tag:blogger.com,1999:blog-3865309161357910842.post6771531191423605247..comments2023-05-23T10:38:36.906+03:00Comments on Disdaimona: Αυτός που ξέρει, δεν έχει καταφύγιο.Disdaimonahttp://www.blogger.com/profile/01794024518017574466noreply@blogger.comBlogger9125tag:blogger.com,1999:blog-3865309161357910842.post-39704738980735960902012-05-01T23:40:23.211+03:002012-05-01T23:40:23.211+03:00Δεν ξέρω γιατί αυτό το κείμενό σου με άγγιξε τόσο ...Δεν ξέρω γιατί αυτό το κείμενό σου με άγγιξε τόσο πολύ, (νομίζω οι εκλογές είναι η κορυφή του παγόβουνου).<br />Καληνύχτα.EGhttps://www.blogger.com/profile/06452855483052131389noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3865309161357910842.post-7774153075154160892012-05-01T23:06:30.915+03:002012-05-01T23:06:30.915+03:00:) Γειά σου EG. Κι εγώ διαβάζω τις δικές σου ιστορ...:) Γειά σου EG. Κι εγώ διαβάζω τις δικές σου ιστορίες και τις εμπειρίες σου στου Αντώνη. Είναι και για μένα συγκινητικό από τοση απόσταση να βρίσκουμε πως έχουμε κάποια κοινά πραγματα...ίσως είναι και η περίοδος, γιατί λόγω των εκλογών είμαστε όλοι πολύ φορτισμένοι, έχουμε αναγκη να νομίζω να το μοιραστούμε και με ένα προσωπικό τρόπο αυτό.<br /><br />Πως περασα σήμερα...πήγα στην πορεία που διοργάνωσε η ΠΕΟ και ήταν μια κατακόκκινη και έντονη μέρα.Disdaimonahttps://www.blogger.com/profile/01794024518017574466noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3865309161357910842.post-53778951375773495122012-05-01T22:48:29.728+03:002012-05-01T22:48:29.728+03:00Πάνω που διάβαζα το κείμενό σου Disdaimona και τα ...Πάνω που διάβαζα το κείμενό σου Disdaimona και τα σχόλια και ήμουνα πολύ συγκινημένη, μου ήρθε στο καπάκι mail από τον 20άρη ανηψιό μου, που μέχρι πριν λίγους μήνες ήταν εντελώς απολιτικ και με αποτελείωσε εντελώς. Δεν μπορώ παρά να το μοιραστώ και μαζί σας (πριν καν του απαντήσω):<br /><br />«Καλό μήνα! <br />Πώς πέρασες σήμερα -Πρωτομαγιά- μέρα εθνικής απεργίας και απόδοσης <br />φόρου τιμής στους πεσόντες του ματωμένου Μάη;;;<br />Κυριακή ψηφίζουμε!Είμαστε έτοιμοι;Ακόμα κι ο αδερφός σου ΚΚΕ λέει θα ψηφίσει!<br />Οι δικοί μου όλοι ΚΚΕ Φουλ!<br />Μέχρι και Χρυσαυγίτες Αριστερούς τους έκανα!<br />Σε σένα έχει πέσει το βάρος της "αλλαξοπίστισης" του χωριού!....»EGhttps://www.blogger.com/profile/06452855483052131389noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3865309161357910842.post-38126015852352733892012-05-01T22:16:49.390+03:002012-05-01T22:16:49.390+03:00Δεν ειπα δεν του μιλάς! Του μιλάς βεβαίως, αλλά δε...