Ας ιδιωτικοποιηθούν τα πάντα, ας ιδιωτικοποιηθεί η θάλασσα και ο ουρανός, ας ιδιωτικοποιηθεί το νερό και ο αέρας, ας ιδιωτικοποιηθεί η Δικαιοσύνη και ο Νόμος, ας ιδιωτικοποιηθεί και το περαστικό σύννεφο, ας ιδιωτικοποιηθεί το όνειρο, ειδικά στην περίπτωση που γίνεται την ημέρα και με τα μάτια ανοιχτά. Και σαν κορωνίδα όλων των ιδιωτικοποιήσεων, ιδιωτικοποιήστε τα Κράτη, παραδώστε επιτέλους την εκμετάλλευση υμών των ιδίων σε εταιρίες του ιδιωτικού τομέα με διεθνή διαγωνισμό. Διότι εκεί ακριβώς βρίσκεται η σωτηρία του κόσμου… Και μια και μπήκατε στον κόπο, ιδιωτικοποιήστε στο φινάλε και την πουτάνα την μάνα που σας γέννησε.

Ζοζέ Σαραμάγκου

22.9.10

Πρωί μεσημέρι και βράδυ

Ο Ελύτης λέει, κρατούσε τις προτάσεις του μισοτελειωμένες για μήνες. Έψαχνε την κατάλληλη λέξη για μήνες. Ανάθεμά με αν είχα καταλάβει όταν το διάβαζα, τι σήμαινε αυτό.

Χρόνια μετά κατάλαβα, πως ο Ελύτης ήταν βαθιά μορφωμένος και ήξερε, πως οι λέξεις λύνουν και δένουν τους ανθρώπους πισθάγκωνα και πως η Ποίηση διατελεί συχνά το ρόλο του μεταξένιου σχοινιού τους.
Στους φιλολογικούς κύκλους, τα μεταξένια σχοινιά, εξακολουθούν να μοιράζονται αβέρτα και δωρεάν. Οι φιλολογικοί κύκλοι αρέσκονται πολύ στον επιστημονικό τους ρόλο. Διδάσκουν τις λέξεις δεμένες δωράκι με εγχειρίδια αναλύσεων επί των αναλύσεων. Οι λέξεις στο μεταξύ δραπετεύουν από το παράθυρο για να γλυτώσουν, σε καμιά κάμαρα κανενός μυστήριου εραστή τους να διασωθούν. Γιατί ο εραστής απλούστατα δε θα τις πουλήσει για τα αργύρια ούτε στη γύρα των επιστημονικών «κύκλων». Να ψάξουμε επ΄αυτού τη σχέση του κύκλου με τον κόμπο.
Θέλω να πω, πως οι λέξεις – δραπέτες, έχουν κι αυτές τους λόγους τους να μη μας κάθονται. Κάνουν κι αυτές τη δική τους «σεξουαλική επανάσταση» γιατί πως θα γίνει αφού, «χρόνια πολλά, μετά την αμαρτία, που την είπαν αρετή μέσα στις Εκκλησίες και την ευλόγησαν» να εξακολουθούμε εμείς, στα επιστημονικά μας πηγαδάκια, να στήνουμε προξενιό να τις παντρεύουμε. Δεν παντρεύονται οι λέξεις. Οι λέξεις συνηγορούν να σου ανοίξουν το δρόμο να περάσεις. Ως εδώ.

Έτσι και ο ανελέητος πόλεμος για τα νοήματα αποκτά την πραγματική του αξία.
Να ένα αξίωμα για φιλοσόφους, τρεις φορές τη μέρα πριν το γεύμα, παρακαλώ!

: «Όταν η συμφορά συμφέρει λογάριαζέ την για πόρνη»

Κάπου εδώ ανάμεσα σ΄αυτές τις λέξεις θα στήσεις το προσωπικό φιλοσοφικό σου οδηγό. Όχι στους ορισμούς των εγχειριδίων. Διάβαζε λέει πολύ Χάιντεγκερ ο Ελύτης. Μη μου το λες! Άντε τώρα, τρέχα γύρευε εσύ τον Ελύτη σαν καροτάκι στη μύτη του Χάιντεγκερ. Ή το ανάποδο.

