tag:blogger.com,1999:blog-3865309161357910842.post3684372553255501802..comments2023-05-23T10:38:36.906+03:00Comments on Disdaimona: Όταν η αριστερά αποφασίσει ...Disdaimonahttp://www.blogger.com/profile/01794024518017574466noreply@blogger.comBlogger41125tag:blogger.com,1999:blog-3865309161357910842.post-45685162734562535162010-07-06T14:47:32.590+03:002010-07-06T14:47:32.590+03:00Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.Disdaimonahttps://www.blogger.com/profile/01794024518017574466noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3865309161357910842.post-71267056742197955602010-07-06T14:46:14.762+03:002010-07-06T14:46:14.762+03:00Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.Disdaimonahttps://www.blogger.com/profile/01794024518017574466noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3865309161357910842.post-3371782750357333132010-07-06T14:46:14.763+03:002010-07-06T14:46:14.763+03:00Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.Disdaimonahttps://www.blogger.com/profile/01794024518017574466noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3865309161357910842.post-62697034464089471352010-07-06T14:44:32.342+03:002010-07-06T14:44:32.342+03:00Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.Disdaimonahttps://www.blogger.com/profile/01794024518017574466noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3865309161357910842.post-82417909047309379792010-07-06T14:44:32.343+03:002010-07-06T14:44:32.343+03:00Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.Disdaimonahttps://www.blogger.com/profile/01794024518017574466noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3865309161357910842.post-39276680942739474942010-07-06T14:41:00.803+03:002010-07-06T14:41:00.803+03:00Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.Disdaimonahttps://www.blogger.com/profile/01794024518017574466noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3865309161357910842.post-20164313500063629432010-07-06T14:37:37.834+03:002010-07-06T14:37:37.834+03:00@Ανώνυμος
Πριν επιχειρήσω μια τοποθέτηση στο σχόλ...@Ανώνυμος<br /><br />Πριν επιχειρήσω μια τοποθέτηση στο σχόλιο σας, 1-2 αρχικές παρατηρήσεις και διευκρινήσεις.<br /><br />1. Υποκλίνομαι στην ευρυμάθεια σας, στο ταμπεραμέντο και τη θετική διάθεση για συζήτηση που αποπνέει το σχόλιο. Η εποχή χρειάζεται επειγόντως και τα τρία αυτά στοιχεία. Μήπως κατάγεστε από τη Λεμεσό; :-) Λόγω ταμπεραμέντου, λέω…<br /><br />2. Δεν βρίσκομαι στη ευνοϊκή θέση να ισχυριστώ, πως θεώμαι τον κόσμο των ιδεών, από το ύψος μιας συνολικής αποτίμησης του έργου όσων φιλοσόφων αναφέρετε στο σχόλιο σας. Με κάποιους η αλήθεια, διατηρώ μια στενότερη επαφή. Βρίσκομαι κι εγώ στη δίνη του πολέμου από τη θέση του ερασιτέχνη. (είμαι ακόμα στο Πλατωνικό «θαυμάζειν») Για τον Αλτουσέρ, στον οποίον πρόσεξα, ότι αναφέρεστε εντονότερα, πολύ ευχαρίστως, θα δεχτούμε τα φώτα σας! Το γεγονός πως υποβάλλονται θεμελιώδη ερωτήματα, οφείλετε ακριβώς στην αναζήτηση εκ μέρους όλων μας κάποιων απαντήσεων.<br /><br />Σε αυτά τα πλαίσια λοιπόν, θα προσπαθήσω να τοποθετηθώ στο σχόλιο σας.<br /><br />Διαφωνία πρώτη : « η συζήτηση «ξέσπασε» κυριολεκτικά, διότι η αριστερά διεθνώς, και όπως αυτή εκφράζεται στη Κύπρο, βρίσκεται εδώ και χρόνια σε κρίση».<br /><br />Παρακαλώ να μας παραθέσετε δείγματα ή έστω ίχνη, πως ακριβώς εκφράστηκε αυτή η κρίση στη Κύπρο. Αναφέρθηκε ποτέ ο Αλτουσέρ ή ο Μπαντιού σε ομάδες προβληματισμού του Ακελ, και σεμινάρια και δεν το πήρα χαμπάρι;! Έβαλε η Χαραυγή, ανταποκρίσεις, κείμενα, αναλύσεις που να αφορούν το διεθνές περιβάλλον της αριστερής σκέψης, που κυριολεκτικά ΠΑΙΡΝΕΙ ΦΩΤΙΑ και δεν το πρόσεξα;! Διοργάνωσε έστω η Εδον, το νέο αίμα, συνέδρια, με φιλοξενούμενους ομιλητές της διεθνούς σύγχρονης αριστερής σκέψης και μας διέφυγε;! <br />(Παρακαλώ θερμά, η απάντηση να μην είναι στα πλαίσια της ατμόσφαιρας «μάναμου, το Ακελ εν ένα καημένο κόμμα που παλέφκει μόνο για τη δίκαιη λύση του κυπριακού, τζαι ότι κλαίει τζαι η Αννού». Επίσης να μην είναι στα πλαίσια της ατμόσφαιρας της υποτίμησης των κυπριών, ιδιαίτερα των νέων, και πως όλα αυτά γίνονται σε άλλες χώρες, όπου οι άνθρωποι είναι ως δια μαγείας έξυπνοι και τα καταλαβαίνουν! Εάν επιθυμούσατε, να χρησιμοποιήσετε τον Ρανσιέρ για την απάντηση σας, θα μας ήταν πολύ χρήσιμο.)<br /><br />Εκφράστηκε άραγε η κρίση; Γιατί για να εκφραστεί προϋποτίθεται 1. πως το Ακελ αναγνώρισε την κρίση σε θεωρητικό επίπεδο και άρα διαθέτει θεωρητικό επίπεδο και 2. Πως αντιλαμβάνεται πως η κρίση, αφορά ΚΑΙ το ίδιο, εφόσον αφορά ΟΛΑ τα αριστερά κόμματα. Αν το Ακελ εξαιρεί τον εαυτό του από αυτή τη κρίση, γιατί το κάνει και πιο θα είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ το αποτέλεσμα;…Μήπως το Ακελ εξαιρώντας τον εαυτό του από την κρίση το εξαιρεί ΑΝΑΓΚΑΣΤΙΚΑ και από την αριστερά; Απ΄ όσο ξέρω, σύμφωνα με τον Μαρξ, στο λαό εκτός από τα εργοστάσια, πρέπει να δίνεται και η γνώση!!! Αλλιώς, έχουμε σοβαρότατη και θεμελιώδη απόκλιση προς ένα χυδαίο υλισμό καθώς και προς φαινόμενα κόμματος-πατέρα-ηγεμόνα-κράτους-εξουσίας! Την οποία, γνώση-δύναμη-δυνατότητα διαχείρισης του κόμματος από τη βάση- μια ζωή περνάμε στο ντούκου, ως δευτερευούσης σημασίας ζήτημα! (βλ. φίμωση, και για τον Ανευ)Η αντι-γνώση, το δεκανίκι του καπιταλισμού, που έλεγε και η Ζωγράφου.Disdaimonahttps://www.blogger.com/profile/01794024518017574466noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3865309161357910842.post-53070516581874687692010-07-06T14:28:55.245+03:002010-07-06T14:28:55.245+03:00*Τι στο διάολο και σήμερα διαγράφονται [από διάφορ...