Δεν ειπα δεν του μιλάς! Του μιλάς βεβαίως, αλλά δεν τον ακούς, έχει διαφορά! <br />Ο καθένας έχει μέσα του ένα σκληρό πυρηνα (ελπίζουμε). Δεν λέμε να φιμώσουμε την προηγούμενη γενιά ή να της στερήσουμε το λόγο, τις φοβίες κ.λ.π.<br /><br />Αλλά δεν έχει πια την ευθύνη. Εχει ίσως καποια θέση, καποια χρήματα, κάποια δύναμη. Αλλα δεν της πέφτει πια λόγος για τη δική μας ζωή. Ο κύκλος έκλεισε. <br />Ο ιστορικός κύκλος πρέπει να κλεισει. Εκεινη η ενιά προσφερε παρα παρα πολλά.<br /><br />Η δική μας δεν ξέρω τι προσφερε. Πρεπει να βγει από την ηλιθιότητα η δική μας γενιά. Να ξυπνησει. Ας είναι και με αυτό τον ωμό τρόπο. Πως ότι χτίζει είναι στην άμμο. Ή πως δεν έχει πια τον τρόπο να προστατευσει τη αστική της θέση ουτε και των απογόνων της.<br /><br />Να μοιασουμε λιγο στους παπουδες μας, που πιστευαν, γιατί πιστευαν βαθια. Αυτό μόνο λέω. Πως χρειάζεται καθαρό μυαλό, και πολύ πείσμα. Και ένα ώριμο βλέμμα στο παρελθόν. <br /><br />Γιατί υπαρχει θυμός σημερα για τη γενιά των γονιών μας που αποπροσανατολίζει. Λέω πως στην πηγή θα βρούμε καλύτερα πραγματα, καλύτερα παραδείγματα και πραγματα που μας μοιάζουν ίσως και περισσότερο χωρίς να το ξέρουμε.Disdaimonahttps://www.blogger.com/profile/01794024518017574466noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3865309161357910842.post-34714530876774671632012-05-01T21:38:12.031+03:002012-05-01T21:38:12.031+03:00Δεν μπορώ να μην σου απαντήσω: "έχεις δίκιο&q...Δεν μπορώ να μην σου απαντήσω: "έχεις δίκιο", αλλά...αυτά τα αναθεματισμένα τα αλλά.<br />Μιλάμε για την διαδοχή των "γενεών",θέμα ολισθηρό, αλλά να που με μια ταξική ανάλυση μη ξύλινη, αλλά ούτε "αφηρημένα" μη-ξύλινη, αναδύονται τόσα και τόσα.<br />Σίγουρα δεν του μιλάς..αυτός σου μιλαέι. Και δεν είναι ανάγκη να το κάνουμε θέμα, δεν θα το κάνουμε θέμα όπως όλοι οι νάρκισσοι της Αθήνας, περιχώρων και λοιπων περιοχών..Το κοφτό "δεν του μιλάς" είναι τόσο ορθό, όσο και η φυγή προς τα μπρός. Αλλά εδώ διακυβεύεται η μικροαστική παράδοση αιώνων.Θα πείς, δεν παει να διακυβευτεί μωρέ η άθλια! Οκ..αλλά ούτε αυτό που μου έλεγε ένας φίλος μου "ελληνοποιημένος" γερμανός (φιλολογος παντρεμένος με ελληνίδα, που ζεί στην Κερατέα!), ότι στην Γερμανία οι γέροι πανε όλοι στο γηροκομείο, και βλέπουν τα "παιδιά" μιά φορά το χρόνο μου αρέσει..μη θυμώσεις, αλλά προτιμώ την "βαλκανοποίηση" και να με στοιχειώνουν όλοι οι παλιοί, παρά να γίνω έτσι.Φυσικά δεν είναι κάποια ιδιαιτερότης "πολιτισμική", αλλά η ιστορική "καθυστέρηση"...την οποια προτιμώ,και αν είναι να την υπερβούμε, παρακαλώ απ'ευθείας,,<br />Δεν ξέρω αν έγινα κατανοητός..<br />(ίσως το παράκανα)Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3865309161357910842.post-35411085114145953862012-05-01T21:12:19.487+03:002012-05-01T21:12:19.487+03:00Όχι δεν θα τον ακούσεις καν. Γιατί δεν είσαι πια ε...