«Όταν οι λέξεις συμφέρουν λογάριαζέ τις για πόρνες.» Ορέγονται με ασταμάτητη όρεξη και τρώνε ανελέητα. Και δε σου μένει πια τίποτ΄άλλο, εκτός από το να ορίσεις επιτυχώς, τι έπαθες και βαρυστομάχιασες. Κι αφού βαρυστομάχιασες, κάνεις κι ένα ντοκτορά στη Φιλοσοφία να ξαλαφρώσεις! Για το πότε η Φιλοσοφία θα βγάλει τη μάχαιρα να μας κυνηγήσει άγνωστον! Άγνωστο επίσης παραμένει αν οι ψυχαναλυτές έχουν φτιάξει την κρύπτη τους.

(απρόσμενο μήνυμα μιας δεινοπαθούσας λέξης : get a life!)

27 σχόλια:

  1. Το είχα δει σε ένα ντοκιμαντέρ και μου έκανε τρομερή εντύπωση. Μπορούσε να τον παιδεύει μια λέξη για βδομάδες ή και μήνες όπως είπε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Μα που χάθηκες εσύ;

    Δε θυμάμαι,νομίζω το είδα σε μια συνέντευση...δεν ξέρω πόσα χρόνια μου πήρε να το "αποκρυπτογραφίσω"
    πάντως είναι δύσκολο,να συνεχίσει κάποιος να κάνει τον ξερόλα, μετά από μια τέτοια δήλωση.

    Μας έχει λείψει πολύ,παρα πολύ,η σοβαρότητα σε όλα τα επίπεδα και αν η γλώσσα είναι γεμάτη αβαρείς και επιπόλαιες τοποθετήσεις είναι εντελώς αδύνατο να ελπίζει κανείς πως οτιδήποτε μπορεί ποτέ να αλλάξει προς το καλύτερο.
    Εχω κουραστεί να θέλω...να μη μιλάω...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Είχα πάει στη Σκύρο για ένα γάμο. Έκανα επιτέλους και λίγες μέρες διακοπές αλλά μετά με πλάκωσε η δουλειά και χάθηκα.

    Συμφωνώ μαζί σου, στην κούραση που προκαλούν οι επαναλαμβανόμενες ¨συνταγές¨ των ξερόλων. Πιστεύω στην απλότητα, στον ήχο και στην κίνηση της κάθε λέξης. Στη ζωή που προσφέρουν, αλλά και στις επιλογές που δίδουν μέσα από το συνταίριασμα τους.
    Προσμένω σε ¨φάρους¨ όπως είναι ο Ελύτης, ώστε η ελπίδα της αλλαγής να μένει ζωντανή!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. ...εγώ είμαι λλίο πιο ιδιότροπη, θέλω τις λέξεις βασίλισσες στο μελίσσι...

    τα πιο αγαπημένα μου βιβλία είναι τα λεξικά :-)

    Η Σκύρος πως είναι; Δεν έχω πάει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. (get a life ίσον δεύρον έξω;
    όπως, (ξ)αναστήσου στα πόδια σου;)

    Η πολυγνωσία των ημερών μας συνίσταται στη παρανόηση να παίρνεις τα πολεμοφόδια για την κυρίως μάχη. Εντελώς αντιπαραγωγική διαδικασία. Σπανίως αμπελουργός να παράξει κρασάκι αμέριμνο. Αλλά είπαμε, είμαστε πτωχή κοινότητα, παράγουμε κυρίως σταφίδα.
    Ενας άγραφος κανόνας στη μαθητεία της μουσικής είναι πως αφού μάθεις ό,τι μάθεις μετά θα πρέπει να τα ξεχασεις όλα ωστε να μπορέσεις να εκφράσεις το δικό σου ιδίωμα.

