΡΑΚΑΜΠΤΩΝΤΑΣ ΚΑΘΕ ΔΙΑΛΟΓΟ ΜΕ ΤΑ ΙΔΙΑ ΤΟΥ ΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΕΛΗ (Η Σύγκλητος, που εξέδωσε την ανακοίνωση στον Τύπο, δεν είναι βέβαια εργασιακός φορέας των ακαδημαϊκών, αλλά σώμα ακαδημαϊκών καθαρά αποφάσεων και δεν έχει καμία τέτοια εξουσιοδότηση διότι δεν εκλέγεται για να εκπροσωπήσει εργασιακά δικαιώματα), ότι όχι μόνο δέχεται εκ προοιμίου κάθε κυβερνητικό μέτρο, αλλά προτίθεται να διαθέσει και τις υπηρεσίες του στον σχεδιασμό τους. Πραγματικό πραξικόπημα χωρίς θεσμικό προηγούμενο στο Πανεπιστήμιο.

    Και επειδή κάθε εχέφρων άνθρωπος γνωρίζει ότι ειδικός επί της δημοσιονομικής πολιτικής μπορεί να λογιστεί ΜΟΝΟ ο οικονομολόγος, η Σύγκλητος δεν σφετερίστηκε απλώς μια εξουσία που δεν έχει, αλλά ανήγαγε ολόκληρο το Πανεπιστήμιο σε Τμήμα Οικονομικών. Και τι σημαίνει Τμήμα Οικονομικών στην εποχή του "Νομπελίστα" του κυρίου Αβέρωφ Νεοφύτου; Η απάντηση μπορεί να δοθεί και μέσω της ερώτησης: ποιο κόμμα στήριξε τον προηγούμενο και τον νυν Πρύτανη στις εκλογές;

    Αυτά για να μην είμαστε αφελείς ως προς το πώς παίζεται το παιχνίδι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Κλείνω με μια παρατήρηση για την ηθική και πολιτική του λεγόμενου "αντιεξουσιασμού": Σε μια εποχή όπου οι κυβερνήσεις αποδεικνύονται ΚΑΘΕ ΜΕΡΑ παθητικά πιόνια του διεθνούς κεφαλαίου και των θεσμικών του φορέων, αγόμενες και φερόμενες από τον κάθε πιστοληπτικό οίκο αξιολόγησης ή σώμα τεχνοκρατών, ΠΟΙΑ είναι η θεμελιακή εξουσία απέναντι στην οποία κάθε αντεξουσιαστής οφείλει εξ ορισμού να αντιταχθεί: Η όποια εγχώρια κυβέρνηση ή το διεθνές κεφάλαιο, οι ιδεολογικοί του φορείς και τα θεσμικά του όργανα;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. ΠΟΙΑ είναι η θεμελιακή εξουσία απέναντι στην οποία κάθε αντεξουσιαστής οφείλει εξ ορισμού να αντιταχθεί;...

    σε πολλές περιπτώσεις η "εξουσία" της ανευθυνότητας του ατομικισμού του, που μπορεί να μεταφραστεί και με χυδαίο τρόπο. δηλαδη : ας εκφασιστεί το σύμπαν. αν δεν κάνω αυτό που θέλω ΕΓΩ, στα παλιά μου υποδήματα η σάπια σας κοινωνία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. http://newgreekcypriot.blogspot.com/2011/07/blog-post_26.html?utm_source=BP_recent

    osr είπε...

    προσωπικά φίλε δεν πετάσσω κανέναν γιατί δεν βάλω ταπέλες του τύπου τουτος εν ακελικός άρα εν αριστερός ή τούτος τάχα εν δεξιός κλπ


    γιατί πολύ απλά δεν πάει έτσι

    απλά είναι καιρός επιτέλους οι άνθρωποι που θέλουν να αυτοπροσδιορίζονται ως αριστεροί αντικαπιταλιστές επιτέλους να ενεργήσουν ή έστω να μιλήσουν ως τέτοιοι

    να μιλήσουν για την αληθινή ταξική πάλη και το πως θα εμπεδωθεί η ταξική συνείδηση πέρα από συνθήματα

    πέρα από πλαίσια αστικοδημοκρατικούλικα που είδαμε που οδηγούν τους λαούς σε ολόκληρο τον κόσμο

    και είναι αυτό που θέλω να αναδείξω με όλο αυτό τον καυτηριασμό που κάνω στο αλλοπρόσαλλο σχήμα που ονομάζεται κίνημα για την επανενωση κοκκινοροζμπλεμπλοσποτ

    γιατί τώρα που πέσαν οι μάσκες τελείως εσύ θεωρείς ότι έχεις κοινά με τον δησυ τον στυλιανίδη τον φούλη ή ακόμα και τον στροβολιώτη που εν καλός άνθρωπος αλλά εν καραδεξιός αρχικαπιτάλας;

    θεωρώ ότι πρέπει να μιλήσουμε επιτέλους ξεκάθαρα αντικαπιταλιστικά ταξικά για την ταξική πάλη ώστε επιτέλους έστω και τώρα να αρχίζει αμυδρά να διαφαίνεται ακόμα τζαι μες τουντον κωλότοπο τον βρεφονηπιακά πολιτικά σκεπτόμενο οτι ένας άλλος κόσμος αληθινά είναι εφικτός

    και ότι δεν είναι απλά ένα σύνθημα της θύρας 9320
    29 Ιουλίου 2011 1:45 μ.μ.
    νεος είπε...

    Τωρά που έπεσαν οι μάσκες...και Στυλιανίδης κ σία...
    Έχεις δίκιο, έχει αποδειχτεί ότι άλλην επανένωση θέλουμεν εμείς και άλλη κάποιοι της δεξιάς.
    Όχι, δεν έχουμε κοινά με τούτους τους ανθρώπους, εν ταξικό το ζήτημα, συμφωνώ.
    Τζιαι πάλε λαλείς τα καλά, πρέπει να επιστρέψουμε στες ιδεολογικές μας ρίζες, να ξανακάμουμε την ταξική τζιαι επαναστατική ανάγνωση.
    Εν ο μόνος τρόπος άλλωστε να μας υπολογίσει το κεφάλαιο, οι εκκλησιές, οι εθνικιστές τζιαι οι φασίστες."



    ο τρόπος για να γίνει επιστροφή στις ιδεολογικές ρίζες να ξαναγίνει ταξική τζαι επαναστατική ανάγνωση

    ποιος είναι;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. καλώς τον.

    τι παει να πει εν πετάσσω κανέναν; παει να πει, είμαι ανοιχτός στον κάθε ανθρωπο για συζήτηση;συμφωνούμεν.