*Τι στο διάολο και σήμερα διαγράφονται [από διάφορα Blogs] τα σχόλια μου; Ξαναστέλνω προηγούμενο [διαγραφέν] σχόλιο αλλά Ανωνύμως τώρα: <br /><br />****************************<br />Gregoris, <br /><br />Θα συμφωνήσω μαζί ΣΟΥ ότι <b>«τα ζητήματα εν σίουρα πολλά πιο σύνθετα ...»</b>, όμως παράλληλα θα διερωτηθώ [αφού τα ζητήματα είναι τόσο πολυσύνθετα] γιατί τόση <b>«σπουδή»</b> [όχι απλώς να κρίνετε και να επικρίνετε το ΑΚΕΛ, αλλά και] να το αποκηρύξετε; <br />ΔΕΝ θα πω περισσότερα ... ΜΕ κάλυψαν οι προβληματισμοί του Ανώνυμου σχολιογράφου [καθώς και του Arkouda] … <br />Θα ‘θελα όμως να επισημάνω πως αν σήμερα δεν βλέπουμε ή δεν αντιλαμβανόμαστε ότι η πολιτική αντιπαλότητα που παρατηρείται σε αυξημένους ρυθμούς και οξυμένους τόνους [με το ΑΚΕΛ να «μένει μόνο του»], ΔΕΝ υπάρχει και ιδεολογικό υπόβαθρο, ή ΔΕΝ έχει ή ΔΕΝ παίρνει [αυτή η αντιπαράθεση] και κονωνικο-ταξικές διαστάσεις, τι άλλο να πω εγώ, ένας φτωχός πλην τίμιος μηχανικός ποδηλατών; <br /><br />Πάντως ΕΓΩ καλού κακού και για να φρεσκάρω και τες γνώσεις μου, το καλοκαίρι κατά τες ολιγοήμερες διακοπές που θα κάμουμε [ως οικογένεια] εκεί στα τροόδια βουνά, θα πάρω μαζί μου και δυο βιβλία του “αιρετικού” ελλαδίτη στοχαστή Βασίλη Ραφαηλίδη [φιλο-τροτσκιστής μεν, αλλά έβλεπε και με κατανόηση τον Στάλιν, <b>«έσυρνε τα εξ αμάξης»</b> στο ΚΚΕ, αλλά έχω την εντύπωση ότι τους ψήφιζε] ... Πρόκειται για τα βιβλία του, <br />1. “Η μεγάλη περιπέτεια του Μαρξισμού”, και <br />2. “Η κρυφή γοητεία της μπουρζουαζίας”. <br /><br />Anef_OriwnAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3865309161357910842.post-89073992957932251892010-07-06T14:03:50.789+03:002010-07-06T14:03:50.789+03:00Gregoris,
Θα συμφωνήσω μαζί ΣΟΥ ότι «τα ζητήματα...Gregoris, <br /><br />Θα συμφωνήσω μαζί ΣΟΥ ότι <b>«τα ζητήματα εν σίουρα πολλά πιο σύνθετα ...»</b>, όμως παράλληλα θα διερωτηθώ [αφού τα ζητήματα είναι τόσο πολυσύνθετα] γιατί τόση <b>«σπουδή»</b> [όχι απλώς να κρίνετε και να επικρίνετε το ΑΚΕΛ, αλλά και] να το αποκηρύξετε; <br />ΔΕΝ θα πω περισσότερα ... ΜΕ κάλυψαν οι προβληματισμοί του Ανώνυμου σχολιογράφου [καθώς και του Arkouda] … <br />Θα ‘θελα όμως να επισημάνω πως αν σήμερα δεν βλέπουμε ή δεν αντιλαμβανόμαστε ότι η πολιτική αντιπαλότητα που παρατηρείται σε αυξημένους ρυθμούς και οξυμένους τόνους [με το ΑΚΕΛ να «μένει μόνο του»], ΔΕΝ υπάρχει και ιδεολογικό υπόβαθρο, ή ΔΕΝ έχει ή ΔΕΝ παίρνει [αυτή η αντιπαράθεση] και κονωνικο-ταξικές διαστάσεις, τι άλλο να πω εγώ, ένας φτωχός πλην τίμιος μηχανικός ποδηλατών; <br /><br />Πάντως ΕΓΩ καλού κακού και για να φρεσκάρω και τες γνώσεις μου, το καλοκαίρι κατά τες ολιγοήμερες διακοπές που θα κάμουμε [ως οικογένεια] εκεί στα τροόδια βουνά, θα πάρω μαζί μου και δυο βιβλία του “αιρετικού” ελλαδίτη στοχαστή Βασίλη Ραφαηλίδη [φιλο-τροτσκιστής μεν, αλλά έβλεπε και με κατανόηση τον Στάλιν, <b>«έσυρνε τα εξ αμάξης»</b> στο ΚΚΕ, αλλά έχω την εντύπωση ότι τους ψήφιζε] ... Πρόκειται για τα βιβλία του, <br />1. “Η μεγάλη περιπέτεια του Μαρξισμού”, και <br />2. “Η κρυφή γοητεία της μπουρζουαζίας”.Anef_Oriwnhttps://www.blogger.com/profile/14963150524142053209noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3865309161357910842.post-46963537889373448272010-07-06T01:55:23.456+03:002010-07-06T01:55:23.456+03:00Ανευ, Γρηγόρη και Ανώνυμε(καλωσόρισες στη παρέα)
θ...Ανευ, Γρηγόρη και Ανώνυμε(καλωσόρισες στη παρέα)<br />θα μου επιτρέψετε να δω τα τελευταία σχόλια αυριο.<br />Συνεχίστε εσείς την κουβέντα για απόψε :-)Disdaimonahttps://www.blogger.com/profile/01794024518017574466noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3865309161357910842.post-23690503559713765512010-07-06T01:37:02.637+03:002010-07-06T01:37:02.637+03:001.Εύστοχη η παρατήρηση σου Γρηγόρη. Μα έλα που η β...1.Εύστοχη η παρατήρηση σου Γρηγόρη. Μα έλα που η βάση εξακολουθεί να στηρίζει την ηγεσία, κι αw ενοχλείτιαι [και παραλληλα κρυφογοητεύεται] από την embourgeoisment της νομεκλατούρας που βγάινεισ τις τηλεοράσεις: "κοιτα τους δικούς ίντα λεβέντες που ένιε, έν έχουν τίποτε να ζηλέψουν που τους δεξιούς". Από την άλλη ο Άνευ έχει δίκαιο υπό την έννοια ότι το πιο καταπιεσμένο μέρος της εργατικής τάξης εν σήμερα οι μετανάστες: πως τους εκφράζει το Ακέλ τους μετανάστες; Πότε προβαλε το δικαίωμα μονιμης παρουσίας και νομιμοποίησης τους; Μήπως έχει βάση αυτό που λέει ο Άνευ όπως συμβάινει και στην ελλάδα όπου αναπτύχτηκε μια ενδιαφέρουςσα η συζήτηση είναι αν το ΚΚΕ εκφράζει τους εργάτες ή τους εργολάβους [των μεταναστών εργατών]; Βέβαι σήμερα στην ελλάδα τα πάντα έχουν ανατραπεί... <br /><br />2. Το ερώτημα βέβαια πλησιάζει το παλιον μαρξιστικό ερώτημα: αφού το σύστημα εν τόσο εκμεταλλευτικό και καταπιεστικό γιατί εν επαναναστατεί η εργατική τάξη κι εκεί αρχιζει μια ατέλειωτη συζήτηση...Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3865309161357910842.post-51029388391283899472010-07-06T01:23:48.843+03:002010-07-06T01:23:48.843+03:00άνευ επειδή το λαλείς συχνά τούτον "ότι η βάσ...άνευ επειδή το λαλείς συχνά τούτον "ότι η βάση του ΑΚΕΛ δεν είναι πια τόσο προλεταριακή" θα σου αντιτάξω <br />1. ότι έννεν η βάση (μέλη, οπαδοί) που έννεν επαρκώς προλεταριακή αλλά τα στελέχη τζιαι η ηγεσία<br />τζιαι<br />2. αν όντως το ΑΚΕΛ έπαψε να εν το κόμμα των εργατών γιατί να επιμένουμεν να το στηρίζουμεν;<br /><br />τα ζητήματα εν σίουρα πολλά πιο σύνθετα αλλά έχω την εντύπωση ότι εν υπεκφυγή η λογική "τι να κάμουμεν, εμικροαστικοποιήθηκεν η κοινωνία, εμικροαστικοποιήθηκεν τζιαι το κόμμα". η ύφεση της ταξικής συνείδησης τζιαι η καταστολή του ταξικού ανταγωνισμού μέσα που την λογική της "επίλυσης προβλημάτων" ξεκινά που τους εργασιακούς χώρους τζιαι φέρει την στάμπα των έμμισθων (τζιαι) της ΠΕΟgregorishttps://www.blogger.com/profile/00739079007214823534noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3865309161357910842.post-82120698904936291362010-07-06T01:02:49.485+03:002010-07-06T01:02:49.485+03:003. Ο Μπαντιού ίσως έχει δίκαιο ως προς την κρίση τ...3. Ο Μπαντιού ίσως έχει δίκαιο ως προς την κρίση της ίδιας της έννοιας της «αντιπροσώπευσης». Τι αντιπροσωπεύει το ά ή το β’ πολιτικό σχήμα; Μήπως η απάντηση μας να μην μπορεί είναι ανάμεσα στο δυϊσμό που θέτουμε; Μήπως χρειάζεται μια πιο πολύπλοκη ανάλυσης με διαζευκτικά και υπό προϋποθέσεις; Μήπως το ερώτημα αν το Ακελ είναι κομμουνιστικό ή όχι, να μην είναι το πιο επίκαιρο και επίμαχο ερώτημα στην παρούσα παγκόσμια και κυπριακή συγκυρία; Μήπως είναι άσχετο με τις ανάγκες της πολιτικής στιγμής; Αυτή η ενέργεια που σπαταλούμε να δούμε αν είναι ή αν δεν είναι δεν εξυπηρετεί σε τίποτε – εξάλλου το διακύβευμα για τους πλείστους είναι μάλλον συναισθηματικό παρά πολιτικό – κι δεν υποτιμώ καθόλου το συναίσθημα, αντιθέτως: Θυμήθηκα ένα έξοχο τραγούδι του Άκη Πάνου που ταιριάζει, αλλά δεν θα το πω για να σας αφήσω να μαντέψετε ποιο είναι… από την άλλη ως πότε θα μεταθέτουμε τη συζήτηση για τον κομμουνισμό με το επιχείρημα ότι "δεν είναι της ώρας"; Ε, λοιπόν γιατί όχι, η ώρα είναι τώρα, για να ρίξω ακόμα ένα σουξεδάκι! <br /><br />4. Προβληματίζομαι πολύ για την έννοια της διαφωνίας [Ρανσιέρ]: Πρώτο, στην κοινωνία/πολιτεία όπου το Ακελ υπήρξε ιστορικά/ταξικά ο μαζικός φορέας μιας άλλη κοινωνίας [έστω και α για πολλούς αυτή «η άλλη κοινωνία» απογοητεύει, όπως αυτή είχε στρεβλά οικοδομηθεί στην ΕΣΣΔ, Κίνα κτλ, ή όπως το Ακελ εγκαλείται για τον τρόπο που κυβερνά με όρους «για εξεύρεση λύσης και δίκαιας κοινωνίας»]. Δεύτερο και ίσως πιο σημαντικό, της διαφωνίας εντός της Αριστεράς γιατί αριστερή σκέψη είμαστε εμείς όλοι. Και μην γελιόμαστε, οι ιδέες αυτές ή παρόμοιες διαχέονται και εντός και εκτός των πολιτικών σχημάτων, όχι κατ’ ανάγκη με τους ίδιους όρους, ένταση και σημασία. Τώρα αν το σχήμα «κόμμα νέου τύπου», όπως γίνεται αντιληπτό στα κυπριακά δεδομένα και με το βάρος ενός τεράστιου κόμματος που γεννήθηκε τότε που γεννήθηκε ο παππούς μου εδώ 80 χρόνια και ηγεμονεύει την Αριστερό χώρο για τα τελευταία 50 στρεβλώνει, διαθλά και αποδυναμώνει την όποια ανατρεπτική προοπτική για την κοινωνία, ή αν την διοχετεύει στο [ρεφορμισμό [Δισδαιμόνα] ή στον ταξικό συμβιβασμό [Γρηγόρης] ή συμφέρει η μη παραγωγή θεωρίας για την ηγεσία [αρκουδας] ή αν δομικά αδυνατεί να παράγει θεωρία κτλ είναι ένα εξαιρετικά ενδιαφέρον θέμα. Αξίζει να το συζητήσουμε.<br /><br />5. Το ερώτημα του θέτει ο Άνευ που το διαπερνούν όλοι βιαστικά είναι εύλογο: αν όντως έχουν δίκιο οι φίλοι για τις εγγενείς αδυναμίες του Ακελ ως αξιόμαχου αριστερού κόμματος, γιατί δεν υπάρχει επιτυχημένο άλλο σχήμα της Αριστεράς στην Κύπρο; Εδώ είναι που απαιτούνται αναλύσεις που να έχουν σαφή αναφορά στους κοινωνικούς και πολιτικούς αναπαραγωγής του ακελικού κομματικού σχήματος και αυτό που εδώ ορίζετε ως ιδεολογική ανεπάρκεια του κόμματος: αν είναι ιδεολογικά τόσο ανεπαρκές, τι είναι που το αναπαράγει, όχι μόνο ως κενό σχήμα που ψηφίζεται από το 33-35%, αλλά ως ιδεολογικός χώρος με τεράστιες αντιφάσεις βέβαια αλλά διαθέτει ένα «ιδεολογικό αστερισμό», αν μου επιτραπεί ο όρος που δημιουργεί δράσεις, ρήξεις και συμβιβασμούς; Ποια είναι η ιδεολογία του Ακελ λοιπόν; Δεν πείστηκα από τις ερμηνείες που άκουσα… Νομίζω ότι ο Αντρέας Παναγιώτου [Phd, υπάρχουν αποσπάσματα μεταφρασμένα στα ελληνικά ή/και προεκτεινόμενα στην σημερινή πραγματικότητα] πιάνει κάτι από την δύναμη αυτή μιας subaltern πολιτιστικής/πολιτικής κίνησης που ξεπερνά το ίδιο το σχήμα που βρίσκεται στον πυρήνα του κόμματος. Το σύνθημα του που φωναζουν τρείς γενεές κυπρίων [ως επί το πλείστων ε/κ αλλά όχι αποκλειστικά, έτσι] «και τώρα και πάντα, Ακελ, Ακελ, Ακελ» μας λέει κάτι λοιπόν;<br /><br />Ζήτω η κρίση λοιπόν, αλλά θέλουμε επειγόντως απαντήσεις, κι άλλες ερωτήσεις!!!<br /><br />[Part 2 -final]Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3865309161357910842.post-52182261747861413492010-07-06T00:58:48.242+03:002010-07-06T00:58:48.242+03:00Αριστερά, Ποια Αριστερά;