Όχι δεν θα τον ακούσεις καν. Γιατί δεν είσαι πια εσύ το παιδί, ακόμη κι αν δεν έχεις παιδί,ή εσύ ή εγώ ή ο οποιοσδήποτε, η ζωή αξίζει όσο τα τελευταία πεντε της λεπτά, αυτό νομίζω εγώ, και είναι θέμα άρνησης "να χάσω αυτά τα τελευταία πεντε λεπτά" αν καταλάβω πως έζησα λάθος.<br /><br />Αν έχω απόλυτη επίγνωση πως μου δίνεται η ευκαιρία όπως δόθηκε και στους γονείς μου, πρεπει να γινω καλύτερος σκυταλοδρόμος. Ίσως και εγωιστικά. Όχι για να δικαιώσω άλλους αγώνες αλλά για να δικαιώσω το λόγο που υπάρχουν αυτοί οι αγώνες και για να βάλω ένα λιθαράκι να σπάσει ο κύκλος με επίγνωση.<br /><br />Γιατί τελικά, κανείς δεν ξέρει, μπορεί η προηγούμενη γενιά αυτό να είχε να μας δώσει, την ευκαιρία για μια ακόμα ευκαιρία συνειδητή. <br /><br />Ποιός από μας είναι αθώος τώρα πια; Κανένας. Είναι ζήτημα αντοχών πιστευω τώρα πια. Να αντέξει ο καθένας από μας ανυποχώρητα και με όλες τις δυσκολίες πρακτικές και νοητικές που αυτό επιφερει. Που είναι και θα είναι παρα πολλές.<br /><br />Έτσι αντιλαμβάνομαι πια το νόημα της ζωής και την αγωνία της ύπαρξης.Disdaimonahttps://www.blogger.com/profile/01794024518017574466noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3865309161357910842.post-73178291715209487462012-05-01T20:58:45.185+03:002012-05-01T20:58:45.185+03:00Συγγνώμη για την φλυαρία..αλλά το θέμα με ενδιαφέρ...Συγγνώμη για την φλυαρία..αλλά το θέμα με ενδιαφέρει σφόδρα, και έχει άμεση σχέση με την κοινωνική πάλη, περα απο τα προσωπικά βιώματα, ειδικά στην Ελλάδα. Η σκιαγράφησή σου είναι εύστοχη, γιατί δένει το εμπειρικό στοιχείο με την βασική εννόηση του πεπρωμενου των ατόμων των μεσαίων ή "μεσαιοποιημένων" τάξεων, στην καπιταλιστική αλλά και ευρύτερα ταξική κοινωνία. Η κοινωνική-μορφωτική άνοδος είναι σχεδόν μιά απάτη αν την δεί κανείς στο μεσο-μακροπρόθεσμο.Η μεγαλοαστική τάξη είναι κλειστό κλάμπ, τώρα ειδικα,και οι μεσο-μικροαστοί,αλλά και "νοικοκύρηδες" εργαζόμενοι, αυταπατώνται με την πίστη τους στην βαθμιαία υλική πρόοδο, των παιδιών τους. ΕΧΕΙΣ ΔΙΚΙΟ, είναι καλύτεροι απο τους νάρκισσους, και δεν θα τους προσάψουμε και λάθος που θέλαν να μας μορφώσουν χωρίς ανταπόδοση. Άλλλο είναι το πρόβλημα. Αυτοί οι ίδιοι, χωρίς να τους "κρίνω", χάσανε όλα τα ραντεβου με την Ιστορία που'λεγε και ο παπατζής.Ρωτάω: τι έκανες στον πόλεμο (65-74) πατέρα; τι έγινε η συμμετοχη σου στους Λαμπράκηδες;...απαντά, "εσύ". Απο την άλλη, σου λέει: "παιδί μου, ήμουν πιτσιρικάς αγρότης, ήρθα στην Αθήνα, δούλεψα στο εργοστάσιο, παραλίγο να πεθάνω, έμεινα με τα πνεμονια σακατεμένα, έφυγα, έγινα υπάλληλος, οι φίλοι μου στο εργοστάσιο πεθάνανε ΟΛΟΙ (γιαυτό ριγώ μου λέει όταν ακούω "αυτόνομους" να μιλάνε για τους βιομηχ.