    Θα υπενθυμίσω επίσης, από στήθους, και τον Κάφκα που λέει οτι η επιλογή μιας λέξης είναι ζήτημα ζωής και θανάτου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. "Οι λέξεις στο μεταξύ δραπετεύουν από το παράθυρο"

    ηρτεν τζει εκατσεν η λεξη "πορνη" στο παραθυρι...
    ειπα της να μπει μεσα
    οϊ, λαλει μου, εν καλλιτερα δαμαι..μπορεις τζαι φευκεις πιο ευκολα...τζαι εσιει τζαι καλλιτερη θεα..τζαι που τες 2 μερκες...

    ενεν στο μπουρδελο που εκατεφυγεν τζαι ο ποιητης στους σατανικους στιχους, αμα επικρατησεν η "μια τζαι μονη αληθκια";

    «Όταν η συμφορά συμφέρει λογάριαζέ την για πόρνη»
    «Όταν οι λέξεις συμφέρουν λογάριαζέ τις για πόρνες.»
    η πορνη διαπκεκεται με το συμφερον..αρα σαν συμβολο απειλει τοσο την συνασθηματικη αγνοτητα [της επικονωνιας;] η τζαι την ηδονη σαν "αυθορμητο δοσιμο"...
    οξα αποκαλυπτει;

    αν ομως το "συμφερον" εν μερος της υλικης πραγματικοτητας; αν πρεπει να το "δουμε" για να μπορεσουμε να "αντιμετωπισουμε νηφαλια τις σχεσεις μας με τον εαυτο μας αλλα τζαι τους συνανθρωπους μας";..που λαλει τζαι ο καρολος στο μανιφεστο..
    εστω στην εποχη οπου "everything that is solid melts into air"...

    η λεξη στο παραθυρο αθθυμισεν μου ενα μισοτελειωτο κειμενο...
    εν εκαταλαβα γιατι εθεωρηθηκε προσβολη η εκφραση "πορνη της μεσογειου"...σιουρα εν ηταν η παθητικοτητα αλλα το παιχνιδισμα της κορης που ενοχλησεν την αθηναικη εφημεριδα...

    λ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Εν όαση τούτο το μπλογκ. Έχει μερικούς μήνες που διαβάζω διάφορα μπλογκς και στην πορεία έκανα και δικό μου (τρομάρα μου). Σήμερα όταν τα διαβάζω μου φαίνονται όλα τα ίδια και νιώθω μια τεράστια απογοήτευση και για κεινους και για μενα. ΒΑΡΥΣΤΟΜΑΧΙΑΣΑ. Νομίζω πρέπει να αφήσουμε τη δουλειά σε κείνους που την κάνουν καλύτερα. Και μην τολμήσεις να απαντήσεις σε τούτο το σχόλιο. :) Τα λέμε

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Η Σκύρος φάνηκε πολύ τυχερή που βρίσκεται στη ¨σκιά¨ της Σκιάθου και της Σκοπέλου. Παραμένει πιο αγνη σαν νησί, με πολλά απάτητα μέρη! Ωραίο φαγητό, καλές παραλίες, αρκετό πράσινο...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Όπως βλέπω τα σχόλια πρέπει να αρχίσω από τα κάτω προς τα πάνω...Μαρξιστικά :-)

    Εράνισμας,η Σκόπελος είναι μια θεά,εγώ έπαθα την πλάκα μου πολύ περισσότερο από τη Σκιάθο,οκ ο Παπαδιαμάντης κ.λ.π να μην τα λέμε.Αλλά τέτοιο ουρανό που είδα στην κορφή της Σκοπέλου,δεν το συζητώ, ειλικρινά έγινα δωδεκαθεϊστρια στη Σκόπελο νόμιζα ότι μιλούσα με τους θεούς!


    Ποδηλάτη,
    σιγά που εν θα σχολιάσω!Ξέρεις ότι δεν είναι καθόλου έντιμο να κλείσεις το μπλοκ. Εμάς αρέσκει μας, εσένα τι σε κόφτει καλέ; :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Λινέ (εν ο Ασέρας που σε λέει έτσι;)
    Μα γιατί μου βάζεις τόσο δυσκολα σήμερα,εκδικήσε με που εμουρμουρούσα προχτές;
    Εξαρτάται πως βλέπεις την πόρνη,(αν εκατάλαβα καλά) αν την βλέπεις σαν την εκτροπή ή σαν διαφυγή τότε ναι αποκαλύπτει.
    όμως δαμέ ενε με τούτην την έννοια εν σαφές.