Φίλοι, η συζήτηση τούτη ...Αριστερά, Ποια Αριστερά;<br /><br />Φίλοι, η συζήτηση τούτη είναι εξαιρετική! Ευτυχώς που ανοίγει, κι έτσι ο αστάθμητος παράγοντας που λέει και ο Αλτουσέρ, επιτρέπει μια άλλη "υπόγεια συνάντηση": όροι τούτης της συνάντησης είναι μάλλον απρόσμενοι ή/και ειρωνικοί, αλλά ειλικρινείς, οι παίκτες εν πολλοίς ανώνυμοι, και τα βασικά ζητήματα έχουν ιδεολογικό-θεωρητικό υπόβαθρο. Οι δικές μου παρατηρήσεις είναι οι εξής:<br />1. Η συζήτηση "ξέσπασε" κυριολεκτικά διότι η Αριστερά διεθνώς, κι όπως αυτή εκφράζεται στην Κύπρο βρίσκεται εδώ και χρόνια σε κρίση. Και πλάι θα επικαλεστώ τον Αλτουσέρ "ευτυχώς κι επιτέλους υπάρχει κρίση" που μας επιτρέπει τουλάχιστον αν δούμε τα πράματα πιο καθαρά και να μιλήσουμε!<br /><br />2. Υπάρχει κρίση στη φόρμα και δομή του κόμματος - το κόμμα όπως το ξέραμε: Δεν μπορούμε να μιλούμε για το κόμμα σαν μην περάσαμε από τον Σταλινισμό και σαν μην περάσαμε από την κατάρρευση. Από την άλλη τα λεγόμενα "κοινωνικά κινήματα" περνούν την ίδια κρίση και παρουσιάζουν παρόμοια, αν όχι πανομοιότυπα δομικά προβλήματα. Οι συγκεντρωτισμοί, αυτά που Γκράμσι ονόμασε "γραφειοκρατικό συγκεντρωτισμός" που έχουν ένα εγγενή αυταρχισμό και έκφανση των οποίων είναι η κατοχή/υποκλοπή της «αλήθειας» από την ηγεσία, οι [σταλινικές] πισωμαχαιριές, οι δολοφονίες χαρακτήρων κι ιδεών είναι δυστυχώς αρρώστια όλων των αριστερών σχημάτων, μικρών και μεγάλων, σταλινογενών, μαοϊκών και τροτσκιστικών, κομμουνιστικών και αναρχο-συνδικαλιστικών. Ούτε τα «δίκτυα», ούτε τα συνδικάτα προσφέρουν επαρκείς εναλλακτικές απαντήσεις. Κι έτσι το βήμα μας ς φίλοι είναι μετέωρο… Διάβασα τον Βίκτωρα Σερζ πρόσφατα…<br /><br />[Part 1]Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3865309161357910842.post-59851113184669044162010-07-06T00:58:06.096+03:002010-07-06T00:58:06.096+03:007. Μπορεί στον λόγο ΜΟΥ να υπερτονίζω ή να δίνω με...7. Μπορεί στον λόγο ΜΟΥ να υπερτονίζω ή να δίνω μεγάλη σημασία στην παράμετρο <b>«αντικειμενικές συνθήκες»</b> [υλική πραγματικότητα]. Αλλά όπως λες κι ΕΣΥ, αυτή η πραγματικότητα μπορεί να διαμορφωθεί μέσα από διάφορες πρωτοβουλίες και κινήσεις που δημιουργούν δυναμικές ... Και υπήρξαν τέτοιες περιπτώσεις μόλις στο πρόσφατο παρελθόν. Και σ’ αυτές ΔΕΝ συνυπολογίζω το Σχέδιο Ανάν [που αν το αναλύσω με τον “δικό μου” μαρξισμό θα το κρίνω ως ιμπεριαλιστικό και θα το εξαποστείλω στο πυρ το εξώτερο και θα πω μάλιστα ότι σωστά το ΑΚΕΛ είπε ΟΧΙ στο Δημοψήφισμα]. Αντίθετα σ’ αυτές τες περιπτώσεις διαμόρφωσης μιας νέας πραγματικότητας περιλαμβάνω την εξέγερση των τουρκοκυπρίων κατα του ντενκτασικού καθεστώτος το 2002 -2003 και το άνοιγμα των οδοφραγμάτων το 2003. Εκεί το ΑΚΕΛ εγκλωβίστηκε σε μια καθαρά αστική [δεξιά] θεώρηση των πραγμάτων!!! Αυτό οφειλόταν μόνοι σε υποκειμενικούς λόγους ή και αντικειμενικούς; <br /><br />Αυτά [ΜΟΝΟ] για τώρα, αγαπητή Disdaimona! <br /><br />Υ.Γ.: Δεν ξέρω τι συμβαίνει αλλά πολύ ταλαιπωρούμαι για την ανάρτηση των σχολίων.Anef_Oriwnhttps://www.blogger.com/profile/14963150524142053209noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3865309161357910842.post-44107956841015128342010-07-06T00:57:17.713+03:002010-07-06T00:57:17.713+03:004. Πέραν τούτων όμως, ΕΓΩ ΟΥΔΕΠΟΤΕ έχω πει ότι το ...4. Πέραν τούτων όμως, ΕΓΩ ΟΥΔΕΠΟΤΕ έχω πει ότι το ΑΚΕΛ είναι Κομμουνιστικό Κόμμα. Ε3κεινο που κάποιες φορές είπα [και μάλιστα μια φορά δέχτηκα και σφοδρή επίθεση – από “συντροφο” - σε συγκεκριμένο “φιλικό” Blog] είναι ότι το ΑΚΕΛ θεωρητικά είναι μεν κομμουνιστικό [στελέχη του – έστω και λίγα – κάμνουν ή υιοθετούν «μαρξιστικο-λενινιστικές» αναλύσεις πάνω σε ιδεολογικά και κοινωνικοοικονομικά θέματα], αλλά στην πράξη λειτουργεί ως σοσιαλδημοκρατικό [υιοθετεί σοσιαλδημοκρατικές πρακτικές και τακτικές ]. Έχω όμως την άποψη ότι αυτές οι τακτικές εκφράζουν πιο πολύ την κοινωνική βάση του Κόμματος που ΔΕΝ είναι πια και τόσο προλεταριακή! Τούτο έφερε και την προσπάθεια [επιτυχή ως επί το πλείστον] για διεύρυνση του Κόμματος [σε επίπεδο κυρίως κοινοβουλευτικής εκπροσώπησης] με “Νέες Δυνάμεις” από το χώρο των κεντρώων κομμάτων [του ΔΗΚΟ και της ΕΔΕΚ]. Αυτή τη στιγμή μάλιστα το ΑΚΕΛ προσπαθεί να αξιοποιήσει προς όφελος του [δηλ. για διατήρηση ή/και αύξηση της εκλογικής του δύναμης] τους δυσαρεστημένους αριστερίζοντες σ’ αυτούς κομματικούς χώρους ή όσους αντιτίθενται στον εθνικιστικό και διχοτομικό λόγο των κομμάτων αυτών. Τούτη η διεύρυνση όμως διαλεκτικά αφήνει και τη σφραγίδα της στην [ολοένα και αυξανόμενη σοσιαλδημοκρατική] φυσιογνωμία του Κόμματος με αποτέλεσμα το Κόμμα να οδηγείται εκών άκων σε περαιτέρω ιδεολογικοπολιτικές εκπτώσεις [που ούτως ή άλλως έγιναν και γίνονται λόγω διαφοροποιήσεων στο κοινωνικοοικονομικό status και στην κοινωνική συνείδηση των μελών και οπαδών του ΑΚΕΛ]. <br /><br />5. ΔΕΝ είναι λοιπόν, καθόλου υπερβολή αν πούμε ότι σήμερα ότι η κύρια ενασχόληση των