    τούτον γιατί πρέπει να καταλήγει στον υποπτο πολιτικό ρατσισμό, ότι αν ο άλλος αυτοπροσδιορίζεται ότι εν του ακελ το ακελ αυτομάτως κρίνεται ως "ουδέτερη" ταπέλλα;
    που πότε οι πολιτικές δομές εν ταπέλλες; σε ποιά θεωρίαν εν ταπέλλες; είμαστε στη περίοδο δόμισης του κομμουνισμού, επετήχαμεν την αταξική κοινωνία τζαι κρίνουμεν ότι τα κόμματα πρέπει να πασιν στην αχρηστία;

    εννεν καθόλου ουδέτερη ταπέλλα να είσαι του ακελ. λαλω το εγώ που εν είμαι μες το ακελ.

    διότι αμα είσαι του ακελ εσιεις υποχρέωση διαφορετική που τζείνον που εν του δησυ.
    αλλά τζαι που τζείνον που τα ταυτίζει ούλλα.

    όποιος θωρεί πως η κοινωνία εν χτισμένη στες αντιφάσεις εν καταργεί τες αντιφάσεις στο πολιτικό επίπεδο.

    ούτε ποττέ κανένας έκαμεν πολιτική στη βάση του "ειμαστε όλοι άνθρωποι".

    η πολιτική εν ένα επίπεδο αντανάκλασης της ζούγκλας της οικονομίας.

    η πολιτική εν ευθύνη. αλλά τζαι τακτική τζαι διορατικότητα. τζαι υπευθυνότητα. ο κόσμος αλλάσει με πολλήν κόπο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. "διότι αμα είσαι του ακελ εσιεις υποχρέωση διαφορετική που τζείνον που εν του δησυ."

    ποια ειναι η υποχρέωση τζείνου που εν του ακελ;

    το βασικό ερώτημα όμως κατά τη γνώμη αφού εν είσαι του ακελ και πάει σε όποιον δεν ανήκει σε κόμματα είναι αυτό που έθεσα και πριν

    ο τρόπος για να γίνει επιστροφή στις ιδεολογικές ρίζες να ξαναγίνει ταξική τζαι επαναστατική ανάγνωση

    ποιος είναι πρακτικά;

    τι πρέπει να κάνουν οι άνθρωποι αυτοί;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. καυτηριασμό που κάνω στο αλλοπρόσαλλο σχήμα που ονομάζεται κίνημα για την επανενωση κοκκινοροζμπλεμπλοσποτ

    γιατί τώρα που πέσαν οι μάσκες τελείως εσύ θεωρείς ότι έχεις κοινά με τον δησυ τον στυλιανίδη τον φούλη ή ακόμα και τον στροβολιώτη που εν καλός άνθρωπος αλλά εν καραδεξιός αρχικαπιτάλας;


    δαμέ εκαμες πλήρην αντιστροφή οσρ.

    γιατί τον τζαιρό που σου ελάλουν ότι η αριστερά που εμπλέκεται μες το κίνημα της επανένωσης εν έβαλεν στην άκρη ποτέ τον ταξικό προσδιορισμό τζαι τη στόχευση της, εσύ έβριζες ότι είμαι αρνί.

    ενεν εγώ που εν είχα διαλεκτική σκέψη.

    το ποιοί ειμαστεν εμείς του κινήματος της επανένωσης αποδείξαμεν το πολλές φορές.

    πολλές φορές ακούσαμεν που τους επανενωτικους του δήσυ, πως εν τους άρεσκεν να θωρούν κομμουνιστικές σημαίες στες συγκεντρώσεις τζαι να ακούουν ταξικά συνθήματα.

    τζαι τούτα αγνόησες τα.

    το ποιος εν απόλυτα τζαι υπέυθυνα συνεπής στο λόγο της ταξικής του τιμής, εν ολοφάνερο.

    τζαι αφήνω το ως δαμέ.

    ήσουν τζαι εξακολουθείς να είσαι άδικος με πολλά καθαρούς ανθρώπους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  31. http://osr55.wordpress.com/2011/07/26/%CE%BF%CE%B9-%CF%80%CE%B1%CF%81%CE%AC%CE%BB%CE%BB%CE%B7%CE%BB%CE%BF%CE%B9-%CE%BA%CF%8C%CF%83%CE%BC%CE%BF%CE%B9-%CF%84%CE%B7%CF%82-%CE%BA%CF%8D%CF%80%CF%81%CE%BF%CF%85-%CE%B6%CE%BF%CF%85%CE%BD-%CE%BA/

    "Καλά για τα ακελικά αρνιά που είναι παντελώς ιδεολογικά ανάπηρα να απογαλακστιστούν πολιτικά και ιδεολογικά που έκαναν και αντιδιαδήλωση στήριξης του συνομονοιάτη τους χριστόφκια ανευ πολιτικού περιεχομένου δεν έχω να προσθέσω τίποτα άλλο,

    είναι πιο εύκολο να κάμει τσουκαχάρα ο χριστόφκιας παρά να απογαλακστιστεί ένα ακελικό αμνοερίφιο που το κομματικό μαντρί και αυτό φαίνεται και από τις αντιδράσεις των λογής λογής εξωακελικών τάχα αριστερών μπλόκερς που τα αντανακλαστικά τους υπερ του ακελ υπήρξαν άξια θαυμασμού"

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  32. το ποιά είναι η υποχρέωση αυτού που είναι μέσα στο ακελ, φάνηκε ολοκάθαρα τη νύχτα της διπλής εκδήλωσης μέσα και έξω από το προεδρικό!

    τζαι είναι να περιφρουρήσει τα δικαιώματα της εργατικής τάξης και κυρίως το δικαίωμα της να ΠΟΛΙΤΕΥΕΤΑΙ!

    αυτής της τάξης για την οποια ΚΟΠΤΕΣΑΙ!!

    Τα υπόλοιπα μας τα είπε ο ανώνυμος...

    δεν θέλω να διαπληκτιστω μαζί σου, ειλικρινά.

    μιλήσαμε με πολύ καλή διάθεση πολλές φορές και μια φορά εκάμαμεν τα λαϊκιστί και της πόπης.

    δεν έχω καμιά διάθεση να ξανασυμβεί αυτό. δεν με ενδιαφέρει πλέον, να το πω πιο απλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  33. "...εννά γινούν εχθροί των αντιμαχόμενων τζιαι εννά πρέπει να προστατευτούν με κάποιο τρόπο, τζι αναγκαστικά διαλέγουν στρατόπεδο..."


    Του Ππίγκου! Εκβιασμός ξεκάθαρος τζιαι καλά κάμνεις Νέε να τον εκφράζεις για να βλέπουν όλοι τι γίνεται.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  34. άλλοι εν οι δικηγόροι,εγώ τον κάμνω...

    ο νέος αναφέρθηκε σε ιστορικά παραδείγματα. εν νομίζω να μας είπεν πως εφκαλεν απόφαση η κ.ε του ακελ και η γ.γ ή πως την λεν του δησυ ότι θα δημιουργήσουν κοινούς εχθρούς/υποψήφιους πελάτες.

