tag:blogger.com,1999:blog-3865309161357910842.post4262643328949218805..comments2023-05-23T10:38:36.906+03:00Comments on Disdaimona: Απ΄ ότι φαίνεται, η Κρίση θέλει ΥποκρισίαDisdaimonahttp://www.blogger.com/profile/01794024518017574466noreply@blogger.comBlogger8125tag:blogger.com,1999:blog-3865309161357910842.post-73277468627627975192013-05-07T13:45:37.191+03:002013-05-07T13:45:37.191+03:00ακόμα μια σημείωση: ο οπορτουνισμος, η χρηση του ό...ακόμα μια σημείωση: ο οπορτουνισμος, η χρηση του όρου, δεν πρεπει να "ποινικοποιείται" ή να "δαιμονοποιείται" ή να αποφευγεται.<br /><br />εν ενας ορος που οριζει κατι. <br /><br />αν δεν χρησιμοποιεις τον ορο με τον οποιο ονομαζεται κατι, ειναι σαν να αποφευγεις να πεις μιαν ασθενεια με το ονομα της. ας πουμεν εν λεεις καρκινος τζαι λεεις "τζεινη η αρρωσκια".<br /><br />οι ορισμοι υπαρχουν και τυγχανουν επεξεργασιας αλλα τζαι κριτικής. μπορουμεν να χρησιμοποιουμεν δοκιμα ή αδοκιμα εναν ορο.<br /><br />το να αποφευγουμεν να ονομαζουμεν τα πραματα εν αποφυγη της ιδιας της πραγματικοτητας.<br /><br />απλα ηθελα να το συμπληρωσω τουτον, γιατι πολλοι θελουν να καλυπτουν την πραγματικοτητα μεσα που την "απαγορευση" να την ονομαζουμεν.<br /><br />λαλει σου : βαλλεις ταπελλες...ε μα η ζωη εν λλιον σαν το εργαστηριο...αν δεν βαλεις ταπελλα πανω σε καθε "στοιχειο" στο τελος εν θα μπορεσεις να καμνεις τζαι καμιαν "ενωση" μες το χημειο της ζωης...<br /><br />λεω το, επειδη εγω ανηκω σε τζεινους που θελουν να λεν τα πραματα με το ονομα τους, οσον μπορουν βεβαια.Disdaimonahttps://www.blogger.com/profile/01794024518017574466noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3865309161357910842.post-22507622361031024532013-05-07T13:38:31.872+03:002013-05-07T13:38:31.872+03:00ευχαριστούμε για τις διευκρινήσεις.
ειχα δει και ...ευχαριστούμε για τις διευκρινήσεις.<br /><br />ειχα δει και το προηγούμενο αρθρο αλλα δεν θυμαμαι αν ειχε υπογραφή, πάντως δεν το ειχα συνδεσει.<br /><br />Disdaimonahttps://www.blogger.com/profile/01794024518017574466noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3865309161357910842.post-58337194279487202112013-05-07T10:26:32.863+03:002013-05-07T10:26:32.863+03:00Έχω την εντύπωση ότι ίσως να μην πέρασε το μήνυμα ...Έχω την εντύπωση ότι ίσως να μην πέρασε το μήνυμα ακριβώς που ήθελα να περάσω. Δεν υπαινίσσομαι ότι η υποκρισία φταίει για οτιδήποτε ούτε εάν "εξαλειφθεί" η απομονωθεί όλα θα είναι μια χαρά (προφανώς και όχι), ούτε είμαι θιασώτης της "διαφάνειας και του αδιάφθορου κράτους". Άλλωστε μόνο σχιζοφρενείς θα μπορούσα να χαρακτηριστώ αν εκάθουμουν να κάμω Γκραμσιανή ανάλυση της κοινωνίας των πολιτών και αυτό που να είχα στο μυαλό να ήταν ένας Λιλλήκας "καθαρός". Αυτό που προσπαθώ να κάμω είναι να χαρακτηρίσω με επιχειρήματα ένα επικίνδυνο φαινόμενο ως προς το περιεχόμενο της υποκρισίας του μπας και το προλάβουμε ανοίγοντας παράλληλα θέματα προς συζήτηση και ανάλυση από όλους στο μέλλον, κάτι που θα βάλει την εργατική τάξη σε διαδικασία απόκτησης ταξικής συνείδησης. Γι αυτό λέω ξεκάθαρα στο τέλος <br /><br />"πως μπορεί ο κόσμος της εργασίας να σπειρωθεί πέραν του κατεστημένου αστικού πολιτικού συστήματος τζαι των γραφειοκρατών συνδικαλιστών, πως μπορούμε να απομονώσουμε τούντον υποκριτήν που στρέφει την κοινωνία ακροδεξιά με δεδομένη την πεθαμένη αριστερά εντός του Ακέλ" <br /><br />και μετά θέλοντας να "μπάσω" στο παιχνίδι τους διάφορους διανοούμενους (που ακόμα δεν θέλω να χαρακτηρίσω σαν εχθρούς και οπορτουνιστές) κλείνω με,<br /> <br />"τζαι τέλος εν να βρεθεί κανένας «διανοούμενος» να μιλήσει για τον καπιταλισμό, την πάλη των τάξεων τζαι την ιδιοκτησία" ?