    ναι αφορά την επικοινωνία, αλλά την έννοια "αυθόρμητο δόσιμο" δεν θα την χρησιμοποιούσα εκτός με τον τρόπο που αναφέρει ο Ελύτης,αφού σήμερα αναφερόμαστε σε αυτόν, ότι "την τεχνική τελειότητα πρέπει να την οδηγήσεις στη φυσική της κατάσταση." Μόνο τότε θα αποδέχουμουν την έννοια του αυθόρμητου αλλά όι με την έννοια απλά της επιστροφής στη φύση ή στην απο-νοηματοδότηση.Είμαι κολλημένη εντελώς με τες λέξεις,ήμουν πάντα, η μάνα μου λέει μου πως πριν περπατήσω αντί να ψάχνω για αντικείμενα ή κούκλες, έπροσπαθούσα να μετροφυλλίσω περιοδικά. Κατι μου έκαμνεν κλικ που τότε νομίζω.

    Για τον κάρολο τζαι το μανιφέστο, πάμε σε άλλο επίπεδο,βέβαια για τούτο το επίπεδο αρκεί μας τζαι ο Πετρόπουλος ενεν ανάγκη να πάμε στο Μαρξ.
    Δεν ξέρω αν υπονοείς ότι ο Ελύτης χρησιμοποιεί ρατσιστικά την έννοια "πόρνη", αλλά από το σύνολο του έργου του, διαφαίνεται ότι ήταν αρκούντως "γκομενιάρης" χωρίς αστικά ταμπού καθόλου.
    Από την άλλη, το προστατευτικό πέπλο του Μαρξισμού στο λουμπεν προλεταριάτο σίγουρα δεν μας οδηγεί με κανένα τρόπο στην άποψη πως αυτές οι κατηγορίες των ανθρώπων εν ευτυχισμένες στον κόσμο τους.Δεν αφαιρεί ο Μαρξ από την κατάσταση της πόρνης την πορνεία της,απλά μάλλον σε θεωρητικό επίπεδο την εντάσσει στην έννοια του προλεταριάτου (νομίζω)Εξάλλου ένας από τους λόγους που προτιμώ την μαρξιστική προσέγγιση για τα γυναικεία ζητήματα από την καθαρά φεμινιστική είναι ακριβώς η εντύπωση που έχω πως ο μαρξισμός δεν κρύφκει πίσω από το πέπλο του φύλου κανένα κοινωνικό φαινόμενο,ούτε το φαινόμενο της πορνείας. Τζαι για πολλούς άλλους λόγους βέβαια προτιμώ τον μαρξισμό από τον φεμινισμό αλλά δεν είναι του παρόντος.

    Για την πόρνη της μεσογείου, ναι πολλά πιθανόν να ενόχλησε τα αστικά ήθη, ενεν γι αυτό εξάλλου που επιλέγηκε εξ αρχής αυτός ο τίτλος;...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Σεπτέμβρη,

    get a life σημαίνει αναστήσου στα πόδια σου. Το δεύρο έξω θα το έλεγα απλά δεύρο έξω (για τις λέξεις δε μιλάμε;..)

    Ε,αφού συμφωνούμε τώρα τι να πω. Ξέρω πως γίνομαι μονομανής κάποτε με κάποια θέματα. Δεν το κάνω από άποψη. Το κάνω από πραγματική ανάγκη επιτέλους να μιλήσουμε μια γλώσσα ανθρώπινη και πως θα γίνει ανθρώπινη αν δεν μας εμπεριέχει.
    Με ενοχλεί πάρα πολύ ο ξεπεσμός του φιλοσοφικού λόγου και η προσπάθεια να κολλήσουμε τη ζωή στις έννοιες σε σημείο που να ξεχνάμε ότι πρόκειται περι της ζωής. Δεν έμαθα,δεν διδάκτικα αυτό τον τρόπο ίσως γι αυτό να με ενοχλεί εντονότερα.