    μα κύριε ελέησον...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  35. εν με αφηνει να το βαλω επειδη εν μεγαλο ετσι θα το βαλω σε κομματια.


    dis
    Απλα εδημιουργηθηκε μου απορια γιατι ενω η τελευταια μας αναρτηση εγινε πριν κατι ωρες,στο μπλογκ σου σαν τελευταια εχει μια που εγινε πριν 4 μερες και ενω που τζινη ως τη τελευταια μεσολαβησαν αρκετες αλλες αναρτησεις..

    Ο νεος ελληνοκυπριος που μας εβγαλε απο τη λιστα ταχα επειδη δεν εχουμε σχολια και τωρα μας λεει επειδη εγραψα ουτε μεσα ουτε εξω που το προεδρικο οτι καμνουμε πλατες στη δεξια,φαινεται ξεκαθαρα γιατι το εκαμε τοτε.Δεν αντεχεται η κριτικη στο ακελ φαινεται. Φιλε αν εισαι ακελικος ωραια αλλα μεν το παιζεις ανεξαρτητος αριστερος που υποστηριζει το ακελ γιατι εν υποκρισια.Αν ησουν πραγματικα ανεξαρτητος θα εκαμνες και κριτικη στο ακελ καμια φορα,κι οχι μονο για τον τασσο και το 2004.. Που τοτε που εφκηκε στη εξουσια ομως καμια κριτικη για κανενα ζητημα..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  36. Να εξηγησω για το ουτε μεσα ουτε εξω που το προεδρικο. Εμεις δεν θελουμε σε καμια περιπτωση να γινουμε μερος μιας πολωσης δεξιας-ακροδεξιας εναντι ακελ που εξαντλειται στο ποιος διαχειριζεται καλυτερα τη καπιταλιστικη εξουσια και ποιος ευθυνεται λιγοτερο η περισσοτερο για το πως φτασαμε ως εδω και στο συγκεκριμενο ζητημα της εκρηξης και στη οικονομια και γενικοτερα.

    Με τετοιους ορους λοιπον,εμεις οπως αρνουμαστε να παιξουμε το παιχνιδι της δεξιας που θελει απλα να αλλαξει ο διαχειριστης και να μπει καποιος δικος της που ασφαλως θα ειναι πολυ χειροτερος,αρνουμαστε να γινουμε και μερος της κομματικης συσπειρωσης του ακελ η να γινουμε ουρα του,εξαντλωντας τον λογο μας σε μια αντιδεξια ρητορικη που αφηνει στο απυροβλητο τη καθεστωτικη αριστερα,γιατι πιστευουμε οτι εχει τεραστιες ευθυνες για τη σημερινη κατασταση.

    Με τους ορους που δημιουργειται αυτη η πολωση δεν θεωρουμε πως ειναι κοινωνικη αλλα καθαρα κομματικη κι απο τις 2 πλευρες για το παιχνιδι της εξουσιας. Εμεις δεν ταυτιζουμε ολο τον κοσμο που κατεβηκε στους δρομους αυτες τις μερες για να διαμαρτυρηθει, με τη δεξια και ακροδεξια,ουτε οσους πηγαν μεσα στο προεδρικο στις 19 οτι ταυτιζονται με το ακελ,ομως κυριαρχησε μια εικονα οτι το ζητημα ειναι απλα αν πρεπει να παραιτηθει η οχι η κυβερνηση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  37. Ουτε φυσικα ταυτιζουμε το ακελ με τα υπολοιπα κομματα.Καποιοι απο μας ψηφισαν τον χριστοφια χωρις αυταπατες βεβαιως αλλα περιμεναν οτι εστω κι αυτη η αριστερα θα μπορουσε να αλλαξει προς το θετικο καπως τα πραγματα. Δυστυχως ομως αυτο που βλεπουμε μεχρι σημερα ειναι οτι ο χριστοφιας και το ακελ σε καμια περιπτωση δεν συγκρουστηκαν με τα μεγαλα συμφεροντα και το βαθυ κρατος,αλλα συντηρησαν μια κατασταση που μας εφερε ως εδω.

    Ουτε με το κεφαλαιο συγκρουστηκε,ουτε με τη εκκλησια ως μηχανισμο του κεφαλαιου,ουτε με τον εκπαιδευτικο μηχανισμο,ουτε με τους ιμπεριαλιστες.
    Αντιθετα πολλες φορες εβαλε πλατη σ ολους αυτους και τη καλυτερη των περιπτωσεων περιοριστηκε σε ευχολογια και ανουσιες διακηρυξεις χωρις ομως να πραξει οτιδηποτε,εχοντας και σαν αλλοθι οτι οσες φορες επιχειρησε να παρει καποια ψιχουλα απ το κεφαλαιο το εμποδισε η δεξια αντιπολιτευση.
    Μπορω να αναφερω παρα πολλα παραδειγματα για το πως εβαλε πλατη το ακελ σαν μερος του συστηματος κι αυτο αλλα δεν της ωρας να το αναλυσω,πολλα ειναι γνωστα εξαλλου.

    Εδω ομως στη τελικη μπαινει κι ενα αλλο ιδεολογικο ζητημα που τεθηκε και στη πραξη στο κατα ποσο μπορει η αριστερα μεσω της διαχειρησης να προχωρησει σε καποιες τομες εντος του καπιταλισμου που εδω εμφανιστηκε ανικανη να το κανει οχι μονο επειδη ειναι ρεφορμιστικη αλλα επειδη οπως ειπε κι ο μαρξ το κρατος δεν ειναι ουδετερος μηχανισμος αλλα εξυπηρετει τα συμφεροντα της αρχουσας ταξης..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  38. Τωρα σ οτι αφορα παλι αυτα που γινονται αυτες τις μερες και τη δικη μας σταση.Εμεις τη πρωτη μερα των κινητοποιησεων μοιρασαμε κειμενο στη πλατεια ελευθεριας σχετικα με τα γεγονοτα,επειδη ομως απο τη μια δεν ειχαμε μαζικη παρουσια κι απο τη αλλη δεξια και ακροδεξια ειχαν μαζικη κι οργανωμενη παρουσια,αποφασισαμε να μη ακολουθησουμε τη πορεια στο προεδρικο γιατι καταλαβαμε και τι θα γινοταν.

    Θεωρουμε ομως σοβαρη υποχωρηση το οτι γενικα ο ριζοσπαστικος χωρος στη κυπρο,απο τη ανεξαρτητη αντικαπιταλιστικη αριστερα μεχρι τον αντιεξουσιαστικο χωρο δεν μπορεσε να παρεμβει σ αυτες τις κινητοποιησεις ωστε να δωσει μια αλλη προοπτικη ενος κινηματος αντιμιλιταριστικου και αντικαπιταλιστικου,αλλα και να απομονωσει τους φασιστες,γιατι ακριβως οπως ειπα πανω δεν ταυτιζουμε τις χιλιαδες κοσμου που βγηκε στους δρομους με αυτα τα καθαρματα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  39. Και επειδη απο καποιους γινεται λογος για πολεμο με τους φασιστες με φοντο το προεδρικο εγω εχω να πω σ αυτους οτι κακως θυμηθηκαν ξαφνικα τους εθνικιστες ενω τοσο καιρο εκαναν τη παπια.