κομματικών στελεχών [κι αυτών των τοπικών ακόμα] είναι η <b>“επίλυση προβλημάτων”</b> [έτσι λέγεται τώρα] των ημέτερων ψηφοφόρων. Που να περισσέψει και χρόνος για να παραχθεί και πολιτική σκέψη;<br /> <br />6. Μήπως τελικά ήταν λάθος η διεκδίκηση της εξουσίας [της Προεδρίας της Δημοκρατίας]; Όμως ένα Κόμμα με εκλογικά ποσοστά της τάξεως του 35% δεν θα ήταν σχήμα οξύμωρο να μη διεκδικήσει με αξιώσεις την εξουσία; Από την άλλη αν έμενα ένα ατόφιο Κομμουνιστικό Κόμμα [κάτι σαν ΚΚΕ ή Πορτογαλικό Κομμουνιστικό Κόμμα] θα διατηρούσε αυτά τα ποσοστά και θα παρέμενε [ή θα συνέχιζε να γινόταν ανεκτό] ως ένα δυνάμει κόμμα εξουσίας; Θα ήταν προτιμότερο να ήταν ένα κόμμα αντίστασης και διαμαρτυρίας του 10% [όπως το ΚΚΕ λόγου χάριν]; Προσωπικά, αγαπητή Δεισδαιμόνα, δυσκολεύομαι να χώσω απαντήσεις [γιατί οι ριζοσπαστικές κοινωνικές θέλουν μαζική κοινωνική στήριξη. Όμως όπως έχω πλειστάκις πει [και λίγο πιο πάνω ακόμα], αν κάποιος/κάποιοι είναι πεπεισμένοι [έχουν καταλήξει] ότι το ΑΚΕΛ ΔΕΝ τους εκφράζει πια και θέλουν να κινηθούν πιο αριστερά, ιδού η Ρόδος, ιδού και το πήδημα! Ας φτιάξουν άλλο [μαρξιστικό] κόμμα. Εγώ για την ώρα ότι το ΑΚΕΛ [παρ’ όλα τα κουσούρια του] παραμένει η μόνη συγκροτημένη μαζική Αριστερή πολιτική δύναμη που θα μπορούσε να ταρακουνήσει τα λιμνάζοντα νερά της κυπριακής κοινωνίας, φτάνει να λειτουργήσει καλά η χημεία μεταξύ ηγεσίας και βάσης του Κόμματος [και το σημαντικότερο ρόλο τον παίζει εδώ η βάση]!!! ΔΕΝ μπορείς να κάμνεις πολιτικούς και κοινωνικούς αγώνες και ο κόσμος να είναι απών ή να κάθεται στην βεράντα του και να πίνει μπύρες!Anef_Oriwnhttps://www.blogger.com/profile/14963150524142053209noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3865309161357910842.post-65999452589530260592010-07-06T00:54:05.445+03:002010-07-06T00:54:05.445+03:00Disdaimona,
Πιο πριν – στην προηγούμενη παρέμβασ...Disdaimona, <br /><br />Πιο πριν – στην προηγούμενη παρέμβαση ΜΟΥ [προτού αποχωρήσω λόγω κάποιας κοινωνικής υποχρέωσης], είχα πει πως <i>«τα θέματα που έχεις ανοίξει είναι πάρα πολλά [και σχετικά περίπλοκα] και χρειάζονται και ώρα πολλή και λόγια πολλά για να παρουσιάσω πιο ολοκληρωμένα τες δικές ΜΟΥ σκέψεις και απόψεις. Αυτό όμως ΔΕΝ ΜΕ εμποδίζει να πω όσο πιο σύντομα γίνεται 2-3 πράγματα [κάτι όμως που θα το κάμω σε νέα ΜΟΥ παρέμβαση]…”</i> Κάποια απ’ αυτά τα θέματα έχουν θίγει και υπό την μορφή [ρητορικών] ερωτημάτων κι από τον σχολιογράφο Arkouda, όμως γενικώς σ’ αυτά ΔΕΝ μπορούν να δοθούν μονοσήμαντες απαντήσεις [ίσως γι’ αυτό να μην πήρες κι ΕΣΥ θέση]. Πέραν τούτου με τα νέα ΣΟΥ σχόλια εγείρονται κι αλλά νέα ζητήματα, θα δω όμως τι θα προλάβω... <br /><br />Κατ’ αρχάς πάνω στην τελευταία ΣΟΥ παρέμβαση με απαντήσεις πάνω στα δικά ΜΟΥ σχόλια: <br /><br />1. Από που συμπέρανες [με βάση τα γραπτά ΜΟΥ] ότι ΕΓΩ <b>«... θεωρώ ως βελτίωση μόνο τη βελτίωση του ακελ ... [και ότι] ... θεωρώ πως ότι δεν βρίσκεται μέσα στο ακελ δεν συμπίπτει με τη βελτίωση»</b>; ΔΕΝ είμ’ ΕΓΩ που υπέβαλα το προβληματικό διερώτημα <b>“Αν η σημερινή [κυπριακή] Αριστερά [και δη η βασική συνιστώσα της το ΑΚΕΛ] ΔΕΝ εκφράζει πλέον τες κοινωνικές ομάδες που θα ‘πρεπε να εκφράζει [και να εκπροσωπεί] ή αν η κυπριακή κοινωνία έχει την ανάγκη ενός [πραγματικού] κομμουνιστικού κόμματος [όπως υποβάλλεις], τότε γιατί δεν δημιουργούνται κινήσεις για την ίδρυση ή την επανίδρυση του;”</b> Όμως σήμερα [και μέχρι τότε] θεωρώ, <br />i. Πρώτον, ότι το ΑΚΕΛ αποτελεί σήμερα την κύρια Αριστερή πολιτική δύναμη στην Κύπρο και μεσώ αυτής θα μπορούσαν [βασικά λόγω της μαζικότητας της] να επιτευχθούν οι όποιες ριζοσπαστικές κοινωνικές αλλαγές στον τόπο [έστω κι αν η εκλογή Χριστόφια στην Προεδρία ΔΕΝ σήμανε και την απαρχή της όποιας Σοσιαλιστικής Επανάστασης], και <br />ii. Δεύτερον, έστω κι αν συσταθεί μια νέα Αριστερά στην Κύπρο [ας πούμε ένα Κομμουνιστικό Κόμμα] και αποκτήσει ερείσματα στον κόσμο [αν και προσωπικά ΔΕΝ βλέπω να δημιουργείται κάτι μαζικό αριστερά του ΑΚΕΛ], το ΑΚΕΛ δεν θα πάψει αν είναι ένας εν δυνάμει σύμμαχος. Τότε γιατί όλη αυτή η ισοπέδωση; Μήπως παρατηρούμε ΚΚΕ-σύνδρομα εδώ [λόγου χάριν το αξίωμα <b>«εμείς είμαστε οι σωστοί»</b>]; <br /><br />2. Συμφωνώ όμως μαζί ΣΟΥ ότι <b>«... αφού το ακελ αντιπροσωπεύει την αριστερά πρεπει να έσιει μια θεμελιώδη διαφορά που τη δεξιά. ότι επεξεργάζεται τις θεωρητικές του βάσεις ...»</b> Αλλά νομίζεις ότι ένα Κομμουνιστικό Κόμμα θα λειτουργούσε και πολύ διαφορετικά [ΕΓΩ λέω ΚΑΘΟΛΟΥ] από το ΑΚΕΛ, πάνω σε θέματα φίμωσης <b>«... κάθε αντιλογου, και κάθε διάθεσης θεωρητικής επεξεργασίας ...»</b> <br /><br />3. Κι αφού ΕΣΥ ΔΕΝ είσαι ούτε <b>«... ιστορικός ... [και] ... ούτε εισαγγελέας ... [για να πεις] ... ονόματα και ημερομηνίες ...»</b> γιατί τουλάχιστον ΔΕΝ παραθέτεις τες [μαρξιστικές] ιδέες κι αναλύσεις αυτών των πρώην ΑΚΕΛικών για να τες κρίνουμε κι ΕΜΕΙΣ;Anef_Oriwnhttps://www.blogger.com/profile/14963150524142053209noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3865309161357910842.post-75368029389405492422010-07-05T22:14:37.705+03:002010-07-05T22:14:37.705+03:00@Arkoudas
Γειά σας και από μένα.