    Δεν είναι μόνο δικό μας φαινόμενο,δεν το είπα μ΄αυτή την έννοια καθόλου. Δεν είμαι ο τύπος της μίζερης μουρμούρας που της φταίνε όλα τα δικά της και μυθοποιεί τα των άλλων ή των ξένων καθόλου. Δε με νοιάζει αν αυτό που παράγουμε είναι σταφίδες(ποιά είμαι εγώ εξάλλου που θα κρίνει τον οποιο παραγωγό,μήπως έχω παράξει κάτι;)με νοιάζει να ξέρουμε ότι είναι σταφίδες,αυτό μόνο. Με ενοχλεί ρατσισμος της ημιμάθειας που κορδώνει και κάνει τον διανοούμενο.Αυτό με ενοχλεί. Με ενοχλεί επίσης ο ψυχολογισμος αφάνταστα και το φαινόμενο να μετράμε πόντους γνωσεων, λες κι είμαστε στην προδημοτική εμμονή των "μεγεθών" ή των "αριθμών".

    Με ενοχλεί η απουσία των λέξεων και η αντικατάσταση τους από ένα "εργοστάσιο εννοιών" βλέπω μπροστά μου συνέχεια μεταφυσικά φαντάσματα, ότι κι αν λένε αυτές οι έννοιες,εφόσον δεν συμπληρώνονται από τα στοιχεία της φιλοσοφικής γείωσης.

    Ο Κάφκα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. λινε λαλει με ανευ..:)

    εν ηξερω αν εν σουξουλημα συνειδητο..αρεσεν μου το κειμενο τζαι εξαναοργανωθηκαν οι λεξεις..αφου αποδρασεν ποτζει, ηρτεν τζαι εκατσεν στο παραθυρι ποδα..η αληθκια ενι οτι οπως την ειδα σαν να εκουβαλαν τζαι το βαρος αλλων λεξεων.."Κάνουν κι αυτές τη δική τους «σεξουαλική επανάσταση»
    τζαι αθθυμισεν μου τον ποιητη του ρουσντι..τζαι τες ιστορικες περιπετειες της αφροδιτης..

    εσεις δικαιο για τον πετροπουλο..ο καρολος αρεσκει μου στην φαση που θωρει διαλεκτικα την απομυθοποιηση που προκαλει η εμπορευματικοποιηση..τζαι μαλλον το δειν μου οπως εθωρεν την λεξη στο παραθυρι, εσιαστηκεν τζαι την διαφημιστικη ταπελα πο πισω, τζαι αθθυμηθηκε το [διαλεκτικο να πουμε;] παιχνιδι του ερωτισμου με το θεαμα..
    ο καρολος αν αθθυμασαι εν τζαι εσυμπαθαν πολλα [την αρσενικη τουλαχιστον εκδοχη] του λουμπεν...

    οι φεμινιστριες αν παρεις τους καφκαες τους για την πορνογραφια, εν διχασμενες για το αμφιλεγομενο του σημειου "πορνη" τζαι των εκτροπων του..

    μμ.."την τεχνική τελειότητα πρέπει να την οδηγήσεις στη φυσική της κατάσταση."..πολλα ενδιαφερον..