    Οταν το ελαμ εκανε τη πρωτη του πορεια εναντιον των μεταναστων εμεις κι αλλοι ημασταν απεναντι τους στον δρομο αλλα οχι το ακελ.

    Οταν λιγο καιρο μετα κτύπησαν μετανάστες μετά από πορεία τους παλι εμεις καλεσαμε πορεια και το ακελ παλι ηταν απων.

    Οταν επιτεθηκαν σε μεταναστες και τουρκοκυπριους στην λαρνακα, παλε ο εξωκοινοβουλευτικος χωρος ηταν εκει κι οχι το ακελ. Οταν κτυπησαν τον λαχειοπωλη στη ληδρας το ακελ ουτε καν το σχολιασε..

    Ακομα κι οταν επηαν πορεια στο προεδρικο με αφορμη τις δηλωσεις του χριστοφια περι διπλης εισβολης απο ελλαδα-τουρκια,παλε ο ιδιος χωρος ηταν στο δρομο τη ιδια ωρα εναντια τους.Το ακελ μαλιστα τοτε οταν καλεστηκε ειπε δεν θελω να δωσω υποσταση ουτε σ αυτους ουτε σε σας γι αυτο δεν θα υποστηριξω οποιαδηποτε κινητοποιηση.

    Σημερα ομως το ακελ ολο γι αυτους μιλα και καποιοι απο σας μας λετε οτι ειμαστε επιτηδειοι ουδετεροι.Καλυτερα να σκεφτεστε καλα πριν λετε τετοιες κουβεντες γιατι μενετε διπλα εκτεθειμενοι,
    Απο τη αλλη βεβαια το καταλαμβαινω γιατι το ακελ σημερα οπως καταντησε,ενα σοσιαλδημοκρατικο κομμα που προωθει τη ταξικη συνεργασια και υποταγη στο κεφαλαιο και που υλοποιει το ιδιο σημερα σαν κυβερνηση αυτες τις πολιτικες,μονο με τον ακροδεξιο ταχα κινδυνο μπορει να συσπειρωθει.Αυτη η φουσκα ομως συντομα θα σπασει γιατι δεν συγκροτει πλεον κοινωνικες αντιστασεις απεναντι στις κυριαρχες πολιτικες ετσι μοιραια δεν θα μπορει πια να εκφρασει τον κοσμο που θελει να αντισταθει και να παλεψει για μια αλλη προοπτικη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  40. θα τοποθετηθώ πολλά σύντομα με κάποιες παρατηρήσεις.

    1. ο νέος εκαμεν εντονότατη κριτικη στο ακελ, για τα θέματα ακριβώς στα οποία αναφέρεστε. ιδιαίτερα την περίοδο των τ/κ κινητοποιήσεων. γιατί ήταν μαζί μας στις κινητοποιήσεις.

    στα γεγονότα στη λάρνακα δεν ξέρω αν ήταν. ήταν όμως άλλοι του ακελ.

    για το θέμα των κινητοποιήσεων εγιναν πολλές συζητήσεις σε διάφορα μπλογκς. για την "απουσία" του ακελ. και εγώ διαμαρτυρήθηκα.

    αλλά δε κατέληγα καθόλου σε παρόμοια συμπεράσματα. ότι το ακελ θυμάται τον αντεθνικισμό μόνο όταν χρειαζεται να "εξυπηρετηθεί" από κάποια πόλωση. αυτή είναι μια σοβαρή απλοποίηση. η απλοποίηση που λέει πως ρατσισμός είναι μόνο η ύπαρξη του ελαμ και άρα η αντιμετώπισή του μέσα στο δρόμο. ο ρατσισμος εμπεριέχεται στον αέρα που αναπνέουμε και σχεδόν σε κάθε δομή της κοινωνίας.
    αποτελεί λλίον χοντροκοπιά να λέμε πως το ακελ είναι αδιάφορο ή παθητικό για τον ρατσισμό. είναι σαν να κυκλοφορούμε με ένα μαντήλι με δεμένα τα μάτια.

    2. το ποιός σας βγαζει ή σας βαζει στα λινκ δεν είναι θέμα αξιολόγησης ήθους και χαρακτήρα. γούστον του τζαι καπέλο του. εσείς γιατί δεν έχετε λινκς να δούμεν πόσο ανοιχτοί εισαστε στη κριτική της δικής σας ομάδας από μπλοκκερς. κουτσιά καθαρισμένα.

    3. μόλις πριν λλιες ώρες σε μιαν κουβέντα κάποιος μου έλεεν, πως αν η κυπρος έχει μιαν ελπίδα να γλυτώσει από το χάος που δημιουργείται σε ολόκληρη τη ευρώπη, αυτό μπορεί να εξαρτηθεί και από τον ιδιο τον χαρακτήρα των αριστερών της κύπρου.
    ότι εμείς δηλαδή εν καθούμαστε να συζητούμε έναν αιώνα τα θεωρητικά ζητήματα περί κράτους, ταξικού αγώνα, σοσιαλδημοκρατίας κλπ λες και η πραγματικότητα εν ένα υποκατάστατο της θεωρίας τζαι τίποτε άλλο, λες τζαι εν με την κουβέντα που εν να τα λύσουμεν, αλλά είμαστε ανθρωποι με υγιή αντανακλαστικά οι οποίοι δρουν άμεσα στους πολιτικούς κινδύνους χωρίς να παυουν να σκέφτονται και να ψάχνονται θεωρητικά.

    με λλία λόγια, πάλε καλά που εν έχουμεν κανένα που τα δεδομένα της ελλάδας. παλε καλά που εν είμαστε, τζαι να με συγχωρέσουν όσοι φίλοι έλληνες θκιαβάσουν, τούτον το τραβεστί φαινόμενο του αριστερού χώρου που εκαταναλώθηκε μεσα στες πλατείες ενώ η χώρα ξεπουλιέται. και με ποιό κέρδος παρακαλώ; μηδεν!

    έχω να κάμω παρα πολλές παρατηρήσεις πάνω στη λογική της στάσης σας και του σχολίου σας. τις οποίες, όπως είπα και στο νέο θα τις κάμω ως σκέψεις για την αριστερά στη παρούσα συγκυρία στην επόμενη αναρτηση.

    οπότε να τα συζητήσουμε και εκεί.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  41. και μια διευκρίνιση.

    το σημειο σε πιο πάνω σχόλιο μου από την κουβεντα με τον Αγρινό, στο οποίο ειπα : "κάποιοι συντροφοι, που δεν τους λέω έτσι τυχαία, έχουν εννοιες για την αριστερά και θέλουν να μην μπουν ουτε μέσα, ούτε εξω", δεν αφορούσε τον αντιεξουσιαστικό χώρο.