Για το θέμα του...@Arkoudas<br /><br />Γειά σας και από μένα.<br /><br />Για το θέμα του κειμένου,είχα ακριβώς μια παρόμοια κουβέντα με ένα φίλο το πρωί.<br />Για το ότι δηλαδή, εγώ δεν είχα πρόθεση να αναρτήσω ένα κείμενο με την κλασική εννοια ή φόρμα ενος κειμένου, στο οποίο απαραίτητα υπάρχει μια λογική σειρά,παράθεση επιχειρηματων κ.λ.π.<br />Κατακρίβειαν το "κείμενο" ήταν μια σκέψη που πολύ αυθόρμητα καταγράφηκε μεσα σε δύο λεπτά στο πληκτρολόγιο.<br />Με αυτή την έννοια, δεν θεωρώ τον εαυτό μου υπαίτιο μιας σύγχισης. Εξάλλου δεν προκληθηκε καμιά σύγχιση. όσοι έλαβαν μέρος στη συζήτηση,νομίζω κατάλαβαν και έχουν "προϊστορία" σ΄αυτού του είδους τις κουβέντες. :-)<br /><br />Τα ερωτήματα σας, για τα οποία έχω και εγώ τους προβληματισμούς μου ή και κάποιες πιθανές απαντήσεις ίσως, νομίζω θα ήταν πιο σωστό να απαντηθούν από ανθρώπους που λογοδοτούν για το ακελ. Εγώ δεν ανήκω σε αυτούς.Ούτε πολιτικός είμαι. Ενας "ερασιτέχνης άνθρωπος είμαι" όπως λέει και η Δημουλά.<br /><br />Αυτό που μπορώ νομίζω να πω, είναι πως το ακελ και το καθε ακελ,ως ζωντανός πολιτικός οργανισμός, διαμορφώνεται ιστορικά, ανάλογα με τις επιλογές,τις ιστορικές συνθήκες και τις εσωτερικές ισορροπίες και κατ΄αυτο τον τρόπο, είναι έκθετο στην κριτική ως προς τη πραγματική του ταυτότητα και θέση, από τον κάθε πολίτη.<br /><br />όσον αφορά στις λοιπές προσωπικές μου απόψεις για την πολιτική ταυτότητα του ακελ, βρίσκονται στα σχόλια μου,κατά τη διάρκεια της συζήτησης.<br /><br />Εαν επιλέξετε να θέσετε αυτά τα ερωτήματα σε ένα ιστολόγιο πιο αντιπροσωπευτικό για το ακελ,τότε κι εγώ σαν επισκέπτης θα πω αναλυτικότερα τις απόψεις μου.<br /><br />Τώρα για το αν ο σοσιαλισμός πλησιάζει, ούτε αυτό το ξέρω. Δεν είμαι της άποψης πως η ιστορία μας παραχωρεί τέτοιου είδους χρονοδιαγράμματα. Η ανατροπή μπορεί να γίνει αυριο μπορεί σε 100 χρόνια. Σίγουρα δεν θα συμβεί ποτέ αν εμείς καθόμαστε και την περιμένουμε.<br /><br />Για τα στάδια αγώνα και τη διαλεκτική,που επικαλείται το ακελ, να μου επιτρέψεις να πω, πως αποτελούν συνθηματολογία. Τα στάδια αγώνα που βλέπω εγώ προς το παρόν είναι το ότι οι υπουργοί του δηκο από τρεις θα γίνουν τέσσερις...ενώ η λύση του κυπριακού βουλιάζει στις καρέκλες.<br /><br />Για τη ρεφορμιστική οδό επίσης δεν είμαι ειδήμων, ίσως όμως να μην πρέπει να καταγράφεται αναγκαστικά ως απόκλιση, στα πλαίσια των σταδίων στα οποία αναφέρθηκες.<br /><br />Το ζήτημα με το ακελ είναι το κατά πόσον, οι πολιτικές του επιλογές, εγγράφονται έστω στα πλαίσια ενός ρεφορμισμού. Θα ήταν πολύ ενδιαφέρον και για μένα να το μάθω.<br />Δεν ξέρω, αν πρέπει να απευθυνθώ στον κάρογιαν,τον κολοκασίδη ή καλύτερα να πάω κατευθείαν στον κατσουρίδη να μας το ξεκαθαρίσει...Disdaimonahttps://www.blogger.com/profile/01794024518017574466noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3865309161357910842.post-2963504828890257922010-07-05T21:35:05.629+03:002010-07-05T21:35:05.629+03:00Γεια σας. Λλία λόγια τζια που μένα για ένα θέμα πο...Γεια σας. Λλία λόγια τζια που μένα για ένα θέμα που με απασχολεί τα τελευταία 10 χρόνια, κάθε χρόνο τζιαι παραπάνω.<br /><br />Πρώτον, να πω ότι το αρχικό κείμενο μόνο σύγχυση εμπορούσε να προκαλέσει (εξ'ού τζια το τι ακολούθησε). Εν καθαρό το μύνημα του, αλλά εν πολλά ποιητικό για έτσι θέμα, γεμάτο γρίφους τζιαι χωρίς δεδομένα. Χωρίς να θέλω να προσβάλω, τα πολιτικά/ιδεολογικά θέματα θέλουν ανάλογη ανάλυση τζιαι όϊ χρονογραφήματα. Που την άλλη ήταν ξεκάθαρη η έκτη ανάρτηση της δυσδ τζιαι συμμερίζουμε πλήρως τους προβληματισμούς/κριτική της.<br /><br />Κατ'εμένα κάποια που τα (πιο χειροπιαστά) ερώτηματα που πρέπει να απαντηθούν, εν μέρει που το ίδιο το ΑΚΕΛ, εν τα εξής:<br /><br />1) Γιατί δεν παράγει θεωρία; Μήπως συμφέρει; <br />Εμιλούσα κάποτε με ένα συγγενή κάποιου παλιού μέλους της ηγεσίας τζιαι είπεν μου πως ο συγγενής του είπεν του ότι εν επίτηδες που το κόμμα εν αναλώνεται σε ιδεολογικο-θεωρητικές συζητήσεις.<br /><br />2) Αρα το ευρύτερο ερώτημα, εν το εξής: Αν ο σοσιαλισμός αντικειμενικά εν κοντεύκει, τζιαι δεδομένου ότι το κόμμα εν ρεφορμιστικό, μήπως θα έκαμνε (εκλογικό) κακό να ανοίξουν θεωρητικά κεφάλαια;<br /><br />3) Σίουρα εννεν ούλλα σχετικά για τον Μαρξισμό, αλλά κάποια ένει. Π.χ. Τζίνο που αποκαλεί το ΑΚΕΛ 'στάδια αγώνα' τζιαι 'διαλεκτική', πως πρέπει να εφαρμόζεται στην Κύπρο; Τζιαι θα ήταν η ίδια η εφαρμογή του στην Ιταλία (που έσχιει διαφορετικό κομματικό σύστημα, εν έσχιει κατοχή κ.λπ); Υπάρχει απάντηση για τούτα στα γραφτά του Λενιν τζιαι του Δημητροφ τζιαι αν υπάρχει, εν τζίνη που πρέπει να ακολουθήσει το ΑΚΕΛ;<br /><br />4) Τι καλό έκαμε η κυβέρνηση Χριστόφια ως τωρά τζιαι που εσυμβιβάστηκε όσο αφορά στην ιδεολική της (τζιαι του ΑΚΕΛ) ταυτότητα;<br /><br />5)Τζιαι το πιο βασικό. Τι μας λαλεί (ως τωρά) η διακυβέρνηση Χριστόφια για τες δυνατότητες της ρεφορμιστικής οδού;<br /><br />6) Πάνω απ'όλα όμως: μήπως η 'έλλειψη κομμουνισμού' στο/από το ΑΚΕΛ μπορεί να εξηγηθεί που την εκλογική του δύναμη, άρα τζιαι την στρατηγική του για διατήρηση τούτης της δύναμης;arkoudashttps://www.blogger.com/profile/02084223181700929178noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3865309161357910842.post-12569571933333040502010-07-05T21:01:14.993+03:002010-07-05T21:01:14.993+03:00Ανευ,