    λ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Ήβρα ακόμα κάτι που θέλω να κλέψω τότε από τον Άνευ.Το άλλο είναι το "θκιαολίζουμαι".
    Για το σουξούλισμα εν αποδεχτό,εξάλλου νομίζω εγώ επροκάλεσα την τύχη μου, ένε;
    Ο κάρολος εμένα αρέσκει μου σε πολλές φάσεις,τζαι θκιαολίζουμαι(έτο!) οταν μου προσάπτουν τζαι καλά ιδεολογική προσκόλληση γι αυτό.Εν τζαι εκόλλαν μπρίκια ο κάρολος, άσχετον ότι τον εβάλαν να το κάμνει.Να μεν ξεχνούμε όμως ότι ο Μαρξ εν εξόριστος, όπως και η μελέτη του έργου του, που το επίσημο ακαδημαϊκό κατεστημένο, τζαι για μένα οι μαρξιστές ακαδημαϊκοί εν είδος "προστατευόμενο" μετά μανίας!
    Επειδή,σε σχέση της σύνδεσης του Μαρξ απλά με την ιδεολογία,(ας κάμουμε τζαι μιαν άλλη εκτροπή αλλά σχετική με τις λέξεις),μπαίνει σοβαρά το ζήτημα της ανάγνωσης.Όι ότι δικαιούμαι να έχω άποψη για τον όποιοδήποτε άλλο λόγο, πλην του ότι θκιαβάζω για αρκετά χρόνια.Είμαι γι αυτό σε θέση να ξέρω πως μόνο ένας αμαθής μιλά για φιλοσοφικά κείμενα χωρίς να γνωρίζει καν τη διαδικασία ανάγνωσης αυτών των κειμένων.
    Τα φιλοσοφικά κείμενα δεν σου χαρίζονται απλά τζαι μόνο γιατί μπορεί να τυχαίνει να έσιεις εναας το πω IQ,πολλές φορές τούτος εν ο δεύτερος ή ο τρίτος παράγοντας. Ο πρώτος εν ότι για να μπεις σε ένα φιλοσοφικό κείμενο πρέπει να παραδοθείς. Αν ας πούμε είσαι στη φάση που θκιαβάζεις Καντ,πρέπει να γίνεις λλίον καντιανός να εμβαθύνεις πίσω από τις λέξεις.Αλλιώς ο Καντ δεν θα σου παραδοθεί.Τζαι μετά που εν να θκιαβάσεις τον Χέγκελ για παράδειγμα,πρέπει να περάσεις μια ψιλο-τραυματική εμπειρία να ξηερωτευτείς τον Καντ. Εν παράλληλη η διαδικασία της γνωσης τζαι του έρωτα στη φιλοσοφική ανάγνωση. όταν λοιπόν, φτάνεις στο σημείο,που είναι τζαι βιωματικό να φκείς να πεις κάτι για τον Μαρξ τζαι ο άλλος κλωτσά επειδή εθκιάβασε που ήταν μιτσής το κομμουνιστικό μανιφέστο,ε,θκιαλίζεσαι!
    Τον Νίτσε ερωτεύτηκα τον δια παντός, κυρίως γιατί υπερασπίστηκε μετά μανίας τη φιλοσοφική ανάγνωση που δεν είναι τίποτε άλλο στην τελική από την ίδια τη φιλοσοφία συμπεριλαμβανομένου τζαι του Μαρξ ακόμα. θυμάσαι που είπες το τσιτάτο του Σαρτρ "δεν έχουμε ελπίδα χωρίς αυτούς" αλλά αντίστροφο;Εγώ το λέω για τον Μαρξ.Εν έχουμε ελπίδα χωρίς τον Μαρξ. Αλλά τον Μαρξ όι των κομματικών ερμηνειών τζαι παρερμηνειών του.
    (πρέπει να σου πω ότι η ανακοίνωση για την κομματική σχολή,παραπάνω ανησύχησε με παρά να με χαροποιήσει)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Εκείνο το "δέβρο" με ειδοποίησε πως θα πάθει αποπληξία...:-)