    αφορούσε συντρόφους και όχι οργανωμένα σύνολα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  42. Εγώ θα δεχτώ, υποθετικά πάντα, όλη την κριτική που ασκείται παραπάνω στο ΑΚΕΛ, θα τη δεχτώ ως καλοπροαίρετη και κινούμενη από αυθεντικά ταξικά αισθήματα και προσανατολισμούς με τα οποία κάθε κομμουνιστής θα συμφωνούσε.

    Θα ρωτήσω όμως το εξής: Από τη μία υπάρχει η ομολογία ότι είναι δεδομένη η έλλειψη μαζικότητας στο αντικαπιταλιστικό/αντιεξουσιαστικό κίνημα, η οποία δεν επέτρεψε τη συμμετοχή στην πορεία στο προεδρικό (με αποτέλεσμα βέβαια η πορεία αυτή να αποκτήσει καθαρά ακροδεξιό χαρακτήρα). Από την άλλη υπάρχει μια μαξιμαλιστική στάση, εφόσον σε όλο το κείμενο υπάρχει η ιδέα ότι το ΑΚΕΛ δεν καλύπτει την πραγκατική πολιτική θέληση του "κόσμου" που θέλει μια άλλη αριστερά.

    Το ερώτημα είναι απλό: όταν γνωρίζεις ότι δεν μπορείς καν να φέρεις βόλτα τους ΕΛΑΜίτες, που είναι ένα 1% του εκλογικού σώματος της Κύπρου (1.08% επί το ακριβέστερον), σε τι είδους εναλλακτική πολιτική που θα βάζει στην άκρη το ΑΚΕΛ ως ανεπαρκές ελπίζεις, και ποια τέτοια πολιτική ετοιμάζεις;

    Λένε οι φίλοι:

    "Θεωρουμε ομως σοβαρη υποχωρηση το οτι γενικα ο ριζοσπαστικος χωρος στη κυπρο,απο τη ανεξαρτητη αντικαπιταλιστικη αριστερα μεχρι τον αντιεξουσιαστικο χωρο δεν μπορεσε να παρεμβει σ αυτες τις κινητοποιησεις ωστε να δωσει μια αλλη προοπτικη ενος κινηματος αντιμιλιταριστικου και αντικαπιταλιστικου,αλλα και να απομονωσει τους φασιστες"

    Για ποια υποχώρηση μιλά; Πόσοι μη ΑΚΕΛικοί αριστεροί υπάρχουν στην Κύπρο για να μπορούν να "παρεμβούν" σ' αυτές τις κινητοποιήσεις ώστε να δώσουν μια άλλη προοπτική ενός κινήματος αντιμιλιταριστικού και αντικαπιταλιστικού; Όπως συμβαίνει στις περισσότερες χώρες, ο αντιεξουσιαστικός χώρος είναι και στην Κύπρο ιδιαίτερα δυναμικός στον δρόμο και σε δράσεις, και μπράβο του και καλά κάνει. Μαζικός όμως, αρκετά μαζικός ώστε α)να μπορεί να διαμορφώσει ευρύτερη πολιτική μέσα στις συγκεντρώσεις όπου παίζει μπάλα η φιλελεύθερη και η άκρα δεξιά και αρκετά μαζικός ώστε να μιμηθεί τον εκτός ΚΚΕ αριστερό χώρο στην Ελλάδα (που δεν πέτυχε απολύτως τίποτε ως τώρα πολιτικά με την ανάμιξή του στις πλατείες), απαιτώντας να επιβάλλει τους δικούς του όρους στην όποια παραδοσιακά κομματική αριστερά, ε, ΔΕΝ είναι.

    Δεν το καταλαβαίνετε αυτό; Αφού μόνοι σας το λέτε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  43. έχω υποσχεθεί στον εαυτό μου πως δε θα είμαι παρορμητική σε καμιά στιγμή της περιόδου που διανύουμε.

    παρόλ΄αυτα,το ελάττωμα να μιλώ, το οποίο με έκαψε ουκ ολίγες φορές δεν μπορώ να το ξεπεράσω.

    το πρόβλημα του αντικαπιταλιστικού/αντιεξουσιαστικού χώρου,κατά τη δική μου εκτίμηση, δεν βρίσκεται στην ελλειψη μαζικότητας.

    βρίσκεται στο γεγονός πως αναπαράγει τον εαυτό του με τη μέθοδο του κοπυ πέιστ από τον ελλαδικό χώρο. απόλυτα. σκέφτομαι, και μάλλον δίκαια, πως προκάλεσε θλίψη σε πολλούς, πως έχασαν την ευκαιρία για ένα αγανακτισμένο πάρτυ εδώ στη Κύπρο.

    κοπυ πέιστ. γιατί ο λεγόμενος αντικαπιταλιστικος/αντιεξουσιαστικος χώρος δεν έχει ΟΥΤΕ ΕΝΑ δικό του θεωρητικό. ΟΥΤΕ ΕΝΑ. ο μόνος θεωρητικος στον αναρχικο χώρο είναι ο Λινοπάμπακος. Κύπριος θεωρητικος όχι ΑΝΤΙΓΡΑΦΕΑΣ. Και δεν είναι τυχαία η σταση του Λινοπάμπακου. Ξεκάθαρη, ταξική και ΜΕΣΑ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  44. ...στον Γρηγόρη δεν αναφέρθηκα για να μεν κακοφανεί σε κάποιους...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  45. ετοιμάζομαι.

    κάτι μεταξύ πλυντηρίου,σιδερώματος,βαλίτσας και λάπτοπ. :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  46. ακόμα να απαντηθεί το πιο βασικό ερώτημα που τέθηκε και από το νέο ελληνοκύπριο

    ο τρόπος για να γίνει επιστροφή στις ιδεολογικές ρίζες να ξαναγίνει ταξική τζαι επαναστατική ανάγνωση

    ποιος είναι πρακτικά;

    τι πρέπει να κάνουν οι άνθρωποι αυτοί;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  47. δεν πειράζει οσρ,

    ο νέος, ειναι ακελικό αρνι. που να τις βρει τις απαντήσεις.

    μα δεν ντρεπόμαστε καθόλου;!

    έχεις αντίληψη της συμπεριφορά σου;

    πες εσύ τις απαντήσεις που είσαι ο απολυτος απελευθερωμένος νους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  48. μια χαρά μιλάμε με το νέο ελληνοκύπριο όπως θωρείς

    εγώ κάνω αυτό που πιστεύω ότι πρέπει να κάνω

    εσύ τι πιστεύεις ότι πρέπει να γίνει για

    για να γίνει επιστροφή στις ιδεολογικές ρίζες να ξαναγίνει ταξική τζαι επαναστατική ανάγνωση