εργάτες με υφάκι), και δεν θέλω να γίνεις εργάτης ποτε" Τώρα πές μου τι να πεις για αυτόν τον άνθρωπο; Να τον κατηγορήσεις; ή να τον ακολουθήσεις;<br />Δύσκολα τα πράγματαAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3865309161357910842.post-39016558236519175562012-05-01T20:24:59.038+03:002012-05-01T20:24:59.038+03:00Σ ευχαριστώ για τα καλά λόγια.
Να απαντήσω μόνο σ...Σ ευχαριστώ για τα καλά λόγια.<br /><br />Να απαντήσω μόνο σε ένα ερώτημα γιατί δεν θέλω να είμαι άδικη με την προηγούμενη γενιά, τη γενιά των γονιών μας. Δεν ξέρω αν ήταν αυτο-εξαπάτηση, με μια αρνητική έννοια αυστηρά, ξέρω πως οι δικοί μας γονεις εκτιμούσαν πολύ τη μόρφωση για παράδειγμα, έκαναν παρα πολλές θυσίες για να σπουδάσουν τα παιδιά τους, είχαν το ένστικτο πως η γνώση σε έβγαζε από ένα πλαίσιο, και δεν είχαν εκχυδαίσει τόσο αυτό το πλαισιο γιατί δεν έβλεπαν μπροστα τους μόνο τα χρήματα και πως θα εξαργυρώσουν αυτές τις θυσίες για τα χρήματα, που ταχα θα βγαζαμε εμείς.<br /><br />Επιρρίπτω ευθύνες πολύ περισσότερο στη δική μας γενιά που εχει σε τετοιο ακραίο σημειο καβαλλήσει το καλάμι, σε τετοιο σημείο που ακόμη και η μόρφωση επαψε να θεωρείται ευκαιρία, άνοιγμα,έπαψε να είναι προυπόθεση για να είμαστε καλά με τους εαυτούς μας,έγινε κάτι που χρησιμοποιούμε με τον χείριστο τρόπο.<br /><br />Τονίζω αυτό το θέμα, γιατί θεωρώ πως παίζει σημαντικό ρόλο στον τροπο που εμείς μεταφέρουμε στην νέα γενιά τα μηνύματα. Τη νέα γενια αδυνατώ να της χρεώσω οτιδηποτε.<br /><br />Μπορεί στον κύκλο παπουδες-γονεις-εμεις, οι χειρότεροι να ειμαστε εμείς.<br />Αυτό νομίζω.<br /><br />Και για αυτό μοιράστηκα τις σκέψεις μου γιατί ήθελα να τις κοινονήσω στους συνομίληκους μου. Με την έγνοια πως αν πάει πολυ μακρυά η βαλίτσα έχουμε χρέος να κρατησουμε τη νέα γενιά.Disdaimonahttps://www.blogger.com/profile/01794024518017574466noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3865309161357910842.post-71575103549906579122012-05-01T19:26:39.848+03:002012-05-01T19:26:39.848+03:00Μπράβο πραγματικά γι αυτό το κείμενό σου. Είναι συ...Μπράβο πραγματικά γι αυτό το κείμενό σου. Είναι συγκλονιστικό, όχι γιατί περιέχει μεγάλες κουβέντες αλλά ακριβώς γιατί έχει βγεί μέσα απο τη ζωή, και το λέω χωρίς να συνηθίζω, έτσι στριμένος που είμαι να προσδίδω τέτοιες ιδιότητες σε "καθημερινές" αναπαραστάσεις. Μέσα απο το "διαγενεακό" έχεις πιάσει τη ρίζα βασικών παραστάσεων, και συγγνώμη που θα το πω, με κίνδυνο να θεωρηθώ πως αναπαράγω στερεότυπα, μόνον μια γυναίκα θα μπορούσε να σκεφτεί έτσι..