<br /><br />ΥΓ: το άρθρο ίσως να είναι τζαι μια αυτοτελή συνέχεια προηγούμενου μου άρθρου "η κρίση θέλει ταξικήν συνείδησην"<br />...https://www.blogger.com/profile/17308347997131188762noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3865309161357910842.post-50593499177710149492013-05-04T02:29:47.559+03:002013-05-04T02:29:47.559+03:00"Παρόλα αυτά, νομιζω πως αν υπηρχε κάτι εντον..."Παρόλα αυτά, νομιζω πως αν υπηρχε κάτι εντονα "υποπτο" θα το μυριζόμουν...:)" - είμαι σίγουρος γι' αυτό :) <br /><br />Αν και αυτό που λες, το ότι το επεξηγεί με πολιτικό τρόπο, κατά τον αρθρογράφο είναι παράγωγο της υποκρισίας. Όσο για το "ένα κοινό χαρακτηριστικό" που έχουν με τις υπόλοιπες δυο "ταινίες" που επιδιώκουν την "καλλιέργεια του ψέμματος περί συλλογικής ευθύνης", συμφωνώ απόλυτα. <br />Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3865309161357910842.post-87126081843198534102013-05-03T20:54:03.136+03:002013-05-03T20:54:03.136+03:00Και πάλι νομίζω πως ο αρθρογραφος επεξηγεί τί εννο...Και πάλι νομίζω πως ο αρθρογραφος επεξηγεί τί εννοει "σκοπιμη κοροιδία της εργατικής τάξης" ή "συνειδητή υποκρισία" με πολιτικό τρόπο, στο σημείο λίγο πιο κάτω, οταν αναφέρει πως υποκρισία συνιστά η σταση: «κανένας εν έξερεν τίποτε φυσικά τόσο τζαιρό τζαι εξαπατηθήκαμεν» που στην ουσία δεν είναι παρά η καλλιέργεια του ψέμματος περί συλλογικής ευθύνης, εφόσον "πολιτικές ηγεσίες" και "λαος" έχουν ταχα εξαπατηθεί στον ίδιο βαθμό...<br /><br />Λέω τί καταλαβαινω εγώ από ένα κειμενο, ενος αρθρογραφου που δεν γνωρίζω ποιος ειναι, και αρα δεν μπορω να εχω εικονα για το γενικοτερο πλαισιο των αναλυσεων του.<br /><br />Παρόλα αυτά, νομιζω πως αν υπηρχε κάτι εντονα "υποπτο" θα το μυριζόμουν...:)Disdaimonahttps://www.blogger.com/profile/01794024518017574466noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3865309161357910842.post-3644945226491601702013-05-03T19:42:36.145+03:002013-05-03T19:42:36.145+03:00Πράγματι το "συνειδητή υποκρισία" ως σκό...Πράγματι το "συνειδητή υποκρισία" ως σκόπιμη παραπλάνηση ως "κριτικής του συστηματος" και όχι τίποτα άλλο το σώζει κάπως, όχι όμως ικανοποιητικά, και συμφωνώ. Αλλά όπως έγραψα πρέπει να διασαφινιστεί από την αυτή καθεαυτή συνειδητή υποκρισία, περιπαίξιμον ή κοροϊδία που αφήνει περιθώρια να είναι είτε εκδηκητικού τύπου είτε να μεστώνεται από ψυχολογικές προκείμενες είτε ακόμα να καταλύεται από επικοινωνιακά παιχνίδια. Αυτή η διάκριση δεν διασαφινίζεται επαρκώς. Το "συνειδητή υποκρισία" δεν εξαντλείται στο κείμενο αποκλειστικά πολιτικώς και διερωτώμαι στα αλήθεια πως καταλαβαίνει ο αρθρογράφος την εκμετάλευση πέρα από το περιπαίξιμον της εργατικής τάξης. Αυτό που θέλω να πώ είναι ότι η εκμετάλευση δεν είναι αποτέλεσμα της παραπλάνησης συνειδητής ή οχι. Ένας αστός θα μας έλεγε πολύ εύκολα ότι, ότι γίνεται, γίνεται με κάθε καλή πρόθεση και χωρίς καμιά παραπλάνηση. Η κριτική αυτή δηλαδή εξαντλείται στο τι πιστεύει ο καθένας όχι με βάση τα ταξικά συμφέροντα αλλά από μια αποκλειστικά συνειδητή υποκρισία από κάποιους. Με άλλα λογια θα μπορούσε να βγάλει κάποιος το συμπέρασμα ότι υπάρχουν καπιταλιστές που θα είχαν την δυνατότητα να μην παραπλανουν