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  49. Καλά links δεν έχω βάλει ούτε κι εγώ στο Blog μου – κι αυτό βασικά λόγω αμέλειας. Όμως δεν αποτελεί θρασύτητα να παραπονιούνται οι λεγόμενοι ΑΝΤ.ΑΡ.Τ.Ε.Σ αν κάποιος blogger που βαρκέται τις θεωρητικολογίες τους να τούς αφαιρεί από τον σχετικό κατάλογο τού δικού του blog, όταν μάλιστα οι ίδιοι ΔΕΝ επιτρέπουν σχόλια στο blog τους; Μα κάποιοι επικοινωνούν με το περιβάλλον επιτέλους;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  50. Αναφορικά με το άρθρο της Cyprus Mail για τον Νίκο Τριμικλινιώτη, και επειδή προηγήθηκε αναφορά σε κύπριους θεωρητικούς: η δήλωση του διαπιστωμένα στο παρελθόν ασόβαρου Πάτροκλου στην διαπιστωμένα ασόβαρη στήλη του Καφενείο (οι φιλοπερίεργοι θα βρουν το όνομά μου σε υπογραφή επιστολής διαμαρτυρίας για αήθη και αυθαίρετα παρεμβατική προηγούμενή του δημοσίευση για ακαδημαϊκό) ότι "ΑΚΕΛικός διανοούμενος" είναι εξ ορισμού αντιφατική έννοια ("Akelite intellectual (a contradiction in terms, I know") μπορεί να παραπέμπει ορθά σε ευθύνες του ΑΚΕΛ σε ό,τι αφορά κομματικό αντι-διανοουμενισμό, σίγουρα όμως δεν στοιχειοθετεί αυτό που θα ήθελε να στοιχειοθετήσει, δηλαδή ότι η "πραγματική" διανόηση είναι εξ ορισμού αντι-ακελικοί.

    Το γράφω με αίσθημα αλληλεγγύης, επειδή δέχτηκα προσωπικά ουκ ολίγες ανάλογης υποστάθμης επιθέσεις στην Ελλάδα για το γεγονός ότι αρνήθηκα να συνεισφέρω στην ενορχηστρωμένη απαξίωση του ΚΚΕ. Βλέπετε, στην Ελλάδα, η οπτική του κυρίου Πατρόκλου έχει κυριαρχήσει σε τέτοιο βαθμό ώστε το να γίνεσαι αποδεκτός ως διανοούμενος επισύρει άμεσα και μια σειρά disclaimers για τις σχέσεις σου με τον πολιτικό κομμουνισμό (..."φυσικά και δεν υποστηρίζω το ΚΚΕ", κλπ), δηλαδή, ώστε η ταμπέλα "διανοούμενος" και η ταμπέλα "μέλος μιας χωρίς εργατικά αναφερόμενα, ενσυνείδητα ελιτίστικης και αποκλειστικά ακαδημαϊκής και πρόδηλα ρεφορμιστικής αριστεράς" να είναι ταυτόσημες ταμπέλες.

    Μην επιτρέψετε, και απευθύνομαι εδώ ιδιαίτερα στο ΑΚΕΛ και τους ΑΚΕΛικούς, στους ταξικούς αντιπάλους να περάσουν μια "κοινή λογική" που στερεί το εργατικό κίνημα από διανοούμενους και τους διανοούμενους από τη ζωογόνο σχέση με το εργατικό κίνημα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  51. @οσρ,

    το τι πιστεύω θα το απευθύνω ΟΤΑΝ ΘΕΛΩ ΚΑΙ ΠΡΟΣ ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ ΘΕΛΩ.

    τέρμα το παραμυθάκι μαζί μου!

    αν εσύ κατάλαβες τι είναι αναρχισμός και ελευθερία εγώ είμαι η νταριλ χαννα περίπου δυόμιση μέτρα και κατάξανθη!

    τι ψάχνεις στα αριστερά μπλογκς και στα αρνιά;
    να αποδείξεις το σενάριο πως είμαστε στελέχη του ακελ και βαλτοί να διαβρώσουμε τον αντιεξουσιαστικο χώρο;!;!

    το παραμυθάκι το οποίο συντηρεί την αντιεξουσιαστική σου καριέρα;

    είπα, δεν θέλω να διαπληκτιστώ οσρ.

    έχεις το χωρο σου.

    δεν μ΄αρέσει να είμαι αγενής. αλλά δεν μπορώ την προσπάθεια χειραγώγισης εκ μέρους σου.

    νομίζεις πως ο κόσμος σε αποφευγει επειδή δεν έχει επιχειρήματα.

    σε αποφεύγει επειδή ΔΕΝ ΕΙΣΑΙ ΚΑΘΑΡΟΣ ΦΙΛΕ ΜΟΥ!

    το δικό μου μπλογκ δεν θα γίνει μεσο να παιζεις παιχνιδάκια. παιξε στο δικό σου. σόρυ Οσρ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  52. και απ΄ότι είδα δεν σε αποφεύγουν μόνο όταν γραφεις ανώνυμα. σε αποφευγουν και όταν γράφεις επώνυμα!

    δεν είμαι η μόνη που δεν σε αναγνωρίζει ως τον "νεο απελευθερωτή" της εργατικής τάξης!!!!

    κύριε ελέησον, θεε μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  53. και κάτι τελευταίο.

    να προσέχεις. κι αλλοι άρχισαν με σοβαρές τάσεις χειραγώγισης του πλήθους-αρνιών και ξέρεις που κατέληξαν. ΠανΦτωχοι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  54. και κάτι μετα-τελευταίο.

    η χειραγώγιση μαζών που μεσα στο μυαλουδάκι σου ονομάστηκε "συνειδητοποίηση της ταξικής θέσης", το προφίλ του καραεξουσιαστή που έχεις μέσα σου και που σε οδηγεί στο να "δίνεις" κόσμο, στο να υποτιμάς τη νοημοσύνη των πάντων, στο να παριστάνεις τον καλό και ανοιχτό κήρυκα της ελευθερίας και το δόγμα του φθόνου που σε συντηρεί δεν κάνουν για τη δική μου έννοια του κομμουνισμού και της ελευθερίας.

    εκτός οσρ, αν απλά δεν σε βοηθά το μυαλό σου.

    πάω πάσο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  55. ευχαριστώ Αντώνη για την ενημέρωση σχετικά με την επίθεση κατά του Τριμικλινιώτη.

    δεν είναι μόνο στη cyprus mail που εγινε. και ο Πολίτης φρόντισε να "βάλει" τον Νίκο στη "θέση του". αλοίμονο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  56. dis

    Γεγονος ειναι οτι το ακελ επισημα ποτε δεν στηριξε και δεν συμετειχε σε καμια κινητοποιηση ειτε αφορουσε τους φασιστες (ελαμ κεα κλπ)ειτε τον ρατσισμο εναντιον των μεταναστων κι απο το κρατος(παραδειγματα οπως η σκουπα στη παλια λευκωσια περυσι οπου παλι μονο ο εξωκοινοβουλευτικος χωρος κινηθηκε,ο θανατος μεταναστη μετα απο καταδιωξη μπατσων πριν λιγους μηνες,αλλα και το θεμα με τον μεταναστη που βρισκοταν αδικα και παρανομα στη φυλακη(οπως και πολλοι αλλοι)και τη υποθεση του οποιου ανελαβε και υπερασπιστηκε με επιτυχια ο συντροφος osr.Σε εκεινη τη περιπωση δεν ειδαμε καν τη εναλλακτικη αριστερα στη κινητοποιηση που εγινε εξω απο το υπουργειο εσωτερικων