    καλά να πάθω να μεν περιπαίζω τον κόσμο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Aποπληξία δεν έχω πάθει με κάτι διπλά «η» και «ν» και άλλα άναρχα που ρίχνω αυθορμήτως τώρα τελευταία με την εκμάθηση της κυπριακής μέσω μπλογκς, με το δεύρον θα πάθω;
    Πάντως, επειδή διπλοελέγχω ό,τι γράφω εδώ γιατί ξέρω οτι χτυπάει συναγερμός στα γλωσσικά έκτροπα, το δεύρον το έβαλα για σωστό και όχι ως στιγμιαίο lapsus στο διάκενο ελληνικής-κυπριακής. Ετσι το 'χω καταχωρήμένο. Ή κακή εκπαίδευση ή τα κυπριακά «τα 'χω», μιλούν από μέσα μου.
    :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Όι πληζ διπλούς ελέγχους δεν θέλω. Διότι είπαμε συχνότατα "μασώ φύλλα δάφνης" και αυτό δεν κόβεται,πίστεψε με,αρα θα είμαι η πρώτη διδάξασα στα λάθη και στα ακατανοητα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Shερετώ ΣΑΣ!
    Μια σύντομη παρέμβαση [με 3-4 σημεία] μια και έγινε αναφορά και στην αφεντομουτσουνάρα ΜΟΥ από τους εκλεκτούς συν-bloggers Disdaimona και Λινοπάμπακο ...
    [Τελευταία gamoto, εν ποδκιάζω τζιαι εν πολλά που θέλω να γράψω τζιαι να σχολιάσω, ειδικά για τους φασίστες του διαδικτύου - κι όχι μόνο! Να φανταστείτε ότι εμισόγραψα ένα κείμενο με σχόλια προς τους καλούς φίλους που ανάφερα πιο πάνω και καταπιάνεται με διάφορα θέματα που θίχτηκαν σε συζήτηση στο προηγούμενο post στο Blog του Λινοπάμπακου, τζιαι εν ήβρα χρόνο να το τελειώσω – έβκαινεν τζιαι μακρινάρι! Έχω το φυλάμενο στο Word τζιαι σκέφτουμαι να το κάμω post στο Blog ΜΟΥ!]

    1. Η στετέ της συζύγου ΜΟΥ [που επέθανεν το 86 σε ηλικία πάνω από 80 χρονών], ελάλεν πως σε κάποια συγκεκριμένη γειτονιά του χωρκού εμεινίσκαν «λινοί».
    2. Πάσχα του 2001. Επίσκεψη στη Σκιάθο [νησί γεμάτο περιπατητικές διαδρομές] , Σκόπελο [όντως απίθανη – καταπράσινη], Αλόννησο. Εορτασμοί στην Σκιάθο για τα 150 χρόνια από τη γέννηση του Παπαδιαμάντη.
    3. Τζιαι μια κατζιήα:
    Νυχτερινέ Ποδηλάτη,
    Να βάλεις φως στο ποδήλατο ΣΟΥ ή να κρατάς φανάρι [αφού ποδηλατεύκεις νύχτα] για να βλέπεις σε τι blogκια μπαίνεις. ΔΕΝ θα ΣΟΥ μιλήσω για το δικό ΜΟΥ Blog [ΔΕΝ ΠΑΙΖΕΤΑΙ!!!], αλλά τι επίπεδο ψάχνεις σε blogκια όπου οι blogοδεσπότες έχουν ως πρότυπα τη Βίσση και τον Καρβέλα τζιαι που μια την άλλη εκφράζουν την αγαμία τους!
    4. Εξαιρετικό το καλλιτεχνικό μέρος της αποψινής εκδήλωσης για τα 60χρονα της ΠΟΔΓ/ΠΟΓΟ στη Δερύνεια με μουσική, τα ανάλογα τραγούδια και μπόλικη ποίηση. Το επιμελήθηκε η Αννίτα Σαντοριναίου, ενώ υπήρχαν και πολύ συγκινητικές στιγμές. Λόγου χάριν, η παρουσία στην εκδήλωση της τουρκοκυπρίας Leila Kiralp και ανάγνωση αποσπασμάτων από το βιβλίο της [στα τούρκικα από την ίδια και στα ελληνικά από τη Σαντοριναίου], όπως και το τραγούδημα του παραδοσιακού κυπριακού άσματος “Το Γιασεμί” συγχρόνως και στα ελληνικά και στα τουρκικά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. φίλε μου ANEF_Oriwn δεν ψάχνω επίπεδο (ποιος το ορίζει;), προσπαθώ να καταλάβω τους άλλους για να καταλάβω και μένα. και δεν το παίρνω ως κατζιήα αλλά σαν συμβουλή και σε ευχαριστώ.
    καμιά φορά τη νύχτα σβήνω τα φώτα του ποδηλάτου τζι ώπου με φκάλει!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Ανευ,

    το Γιασεμί, το άλλο που λέει "μες τα φύλλα της καρκιάς μου..." αρέσκει μου. Η Τιλλιρκώτισσα παναγία μου, εν μπορώ να την ακούω άλλο!