συνειδητά. Το αν κοροϊδεύουν την εργατική τάξη ή όχι νομίζω δεν είναι η κατάλληλη βάση για να συνειδητοποιήσουν οι εργάτες τον ιστορικό τους σκοπό. Είναι κατα κάποιο τρόπο μια συλλογιστική παγίδα γιατί οριοθετείται εντός μιας επιχειρηματολογικής λογομαχίας πειθούς. Αν δηλαδή ο αστικός διανοουμενισμός καταφέρει, και πολύ εύκολα έχω την εντύπωση μπορεί να το κάνει, να πείσει ότι δεν παραπλανεί, με το να εισάγει και καλά ένα κράτος πρόνοιας, τότε τι και με τι και πως ο εργάτης θα μπορέσει να οργανωθεί αφού πείστηκε ότι δεν τον περιπαίζουν;<br />Δεν ξέρω αλλά έχω την εντύπωση ως προσωπική μου εκτίμηση ότι δεν κοροϊδεύουν κανένα και λίγο νοιάζει αν γίνεται συνειδητά ή όχι. Δεν υποκρλινονται και δεν παραπλανούν αλλά ότι κάνουν το κάνουν ανοιχτά, καθαρά και ξάστερα.<br /><br />γάντι!!!<br />http://wwwpraxisred.blogspot.co.uk/2013/05/o.html Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3865309161357910842.post-59192990149853835752013-05-03T18:33:38.527+03:002013-05-03T18:33:38.527+03:00Δεν νομίζω πως ο αρθρογραφος χρησιμοποιει την λεξη...Δεν νομίζω πως ο αρθρογραφος χρησιμοποιει την λεξη "υποκρισία" με τροπο υποκαταστασης της κριτικής του συστηματος και μετάθεσης του ζητήματος.<br /><br />Μαλλον χρησιμοποιει αν καταλαβα καλα τον όρο υποκρισία ως "κοροιδια". Δηλαδή οπως λεμε στην Κυπρο: περιπαίξιμον...με άλλα λόγια με την εννοια της σκοπιμης παραπλανησης ή "συνειδητής υποκρισίας" οπως εξαλλου αναφέρεται στο κειμενο.<br /><br />Disdaimonahttps://www.blogger.com/profile/01794024518017574466noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3865309161357910842.post-9148337543594204952013-05-03T17:18:13.339+03:002013-05-03T17:18:13.339+03:00Ωραίο κείμενο από την ΕΡΑΣ. Έχει αρκετά ενδιαφέρον...Ωραίο κείμενο από την ΕΡΑΣ. Έχει αρκετά ενδιαφέροντα αναλυτικά στοιχεία. <br /><br />Παρόλαυτα πρέπει να ξεκαθαριστεί η λογική που διέπει το κείμενο. Και εξηγώ:<br /> <br />Η πηγή και η βάση της εκμετάλευσης, της αδικίας, της ανηθικότητας, των φόνων, της βίας, της απληστίας, της επιθετικότητας, της υποκρισίας, της τοκογλυφίας, της σαθρότητας που συμβαίνει καθημερινά στους χώρους εργασίας και τα βιώνουν καθημερινά οι εργάτες... λέγεται καπιταλισμός. Δεν συμβαίνουν αυτά λόγω της συνειδητής υποκρισίας καθαυτής ή λόγω των παρηκασμένων ηθικών αξιών ή και της άγνοιας ως τέτοιας. Ακόμα και το τελευταίο τρίπτυχο που ισχυρίζεται ο αρθρογράφος, ως η βάση της ανάλυσής του, είναι παράγωγα του καπιταλιστικού τρόπου παραγωγής και σκέψης. Κάθε ατομικά συνειδητή υποκριτική πράξη είναι μια απροκάλυπτη επίθεση κατά της εργατικής τάξης, όχι γιατί είναι ως τέτοιος υποκριτής αλλά ακριβώς επειδή τα συμφέροντά του εκπληρώνονται με το να εκμεταλεύεται ανοιχτά τον εργάτη. Η αιτία της σήψης της νοητικής ικανότητας των αστών να μην είναι άνθρωποι είναι γιατί επιλέγουν να υπερσπίζονται ανοιχτά χωρίς καμιά υποκριτική ικανότητα τα συμφέροντά τους που είναι η εκμετάλευση των εργατών. Κανένας ουσιαστικά δεν υποκρίνεται, απλά δουλεύουν ο ένας έτσι κι ο άλλος αλλιώς προς την καθαρά υπεράσπιση των συμφερόντων τους.<br /><br />Η ανάλυση που ισχυρίζεται εμμέσως πλην σαφώς ότι ο κάθε υποκριτής είναι το ζητούμενο και ότι πρέπει με κάποιο τρόπο να απομονωθεί, δεν είναι και τούτο εν ολίγοις υποκριτικό; <br />Θέτοντας μια τέτοια ανάλυση περί υποκρισίας ως συλλογισμό δεν βρίσκεται ακόμα εντός των αστικών ορίων διανόησης;Anonymousnoreply@blogger.com