    Ακομα και στις κινητοποιησεις μεχρι προσφατα των τουρκοκυπριων,το ακελ δεν στηριξε καν τις συγκεντρωσεις αλληλεγγυης της πλατφορμας εκπαιδευτικων που παντα επιδιωκει τη συνεργασια μαζι του

    Ολα αυτα δεν ειναι τυχαια και δεν προκειται περι απλουστευσης.Το ακελ εχει χασει εδω και πολλα χρονια τον κινηματικο του χαρακτηρα,εστω κι αυτον που ειχε, γιατι εχει χασει τον ταξικο του χαρατηρα,δεν πιστευει στη δναμη του λαικου παραγοντα στο να κερδιζονται κατακτησεις και να συγκροτουνται αντιστασεις μεσω μαχητικων μορφων παλης,αλλα πλεον βασιζεται εξολοκληρου στη διαχειρηση και τη διαμεσολαβηση στους θεσμους και τους διαφορους φορεις με το αναλογο τιμημα(και πουλημα)βεβαιως

    Θα διαφωνησω με τη εκτιμηση σου για τη ελλαδα,μπορει να υπαρχει μια πολυδιασπαση(αν και τα τελευταια χρονια εγιναν αρκετα βηματα μπροστα για ενοποιηση καποιου χωρου οπως το εγχειρημα της ανταρσυα)αλλα το οτι κοινωνικα ειναι εντονα μαχητικη και με μεγαλη επιρροη η αριστερα φαινεται και στο οτι σε αρκετους συνδικαλιστικους χωρους αλλα και τη εκπαιδευση,εχουν κερδιθει δικαιωματα και κατακτησεις που για τη κυπρο φανταζει ουτοπια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  57. Tο οτι αυτος ο χωρος δεν εχει ουτε εναν θεωρητικο(αν και υπαρχουν ατομα που εχουν μεγαλη συμβολη σε αυτον τον χωρο με αγωνες πολλων χρονων και αυτο το αναγνωριζουμε παρολες τις οποιες διαφωνιες μας)δεν ειναι επειδη γινεται μια αναπαραγωγη και μεταφορα του λογου του αντιστοιχου χωρου στη ελλαδα,αλλα επειδη ποτε η εξ.αριστερα στην κυπρο δεν κατορθωσε να αποτελεσει ενα αυτοτελες ρευμα μεσα στη κοινωνια μεσα απο δραση σε διαφορους κοινωνικους χωρους οπως οι εργατικοι και η εκπαιδευση ωστε να συμβαλει η ιδια σε ενα κινηματικο αριστερο κινημα,αλλα περιοριστηκε σε ενα αντιδεξιο-αντιεθνικιστικο λογο γι αυτο καταντησε ουρα του ακελ και σημερα αντιμετωιζει αμηχανα τις εξελιξεις οπως και το ιδιο το ακελ και δεν μπορει ουτε τους φασιστες να σταματησει ουτε να προβαλει μια αλλη προοπτικη οταν το ακελ προβαινει σε σοβαρες υποχωρησεις. Αυτο εξηγει και γιατι ο χωρος μεχρι σημερα δεν καταφερε να χει μια μαζικοτητα και μ αυτο απαντω και στον Αντωνη. Απο τη αλλη ομως εχουν γινει αξιολογες προσπαθειες σ αυτον τον χωρο και στη θεωρητικη επεξεργασια αντιληψη και ερμηνεια τα τελευταια χρονια,οπως ειναι το παραδειγμα του φοιτητικου σχηματος της ανατροπης στην αθηνα αν και δεν ειχε μεγαλη διαρκεια(αξιζει να ριξετε μια ματια στα κειμενα τους στο μπλογκ που ειχαν,http://anatropipkf.wordpress.com/)

    Επισης Αντωνη μπορει αυτος ο χωρος να μη ηταν ποτε μαζικος αλλα εχει και παραδειγματα επιτυχημενης μαζικης κινητοποιησης που ακριβως δειχνει οτι αν η εξ.αριστερα ειχε ενα συνεπη κινηματικο και ταξικο χαρακτηρα μπορουσε να ισχυροποιηθει.Ενα παραδειγμα ειναι η κινητοποιηση που εγινε τον δεκεμβρη του 2009 στη λευκωσια εναντια στη ρατσιστικη πορεια του ελαμ,που συμετειχαν σχεδον χιλια ατομα και χωρις τη στηριξη κανενος κομματικου μηχανισμου.Αντι να πιασουν το νημα ομως απο εκει και να συνεχισουν να κινητοποιουνται κυριαρχησε μετα μια εσωστρεφεια και ηττοπαθεια αφου καποιοι περιμεναν μεταια να κανει κατι το ακελ..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  58. anef
    Σου το αντιστρεφω αυτο που λες γιατι ακριβως εμεις δεν ειμαστε προσωπικο μπλογκ ωστε να θεωρητικολογουμε ασκοπα χωρις αυτο να μετατρεπεται σε δραση και εξωστρεφη παρεμβαση γι αυτο και δεν εχουμε σχολια,δεν ειμαστε μονο για διαδυκτιακες συζτητησεις. Αν καποιος εχει κατι να μας πει κατι μπορει να στειλει μηνυμα,(σε οσους στειλαν κατι απαντησαμε) η να ρθει στις συναντησεις μας που ειναι ανοικτες για ολους.Ακομα και στο facebook που εχουμε ενα προφιλ απανταμε στα οποια σχολια.

    Εξαλλου οσο αφορα τις σελιδες,ελαχιστες ειναι οι πολιτικες κινησεις στη κυπρο που δημοσιευσουν κειμενα με ανοικτο σχολιασμο στις ιστοσελιδες και τα μπλογκς τους

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  59. Ποια "ταξική πάλη" βρε ηλίθια πυροβολημένα κομμούνια και "αντιεξουσιαστές"; Δεν σας βάζει το Σταρμπακς αρκετή κρέμα καραμελέ στο φραπουτσίνο και νοιώθετε κοινωνικό περιθώριο;

    Μπορείτε να θεωρητικολογείτε όσο θέλετε. Η αλήθεια είναι ότι ως τώρα ήταν απλώς ένας άξεστος, αγράμματος και αμπάλατος. Τώρα έχει και τα χέρια του βαμμένα μα αίμα. Αυτά είναι τα κουτσιά καθαρισμένα.

    Και είστε σίγουροι ότι επιθυμείτε εμφύλιο; Διότι την τελευταία φορά που έγινε εμφύλιος στον Ελληνισμό, τον ήπιατε μονορούφι και ακόμη τσούζει. Και αν ξαναγίνει, που μακάρι να ξαναγίνει, πάλι θα τον πιείτε και αυτή τη φορά θα τον κάνετε και γαργάρα.