πριν σου απαντήσω,θέλω να σου πω, πως θεωρώ...Ανευ,<br /><br />πριν σου απαντήσω,θέλω να σου πω, πως θεωρώ υγιές να γίνονται τούτες οι συζητήσεις. Θεωρώ μεγάλη ηθική υποχώρηση, να φτάσουμε στο σημείο του ωχαδελφισμού τζαι να μεν θέτουμε κανένα προβληματισμό.Ούτε θρησκευτική συνείδηση κουβαλούμε για να καπελλώνουμε την πολιτική μας συνείδηση μετά φόβου.<br /><br />Ως προς το τελευταίο σου σχόλιο.<br /><br />1. Για το θέμα του πως το ακελ χειρίζεται εδώ και δεκαετίες των αντίλογο,και άρα τη διαμόρφωση της ίδιας του της θεωρητικής βάσης,εν θα μιλήσω ούτε με ονόματα ούτε με ημερομηνίες. Εν γραμμένα στην ιστορία,ακόμα τζαι στις περιπτώσεις που πρόσκαιρα αυτή παραγράφεται...<br />Το ουσιαστικό είναι να πούμε, πως αφού το ακελ αντιπροσωπεύει την αριστερά πρεπει να έσιει μια θεμελιώδη διαφορά που τη δεξιά. ότι επεξεργάζεται τις θεωρητικές του βάσεις.Η δεξια εν χρειάζεται να τις επεξεργαστει ή τις επεξεργάζεται μόνο για περιχαρακώσει το υπάρχων σύστημα. Η αριστερά έσιει ένα κοινωνικό καθήκον ως προς το μέλλον των κοινωνιών.Η σημαντικότερη διαφορά λοιπόν της δεξιάς από την αριστερά εν ότι η αριστερά έσιει όραμα το οποίο επεξεργάζεται τζαι θεωρητικά. όχι μόνο αριθμητικά. Το ακελ εφίμωσε κάθε αντιλογο,και κάθε διάθεση θεωρητικής επεξεργασίας με στόχο τη διατήρηση καρέκλων και ποσοστών. Λες και ο στόχος είναι να διατηρηθούμε δυνατοί στο υπάρχων σύστημα...Ονόματα και ημερομηνίες τα λενε οι ιστορικοί.Εγώ ιστορικός δεν είμαι ούτε εισαγγελέας.<br /><br />2. Για το σχόλιο πάνω στον σχολιασμό του Γρηγόρη.<br />έχουμε μια βασική διαφορά την οποία πρέπει να καταλάβεις για να συνεννοηθούμε.<br />Και οι δύο μας θεωρούμε σημαντικό να βελτιωθούν τα πράγματα.<br />Εσύ όμως θεωρείς ως βελτίωση μόνο τη βελτίωση του ακελ.Θεωρείς πως ότι δεν βρίσκεται μέσα στο ακελ δεν συμπίπτει με τη βελτίωση.Εγώ θέλω να βελτιωθεί η κοινωνία. Τζαι τούτον εν το ταυτίζω με το ακελ. Μια πιθανή βελτίωση του ακελ είναι προς όφελος της κοινωνίας. Αλλά δεν ταυτίζεται με την κοινωνική πρόοδο.<br />Η άλλη μας διαφορά είναι οτι εσύ θεωρείς το ακελ σπίτι του μαρξισμού.Εγώ εν το θεωρώ.Θεωρώ το ιστορικά ενοικιαστή του μαρξισμού,αλλά δυστυχώς διακρίνω ότι τελικά,έγινεν όμηρος του.<br />Εγώ δεν μπορώ να ταυτίσω την πολιτική,κοινωνική και ιστορική μου συνείδηση με το ακελ. Θέλω να το ταυτίζω με ένα κομμουνιστικό κόμμα.Αυτό δεν με κάμνει αντιακελιστρια. Το ακελ είναι χρήσιμο ως αντίβαρο στη σάπια κοινωνία. Γι αυτό εξάλλου,εστηρίξαμε πολλές φορές το ακελ, τζαι γι αυτό εξάλλου φωνάζουμε.Αλλά το ακελ ενεν πλέον κομμουνιστικό κόμμα.Μπορεί να εν σοφό εκ μέρους του να μεν ένει λόγω του κυπριακού. Δεν μπορεί όμως να φιμώνει τον αριστερό λόγο. <br />Διότι αυτός ο λόγος αργά ή γρήγορα θα εμφανιστεί. Και όταν εμφανιστεί ελπίζω το μισό ακελ να μεν εν κεντρο-δηκο-αριστερό.<br />Γιατί τότε αμφιβάλλω αν ακόμα και εσύ θα έχεις θέση.Disdaimonahttps://www.blogger.com/profile/01794024518017574466noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3865309161357910842.post-17222513506560023602010-07-05T20:11:50.108+03:002010-07-05T20:11:50.108+03:00Disdaimona,
Ανεξαρτήτως της άποψης ότι συχνά πυκν...Disdaimona,<br /><br />Ανεξαρτήτως της άποψης ότι συχνά πυκνά δικός ΜΟΥ ο λόγος μπορεί να εκληφθεί ως απολογητικός για την κυπριακή Αριστερά [και δη το ΑΚΕΛ] και τις τακτικές και πολιτικές τους και να βρίσκεται σε αντιδιαστολή με το δικό ΣΟΥ [κι όχι μόνο] λόγο, τούτη τη φορά θα συμφωνήσω μαζί ΣΟΥ [και γενικώς και ειδικώς] με όσα γράφεις [απευθυνόμενη σ’ ΕΜΕΝΑ] στο σχόλιο ΣΟΥ με ημερ. 05 Ιουλίου 2010 12:03 π.μ.. Καθάριες και συγκεκριμένες οι τοποθετήσεις και διευκρινήσεις ΣΟΥ ... Αν όμως ΜΑΣ έλεγες [ονόμαζες] και ποιοι ήταν/είναι [κατα τη γνώμη ΣΟΥ] οι <b>«μαρξιστές»</b> που ήταν/είναι στο ΑΚΕΛ και έχουν φιμωθεί ή φιμώνονται θα ήταν ακόμα καλύτερα – έτσι για να μην αοριστολογούμε. Ποιοι εν τούτοι οι <b>“… θησαυροί … [που] ... το ακελ εσιει τζαι ήσιεν ... [τζιαι] … επούλησεν”</b>; [Εκτός από τον Νίκο Τριμικλινιώτη – για το έργο του οποίου τρέφω μια μεγάλη εκτίμηση - προσωπικά ΔΕΝ μπορώ να σκεφτώ κάποιον άλλο]... <br /><br />Τα θέματα που έχεις ανοίξει είναι πάρα πολλά [και σχετικά περίπλοκα] και χρειάζονται και ώρα πολλή και λόγια πολλά για να παρουσιάσω πιο ολοκληρωμένα τες δικές ΜΟΥ σκέψεις και απόψεις. Αυτό όμως ΔΕΝ ΜΕ εμποδίζει να πω όσο πιο σύντομα γίνεται 2-3 πράγματα [κάτι όμως που θα το κάμω σε νέα ΜΟΥ παρέμβαση]. <br />Εδώ απλώς θα διερωτηθώ αν [εκ των έξω] τοποθετήσεις [για το ΑΚΕΛ] όπως αυτές του αγαπητού Gregori του τύπου, <i>“… ταυτίζει τον εαυτό του [το ΑΚΕΛ] με την κοινωνία περιχαρακωνόμενο τζιαι ανίκανο να δεχτεί την όποια κριτική την οποία βαφτίζει αντι-ΑΚΕΛισμό. ο ρεφορμισμός του στην πράξη τζιαι ο σταλινισμός του στην οργάνωση καθιστούν το ένα μονολιθικό οργανισμό που όι μόνο εξυπηρετεί σε τελική ανάλυση την αστική δημοκρατία αλλά εμποδίζει/πνίει τζιόλας την όποιαν προοπτική για αριστερή συγκρότηση εγκλωβίζοντας πολλύν κόσμο μέσα τζιαι περιθωριοποιώντας ταυτόχρονα άλλον κόσμο έξω...”</i>, βοηθούν τελικά στην αυτοκριτική και στη βελτίωση της κατάστασης ή αυξάνουν την <b>«περιχαράκωση»</b> του [αφού αναγκάζεται για εκλογικούς λόγους ννα αμυνθεί] ... <br />Επίσης άτυχης [και εξωπραγματική] η σύγκριση με το ΚΚΕ και τον ΣΥΡΙΖΑ. Αυτά τα δύο κόμματα παρ’ όλο που σε ποσοστό είναι πολύ μικρότερα έχουν πάμπολλα στελέχη στους τομείς των Τεχνών, των Γραμμάτων και της Διανόησης ... [Διαφορετικές οι ιστορικές συνθήκες εκεί που διαμόρφωσαν αυτά τα δεδομένα. Ας μην ξεχνάμε ότι το ΚΚΕ ήταν ο ιθύνων νους της ΕΑΜικής Αντίστασης] ...Anef_Oriwnhttps://www.blogger.com/profile/14963150524142053209noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3865309161357910842.post-29463808683036658692010-07-05T15:34:11.395+03:002010-07-05T15:34:11.395+03:00τα θέματα που αννοιχτήκαν εν τεράστια τζιαι δεν μπ...