    Η Αννίτα,οκ,εν πολλά καταλυτική η παρουσία της anyway.

    Του Ποδηλάτη να μεν του κολλάς σε παρακαλώ;!
    :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Μιλώ για “Το Γιασεμί στην πόρτα σου γιασεμί μου” …

    Για τον Ποδηλάτη:
    Άρεσε ΜΟΥ το σχόλιο ΤΟΥ: «προσπαθώ να καταλάβω τους άλλους για να καταλάβω και μένα.»

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. @Anef_Oriwn αυτό δεν κάνουμε όλοι μας; Βέβαια στη συγκεκριμένη περίπτωση συνάντησα τεράστιες δυσκολίες. Δοκίμασα να είμαι κακός, είρωνας και επικριτικός, δοκίμασα καλόβουλος, υποχωρητικός και απολογητικός αλλά δεν έφκηκα που μέσα. Απογοητεύτηκα και παραιτήθηκα. Αυτά δεν έγιναν επί σκοπού, έτσι μου φκήκε. Στην πραγματικότητα δεν με ενδιαφέρει αν ο άλλος ακούει Βίσση ή Καρβέλα όσο υπάρχει ειλικρίνεια. Και πιστεύω ότι υπάρχει εκεί. Κάποιος που ακούει κλασσική μουσική θα θεωρεί εμένα που ακούω arcade fire ή radiohead ή Χατζιδάκη χαμηλού επιπέδου και πάει λέγοντας. Όλα στο παιχνίδι είναι και προσπαθώ να μη συμμετέχω αλλά δεν τα καταφέρνω πάντα. Επίσης αμφισβητώ τα κίνητρα μου και πολλών από εμάς στο μυστικό που ονομάζεται μπλογκόσφαιρα. Γι αυτό είπα να κάνω μια αποχή για να επαναπροσδιορίσω το τι είμαι και τι θέλω να κάνω. Δαμέ και σε 2-3 άλλα θα συχνάζω για συντροφιά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Ε,ναι εκείνο το Γιασεμί λέω και εγώ. Άκουσες τη Σαββίνα Γιαννάτου να το λέει; Αν δεν την άκουσες βάλε youtube να την ακούσεις.

    Βέβαια ενι ξέρω αν την άκουσεν τζαι η Άννα η απόλυτη, να μας πει μια γνώμη :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. @Ποδηλάτης

    Τελικά το πήρες απόφαση; Οκ, άτε μείνε στη παρέα τζαι βλέπουμε...

    Θα ήθελα να πω και κάποια άλλα πραματάκια σε σχέση με το τελευταίο σου σχόλιο,αλλά ας αφήσουμε και κάτι για το μέλλον.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Πάντα μου άρεσε η Γιαννάτου, αλλά όταν την είδα και άκουσα απο κοντά ¨μαγεύτηκα¨!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Τα ίδια έπαθα κι εγώ με τη Γιαννάτου. Τη είδα μαζί με Φαραντούρη και Πασπαλά,ως "τρίτο" ας το πούμε όνομα....καλά!

    ...εν να με κουρτίσετε τωρά να βάλω σε ψηφοφορία Γιαννάτου εναντίον Άννας στο Γιασεμί...να δούμε ποιά εν η πιο Κυπραία!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Τι η Umut να λέει το Γιασεμί εννοείς;
    Δεν την ακουσα σ΄αυτό. Μεταξύ Άννας και Umut εννοείται Umut,είμαστε μωρά;

    Πάντως το δικό μου σχόλιο για το "ποιά εν η πιο Κυπραία" επαρέπεμπε σε μιαν άλλη κουβέντα,για τα κριτήρια μας όσον αφορά τη διοργάνωση μεγάλων εκδηλώσεων.Πλησιάζει η 1η του Οκτώβρη και η συναυλία του Χατζηγιάννη...

    ΑπάντησηΔιαγραφή