    Γαμώ το κράτος σας και τα υπουργεία σας και τα κόμματα σας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  60. Ανταρτόπουλλα,

    Τζιαι ποιος ΣΑΣ είπε ρε κοπέλλια ότι εγώ [για να αναφερθώ μόνο στο άτομο μου] είμαι «μονο για διαδυκτιακες συζτητησεις»; Πόθεν εφκάλετε τούτο τον συμπέρασμα;
    Πέραν τούτου, από τι καθορίζεται αν ένα blog είναι «προσωπικό» ή όχι; Επειδή στο δικό σας blog, οι συγγραφείς είναι προφανώς πέραν του ενός αυτό το κάνει να μην είναι προσωπικό; Ο (συγ)γραφέας κάθε άρθρου που αναρτάτε δεν είναι τις προσωπικές του απόψεις που εκφράζει, ή μήπως κάνετε [η ομάδα των διαχειριστών] σύσκεψη προηγουμένως για να εγκρίνετε το κείμενο; Αλλά κι έτσι να γίνεται, από τη στιγμή που δεν επιτρέπετε τον σχολιασμό των “ιερών” και θέσφατων ΣΑΣ κειμένων από ΕΜΑΣ τούς όποιους βέβηλους σχολιογράφους [καθώς το πιθανότερο είναι να «θεωρητικολογουμε ασκοπα»] και [έτσι] οι απόψεις σας δεν κρίνονται, αλλά ούτε καν συζητούνται, τούτο δεν κάμνει το Blog σας αυστηρά προσωπικό; Για ψάξτε το λίγο ... Από την άλλη δεν είναι έντονα αντιφατικό από τη μια να μην δέχεστε σχόλια κι από την άλλη εσείς να αφήνετε κατεβατούς σχολίων σ’ άλλα blogs – εδώ στη Disdaimonaς, αφήσατε καμιά 10ρια! Αλλά ΕΣΕΙΣ ΔΕΝ «θεωρητικολογειτε ασκοπα», αλλά μιλάτε επί της ουσίας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  61. Φίλοι, και ασφαλώς Δυσδαιμόνα [αν δεν έχεις ήδη φύγει] σας χαιρετώ!

    Ζούμε στιγμές μιας ολομέτωπης επίθεσης των μηχανισμών του καπιταλιστικού κράτους, αλλά και όσων το υπηρετούν. Μέχρι και η Τράπεζα Κύπρου έβγαλε ανακοίνωση έμαθα για να μιλήσει κατά της "απραξίας" στην οικονομία...

    @Αντώνη,
    Έχεις διαπιστώσει την ουσία της μαχαιριάς για το ότι "ΑΚΕΛικός διανοούμενος" είναι εξ ορισμού αντιφατική έννοια ("Akelite intellectual (a contradiction in terms, I know).
    Θεωρώ ότι μέσα από τα αστειάκια του Ιακωβίδη μπορούμε να δούμε την βασική ιδεολογική επίθεση κατά της Αριστεράς που διαχέεται συντεταγμένα σε όλο τον αστικό δημόσιο χώρο:
    1. Η Αριστερά δεν μπορεί να παράγει σκέψη, ούτε διανόηση γιατί "δεν είναι ικανή". Κι έτσι ένα αστόπαιδο που έχει δική του εφημερίδα για γράφει αστειάκια με άπταιστο English humour που θυμίζει κάτι ανάμεσα στα ευτελή της Sun και την «λακική» συντηριτικούρα της Daily Mail, να μας λέει ότι εξ ορισμού δεν μπορεί να υπάρξει ΑΚΕΛιστής διανοούμενος. Το ερώτημα είναι γιατί; Ασφαλώς, υπάρχει μια δυσκολία εδώ που οφείλουμε ως Αριστεροί να αναγνωρίσουμε - σε αυτή αναφέρεται κι ο Αντώνης. Τώρα υπάρχει ένα μεγάλο ζήτημα για την σχέση Αριστεράς και διανόησης [τόσο διεθνώς, αλλά κει ειδικά για την Κύπρο], με το οποίο θα πρέπει κάποτε να ασχοληθούμε - δεν είναι όμως της ώρας, γιατί τώρα γίνεται πόλεμος με άλλα μέσα: σε αυτόν δεν μπορεί να μην πάρεις θέση. [Απλώς, για τη μελλοντική μας συζήτηση παραπέμπω παρενθετικά στο πρώτο μέρος του βιβλίου του Δίγκλη που βασίζεται στο αρχειακό υλικό του Αδάμου Αδάμαντος γιατί αναφέρεται στις συζητήσεις κατά τις αρχές του 1940, όπου οι 10 διανοούμενοι στο συνέδριο του ΚΚΚ κατέθεσαν δικό τους έγγραφο πριν την ίδρυση του ΑΚΕΛ. Δεν πέρασε η γραμμή τους αλλά αυτό δεν έχει σημασία για το τί θέλω να πω.]

    2. Ωστόσο, ο "Πατροκλος" δίνει ακριβώς την απάντηση που κυκλοφορεί ευρέως: Αν δηλαδή παρεμπιπτόντως παρουσιαστεί κάποιος ως διανοούμενος, τότε αυτός απεικονίζεται (α) υποτελής και δουλικός απέναντι στην εξουσία για να πάρει κανένα υπουργείο και (β) είναι σε εντεταλμένη υπηρεσία σταλινικού τύπου. Δεν περνά από το συμφεροντολογικό μυαλό τους ότι μπορεί να στηρίζουμε γιατί έχουμε συνείδηση της ταξικής/κοινωνικής και ιδεολογικής μας θέσης. Ότι δηλαδή για να έχει νόημα να είσαι διανοούμενος πρέπει να τοποθέτησε στα μεγάλα ζητήματα χωρίς ανταλλάγματα και αλισβερίσια. Στη γλώσσα της λογικής του κεφαλαίου, για υπάρξει σύμβαση [συμβόλαιο] απαιτείται αντιπαροχή. Στον δικό μας κόσμο δεν υπάρχει τέτοιο πράμα, δεν είμαστε προς εξαγορά, είναι θέση ζωής.

    3. Το σημαντικότερο εδώ είναι ότι εξοντώνεται έτσι κάθε κριτική προς τον αδιαμφισβήτητο θεσμό που έχει επιβάλει σε κάθε Ευρωπαϊκή χώρα και όχι μόνο ο παγκοσμιοποιημένος νεοφιλελευθερισμός. Σε κάθε κοινωνικό σχηματισμό έχουν εγγράψει τον «ανεξάρτητο» κυβερνήτη της Κεντρικής Τράπεζας, τον οποίο δεν έχουμε δικαίωμα να κατακρίνουμε. Κι αυτό το έχω ακούσει δεκάδες φορές ακόμα και από φίλους μέσα στον Αριστερό, ή καλύτερα τον κεντροαριστερό χώρο: «ο άνθρωπος αυτός κάμνει την δουλειά του, άστον..» Ολόκληρη η οικονομική επιστήμη έχει δυστυχώς διαβρωθεί.

    ΑπάντησηΔιαγραφή