εντάξει μια κομμουνίστρια γυναίκα αν θες.<br />Το πρόβλημα της δικής μας χρονικής σειράς, όσων ειδικά έχει μεγαλώσει απο ας πούμε "νοικοκυραίους", μικροαστούς εργαζόμενους, έχει ακριβώς αυτά τα χαρακτηριστικά, ειδικά στον ευρύτερο ελλαδικό χώρο, όχι λόγω μιας δήθεν ελληνικής νοοτροπίας, αλλά λόγω του απλού ωμού γεγονότος ότι οι μόνες ανατολικομεσογειακές χώρες που ζήσαν μπελ-εποκ μικροαστική ήταν Η Ελλάδα και η Κύπρος. Ιδιομορφια υπάρχει ωστόσο νομίζω σε όλη την ανατολική μεσόγειο, στα θέματα αυτά. Έχοντας γνωρίσει βορ.ευρωπαίους σε διακριση με τούρκους, κουρδους, βαλκάνιους, θα έλεγα πως με τους τελευταίους στην "νοικοκυροσύνη" ειδικά του "κεραμιδιού" είμαστε ίδιοι. Απλά οι "δικοί" μας ειχαν την τύχη να ζήσουν στο "προστατευτικό τόξο" μιας ραγδαίας καπιταλιστικής ανάπτυξης, υπο την εν αγνοια τους καμμιά φορά εξαγορά λόγω του "κομμουνιστικού" κινδύνου. Αποτέλεσμα: όλα αυτά που λες. <br />Θα σου εξομολογηθώ κάτι. Υπήρξαν στην δική μας χρονική "σειρά" ήδη τα άτομα-προμηνύματα της επερχόμενης καταστροφής-αδειάσματος. Τολμω να πω πως ήμουν ένας απο αυτούς τους "κύρηκες της καταστροφής" που λέει και ο Σαμαρίκος, ειδικά απέναντι στην "ευδαιμονία" των λαϊκων γονιών και φίλων, που αισιοδοξούσαν και αισιοδοξούν ακόμα, και μάλιστα μιλούσα με τους όρους που λές τώρα, χωρίς να είμαι ποτέ με την ακριβή έννοια του όρου "κομμουνιστής". Γι αυτό άλλωστε δεν έκανα οικογένεια, και ακόμα θυμάμαι τους γονείς, τους συναδέλφους και άλλους να λένς πως φέρνω τη καταστροφή, όταν τους έλεγα πως "με καπιταλισμό δύσκολο να κάνω παιδιά, φοβάμαι"...να λοιπον που ήρθαν τα πράγματα έτσι που ήρθαν. Πάμε τώρα όμως, στο "μικροαστικόν" της υποθέσεως. Πές μου αλήθεια, ήταν όλο αυτό μια τεράστια "μικροαστική" (αυτο-)εξαπάτηση, ή έχει να κάνει και με την αστική αλλοίωση της ανατολικο-μεσογειακής μας κουλτούρας??<br />Επειδή έχω ζήσει έντονα, όχι μόνον τα καλοκαίρια-δηλ. όχι ως "καλόπαιδο" αλλά ως αυστηρά εποπτευόμενος-το αρχοντικό νοικοκυριό των φτωχών αγροτών παππούδογιαγγιάδω μου , που αναθρεψαν 8 παιδια το ένα σκέλος και 4 το άλλο, είναι απαραίτητο να θεωρούμε πως και αυτοί οι "δωρικοί" 'ανθρωποι ήταν λάθος? Όπως καταλαβαίνεις θέτω ένα θέμα "κομμουνιστικού" ενδιαφέροντος, το οποίο με προβλημτίζει όσον αφορά τρον μαρξισμό, και την σχέση με την αγροτική "κοινότητα", όχι αυτών των φαντασιόπληκτων θεωρητικών, αλλά των φτωχών αγροτών που έζησα, και μπορώ να σου πω πως με κράτησε ως τα τώρα..Τι καταφύγιο του αγρότη, δεν ήταν ένα μέρος που ανατρέφονταν καλόπαιδα..<br />Και πάλι συγχαρητήρια<br /><br /><br />Ένας παλιός γνώριμοςAnonymousnoreply@blogger.com