τα θέματα που αννοιχτήκαν εν τεράστια τζιαι δεν μπορούν να εξαντληθούν δαμέ<br />επιγραμματικά όμως θα συμφωνήσω με την δυσδαιμόνα στο ότι η Μαρξιακή θεωρία μπορεί να προσδιοριστεί τζιαι σίουρα έννεν ούλλα σχετικά. για το ΑΚΕΛ εν γενικά παραδεχτό ότι όι μόνον δεν παράγει αλλά ούτε καν φαίνεται να αντιλαμβάνεται την Μαρξιακή ανάλυση (πέραν που το επίπεδο της ρητορικής τζιαι της γενικόλογης συνθηματολογίας). ντάξει εν τζιαι ήταν ποττέ θεωρητικό κόμμα το ΚΚΚ-ΑΚΕΛ αλλά πριν 50-60 είσιεν τουλάχιστον έναν θεωρητικό έντυπο, σήμερα εν έσιει. οι εκδόσεις της ΚΕ του 1991 τζιαι του 1996 για τον σοσιαλισμό τζιαι την ταξική διάρθρωση εν για γέλια τζιαι για κλάματα.<br />δαμέ στην Ελλάδα το ΚΚΕ τζιαι ο Σύριζα παρά το μικρό τους μέγεθος τζιαι τους δογματισμούς τους, τουλάχιστον παράγουν τζιαι σκέψη τζιαι θεωρία. το ΑΚΕΛ δυστυχώς μόνο στη προπαγάνδα μεινίσκει. συν του ότι ταυτίζει τον εαυτό του με την κοινωνία περιχαρακωνόμενο τζιαι ανίκανο να δεχτεί την όποια κριτική την οποία βαφτίζει αντι-ΑΚΕΛισμό. ο ρεφορμισμός του στην πράξη τζιαι ο σταλινισμός του στην οργάνωση καθιστούν το ένα μονολιθικό οργανισμό που όι μόνο εξυπηρετεί σε τελική ανάλυση την αστική δημοκρατία αλλά εμποδίζει/πνίει τζιόλας την όποιαν προοπτική για αριστερή συγκρότηση εγκλωβίζοντας πολλύν κόσμο μέσα τζιαι περιθωριοποιώντας ταυτόχρονα άλλον κόσμο έξω. οι ιεραρχίες των δομών του εν ασφυκτικές τζιαι οι εκλογικές αναμετρήσεις η προτεραιότητα του. η διακυβέρνηση Χριστόφια εν μέσω της καπιταλιστικής κρίσης εν διπλά τραγική. όι μόνον σφραγίζει την διχοτόμηση αλλά επαναδιαβεβαιώνει τζιαι διασώζει τζιαι τον καπιταλισμό εν μέσω της έστω μερικής απαξίωσης του δέχεται σε τούτη τη συγκυρία.gregorishttps://www.blogger.com/profile/00739079007214823534noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3865309161357910842.post-63258343122016827152010-07-05T12:08:16.844+03:002010-07-05T12:08:16.844+03:00Ασέρα,να με συγχωρέσεις που τυχαίνει να είμαι ένας...Ασέρα,να με συγχωρέσεις που τυχαίνει να είμαι ένας ανθρωπος με σοβαρά ελαττώματα, όπως το ελάττωμα να θέλω να απαντώ, ως ένα σημείο,μεν νομίζεις, ουτε εγώ κάποια στιγμή,μπορεί να μεν θεωρώ απαραίτητο να συνεχίζεται μια κουβέντα.<br /><br />Ποιά εν τα όρια του μαρξισμού;<br />Τα όρια της περιβαλλοντικής ρύπανσης ποιά ένι άραγε;Υπάρχουν; Η εσύ φωνάζεις για να περνά η ώρα σου; Ή πρέπει να προφυλάσουμε πάση θυσία,τον συντηριτισμό που κουβαλούμε,αναλύοντας το όποιοδήποτε θέμα μες τα πλαίσια των ορίων του , πλην του σημαντικότερου;<br /><br />Να σου πως γιατί εν συντηριτική η ερώτηση σου για τα όρια του μαρξισμού; Διότι τούτη η ερώτηση καθηλώνει μας στα όρια μεταξύ του σχετικισμού τζαι του αγνωστικισμού.Ενε τυχαία που είπα ότι οι αριστεροί υιοθετήσαμε πλέον ένα δεξιό λόγο με αριστερό περιεχόμενο.Εν υπαρχουν ορια στο μαρξισμό λαλείς, γιατί θεωρείς ότι ο μαρξισμός εν μια ασαφής θεωρία που μιλά γενικά τζαι αφηρημένα για μια δίκαιη κοινωνία, που έτσι τζι αλλιώς εν πρόκειται ποττέ να πραγματοποιηθεί. <br />Ο Μαρξισμός όμως ένεν τούτο. Εν μια ζωντανή θεωρία με την εννοια της θεωρίας που έσιει ως προϋπόθεση να εξελίσσεται στη βάση της πραγματικότητας τζαι των στόχων της, εν μια ανοιχτή θεωρία, αλλά εν μια θεωρία συγκεκριμμένη.<br />Τούτο όχι μόνο αναιρείς το με τη ερώτηση σου, αλλά προχωράς το τζαι πάρακατω,για να μου πεις πως "έτο υπάρχει η ζωή, τζαι η ζωή εν ένας αχταρμάς που πράματα, τζαι έτο σάζουμε πράματα όπου μπορούμε, τζαι έτο είπαν τζαι οι πεθαμμένοι τζαι οι ζωντανοί κάποια πράματα,τζαι έτο ο καθένας κάμνει ότι χωρεί ο νούς του,διότι όρια στη λογική του κόσμου εν υπάρχουν, τζαι έτο πήενε στο γρηγόρη που μπορεί να σου δώκει πάσο του μαρξισμού. Στο γρηγόρη εν να πάω, μάλλον, γιατί τουλάχιστον, εν θα σφυρά σχετικιστικά κάθε φορά που έσιει να αντιμετωπίσει την σοβαρή υποχρέωση να παλέφκει με τα όρια του κόσμου τζαι της λογικής του.<br /><br />Τζαι με φοάσαι αν χαμογελώ. Δαμέ εν ένα μπλογκ, ενεν η ζωή μου. Τζαι τα κομμούνια να ξέρεις πάντα έχουν σοβαρούς λόγους να χαμογελούν με αληθινά χαμόγελα.Τζαι πολλά τζαι με πολλή γινάτι :-)Disdaimonahttps://www.blogger.com/profile/01794024518017574466noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3865309161357910842.post-50089888938837721642010-07-05T11:04:04.706+03:002010-07-05T11:04:04.706+03:00Καλάν, έσιει κάποιον (είται εγώ, είται το Ακέλ) πο...Καλάν, έσιει κάποιον (είται εγώ, είται το Ακέλ) που μπορεί να ορίσει τι είναι μαρξιστικός λόγος;<br /><br />Έτο, υπάρχει η ζωή, τζιαι μέρος της είναι πολλά πράματα, ανθρώποι, ιδέες, κοινωνικά φαινόμενα, του παρελθόντος τζιαι του παρόντος. Πού βάλλεις τα όρια για να καθορίσεις τον Μαρξισμό ΣΟΥ (λαλεί τζι ο Άνεφ).<br /><br />Αλλά δεν έχω πρόθεση να ανοίξω έτσι κουβέντα διότι δεν μου αρέσκει να κρίνω τες πολιτικές αποφάσεις τζιαι πρακτικές ανάλογα με το τί είπεν ο ένας τζιαι ο άλλος, είτε αυτοί είναι ζώντες, είτε νεκροί, είτε λέγονται Μάρξ, είτε Λένιν, είτε τάδε είται δείνα. <br /><br />Τα σχολια μου δεν είναι ειρωνικά με την κακήν έννοια. Είναι πειρακτικά τζιαι για σένα τζιαι για το Ακέλ. Τζιαι μη φοβάσαι δεν διαμοιράζω πάσα για σωστούς μαρξιστικούς λόγους. Πήαιννε στο Γρηγόρη, μπορεί να έχει κανένα ;)) (πειράζω σε ρε τζιαι σένα, όι να θυμωθείς). Πρέπει να καταλάβεις για να χαμογελάσεις, ότι περιπαίζοντας σε εσένα, το ΑΚέλ, το Γρηγόρη, είναι μια μορφή αυτοσαρκασμού.Aceras Anthropophorumhttps://www.blogger.com/profile/18438365729254748240noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3865309161357910842.post-69567527940812731662010-07-05T00:52:06.379+03:002010-07-05T00:52:06.379+03:00Όποιος μιλά,ξερει πως αιτήματα εν έστειλε ούτε εν ...Όποιος μιλά,ξερει πως αιτήματα εν έστειλε ούτε εν να στείλει.<br /><br />Γι αυτόν εν έξω, που ούλλες τες λίστες.<br /><br />Τζαι γι αυτό μιλά!<br />Εκούρτησες με τωρά ασέρα. σόρρυ, ασαίρα.:-)Disdaimonahttps://www.blogger.com/profile/01794024518017574466noreply@blogger.com